Ozvučení ochotnického divadla
-
- Reklama
- safa
- Uživatel
- Příspěvky: 2685
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ozvučení ochotnického divadla
... cili chapu spravne ze by to nemelo byt videt ? Hmm ... tak to se prodraziJenže na oko by to nebylo pěkný ani s tužkou, ani s velkomembránou
Bud muzes nad jeviste zavesit miniatury ktery jsou tak maly ze je ze tri metru prestanes vnimat (DPA4061, Beyerdynamic MCE55, Sennheiser MKE-2, Countryman B-3, AKG CK77 atd.) jenze to je jednak draha sranda a jednak jsou to koule coz je sice super na barvu zvuku, ale je otazka je jak moc to pujde poslat do PAcka.
Druha varianta je PZMko na forbinu ... ale tam plati totez + bych se obaval ze to budes muset HPF oriznout pomerne vysoko kvuli dupani z podlahy.
Pak je tu jeste moznost zavesit tam nekolik smerovych DPA 4023 ... pri tomhle rozpoctu to je ovlsem moznost skutecne jen teoreticka . Ale mozna by vzhledem k rozpoctu poslouzily dobre i Behringer B-5 coz jsou true condenser tuzky se dvema vlozkama uz z vyroby (kardioida a koule) a jsou pomerne maly a levny, presto vsak hrajou velmi slusne.
Nicmene mi z toho vyplyva, ze porty jsou asi nejschudnejsi cesta = pocta Zdenkovi .
Šáfa ::::::
Soundman.cz , audiopro s.r.o., Zvukařská škola, FADER.cz
Soundman.cz , audiopro s.r.o., Zvukařská škola, FADER.cz
Re: Ozvučení ochotnického divadla
No to já netuším , to by musel říct tazatel. Já si jen představoval, že by to moc jít vidět nemělo, přeci jen, když jde někdo do divadla, tak nejde obdivovat mikrofony.safa píše:... cili chapu spravne ze by to nemelo byt videt ?
Re: Ozvučení ochotnického divadla
No určitě by to bylo lepší, jak se dívat na kabely s mikrofonama, vysící jako pavučina ze stropu. Bohužel víc peněz nedostanu a v hale, kde se hrává, se úprava ohledně akustiky hned tak neplánuje. Je to víceúčelová, takže plán je stejný: nějaký ten bezdrát asi AKG a několik závěsů. Momnetální hra se bohužel odehrává téměř po celém pódiu "študáci a kantoři". Jen zvolit tip ketrý přesně. Co nejcitlivější a nejodolněší proti vazbení.
Re: Ozvučení ochotnického divadla
Nelobte se prosím, setkávám se s tím často, tak se po letech už docela bavím. Věta: "Co nejcitlivější a nejodolněší proti vazbení." si přímo odporuje. Ve fyzice nic neošidíš. Resp. jen nepatrně, ale není to zadarmo.
Účet uživatele byl zablokován administrátorem fóra.
Re: Ozvučení ochotnického divadla
Já se nezlobím, je to něco jako co nejvíc hudby za co nejmíň peněz je mi to jasné jen jestli je na tom někdo podobně a má dobré zkušenosti se značkou či tipem, kde jo dobrý poměr této citlivosti a odolnosti proti vazbě, vhodným pro toto použití.
- safa
- Uživatel
- Příspěvky: 2685
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ozvučení ochotnického divadla
Odolnost proti vazbe vyrazne zavisi mj. i na smerovosti mikrofonu ... coz ale zase jde proti jednak co se tyce barvy mimo osu ale hlavne co se tyce potreby pokryt svesenym mikrofonem co nejvetsi cas jeviste. Porat se nemuzu zbavit dojmu ze nejlepsi by vazne byly porty.
