od Krakonosh » čtv 22. říj 2015 7:03:35
Panorámu beru jako výhodu, když se potkají dva podobné hlasy/nástroje, tak člověk pozná, který je který. Když se ale změní "poměry sil" a hlavní zpěv má jiný zpěvák naž do té doby, pro mě je pak jedna strana mixu hlušší. Vzhledem k tomu ale, že všechny panoramatické úpravy dělám já, neposoudím, jestli prostorovým přesunem tohoto zpěváka, který je fyzicky na kraji doprostřed (a tedy třeba zvukovým prohozením jeho s vedlejším hlasem) lidi nezmatu...to, že holt si lid nepřiřadí správný tón dvojhlasu ke správnému člověku asi vadí nejméně...
A když jsme u toho (nevím, jestli to není na jiné vlákno), když mám rozložení zpěváků tekto:
M M Ž Ž
co vyznívá jako lepší - kroutit podle toho co vidím, nebo rozhodit pány a dámy po jednom do každého repro? Varianta A je logičtější, varianta b se mi ale zamlouvá frekvenčním vyvážením...pravda, v mým případě jsou dámy na tom rozsahově podobně, pánové jsou tenor a basbaryton/bas...
Panorámu beru jako výhodu, když se potkají dva podobné hlasy/nástroje, tak člověk pozná, který je který. Když se ale změní "poměry sil" a hlavní zpěv má jiný zpěvák naž do té doby, pro mě je pak jedna strana mixu hlušší. Vzhledem k tomu ale, že všechny panoramatické úpravy dělám já, neposoudím, jestli prostorovým přesunem tohoto zpěváka, který je fyzicky na kraji doprostřed (a tedy třeba zvukovým prohozením jeho s vedlejším hlasem) lidi nezmatu...to, že holt si lid nepřiřadí správný tón dvojhlasu ke správnému člověku asi vadí nejméně...
A když jsme u toho (nevím, jestli to není na jiné vlákno), když mám rozložení zpěváků tekto:
M M Ž Ž
co vyznívá jako lepší - kroutit podle toho co vidím, nebo rozhodit pány a dámy po jednom do každého repro? Varianta A je logičtější, varianta b se mi ale zamlouvá frekvenčním vyvážením...pravda, v mým případě jsou dámy na tom rozsahově podobně, pánové jsou tenor a basbaryton/bas...