Ozvučení houslí, vlastní mic., poměr cena výkon, snímač nebo mikrofon??
-
- Reklama
Ozvučení houslí, vlastní mic., poměr cena výkon, snímač nebo mikrofon??
Ahoj, mám akustické housle, občas hraji s kapelou a potřebuji nazvučit, ale nechci stát u stativu s mikrofone na jednom místě, chci se při hraní trochu hejbat. Proto bych chtěl pořídit vlastní mikrofon, nebo snímač přímo na housle. Doporučte mi prosím ňákou nejvhodnější variantu, která nebude potřebovat phantomové napájení a bude za přijatelnou cenu, tím myslím že to nemusí být profi DPAčko...
Re: Ozvučení houslí, vlastní mic., poměr cena výkon, snímač nebo mikrofon??
K snímaniu sláčikových nástrojov je primárne určený napr. AKG C411, sú dva verzie PP-napájanie štandardným phantom napájaním a verzia L ktorá vyžaduje napájač B23 L alebo "reduciu" MPA VL, čo sa cenovo neoplatí radšej zobrať PPčko a nereba po sebe vešať krabičky. Z mikrofónov originál určených pre sláčikové nástroje je asi najlacnejší. Potom sú napr.špičkový DPA-4099 violin, Schertler STAT-V, DYN-V a pod... Ako lacnejšia alternatíva pre menej náročných by mohol poslúžiť aj nejaký kvalitneší klopový mikrofón, len bude trocha problém s upevnením a viac to bude treba skorigovať na mixe, čiže asi parametricky QE na stredoch bude nutnosť, prípadne thomanovský ovid system pre husle.
Re: Ozvučení houslí, vlastní mic., poměr cena výkon, snímač nebo mikrofon??
Ono taky dost záleží jakej styl s tim hraješ. Pokud klasiku, asi bude nejlepší mikrofon. Pokud ale něco divočejšího, snímač je myslim ideální. Chová se to pak jako el. kytara, tzn. neni potřeba fantom a když se to píchne do multiefektu, jdou z toho vykouzlit celkem zajimavy veci Houslistka u nás v kapele má už asi 4. rokem snímač od pana Šlapáka http://www.electrosonic.szm.com/html/str1.htm, stojí to asi 130 EUR i s poštovnym ze Slovenska. Je to víceméně celý kovová robustní konstrukce, funguje naprosto spolehlivě. Na juchání po podiu je to podle mě lepší než mikrofon - nechytá žádnou zpětnou vazbu a nepřenáší žádný další ruchy od houslí, jak z okolí, tak když třeba omylem houslema drkneš do stojanu či kolegy Jo a jsou k tomu potřeba struny s kovovym jádrem.
Goydovy Přízraky - http://www.goydovyprizraky.cz/
- Pavel Sedlák
- Uživatel
- Příspěvky: 1326
- Registrován: úte 24. črc 2007 12:44:06
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Ozvučení houslí, vlastní mic., poměr cena výkon, snímač nebo mikrofon??
Ano, snímač pana Šlapáka je skvělý, například Adam Karlík jej používá.
Nemám strach z lopaty, mám strach ze srpu a kladiva
Re: Ozvučení houslí, vlastní mic., poměr cena výkon, snímač nebo mikrofon??
Som kontrabasista a posledne roky hravam okrem ineho aj jazz manouche (Reinhard, Grappeli), takze s huslistami ktory potrebuju ozvucit hravam vela a este hravam aj ludovku, kde sa tiez zvucime.
Vysledok dlhorocnych skusenosti je nasledovny.