Šáfa ::::::
Soundman.cz , audiopro s.r.o., Zvukařská škola, FADER.cz
Soundman.cz , audiopro s.r.o., Zvukařská škola, FADER.cz
Re: Ozvučení ochotnického divadla
Ahoj, já jsem asi před dvěma lety řešil pro kamaráda podobnou věc. Půjčil jsem jim kufr s mikrofony a oni zkoušeli a zkoušeli.... Kondíky, dynamiky, citlivější, méně citlivé....Menší počty, větší počty... Když to mělo hezkou barvu, tak to bylo zase velmi citlivé na vazbu. Když se použila smečka zavěšených dynamik, tak nešlo pokrýt celé pódium..... Opravdu jediná možnost je individuální bezdrát. Tenkrát si brali toto: http://www.mastersound.cz/cz/e-shop/199 ... pclip.html , v 10ti různých frekvencích. Vyjednali si tam nějakou slevu, a prý je jeden bezdrát vyšel na nějakých 1600,- Tak to tam zkus. Jo, jediný co se jim tam kazilo, byly vytržený kablíky k mikrofonům u konektoru. Tak si tam brali náhradní mikrofony. Ale to dělají herci asi všude.
Snaž se boxy dát co nejdál od pódia, klidně až na úroveň první řady. Zkus taky namalovat hercům křídou na zem čáru, souběžnou s hranou pódia, za kterou nesmí. A poslední rada, až budete mít ty bezdráty, musíš herce naučit je vypínat po odchodu z pódia. Jinak je to docela trapas. Opravdu.
Snaž se boxy dát co nejdál od pódia, klidně až na úroveň první řady. Zkus taky namalovat hercům křídou na zem čáru, souběžnou s hranou pódia, za kterou nesmí. A poslední rada, až budete mít ty bezdráty, musíš herce naučit je vypínat po odchodu z pódia. Jinak je to docela trapas. Opravdu.
Účet uživatele byl zablokován administrátorem fóra.
Re: Ozvučení ochotnického divadla
Vypinat porty po odchode hercov z podia je bohuzial zvukarova starost, vysielace su vacsinou dokonale skryte pod kostymom a tym padom hercovi nedostupne a naviac hrozi ovela vacsi pruser ak si herec ten port pri dalsom nastupe zabudne zapnut.
Re: Ozvučení ochotnického divadla
[OT]
Před pár lety kamarád nastudoval s dětmi svůj muzikál. Zvuk dělal Ruda Hálek a celkem bylo v akci cca 12 mikroportů. Ruda neměl šanci si pamatovat, kdy které dítě odchází a přichází, když pomalu ani nevěděl, kdo má jaký port. Udržet potichu v zákulisí smečku dětí od 10 do 16 let, bylo nemožné. Jediným řešením bylo, že porty vypínal inspicient.
[/OT]
Před pár lety kamarád nastudoval s dětmi svůj muzikál. Zvuk dělal Ruda Hálek a celkem bylo v akci cca 12 mikroportů. Ruda neměl šanci si pamatovat, kdy které dítě odchází a přichází, když pomalu ani nevěděl, kdo má jaký port. Udržet potichu v zákulisí smečku dětí od 10 do 16 let, bylo nemožné. Jediným řešením bylo, že porty vypínal inspicient.
[/OT]
Co nejde silou, jde ještě větší silou...
Re: Ozvučení ochotnického divadla
Tato varianta se mi začíná libit http://www.mastersound.cz/cz/e-shop/199 ... pclip.html jen nevím, jestli bude dostatečný počet těch 12 max. A má s touto sadou ještě někdo nejaké zkušenosti???
Re: Ozvučení ochotnického divadla
Ahoj, Shure asi před 10 lety dělal LX88, tady jsem to našel na youtubu.
http://www.youtube.com/watch?v=1k2UK3X1 ... re=related
Ale už to docela dlouho nedělají. Vypadá to, jako kdyby starší modely dali k dispozici i pro jiná loga. Mezi námi, jede to v pásmu VHF. Dnes všechny špičkové bezdrátové mikrofony jedou v pásmu UHF a ještě obvykle v obslužném pásmu 27Mhz ( vzájemná komunikace mezi přijímačem a vysílačem). Nicméně pro mluvené slovo by to mělo bohatě stačit. Asi bych vzal jeden na zkoušku a uvidíš.
http://www.youtube.com/watch?v=1k2UK3X1 ... re=related
Ale už to docela dlouho nedělají. Vypadá to, jako kdyby starší modely dali k dispozici i pro jiná loga. Mezi námi, jede to v pásmu VHF. Dnes všechny špičkové bezdrátové mikrofony jedou v pásmu UHF a ještě obvykle v obslužném pásmu 27Mhz ( vzájemná komunikace mezi přijímačem a vysílačem). Nicméně pro mluvené slovo by to mělo bohatě stačit. Asi bych vzal jeden na zkoušku a uvidíš.
