správné zapojení XLR konektoru
-
- Reklama
správné zapojení XLR konektoru
Ale to propojení u mixů je přece naprosto v pořádku. U všech slušných zařízení musí zajišťovat ukostření krytu konektoru samotné zařízení a nikoliv propojka na kabelu. Možná jsi nepochopil správně co jsem měl na mysli takže ještě jednou. Vem si třeba případ DIboxu (tam je to nejčastější) - jeho pomocí připojíš zařízení a najednou máš zemní smyčku. Na DIboxu je tlačítko které umí odpojit zem - jinak řečeno odpojit pin číslo 1 v konektoru. A teď otázka: co bude následovat jestliže v připojeném kabelu bude tento pin 1 propojen s krytem konektoru???
Zvukař bez www stránek
-
- Uživatel
- Příspěvky: 635
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
správné zapojení XLR konektoru
No jasně, tak v tom případě bude záviset na provedení toho "DI boxu" , já bych raději použil termín oddělovací člen ... přece jenom jsem čech. Je to prachsprosté trafo.(v tom lepším případě) Možná mám štěstí, ale mě se teda zatím nestalo že by mi chytl smyčku symetrický systém. Spíš se to stane u efektů které jedou nesymetricky.
Každopádně je ale třeba zvážit tu bezpečnost.U mikrofonu to vadit nebude.
Každopádně je ale třeba zvážit tu bezpečnost.U mikrofonu to vadit nebude.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
správné zapojení XLR konektoru
blaha: Optimální stav nastane, pokud by párák pod pláštěm obsahoval ještě celkové opletení stíněním. K tomuto se pak na straně stage boxu připojují pouze mechanické díly a pouzdra konektorů, NIKOLIV piny č.1. Na straně mixpultu se pak toto stínění připojí k tělesu multikonektoru a toto přímo s kostrou, či nejlépe rovnou se svorkou PE napájecí vidlice. Stínění jednotlivých linek se s tímto celkovým opletením a kostrami nikde nespojuje. Vnitřní stínění jednotlivých kablíků pak propojuje pouze piny č.1 na straně stageboxu s piny č.1 (nebo tomu odpovídajícími body) na straně mixu. Proč tomu tak, jsem již dost podrobně uvedl na začátku vlákna a mrzí mne, že si to zřejmě mnozí byli líní přečíst. (Tebe ale zrovna nyní nemám na mysli ) Párák, co zmiňuješ, zřejmě toto celkové opletení nemá, multikonektor se nekoná a rozplet jde přímo jednotlivými konektory do mixu. Pak bych dle svého mínění propojky zrušil až na jeden až dvě linky (buben je vhodné propojit se stíněním a mixem, dvě linky = dva spoje = vyšší spolehlivost, dvě linky je méně než všechny a plocha zemních smyček / počtu jejích závitů je tudíž menší) a buben "zemnil" takto prostřednictvím pinů č.1 na mixu pouze vstupy 1 a 2. otázkou však zůstává, zdali je to nutné a i bez těchto úprav má apec dostatečný odstup od rušivých napětí. Tipuji, že v obou případech bude rozdíl nepostřehnutelný, závisí to ale i na provedení mixu. Nicméně, toto je dalším argumentem k tomu, proč nespojovat tělesa konektorů s piny č. 1 u jednotlivých šňůr.
Odpojování stínění na jedné straně: Asi neuškodí mít ve výbavě několik, příslušně označených takovýchto kablíků. V případě symetrického propojování blízko sebe umístěných přístrojů tř.I bez vypínače GND-lift přijdou k užitku. Jde zejména o případy dočasného připojení konců k PA procesorům pro pomocné vykrytí ale např. i symetrické výstupy některých (basových) komb do mixu, kde nemusí být nutností použít Di-box.
Odpojování stínění na jedné straně: Asi neuškodí mít ve výbavě několik, příslušně označených takovýchto kablíků. V případě symetrického propojování blízko sebe umístěných přístrojů tř.I bez vypínače GND-lift přijdou k užitku. Jde zejména o případy dočasného připojení konců k PA procesorům pro pomocné vykrytí ale např. i symetrické výstupy některých (basových) komb do mixu, kde nemusí být nutností použít Di-box.
