od Petr Z. » úte 21. čer 2016 11:42:14
No vidíte to!
A já si vždycky myslel, že pod pojmem studiový monitor se myslí opravdu monitor, tedy aktivní či pasivní reprosoustava, která je schopna s maximální věrností a v celkem libovolné akustické hladině /klidně i do cca 115dB/ podat věrohodnou informaci o tom, co přesně zrovna studio zpracovává a co přesně se se signálem děje.
Pokud si pod pojmem "studio" fakt představím opravdu studiovou režii, kam se mají vejít třeba čtyři lidi a veškerá technika /zvukař+producent a další/, tak by mě nenapadlo, že skutečně věrný a hlasitý monitoring zvuku v takové studiové režii jsou schopné zajistit dvě soustavy, osazené třeba 6"+TW.
No ale jak vidět, dneska je buď všechno možné, nebo si každý pod pojmem "studiový monitor" představuje něco jiného - to bude spíš ono.
Hadžime, 150W/8 ohm na kanál opravdu není problém, opravdu dobré koncové zesilovače pro HiFi takový výkon běžně mají, některé i v integrovaném provedení /kompletní zesilovač s preampem a všemi vstupy/.
Ale pokud mluvíme o opravdu dobrém HiFi, tak se tím myslí opravdu dobré a tudíž asi ne zrovna levné - s tím může být potíž.
Pokud jde o opravdu dobrý, byť starší, ale značkový výrobek, tak to nejspíš moc levné nebude.
Samostatné koncové zesilovače pro domácí HiFi jsou vždy na dost vysoké úrovni parametrově i zvukově, už samotné provedení /oddělený preamp od koncového zesilovače/ napovídá, že půjde o vyšší level, než je běžná spotřebka. Předpokládá se tam spolupráce s dalšími kvalitními komponenty, minimálně s odděleným preampem, nebo třeba s kvalitním, odděleným zvukovým procesorem, což je nejspíš Váš případ.
Možná, že by nebylo od věci vyzkoušet nějaký lepší AV systém, co obsahuje příslušný a kvalitní decoding a s výstupy vyvedenými vzadu - aby bylo možno připojit externí zesilovací systém. Všechny lepší AV s Dolby procesorem to takto mají - pak byste nemusel brát v úvahu vestavěné výkonové stupně, ale zesílit si to externě tím, co sám uznáte za vhodné a potřebné. Pak vlastně výkonová část takového dobrého AV ani nemusí být funkční a půjde koupit mnohem levněji.
Samostatný kinoprocesor je opravdu pecka a velice drahá.
Ale vážně si nemyslím, že by ausgerechnet filmy měly takový dynamický rozsah, aby bylo doma nutné použít zesilovač 150W/8 a k tomu soustavy s 96dB/W/m. To už je opravdu hodně velký tlak ve špičce a nejsem si jist, zda není zrovna tento požadavek při udané citlivosti vážně přehnaný. Mělo by bohatě stačit 100W/8 i pro filmy s velkým přirozeným, či spíše uměle vytvořeným dynamickým rozsahem. Tak například číselně udaný dynamický rozsah 20dB znamená v případě výkonů poměr nejslabšího a nejsilnějšího signálu 1:100, to je dobře si uvědomit.
Efektivita zpracování příkonu, přiváděného do reproduktoru nemá s přímou kvalitou zvuku téměř nic společného. Jde o to, že reproduktory s větší vzduchovou mezerou mívají ZPRAVIDLA nižší zkreslení. Daň za větší mezeru a volnější systém je nižší účinnost a horší tlumení, které se musí pak řešit ozvučnicí či elektricky. Větší vzduchová mezera a udaná citlivost je kompromisem mezi zkreslením systému, jeho dovolenou výchylkou, tlumením a dalšími faktory. Reproduktor je komplexní celek a citlivost je pouze jeden parametr, i když podstatný. Související třeba s nutnou velikostí a druhem ozvučnice, ale i dalšími náklady - výkonnější či méně výkonné zesilovače, kabely...vše souvisí se vším
Není to ale tak, že by účinnější systémy měly mít analogicky vyšší zkreslení a naopak. Reproduktory s velmi poddajným závěsem pro použití v HiFi, jsou jeden velký kompromis mezi mnoha věcmi. Ty podstatné byly výrobní cena a nutná velikost ozvučnice. Původně tak byly zkonstruovány z toho důvodu, že bylo nutné při poměrně malém objemu soustav dohnat plochu membrány měniče jejím velkým zdvihem. V dnešní době a s moderními magnety už není problém vyrobit i velmi poddajný reproduktor s velkým zdvihem a přitom velmi účinný. Kvalitní a silný magnet + pevný koš reproduktoru jsou na něm dvě nejdražší položky, od toho se odvíjí vše ostatní. Nízká či spíše mizerná citlivost je tedy už jen následek
No vidíte to!