Účet uživatele byl zablokován administrátorem fóra.
Re: Ozvučení ochotnického divadla
VHF bych se vyhejbal jak cert krizi. Vzduch je tak obsazenej, ze na funkcnost 12ti pevne dannych frekveci bych si nevsadil...
- blaha
- Uživatel
- Příspěvky: 3588
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ozvučení ochotnického divadla
Souhlas, navíc jsem se tu dočetl kdysi, že pásmo HF byse mělo uzavřít pro tyto systémy. Taky bych se asi velkým obloukem vyhnul "NO NAME" systémům a ještě nediverzitním.
Sám jsem se tak před rokem zbavoval 8mi sad od Dexonu, každá na jiné frekvenci, kde mimo jiné neplechy a problémy, mi bylo sděleno přímo jejich servisem, že tyto sady jsou náchylné k vzájemnému rušení a ovlivňování. O tom jsem se pesvědčil i teď v sobotu, kdy souběžně s naší akcí probíhalo představení loutkového divadýlka, kde běžely dohromady 3 tyto sady a jakmile se herci přiblížily k sobě (což je u loutkáče skoro pořád) tak se to vždy nehorázně rozbučelo. Takže opavdu velkým obloukem od toho a vůbec v takovém množství.
Radši koupit několik sad značkových (AKG, Shure, Sennheiser, Beyer, atd.), než hromadu nepoužitelného (a neprodejného) šrotu.
Sám jsem se tak před rokem zbavoval 8mi sad od Dexonu, každá na jiné frekvenci, kde mimo jiné neplechy a problémy, mi bylo sděleno přímo jejich servisem, že tyto sady jsou náchylné k vzájemnému rušení a ovlivňování. O tom jsem se pesvědčil i teď v sobotu, kdy souběžně s naší akcí probíhalo představení loutkového divadýlka, kde běžely dohromady 3 tyto sady a jakmile se herci přiblížily k sobě (což je u loutkáče skoro pořád) tak se to vždy nehorázně rozbučelo. Takže opavdu velkým obloukem od toho a vůbec v takovém množství.
Radši koupit několik sad značkových (AKG, Shure, Sennheiser, Beyer, atd.), než hromadu nepoužitelného (a neprodejného) šrotu.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
- safa
- Uživatel
- Příspěvky: 2685
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ozvučení ochotnického divadla
... na dvanact systemu zaroven to neni, to je fakt, ale s nekolika malo systemy (rekneme do trech) nebyva problem. Mam zakaznika kterej postupne poridil do kapely tri VHFka (Opus 100mkII) a velmi si po chvali... cili s tim problemy evidentne nema . Ale jinak jak rikas...Fyla píše:VHF bych se vyhejbal jak cert krizi. Vzduch je tak obsazenej, ze na funkcnost 12ti pevne dannych frekveci bych si nevsadil...
... naopak, vypada to ze VHF bude jediny pasmo ktery nerozpordaj v ramci digidividend ... no uvidime jeste jak to vubec bude. Chvalme CTU at nam na ty nase bezdraty necha aspon neco.Souhlas, navíc jsem se tu dočetl kdysi, že pásmo HF byse mělo uzavřít pro tyto systémy.
... +1 (to jako ze ja taky , hlavne co se tyce te nediverzity nebo jen antenni diverzity)Taky bych se asi velkým obloukem vyhnul "NO NAME" systémům a ještě nediverzitním.