- blaha
- Uživatel
- Příspěvky: 3592
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
správné zapojení XLR konektoru
Ota: Díky, za informaci, je to přesně tak, kabel celkové stínění nemá, jen samostatné páry, které jsou pak po jednotlivých kanálech zaizolovány (t.j. rozdíl proti SSNAKE probíraném v jiném vlákně). Na konci u mixu se pak koná rozplet na jednotlivé kanály osazené samostatnými konektory. Mix je hlavně Soundcraft GB4-24CH, výjimečně Mackie 1642-VLZ3. Dneska jedu do divadla a asi budu mít i čas, takže štípačky a všechny propoje mezi pin1 a kostrou konektoru vyjma kanálu 1 a 2 vystříhám. Myslel jsem si to, ale radši jsem se ještě zeptal, protože výsledek úpravy budu moct vyzkoušet pravděpodobně až před akcí a tam už by moc času na případné proletování propojek nebylo .
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Re: správné zapojení XLR konektoru
Asi jsem to nějak nepochopil, nemáte k tomu někdo obrázky?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 502
- Registrován: sob 31. led 2009 8:09:41
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Re: správné zapojení XLR konektoru
já jsem si to vypsal:-) takže zapojení xlr mám takto:
pin 1 stínení (oplet)
pin 2 + (cervený)
pin 3 - (vetsinou modry)
na jacku je to:
top + (špička)
ring - (kroužek)
nakonec stínění
Prosím, kdybych si to vypsal blbě, opravte mě díky
pin 1 stínení (oplet)
pin 2 + (cervený)
pin 3 - (vetsinou modry)
na jacku je to:
top + (špička)
ring - (kroužek)
nakonec stínění
Prosím, kdybych si to vypsal blbě, opravte mě díky
-
- Uživatel
- Příspěvky: 50
- Registrován: stř 08. zář 2010 10:07:52
- Bydliště: Martin
- Kontaktovat uživatele:
Re: správné zapojení XLR konektoru
Tieto zapojenia koncoviek som našiel v knihe Václav Vlachý "Praxe zvukové techniky"
Re: správné zapojení XLR konektoru
A pro zmatení nepřítele mají některá zařízení na XLR 2 - a 3 + .
Never ask FOH sound engeener "Are you DJ?" because he can kill you....
- blaha
- Uživatel
- Příspěvky: 3592
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: správné zapojení XLR konektoru
A jen pro doplnění o čem jsme hlavně diskutovaly, většina koster/obalů/pouzder XLR konektorů je kovová, ať už kabelových, nebo panelových. U žádného nezapojeného/holého konektoru není nikdy spojena ani s pinem 1 ani s žádným z dalších i když na ní pájecí očko většinou je taky.
Hlavně u panelových konektorů jsou pak konektory namontovány většinou do kovové masky přístroje/stageboxu atp., tzn. že všechny obaly konektorů jsou tím pádem propojeny, u přístrojů jsoou pak navíc uzeměny přes zmenící kolík napájecí šňůry.
A otázkou bylo, zdali spojovat pin 1 (stínění/audio zem) s obalem konektoru (síťová zem). Dle mého to vytváří zbytečné problémy a zemní smyčky a jsem v zásadě pro NE - nespojovat.
Navíc všechny přístroje pokud možno odzemnit, držet se co nejvíce symetriky a i audio zem, alespoň v cestě za pultem připojovat na pin 1 pouze na jedné straně, většinou u výstupu ze zařízení. Absolutně to minimalizuje počet zemních smyček.
Hlavně u panelových konektorů jsou pak konektory namontovány většinou do kovové masky přístroje/stageboxu atp., tzn. že všechny obaly konektorů jsou tím pádem propojeny, u přístrojů jsoou pak navíc uzeměny přes zmenící kolík napájecí šňůry.
A otázkou bylo, zdali spojovat pin 1 (stínění/audio zem) s obalem konektoru (síťová zem). Dle mého to vytváří zbytečné problémy a zemní smyčky a jsem v zásadě pro NE - nespojovat.
Navíc všechny přístroje pokud možno odzemnit, držet se co nejvíce symetriky a i audio zem, alespoň v cestě za pultem připojovat na pin 1 pouze na jedné straně, většinou u výstupu ze zařízení. Absolutně to minimalizuje počet zemních smyček.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Re: správné zapojení XLR konektoru
Já už leta používám spojený pin 1s pláštěm u XLR na obou stranách páráku i mikrofoních kabelů bez problémů, a ta zem. smyčka vznikala jen při spoji s více zemí na 220V , takže stačilo jen vše táhnout z JEDNÉ zásuvky a rozbočit další vznikala při napájení z NOTESU ,ale to spravil stereo Di-box na signálovce mezi jevištěm a mixem = Zvukař Gustav
Re: správné zapojení XLR konektoru
Nezemněné pláště konektorů mohou tak nanejvýš přerušit kontinualitu stínění, když se spojuje více sňůr do sebe.