A já si vždycky myslel, že pod pojmem studiový monitor se myslí opravdu monitor, tedy aktivní či pasivní reprosoustava, která je schopna s maximální věrností a v celkem libovolné akustické hladině /klidně i do cca 115dB/ podat věrohodnou informaci o tom, co přesně zrovna studio zpracovává a co přesně se se signálem děje.
Pokud si pod pojmem "studio" fakt představím opravdu studiovou režii, kam se mají vejít třeba čtyři lidi a veškerá technika /zvukař+producent a další/, tak by mě nenapadlo, že skutečně věrný a hlasitý monitoring zvuku v takové studiové režii jsou schopné zajistit dvě soustavy, osazené třeba 6"+TW.
No ale jak vidět, dneska je buď všechno možné, nebo si každý pod pojmem "studiový monitor" představuje něco jiného - to bude spíš ono.
Hadžime, 150W/8 ohm na kanál opravdu není problém, opravdu dobré koncové zesilovače pro HiFi takový výkon běžně mají, některé i v integrovaném provedení /kompletní zesilovač s preampem a všemi vstupy/.
Ale pokud mluvíme o opravdu dobrém HiFi, tak se tím myslí opravdu dobré a tudíž asi ne zrovna levné - s tím může být potíž.
Pokud jde o opravdu dobrý, byť starší, ale značkový výrobek, tak to nejspíš moc levné nebude.
Samostatné koncové zesilovače pro domácí HiFi jsou vždy na dost vysoké úrovni parametrově i zvukově, už samotné provedení /oddělený preamp od koncového zesilovače/ napovídá, že půjde o vyšší level, než je běžná spotřebka. Předpokládá se tam spolupráce s dalšími kvalitními komponenty, minimálně s odděleným preampem, nebo třeba s kvalitním, odděleným zvukovým procesorem, což je nejspíš Váš případ.
Možná, že by nebylo od věci vyzkoušet nějaký lepší AV systém, co obsahuje příslušný a kvalitní decoding a s výstupy vyvedenými vzadu - aby bylo možno připojit externí zesilovací systém. Všechny lepší AV s Dolby procesorem to takto mají - pak byste nemusel brát v úvahu vestavěné výkonové stupně, ale zesílit si to externě tím, co sám uznáte za vhodné a potřebné. Pak vlastně výkonová část takového dobrého AV ani nemusí být funkční a půjde koupit mnohem levněji.
Samostatný kinoprocesor je opravdu pecka a velice drahá.
Ale vážně si nemyslím, že by ausgerechnet filmy měly takový dynamický rozsah, aby bylo doma nutné použít zesilovač 150W/8 a k tomu soustavy s 96dB/W/m. To už je opravdu hodně velký tlak ve špičce a nejsem si jist, zda není zrovna tento požadavek při udané citlivosti vážně přehnaný. Mělo by bohatě stačit 100W/8 i pro filmy s velkým přirozeným, či spíše uměle vytvořeným dynamickým rozsahem. Tak například číselně udaný dynamický rozsah 20dB znamená v případě výkonů poměr nejslabšího a nejsilnějšího signálu 1:100, to je dobře si uvědomit.
Efektivita zpracování příkonu, přiváděného do reproduktoru nemá s přímou kvalitou zvuku téměř nic společného. Jde o to, že reproduktory s větší vzduchovou mezerou mívají ZPRAVIDLA nižší zkreslení. Daň za větší mezeru a volnější systém je nižší účinnost a horší tlumení, které se musí pak řešit ozvučnicí či elektricky. Větší vzduchová mezera a udaná citlivost je kompromisem mezi zkreslením systému, jeho dovolenou výchylkou, tlumením a dalšími faktory. Reproduktor je komplexní celek a citlivost je pouze jeden parametr, i když podstatný. Související třeba s nutnou velikostí a druhem ozvučnice, ale i dalšími náklady - výkonnější či méně výkonné zesilovače, kabely...vše souvisí se vším :-)
Není to ale tak, že by účinnější systémy měly mít analogicky vyšší zkreslení a naopak. Reproduktory s velmi poddajným závěsem pro použití v HiFi, jsou jeden velký kompromis mezi mnoha věcmi. Ty podstatné byly výrobní cena a nutná velikost ozvučnice. Původně tak byly zkonstruovány z toho důvodu, že bylo nutné při poměrně malém objemu soustav dohnat plochu membrány měniče jejím velkým zdvihem. V dnešní době a s moderními magnety už není problém vyrobit i velmi poddajný reproduktor s velkým zdvihem a přitom velmi účinný. Kvalitní a silný magnet + pevný koš reproduktoru jsou na něm dvě nejdražší položky, od toho se odvíjí vše ostatní. Nízká či spíše mizerná citlivost je tedy už jen následek :-)