Sennheiser e609 vs mackie dl1608
-
- Reklama
- blaha
- Uživatel
- Příspěvky: 3592
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sennheiser e609 vs mackie dl1608
A hraje ti to kombo vůbec? Ne jen jestli není třeba moc stažený.
Jinak vem zpěvovej mikrofon, cvakni ho třeba do 1 vstupu, promluv do něj, poťukej, nastav tak aby ti mix na indikátoru u vstupu ukazoval po promluvení k nule.
Pokud mluví, odpoj mikrofon zpěvovej a zapoj (na stejný kabel) tu e609ku.
Chová se stejně? Kdyžtak trochu dotáhni Gain.
Zapni kombo tak aby hrálo, šoupni tu e609ku před něj. Ukazuje mix něco na indikátoru u vstupu?
Ještě mě napadá, nemáš na tom vstupu co používáš nastavený nějaký kompresor nebo Gate, že ti to buď neotevře, nebo je signál naopak moc silný a Comp. to celý zavře.
Jinak vem zpěvovej mikrofon, cvakni ho třeba do 1 vstupu, promluv do něj, poťukej, nastav tak aby ti mix na indikátoru u vstupu ukazoval po promluvení k nule.
Pokud mluví, odpoj mikrofon zpěvovej a zapoj (na stejný kabel) tu e609ku.
Chová se stejně? Kdyžtak trochu dotáhni Gain.
Zapni kombo tak aby hrálo, šoupni tu e609ku před něj. Ukazuje mix něco na indikátoru u vstupu?
Ještě mě napadá, nemáš na tom vstupu co používáš nastavený nějaký kompresor nebo Gate, že ti to buď neotevře, nebo je signál naopak moc silný a Comp. to celý zavře.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Re: Sennheiser e609 vs mackie dl1608
Kombo hraje nahlas dost. Indikator vstupu take ukazuje, cca k nule, ale to uz mi prijde, ze gain dost naplno, ale treba je to normalni.
Tom
Tom
Re: Sennheiser e609 vs mackie dl1608
Jeste jeden dotaz, ktery je spise obecny, ale mozna s tim take souvisi.
Jak vlastne je nejlepsi nastavit vsechny urovne "hlasitosti"?
Ze vsech moznych doporuceni mi plyne, ze gain je idealni mit tak, aby osciloval kolem nuly.
Volume fader na savli take idealne kolem nuly.
Pak je ale jeste master fader a volume na aktivnich bednach.
Kdyz dam na bednach uroven na cca 3/4 tak na master faderu to musim zudlat hodne dole.
Jak tyhle vsechny 4 urovne, ktere ovlivnuji hlasitost, nejlepe vzajemne nastavit (gain, volume, master volume, uroven aktivnich beden)? Je no to nejaky recept? Prosim alespon v hrubych obrysech.
Diky
Tom
Jak vlastne je nejlepsi nastavit vsechny urovne "hlasitosti"?
Ze vsech moznych doporuceni mi plyne, ze gain je idealni mit tak, aby osciloval kolem nuly.
Volume fader na savli take idealne kolem nuly.
Pak je ale jeste master fader a volume na aktivnich bednach.
Kdyz dam na bednach uroven na cca 3/4 tak na master faderu to musim zudlat hodne dole.
Jak tyhle vsechny 4 urovne, ktere ovlivnuji hlasitost, nejlepe vzajemne nastavit (gain, volume, master volume, uroven aktivnich beden)? Je no to nejaky recept? Prosim alespon v hrubych obrysech.