Ozvucenie v provom rade treba rozdelit na dve rozdielne zalezitosti a to je zvuk NA PODIU a zvuk DO HLADISKA. Co sa tyka zvuku do hladiska tam by som piezosnimace ani neskusal, ten zvuk je velmi umely taky synteticky a aj ked to zo zaciatku az tak nevadi, casom muzikant zisti ze mu ten zvuk uz lezie na nervy tak ako sa to stalo mne (na kontrabase) a nasmu huslistovi (a to ma Schoeps za 500 eur). Ten AKG C411 je fajn, ja na zvucenie pouzivam klopaky Beyerdynamic s drziakmi DPA, je to naprosto spolahlive, ale je pravda ze obcas sa treba trosku pohrat s korekciami, ale nie je to nic vyznamne. DPA4099 ma uz teraz aj nas huslista a to je bezkonkurencna zalezitost. Ja na akontrabas pouzivam Beyerdynamic opus89 (myslim), taky stipcovy kondik a som velmi spokojny. Alternativa elektromagnetickeho snimaca je zdanlivo zaujimava ale v podstate plati to co pre piezo. Zvuk nie je moc pekny, akoby mu nieco chybalo (mam taky snimac na kontrabase). Skratka mikrofon je mikrofon.
Co sa tyka phantomu, tak bohuzial tie male mikrofony su takmer vsetky kondiky, takze sa tomu asi nevyhnes. Je aj par dynamickych alternativ (konkretne na kontrabase som skusal jeden stipcovy maly mikrac od Beyerdynamicu), ale zvuk nie je vyslovene zly ale je taky ochudobneny, tie mikrofony su urcene skor na dychy a bicie, tam to pracuje velmi dobre. Tie male dynamicke mikrofony na slaciky nie su dobre. Pouzivam kombo (Galien) na ktorom nie je phantom a to som vyriesil velmi jednoducho predzosikom (ART Tube MP).
V skratke, zvuk von pre ludi iba z mikrofonu, na snimace zabudni.
Je mi ale jasne ze na podiu je to niekedy s mikrofnom problem. Niekedy s tym trosku zapasime, ale velakrat staci trosku inac pootocit bedne, trosku sa inac postavit a veci bezia. No a ked uz to inak nejde (co sa stava zriedka) tak si nahodim piezo a to mi ide z komba, ale zvukarovi davam zvuk z mikrofonu. Na husliach je to mozno trosku nepohodlne mat 2 snimace naraz, ale tam je problem s presluchmi velmi zriedkavy (od kedy ma nas huslista 4099 tak sa to nestalo) a raz za cas sa to da zniest tie 2 snimace.
Vysledok dlhorocnych skusenosti je nasledovny.
Ozvucenie v provom rade treba rozdelit na dve rozdielne zalezitosti a to je zvuk NA PODIU a zvuk DO HLADISKA. Co sa tyka zvuku do hladiska tam by som piezosnimace ani neskusal, ten zvuk je velmi umely taky synteticky a aj ked to zo zaciatku az tak nevadi, casom muzikant zisti ze mu ten zvuk uz lezie na nervy tak ako sa to stalo mne (na kontrabase) a nasmu huslistovi (a to ma Schoeps za 500 eur). Ten AKG C411 je fajn, ja na zvucenie pouzivam klopaky Beyerdynamic s drziakmi DPA, je to naprosto spolahlive, ale je pravda ze obcas sa treba trosku pohrat s korekciami, ale nie je to nic vyznamne. DPA4099 ma uz teraz aj nas huslista a to je bezkonkurencna zalezitost. Ja na akontrabas pouzivam Beyerdynamic opus89 (myslim), taky stipcovy kondik a som velmi spokojny. Alternativa elektromagnetickeho snimaca je zdanlivo zaujimava ale v podstate plati to co pre piezo. Zvuk nie je moc pekny, akoby mu nieco chybalo (mam taky snimac na kontrabase). Skratka mikrofon je mikrofon.
Co sa tyka phantomu, tak bohuzial tie male mikrofony su takmer vsetky kondiky, takze sa tomu asi nevyhnes. Je aj par dynamickych alternativ (konkretne na kontrabase som skusal jeden stipcovy maly mikrac od Beyerdynamicu), ale zvuk nie je vyslovene zly ale je taky ochudobneny, tie mikrofony su urcene skor na dychy a bicie, tam to pracuje velmi dobre. Tie male dynamicke mikrofony na slaciky nie su dobre. Pouzivam kombo (Galien) na ktorom nie je phantom a to som vyriesil velmi jednoducho predzosikom (ART Tube MP).
