Aktivní PA bez syčení?
-
- Reklama
Aktivní PA bez syčení?
Ahoj....potřebuju poradit,hledám nějaké reprobedny typu RCF ART 312-A mkIII...Ale chci je použít i ve studiu na trening ve vzdálenosti 2m a syčení z beden je pro mně naprosto nežádoucí..Existují aktivní PA kde syčení není nebo je naprosto zanedbatelný?
Re: Aktivní PA bez syčení?
Aj najdrahsie PA systemy pomerne dost sustia, respektive dost na to aby sa nedali pouzivat v studiu. Toto urcite nie je dobra cesta ktorou sa chces vydat.
"Keď je zvuk dobrý, tak je zvuk dobrý"
http://www.hrbikmedia.eu
http://www.hrbikmedia.eu
Re: Aktivní PA bez syčení?
Tak, tak. Výhodnější cestou je jít pasivní bednou a zesilovač mimo, tam lze dosáhnout mnohem lepšího odstupu.
Mám dosti drahou aktivku EAW NT59, i tam je slyšet šum nad úrovní, aby se to dalo používat na věrný poslech doma nebo v menší místnosti studia. I proto existují studiové monitory...
Mám dosti drahou aktivku EAW NT59, i tam je slyšet šum nad úrovní, aby se to dalo používat na věrný poslech doma nebo v menší místnosti studia. I proto existují studiové monitory...
- Zdeněk Prodance
- Uživatel
- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Aktivní PA bez syčení?
Naprosto zanedbatelné to není nikde, dokonce i s tím externím zesilovačem bude v tichém prostředí z citlivé bedny něco slyšet, ale je to asi jediný rozumný způsob, jak si jednoduše zachovat jak slušný odstup, tak schopnost hrát opravdu hlasitě. Existují bedny, kde se s tím výrobce pokoušel popasovat pomocí šumové brány, ale to přineslo zase jiné problémy a pochopitelně to vůbec neřeší případy, kdy je potřeba hrát opravdu potichu, pouze přestávky v hraní...
Já jsem na to celkem dost proočkovaný, protože aktivní bedny nejrůznějších výkonů a kvalit ve víceméně domácím a tichém prostředí poslouchám furt a proto radím poslechnout si. Běžný širokopásmový šum moc nevadí, pokud příliš nepřelézá přes ostatní hluky, dá se na něj zvyknout stejně jako se dalo na šum pásku, vinylu, dneska dá na trvale běžící nejrůznější motorky v elektronice (HDD a ventilátory v PC mi vadí obvykle víc), ale jsou případy, kdy opravdu bedna vyloženě ruší šumem spíš výstřelovým, různým digitálním cvrkotem, chytá signály od telefonu po síťové rušení atd. Termín "studio" je hodně široký a samozřejmě vždy jde o to, s čím porovnávám, tedy jaká je úroveň užitečného signálu a jaká je úroveň ostatních hluků (které neovlivním). Pokud mám jen na jedny bedny a ty budou muset taky hrát venku, tak jednoduše studiové monitory nikdy nemůžou vyhovět.
H.M.
Já jsem na to celkem dost proočkovaný, protože aktivní bedny nejrůznějších výkonů a kvalit ve víceméně domácím a tichém prostředí poslouchám furt a proto radím poslechnout si. Běžný širokopásmový šum moc nevadí, pokud příliš nepřelézá přes ostatní hluky, dá se na něj zvyknout stejně jako se dalo na šum pásku, vinylu, dneska dá na trvale běžící nejrůznější motorky v elektronice (HDD a ventilátory v PC mi vadí obvykle víc), ale jsou případy, kdy opravdu bedna vyloženě ruší šumem spíš výstřelovým, různým digitálním cvrkotem, chytá signály od telefonu po síťové rušení atd. Termín "studio" je hodně široký a samozřejmě vždy jde o to, s čím porovnávám, tedy jaká je úroveň užitečného signálu a jaká je úroveň ostatních hluků (které neovlivním). Pokud mám jen na jedny bedny a ty budou muset taky hrát venku, tak jednoduše studiové monitory nikdy nemůžou vyhovět.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
Re: Aktivní PA bez syčení?
Tak to jsem v (|)
Re: Aktivní PA bez syčení?
(|) tenhle znak pro uzavřená sluchátka neznám.
Re: Aktivní PA bez syčení?
Existují mezi muzikanty lidé, kteří se sami nazývají nepřáteli aktivních beden. A pro ty je k dispozici třebas i alternativa k výše uvedené: http://www.prodance.cz/art-312-mkiii.html ...
To se pak doplní slušným zesilovačem v AB.
Výborný odstup S/Š i výtečné podání na výškách (lepší, než z aktivky) a bez nadbytečného zdůraznění kmitočtů nad 6 kHz je doma. A je na akci i do studia.
To se pak doplní slušným zesilovačem v AB.
Výborný odstup S/Š i výtečné podání na výškách (lepší, než z aktivky) a bez nadbytečného zdůraznění kmitočtů nad 6 kHz je doma. A je na akci i do studia.
Re: Aktivní PA bez syčení?
Dík....ale rozpočet nemám nafukovací .
Re: Aktivní PA bez syčení?
Pokud to bude dobrý analogový zesilovač, vyrobený renomovanou firmou, která v technických údajích lže jen málo či vůbec, tak při udávaném odstupu cca -103 až -105dB/A by nemělo být ze 2m slyšet ani v ose výškového systému vůbec nic.
To už pak bude záležet na tom, jakým signálem /a s jakým odstupem/ ten zesilovač bude napájen.