1) Audiopro s.r.o. - servis, instalace, akustika, podpora: http://www.audiopro.cz
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 50
- Registrován: stř 08. zář 2010 10:07:52
- Bydliště: Martin
- Kontaktovat uživatele:
Re: správné zapojení XLR konektoru
Podla toho obrazka zapojenia koncoviek, mi vychadza asi tolko, ze ked zapajam XLR - XLR tak sa 1 vynechava, a je prazdna(nezapojena)?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 50
- Registrován: stř 08. zář 2010 10:07:52
- Bydliště: Martin
- Kontaktovat uživatele:
Re: správné zapojení XLR konektoru
toto vlakno ma zaujalo, a presiel som si ho cele aj s obrazakmi co som sem pridal, a napada ma len oatzka, ci ten Pin 1 zapajat (pri XLR - XLR) ao. nezapajat.
X - zem teda tienenie (1)
L - live teda HOT /signa - živý/ (2)
R - return teda Cold /speť/ (3)
XLR koncovka sa da rozlozit aj takto:zvuk Attik píše:Podla toho obrazka zapojenia koncoviek, mi vychadza asi tolko, ze ked zapajam XLR - XLR tak sa 1 vynechava, a je prazdna(nezapojena)?
X - zem teda tienenie (1)
L - live teda HOT /signa - živý/ (2)
R - return teda Cold /speť/ (3)
Re: správné zapojení XLR konektoru
Doprčic, pro některé stále dokola....
Než začnete někteří z vás psát, uvědomte si, že XLR pin č. 1 NENÍ totéž, co očko kostry konektoru!!!! O tom je zde řeč, nikoliv o spojování GND potenciálu pomocí pinů 1 mezi přístroji.
Než začnete někteří z vás psát, uvědomte si, že XLR pin č. 1 NENÍ totéž, co očko kostry konektoru!!!! O tom je zde řeč, nikoliv o spojování GND potenciálu pomocí pinů 1 mezi přístroji.
Re: zemní smyčky v racku
Cau všichni... nejsem sice zvukař, ale trápí mě problém se zemníma smyčkama v racku... zkusim popsat mou sestavu..
predzesilovač mám http://media.soundonsound.com/sos/jun09 ... Axe_02.jpg , který má ground lift, napájený PEN kabelem (klasický počitačový napájecí kabel)
nad ním mám na jedné kovové poličce in ear NADY PEM - http://medias.audiofanzine.com/images/n ... 429099.jpg
a vedle a té samé kovové poličce mám vysílačku AKG - http://www.akg.com/site/products/powers ... ge,EN.html
Kdyý sem zkoušel hrát pře AXE jen do inearu (nebudu mít zádný zesák na podiu - pošlu zvukařovi signál ve stereu pouze zvukařovi a sobě do inearu) , tak sem slyšel ve sluchátkách znatelný brum... vše šlo přitom z jedné prodlužky.. myslíte ,že bych měl nějak lankem ZŽ pospojovat kolejnicku racku s těma vecma na trafo ? potřebuju se toho nějak zbavit a jelikož nemám v řetezci žádnou výkonovou část, neměl by to být až takový problém si myslim.. díky zta rady na můj mail : andrassy.m@atlas.cz
Mira
predzesilovač mám http://media.soundonsound.com/sos/jun09 ... Axe_02.jpg , který má ground lift, napájený PEN kabelem (klasický počitačový napájecí kabel)
nad ním mám na jedné kovové poličce in ear NADY PEM - http://medias.audiofanzine.com/images/n ... 429099.jpg
a vedle a té samé kovové poličce mám vysílačku AKG - http://www.akg.com/site/products/powers ... ge,EN.html
Kdyý sem zkoušel hrát pře AXE jen do inearu (nebudu mít zádný zesák na podiu - pošlu zvukařovi signál ve stereu pouze zvukařovi a sobě do inearu) , tak sem slyšel ve sluchátkách znatelný brum... vše šlo přitom z jedné prodlužky.. myslíte ,že bych měl nějak lankem ZŽ pospojovat kolejnicku racku s těma vecma na trafo ? potřebuju se toho nějak zbavit a jelikož nemám v řetezci žádnou výkonovou část, neměl by to být až takový problém si myslim.. díky zta rady na můj mail : andrassy.m@atlas.cz
Mira