V skratke, zvuk von pre ludi iba z mikrofonu, na snimace zabudni.
Je mi ale jasne ze na podiu je to niekedy s mikrofnom problem. Niekedy s tym trosku zapasime, ale velakrat staci trosku inac pootocit bedne, trosku sa inac postavit a veci bezia. No a ked uz to inak nejde (co sa stava zriedka) tak si nahodim piezo a to mi ide z komba, ale zvukarovi davam zvuk z mikrofonu. Na husliach je to mozno trosku nepohodlne mat 2 snimace naraz, ale tam je problem s presluchmi velmi zriedkavy (od kedy ma nas huslista 4099 tak sa to nestalo) a raz za cas sa to da zniest tie 2 snimace.
"Keď je zvuk dobrý, tak je zvuk dobrý"
http://www.hrbikmedia.eu
http://www.hrbikmedia.eu
Re: Ozvučení houslí, vlastní mic., poměr cena výkon, snímač nebo mikrofon??
Co člověk, to názor. =o) Tak, jako se zvukově se liší kus od kusu akustického nástroje, jsou rozdíly ve zvuku strun od různých výrobců a tak má každý muzikant vybrané a vychytané něco co se jemu líbí a sedí, tak je rozdíl mezi mikrofony a snímači. Slyšel jsem zvuk houslí přes snímač s hodnocením velmi dobré. Velikou výhodou je odolnost proti zpětné vazbě a někteří posluchači napadali houslistu, že nehraje živě. Málokdo má tak dobrý sluch a je takový odborník, že pozná na první dobrou zvuk koncertních houslí od slušných žákovských. Ale je dost lidí, co mají vysoké ego a na odborníka si hrají. Někdy je dobré udělat mírně ústupek na jedné straně a získat tím značnou převahu na straně druhé. Není nic horšího, než nahoukávající houslistovo kombo, což pochopil až tehdy, když se úplně vypnuly odposlechy a pískání nepřestalo. Do té doby prudil zvukaře.
Re: Ozvučení houslí, vlastní mic., poměr cena výkon, snímač nebo mikrofon??
Samozrejme, je to len moj nazor.
Je pravda ze snimace nemaju problem so spatnou vazbou, ale ten zvuk ... ako som pisal, na prve pocutie sa to zda byt v pohode, ale casom, ked si par krat huslista (kontrabasista, celista, violista, ...) zahra na mikrofon, zacne vnimat ten rozdiel a ten snimacovy zvuk mu zacne vadit. Rozpraval som sa s vela profi muzikantami (kontrabasista Kallas, huslista Paluch, ...) a vsetci casom od snimacov upustili. Mozno keby som hraval len obcas, tak by som to tak nevnimal, ale zatial ma stale viac zivy hranie ako zvucenie, takze tie veci riesim. Dobry zvuk je pre mna dolezity aby sa mi dobre hralo. Samozrejme su situacie kedy sa to proste neda, tak z toho nerobim vedu a prisposobim sa, ale tych 90 percent hrani hram cez mikrofon aj do komba a strasne sa vytesujem ake je to prijemne. To som pri piezo nikdy nemal, vzdy som len laboroval aby to bolo ako tak dobre.
Ale je jasne ze ked su zle husle (struny), tak to ziadna technika nezachrani, to je zaklad.
Je pravda ze snimace nemaju problem so spatnou vazbou, ale ten zvuk ... ako som pisal, na prve pocutie sa to zda byt v pohode, ale casom, ked si par krat huslista (kontrabasista, celista, violista, ...) zahra na mikrofon, zacne vnimat ten rozdiel a ten snimacovy zvuk mu zacne vadit. Rozpraval som sa s vela profi muzikantami (kontrabasista Kallas, huslista Paluch, ...) a vsetci casom od snimacov upustili. Mozno keby som hraval len obcas, tak by som to tak nevnimal, ale zatial ma stale viac zivy hranie ako zvucenie, takze tie veci riesim. Dobry zvuk je pre mna dolezity aby sa mi dobre hralo. Samozrejme su situacie kedy sa to proste neda, tak z toho nerobim vedu a prisposobim sa, ale tych 90 percent hrani hram cez mikrofon aj do komba a strasne sa vytesujem ake je to prijemne. To som pri piezo nikdy nemal, vzdy som len laboroval aby to bolo ako tak dobre.