Diky
Tom
Re: Sennheiser e609 vs mackie dl1608
Tak napřed mix:
- master fader "patří" do nuly, já na začátek dávám cca -5 až -6 dB, abych měl v průběhu večera kam přidávat, okolí si totiž na hladinu zvuku zvykne a je potřeba dorovnávat jejich pocit, že už to není tak nahlas
- pak jsou dva pohledy na každý vstup:
- GAIN UNITY - na gainu si vybudíš signál do nuly a faderem si vyjedeš tak, jak je potřeba, vokály a sólové nástroje budou kolem nuly, doprovodné budou níž, dobře se v tom orientuje, dobře se pracuje s FX (snadno si představíš THD), taky máš ideální odstup signál/šum
- LEVEL UNITY - fader vyjedeš do nuly a gainem vyjedeš na hlasitost, jaká je potřeba, signál se vůbec nemusí k nule vybudit
Pak zesilovače / nebo poťáky na aktivkách:
- pokud vím, že budu potřebovat plný výkon, nechávám poťák naplno a případně si to drobně zkrouhnu na mixu
- pokud vím, že to bude decentní večer s tichýma pasážema, dám poťáky třeba na 3/4, abych snížil šum horny (každá trochu šumí, zblízka, v tichu...)
- master fader "patří" do nuly, já na začátek dávám cca -5 až -6 dB, abych měl v průběhu večera kam přidávat, okolí si totiž na hladinu zvuku zvykne a je potřeba dorovnávat jejich pocit, že už to není tak nahlas
- pak jsou dva pohledy na každý vstup:
- GAIN UNITY - na gainu si vybudíš signál do nuly a faderem si vyjedeš tak, jak je potřeba, vokály a sólové nástroje budou kolem nuly, doprovodné budou níž, dobře se v tom orientuje, dobře se pracuje s FX (snadno si představíš THD), taky máš ideální odstup signál/šum
- LEVEL UNITY - fader vyjedeš do nuly a gainem vyjedeš na hlasitost, jaká je potřeba, signál se vůbec nemusí k nule vybudit
Pak zesilovače / nebo poťáky na aktivkách:
- pokud vím, že budu potřebovat plný výkon, nechávám poťák naplno a případně si to drobně zkrouhnu na mixu
- pokud vím, že to bude decentní večer s tichýma pasážema, dám poťáky třeba na 3/4, abych snížil šum horny (každá trochu šumí, zblízka, v tichu...)
- Zdeněk Prodance
- Uživatel
- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Sennheiser e609 vs mackie dl1608
Na to nemůžou být úplně univerzální a jednoduché návody, polohy knoflíků jsou v podstatě bezvýznamná věc, mají vliv akorát na to, jestli a jak snadno se dá jejich změnou přidávat a ubírat (což ovšem nemusí být vůbec potřeba anebo to ani kvůli nedosažitelnosti nejde). U mixů se snad ještě dá mluvit o určité snaze o standardizaci, bývají tam vyznačené ty "nulové" polohy atd. Ovšem v žádném případě to neplatí pro aktivní bedny a pro zesilovače jen omezeně. Rozhodně nezapomínat na přepínače, které to můžou celé změnit běžně desetkrát a jsou na vstupech i na výstupech, nápadné i skryté a například na diboxy, které mají někdy vyloženě matoucí popisy, například při poloze -20dB je celkový přenos -40dB, protože trafo nevzali v úvahu...
Co obvykle nevadí, je libovolně nastavený gain, volume apod. protože slušné zařízení funguje skoro stejně v celém rozsahu. Nějaké rozdíly ve zvuku to udělá, ale málokdo je opravdu slyší. Vadí a hodně jakékoli přebuzení, tedy strmý přechod do zkreslení při nějaké saturaci, klipu apod. Na opačné straně poloh knoflíků je zbytečný šum a někdy i brum, protože s jejich zhruba konstantní velikostí se někde musel popasovat hodně slabý signál a následně to bylo zesíleno oboje stejně.
H.M.
Co obvykle nevadí, je libovolně nastavený gain, volume apod. protože slušné zařízení funguje skoro stejně v celém rozsahu. Nějaké rozdíly ve zvuku to udělá, ale málokdo je opravdu slyší. Vadí a hodně jakékoli přebuzení, tedy strmý přechod do zkreslení při nějaké saturaci, klipu apod. Na opačné straně poloh knoflíků je zbytečný šum a někdy i brum, protože s jejich zhruba konstantní velikostí se někde musel popasovat hodně slabý signál a následně to bylo zesíleno oboje stejně.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
Re: Sennheiser e609 vs mackie dl1608
Kromě master faderu se ale přece nebavíme o konkrétní poloze knoflíku.