Myslím, že existuje jen hodně málo zaplatitelných externích zvukovek, které by měly na svých symetrických výstupech se jmenovitou úrovní např. +4dBu odstup alespoň -100dB.
Z toho vychází, že pokud bude externí koncový zesilovač jen trochu slušný, tak šum ze soustav bude více záviset na kvalitě vstupního signálu, přicházejícího do zesilovače. Tam /u zdroje signálu/ bych začal jako u prvního. Odstupy dobrých koncových zesilovačů, které nemají uvnitř předřazeny nějaké zbytečné propusti či aktivní filtry, jsou vesměs výborné, vždy okolo -100dB a více.
Bude také velmi záležet na přizpůsobení úrovní - tedy přizpůsobení jmenovité výstupní úrovně ze zvukovky či pultu a jmenovité vstupní úrovně koncového zesilovače.
Je to už dávno, co jsem měřil studiový monitorový zesilovač Alesis z řady RA, nepamatuji si model, ale měl cca 2x200W sinusového výkonu do 8 ohmů. Lineární odstup rušivých napětí, vztažený k výstupnímu výkonu 1W, jsem u něj naměřil -102dB a to byl poměrně starý model, někdy z poloviny 90.let.
Myslím, že na podobné účely není třeba nějakých velkých výstupních výkonů, takže by mohlo vyhovět např. něco podobného, jako starší Studer A68, Alesis RA500 a podobné. Moc se nesmějte, ale i Behringer A500 má odstup velmi slušný.
To už pak bude záležet na tom, jakým signálem /a s jakým odstupem/ ten zesilovač bude napájen.
Myslím, že existuje jen hodně málo zaplatitelných externích zvukovek, které by měly na svých symetrických výstupech se jmenovitou úrovní např. +4dBu odstup alespoň -100dB.
Z toho vychází, že pokud bude externí koncový zesilovač jen trochu slušný, tak šum ze soustav bude více záviset na kvalitě vstupního signálu, přicházejícího do zesilovače. Tam /u zdroje signálu/ bych začal jako u prvního. Odstupy dobrých koncových zesilovačů, které nemají uvnitř předřazeny nějaké zbytečné propusti či aktivní filtry, jsou vesměs výborné, vždy okolo -100dB a více.
Bude také velmi záležet na přizpůsobení úrovní - tedy přizpůsobení jmenovité výstupní úrovně ze zvukovky či pultu a jmenovité vstupní úrovně koncového zesilovače.
Je to už dávno, co jsem měřil studiový monitorový zesilovač Alesis z řady RA, nepamatuji si model, ale měl cca 2x200W sinusového výkonu do 8 ohmů. Lineární odstup rušivých napětí, vztažený k výstupnímu výkonu 1W, jsem u něj naměřil -102dB a to byl poměrně starý model, někdy z poloviny 90.let.
Myslím, že na podobné účely není třeba nějakých velkých výstupních výkonů, takže by mohlo vyhovět např. něco podobného, jako starší Studer A68, Alesis RA500 a podobné. Moc se nesmějte, ale i Behringer A500 má odstup velmi slušný.
Re: Aktivní PA bez syčení?
Potřebuju All In One....
- Zdeněk Prodance
- Uživatel
- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Aktivní PA bez syčení?
Rosto, já jsem ti to vysvětlil už v SZ a toto téma se za posledních XX let několikrát probíralo, žádným dalším doptáváním už opravdu nic zbrusu nového nezjistíš. Kombinace velmi účinného driveru a aktivní elektroniky (nejde jen o zesilovač, ale i o natvrdo připojenou výhybku, nějaký typ ochrany proti přetížení, dneska už obvykle DSP) vede automaticky ke vzniku slyšitelného šumu v blízkosti bedny a bez signálu. Ani docela slušný odstup zesilovače (dost pravidelně to bývá cosi společného s levnějšími studiovými monitory a lepší spotřebkou) tomu nezabrání, jedině se dá říct, že někdy to bude lepší a někdy horší, to už záleží na modelu a někdy i kusu bedny a samozřejmě poslechových podmínkách. Odstranit to nejde vůbec, kromě externího zesilovače (ne proto, že je externí, ale protože je mezi ním a driverem výhybka se značným útlumem) pomáhá i přechodový typ aktivní bedny, tedy nikoli biamp, ale s interním jednokanálovým zesilovačem a současně interní pasivní výhybkou. Taková věc se ale dnes prakticky nevyrábí a pokud jsem to někdy viděl, tak to byly dost mizerné kusy (např. RH Sound, staré HK a myslím Selenium). Prostě mezi tím, co by kdo chtěl a co je vůbec možné anebo dosažitelné, bývá rozdíl. Tady ho opravdu určuje fyzika, ne neschopnost vyrobit něco, co "nesyčí jako pytel hadů".
A ano, umím si představit, že kdo nejvíc propaguje tento popis, si ani neověřil, CO mu tam vlastně tak syčí a klidně nechá bednu přepnutou na mikrofonní vstup a hlasitost se pokouší stahovat nějakým gainem na vstupu mixu anebo dokonce v řízení zvukovky. Viděl jsem to tolikrát, že to musí být oblíbená praktika.
H.M.
A ano, umím si představit, že kdo nejvíc propaguje tento popis, si ani neověřil, CO mu tam vlastně tak syčí a klidně nechá bednu přepnutou na mikrofonní vstup a hlasitost se pokouší stahovat nějakým gainem na vstupu mixu anebo dokonce v řízení zvukovky. Viděl jsem to tolikrát, že to musí být oblíbená praktika.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
Re: Aktivní PA bez syčení?
Prdím na PA.... akutně v první řadě začnu řešit ozvučení doma...takže aktivní monitory už po páté.