Ale je jasne ze ked su zle husle (struny), tak to ziadna technika nezachrani, to je zaklad.
"Keď je zvuk dobrý, tak je zvuk dobrý"
http://www.hrbikmedia.eu
http://www.hrbikmedia.eu
- safa
- Uživatel
- Příspěvky: 2685
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ozvučení houslí, vlastní mic., poměr cena výkon, snímač nebo mikrofon??
Pokud to neni zrovna do bigbitu tak je jednoznacne nejuniverzalnejsi reseni klipsna DPA d:vote 4099 Violin . Mezi muzikantskou špičkou je to už dneska prakticky obecně uznávanej standard.
Šáfa ::::::
Soundman.cz , audiopro s.r.o., Zvukařská škola, FADER.cz
Soundman.cz , audiopro s.r.o., Zvukařská škola, FADER.cz
Re: Ozvučení houslí, vlastní mic., poměr cena výkon, snímač nebo mikrofon??
Řeším ozvučení 2ks houslí na převážně folk (i nějaké country a lehký rock). Nejedná se o koncertní housle. Hrají v uskupení s kytarou, baskytarou a odposlechy klasika "hlasité". Dosud jsem používal mikrofony na stativu např. AKG C1000s a jediný problém je že ty houslistky pořád plavou v prostoru a uhýbají těm mikrofonům. Vzhledem k cca 5-ti vystoupení za rok se dívám po levnějším řešení než DPA4099.
Koukal jsem např. na https://www.thomann.de/cz/the_t.bone_lu ... bundle.htm, ale za tu cenu mám obavu že to nebude žádná kvalita.
Dále je již zde zmiňovaná varianta AKG C411 https://www.thomann.de/cz/akg_c411ph_mikro.htm
A ještě jsem našel VS-3CAP https://www.vsaudiosystems.com/pagina-d ... or-phantom.
Ta firma nabízí i variantu 411 která označením i tvarem připomíná AKG C411 ta podobnost předpokládám že není náhoda https://www.vsaudiosystems.com/pagina-d ... or-phantom
Srovnání VS411 vs. VS-3CAP zde i když je to neobjektivní ten 3CAP se třemi snímači je živější s menším šumem.
Zastoupení jsem nenašel, ale vypadá že dokáží poslat i bez poštovného, ale nevím jestli to nemá nějaké jiné úskalí (DPH, clo,..)?
Má někdo zkušenost nebo srovnání nebo doporučení co použít? Díky.
Koukal jsem např. na https://www.thomann.de/cz/the_t.bone_lu ... bundle.htm, ale za tu cenu mám obavu že to nebude žádná kvalita.
Dále je již zde zmiňovaná varianta AKG C411 https://www.thomann.de/cz/akg_c411ph_mikro.htm
A ještě jsem našel VS-3CAP https://www.vsaudiosystems.com/pagina-d ... or-phantom.
Ta firma nabízí i variantu 411 která označením i tvarem připomíná AKG C411 ta podobnost předpokládám že není náhoda https://www.vsaudiosystems.com/pagina-d ... or-phantom
Srovnání VS411 vs. VS-3CAP zde i když je to neobjektivní ten 3CAP se třemi snímači je živější s menším šumem.
Zastoupení jsem nenašel, ale vypadá že dokáží poslat i bez poštovného, ale nevím jestli to nemá nějaké jiné úskalí (DPH, clo,..)?
Má někdo zkušenost nebo srovnání nebo doporučení co použít? Díky.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 276
- Registrován: sob 03. črc 2010 18:54:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ozvučení houslí, vlastní mic., poměr cena výkon, snímač nebo mikrofon??
Mohu zapujčit na vyzkoušení ty T-Bone od Thomann, mám k dispozici včetně držáčků.
Nejlepší je udělat si vlastní úsudek, zda-li je to či není použitelné.
Nejlepší je udělat si vlastní úsudek, zda-li je to či není použitelné.