A nějaký útlum zapnutý před mixem jejich funkci nezmění, jen se gainem zatočí víc, míň, vůbec...
Zrovna tak přece není "potřeba" brát v úvahu, jestli jdu do XLR, nebo jacku. Pominu-li, že na jacku nebude případný fantom, tak bude rozdíl jen v poloze gainu. Ta mě ale nezajímá, jde mi o to, abych si vstup dostatečně vybudil.
Nějaká číslovaná škála na klikách už jen orientační je, na masteru mi přinde dobrá, protože vím, že když nepřepálím mix (samozřejmě podle AFL), nepřepálí se mi ani nikde nic dál, pokud mám celý řetězec srovnaný na nulu. Včetně třeba těch aktivek.
Nevím, jestli to teda vyznělo tak, že když budu mít master fader na nule, nemůže mi jít nic do klipu. To by byl omyl a vyznít to tak nemělo...
A nějaký útlum zapnutý před mixem jejich funkci nezmění, jen se gainem zatočí víc, míň, vůbec...
Zrovna tak přece není "potřeba" brát v úvahu, jestli jdu do XLR, nebo jacku. Pominu-li, že na jacku nebude případný fantom, tak bude rozdíl jen v poloze gainu. Ta mě ale nezajímá, jde mi o to, abych si vstup dostatečně vybudil.
Nějaká číslovaná škála na klikách už jen orientační je, na masteru mi přinde dobrá, protože vím, že když nepřepálím mix (samozřejmě podle AFL), nepřepálí se mi ani nikde nic dál, pokud mám celý řetězec srovnaný na nulu. Včetně třeba těch aktivek.
Nevím, jestli to teda vyznělo tak, že když budu mít master fader na nule, nemůže mi jít nic do klipu. To by byl omyl a vyznít to tak nemělo...
- Zdeněk Prodance
- Uživatel
- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Sennheiser e609 vs mackie dl1608
Ano, jenže on to obvykle každý začátečník chápe jinak, myslí si, že se dá poradit, kam má všechny ty knoflíky aspoň na začátku nastavit "opticky", tedy například na polovinu, na nějakou značku, číslo, doraz apod. Speciálně u aktivních beden to absolutně není možné, třeba ty SRM550/650 mají bezpadový vstup s polohou pro "linkovou úroveň" někde poblíž levého dorazu, naopak u některých RCF knoflík nedělá pomalu nic. To jsou ohromné rozdíly, v rozměru řádů a my tady řešíme, jestli může být jeden gain u jednoho mikrofonu trochu víc, ono to sice nic špatného nedělá (aspoň nebylo referováno), ale "nezdá se to".
H.M.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
Re: Sennheiser e609 vs mackie dl1608
A nemáš náhodou nastavený na vstupu na daném kanálu zapnutý kompresor který je hodně zatažený?
Nemáš daný vstup nékam blbě routovaný? Podskupina? Atd...
Nemáš daný vstup nékam blbě routovaný? Podskupina? Atd...
- zelatina
- Uživatel
- Příspěvky: 130
- Registrován: pon 15. srp 2011 1:37:05
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sennheiser e609 vs mackie dl1608
tiež mi to príde ako kompresor...pokiaľ nepoužívaš podskupiny ani VCA...
- Pavel Sedlák
- Uživatel
- Příspěvky: 1329
- Registrován: úte 24. črc 2007 12:44:06
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Sennheiser e609 vs mackie dl1608
Z jakého jsi regionu ?
Třeba se někdo poblíž najde a pomůže
Třeba se někdo poblíž najde a pomůže
Nemám strach z lopaty, mám strach ze srpu a kladiva
- Zdeněk Prodance
- Uživatel
- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Sennheiser e609 vs mackie dl1608
Já doufám, že to za ten rok už nějak vyřešil, spíš by mne zajímalo jak.
H.M.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz