OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu
-
- Reklama
Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu
Nedávno jsme hráli v Zákupech u České Lípy - tam se starosta nechal ukecat místním elektrikářem, který si koupil "nějakou" aparaturu a totálně zabil celé městské slavnosti - já jsem to ještě uhrál na moje JBLy, po nás šel Fleret, který chtěl utéct a jen klečení starosty na kolenou a lahvinka borůvkové pálenky to zachránila (zvuk byl příšernej) - co se potom dělo na Divokej Bill revival jsem dodnes nezjistil...
Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu
Teď jsem si u flašky červeného otevřel schéma jednoho profesionálního zařízení a podíval jsem se jak dělají vstupní i výstupní symetrickou část. Opravdu poučné. U digitálních vstupů/výstupů AES/EBU mají trafa všude u analogu nejsou. Jinak všude filtry, cívky, odpory na vstupech a výstupech a přepěťové ochrany úplně na konci a začátku.
Nejsem prodavač
Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu
Mike:
Tráfka pro AES/EBU jsou levné a snadněji vyrobitelné. Kvalitní přenosová analogová jsou již věda.
Na profi mixech ale nechybí jen proto, že by byla ta audio tráfka drahá. Nejsou všelék, někde má elektronická symetrie více výhod. Zjednodušeně lze říci, že tráfka jsou vhodnější tam, kde je třeba galvanicky oddělit, tj. hlavně na dlouhých vedeních mezi místy s různými zemními potenciály. Také poskytují již z principu dokonalejší symetrii, což elektronická struktura vlivem rozptylu hodnot součástek tak dobře nezajistí, což je opět náskok na dlouhé lince. Ale má naopak obtížně dosažitelné velmi kvalitní elektroakustické vlastnosti, které se ale snáze docilují elektronikou. Pro aplikace FOH - mixpult a vůbec lokální propojování několika málo desítek metrů a za předpokladu technické ukázněnosti v oblasti PE / GND má spíše výhody elektronická symetrie. Tím však nesnižuji význam potřeby transformátorových di-boxů u live produkcí.
Adamis: koukám, že se ten diletantismus nějak tvrději rozmáhá..., viz další vlákna. Ach jo.
Tráfka pro AES/EBU jsou levné a snadněji vyrobitelné. Kvalitní přenosová analogová jsou již věda.
Na profi mixech ale nechybí jen proto, že by byla ta audio tráfka drahá. Nejsou všelék, někde má elektronická symetrie více výhod. Zjednodušeně lze říci, že tráfka jsou vhodnější tam, kde je třeba galvanicky oddělit, tj. hlavně na dlouhých vedeních mezi místy s různými zemními potenciály. Také poskytují již z principu dokonalejší symetrii, což elektronická struktura vlivem rozptylu hodnot součástek tak dobře nezajistí, což je opět náskok na dlouhé lince. Ale má naopak obtížně dosažitelné velmi kvalitní elektroakustické vlastnosti, které se ale snáze docilují elektronikou. Pro aplikace FOH - mixpult a vůbec lokální propojování několika málo desítek metrů a za předpokladu technické ukázněnosti v oblasti PE / GND má spíše výhody elektronická symetrie. Tím však nesnižuji význam potřeby transformátorových di-boxů u live produkcí.
Adamis: koukám, že se ten diletantismus nějak tvrději rozmáhá..., viz další vlákna. Ach jo.
Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu
Jojo
Zemění je třeba dělat pořádně člověk tím předjede mnoha problémům...
Zemění je třeba dělat pořádně člověk tím předjede mnoha problémům...
Nejsem prodavač
Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu
Mike76: To urcite, ale v praxi se setkavam v posledni dobou s problemem, ktery nevim jak resit, resp. jak resit levne a efektivne.
Nechci prilis OT, protoze se to netyka zvuku, ale spis obrazu, ale jen podotknu, ze stejne problemy, ktere neustale resime v oblasti analogoveho zvuku (brumy, ruseni, zemni smycky vlivem ruznych potencialu) se v hojne mire hlavne u slozitejsich instalaci objevuji v oblasti obrazove techniky, hlavne DVI, HDMI, SDI apod. Tam zadna trafa nejsou a kolikrat zasnu, jake napeti se kde objevi a to tem digi masinkam, co pracuji se signalovymi urovnemi v mV a modernimy procesory, zrovna vubec nesvedci.
