od richardkad » stř 10. kvě 2017 13:28:33
Zdravím všechny kolegy muzikanty/zvukaře,
už nějakou dobu se se zvukem "přátelím" jako muzikant a zvukař v jedné osobě (ano - zvučíme naší zábavovku z pódia), ale teď jsme konečně pořídili digitál MIDAS MR18 (lehce upgradovaný Behringer XR18) a čeká mě první nastavení/zvukovka.
Mám dotaz na to, jak nastavujete EQ na main výstupech? - spolehnete se na známou nahrávku z CD nebo dnes už z jiného HiRes zdroje a poladíte EQ na mainech tak, aby nahrávka zněla skoro stejně jak jí máte naposlouchanou, nebo používáte sofistikovanější metody ve formě RTA?
Já doteď tuto otázku v analogu neřešil, i když jsem tam měl zainzertovaný DBX215, ale je pravda, že jsem sál od sálu obvykle úplně rozboural celý mix, který jinde fungoval naprosto skvěle...
Teorie praví, že pokud mám správně nastavené kanály a neměním mikrofony ani jejich umístění a hrajou na ně pořád stejní muzikanti, měl bych zvuk upravovat právě EQ na main výstupu. S novým mixem mě napadla myšlenka, že bych z PC routoval do Midase pink noise, na sále ho sejmul měřícím mikrofonem, poslal do šavle, kterou nepoužívám (nebo bude v rámci scény/snapshotu určená k RTA), tenhle signál pak použiju jako RTA source, který si promítnu do GEQ na mainu, tam RTA zvolím post EQ a pohybem faderů se pokusím nastavit flat odpověď reprosoustav?
Pro upřesnění používáme boxy Mackie S408 a suby Mackie S410s, mix Midas MR18, crossover Rane AC 22, zesilovače Yamaha P7000s pro středovýšky a QSC PLX 3102 pro basy. RTA mikrofon ještě nemám, zdroj růžového šumu nejspíš jako plug in v Cubase nebo ze Smaart aplikace, kterou ale nehodlám používat, když mix už základní RTA umí. Produkce: pop, rock, lidovky country, osazení 2 kytary, klávesy, basa, bicí, tři hráči zpívají. Monitoring přes drátěný in-ear.
Děkuju za tipy od zkušenějších, určitě si nechám poradit, i když už jsem lecčím prošel...
Pěkný den, Richard Kadeřábek, Lišany u Rakovníka.
Zdravím všechny kolegy muzikanty/zvukaře,
už nějakou dobu se se zvukem "přátelím" jako muzikant a zvukař v jedné osobě (ano - zvučíme naší zábavovku z pódia), ale teď jsme konečně pořídili digitál MIDAS MR18 (lehce upgradovaný Behringer XR18) a čeká mě první nastavení/zvukovka.
Mám dotaz na to, jak nastavujete EQ na main výstupech? - spolehnete se na známou nahrávku z CD nebo dnes už z jiného HiRes zdroje a poladíte EQ na mainech tak, aby nahrávka zněla skoro stejně jak jí máte naposlouchanou, nebo používáte sofistikovanější metody ve formě RTA?
Já doteď tuto otázku v analogu neřešil, i když jsem tam měl zainzertovaný DBX215, ale je pravda, že jsem sál od sálu obvykle úplně rozboural celý mix, který jinde fungoval naprosto skvěle...
Teorie praví, že pokud mám správně nastavené kanály a neměním mikrofony ani jejich umístění a hrajou na ně pořád stejní muzikanti, měl bych zvuk upravovat právě EQ na main výstupu. S novým mixem mě napadla myšlenka, že bych z PC routoval do Midase pink noise, na sále ho sejmul měřícím mikrofonem, poslal do šavle, kterou nepoužívám (nebo bude v rámci scény/snapshotu určená k RTA), tenhle signál pak použiju jako RTA source, který si promítnu do GEQ na mainu, tam RTA zvolím post EQ a pohybem faderů se pokusím nastavit flat odpověď reprosoustav?
Pro upřesnění používáme boxy Mackie S408 a suby Mackie S410s, mix Midas MR18, crossover Rane AC 22, zesilovače Yamaha P7000s pro středovýšky a QSC PLX 3102 pro basy. RTA mikrofon ještě nemám, zdroj růžového šumu nejspíš jako plug in v Cubase nebo ze Smaart aplikace, kterou ale nehodlám používat, když mix už základní RTA umí. Produkce: pop, rock, lidovky country, osazení 2 kytary, klávesy, basa, bicí, tři hráči zpívají. Monitoring přes drátěný in-ear.
Děkuju za tipy od zkušenějších, určitě si nechám poradit, i když už jsem lecčím prošel...
Pěkný den, Richard Kadeřábek, Lišany u Rakovníka.