Resi to jen v podstate totalni galvanicke oddeleni treba pomoci optiky nebo napajecich zdroju s galvanickym oddelenim. Myslim si, ze nas tohle jeste potrapi, stejne jako bezdraty .
Nechci prilis OT, protoze se to netyka zvuku, ale spis obrazu, ale jen podotknu, ze stejne problemy, ktere neustale resime v oblasti analogoveho zvuku (brumy, ruseni, zemni smycky vlivem ruznych potencialu) se v hojne mire hlavne u slozitejsich instalaci objevuji v oblasti obrazove techniky, hlavne DVI, HDMI, SDI apod. Tam zadna trafa nejsou a kolikrat zasnu, jake napeti se kde objevi a to tem digi masinkam, co pracuji se signalovymi urovnemi v mV a modernimy procesory, zrovna vubec nesvedci.
Resi to jen v podstate totalni galvanicke oddeleni treba pomoci optiky nebo napajecich zdroju s galvanickym oddelenim. Myslim si, ze nas tohle jeste potrapi, stejne jako bezdraty .
Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu
Optika... Není problém se vzdáleností a je to galvanicky odděleno ....
Nejsem prodavač
Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu
Ne tak docela. Oddelovaci trafo na analogovy zvuk nebo analogove video stoji par "kacek" a brum a ruseni zpusobene ruznymi potencialy to vyresi.
U dig. nekomprimovanych videosignalu je problem, u DVI/HDMI nebo SDI signalu nejde o vyreseni prenosu na dlouhou vzdalenost od nekud nekam, ale o lokalni zapojeni, kde se potkavaji ruzne napajeci okruhy nebo casti vedeni v jednom racku, kam je privedena treba cast trasy matalickym kabelem, na ktery se po ceste neco naindukovalo, ruzne napajeci okruhy atp.
Optika to nevyresi, protoze jednak pro nektere signaly ani totalni galvanicke oddeleni vubec neni (HDMI-nevim o nicem takovem), existuje galvanicke oddeleni pro DVI i SDI, ale jednak je to velmi drahe, je problem casto s nizkou hodnotou napeti oddeleni vstupu od vystupu (SDI) a kazde takove zarizeni navic vetsinou negativne ovlivnuje digitalni signal (utlum, deformace prubehu, rozhozeni casove zakladny). Nehlede na to, ze se takova zarizeni v tesnem uzavrenem racku ovlivnuji i navzajem, a to myslim elektricky, uz vubec nemluvim o softwaru v nich apod.-to je dalsi kapitola..
Hodne by treba pomohlo, pokud by vyrobci takovych zarizeni na patricnych vstupech a vystupech meli galvanicke oddeleni optocleny, ale to je u komercnich zarizeni, se kterymi se clovek setkava nejcasteji, utopie.
U dig. nekomprimovanych videosignalu je problem, u DVI/HDMI nebo SDI signalu nejde o vyreseni prenosu na dlouhou vzdalenost od nekud nekam, ale o lokalni zapojeni, kde se potkavaji ruzne napajeci okruhy nebo casti vedeni v jednom racku, kam je privedena treba cast trasy matalickym kabelem, na ktery se po ceste neco naindukovalo, ruzne napajeci okruhy atp.
Optika to nevyresi, protoze jednak pro nektere signaly ani totalni galvanicke oddeleni vubec neni (HDMI-nevim o nicem takovem), existuje galvanicke oddeleni pro DVI i SDI, ale jednak je to velmi drahe, je problem casto s nizkou hodnotou napeti oddeleni vstupu od vystupu (SDI) a kazde takove zarizeni navic vetsinou negativne ovlivnuje digitalni signal (utlum, deformace prubehu, rozhozeni casove zakladny). Nehlede na to, ze se takova zarizeni v tesnem uzavrenem racku ovlivnuji i navzajem, a to myslim elektricky, uz vubec nemluvim o softwaru v nich apod.-to je dalsi kapitola..
Hodne by treba pomohlo, pokud by vyrobci takovych zarizeni na patricnych vstupech a vystupech meli galvanicke oddeleni optocleny, ale to je u komercnich zarizeni, se kterymi se clovek setkava nejcasteji, utopie.