Šáfa ::::::
Soundman.cz , audiopro s.r.o., Zvukařská škola, FADER.cz
Soundman.cz , audiopro s.r.o., Zvukařská škola, FADER.cz
Re: Ozvučení ochotnického divadla
Sice reagujem uz TROSKU neskoro, ale neda mi to, trebars to pomoze niekomu neskor.
Ja som zvucil koncerty jedneho telesa (viac krat, nie raz)
- asi 150 ucinkujucich (deti, stredoskolaci, vysokoskolaci, dospeli - vela textov aj spevu (su to vlastne spojene 3 samostatne telesa)), pred podiom muzika (komplet cimbalovka + gitara, klavir, perkusie - no asi 15 muzikantov, vsetko akusticke nastroje, ziadne komba snimace, nic, vacsina deti do 15 rokov, par starsich co to tahali)
- robia taketo velke koncerty na kazde vianoce a este nejake vyrocne koncerty a tak.
Viete si asi predstavit ako som mohol zasahovat do veci ako zrozumitelna vyslovnost, hovorit smerom na divaka a uz vobec nie do zeme, hovorit nahlas, spievat nahlas, hrat nahlas ... Boly tam vsetky problemi ktore si viete predstavit.
Zobral som si priklad z velkych festivalov na SK. Konkretne na Detve raz zvucila STV. Nad podiom natahane droty a z nich v 2-3 metrovych odstupoch viseli tuzky. Zvuk parada, aj zaznam v TV super. Tak som to urobil aj ja.
Nad podiom (cca 10*8 netrov) 4 tuzky kolmo dole (gule), pred podiom 3 velkomembranove studiaky (kardioidy), rozostup cca 2-3 metre. Bolo treba asi hodku kym som prepiskal vsetky mikrace, vratane kondikov co mali dole muzikanti. Na kazdom odfiltrovat 2-3 najviac vazbujuce frekvencie (mam digi pult, na kazdom vstupe 5pasmovy parametricky EQ, inac by to neslo). Postup vychytavania tychto frekvencii klasika, tahat kazdu sablu hore kym nezacne vazbit, a podla analyzera stiahnut prislusnu frekvenciu na EQ.
Bedne v sale tiez trosku na hustejsie. V predu 2 kusy, dalej po cca 10 metroch po stranach hladiska dalsie 2 (to bolo uz len pre tie posledne rady, hladisko cca 15 metrov dlhe) a 2 bedne hore na balkone. Tym padom ziadne potrebne brutalne vykony, akurat sa pohrat s oneskorenim. Velka vyhoda ze muzika nepotrebovala odposluchy, na javisku boli po stranach , ale tam som pustal iba muziku.
Vysledok super. Bolo pocut este aj tie deti co sa obratili chrbtom a nieco zasomrali. Netvrdim ze to zrovna hucalo ale bolo pocut a rozumiet co hovorili. Samozrejme to ale predpoklada ze sedite za mixom, pod prstami vsetky podiove mikrace a tahate to hore dole, podla toho kto sa ako ku ktoremu mikrofonu postavi (alebo nepostavi).
Je to velmi narocne, ale podal mna jedina mozna cesta. Porty su super, ale ked sa bavime o viac ako 10 ludoch, tak sa zaciname bavit o velmi velmi drahej technike. Nad 100 ludi, to je ...
Takze aby som to zhrnul:
- podium vykryte velkym poctom mikrofonov (viem ze to dobre nevyzera, ale nie je to ziadna katastrofa a ked sa pouziju cierne kable a podla moznosti aj nejake tmavsie mikrace, tak to tak oko nedrazdi a nejakeho hrebenoveho filtra, ci fazovych posunov sa nebojte, to je len pre fajnsmekrov, divak si nic nevsimne, dolezite je aby ste tie mokrofony nemuseli hulit inac hrozia presluchy)
- parametricky EQ ka kazdom vstupe (teda minimalne na vsetkych pouzitych kondikoch, vychytavat to na mastri sa neda, bolo by tam toho uz vela a zdefomovali by ste zvuk)
- vacsi pocet bedni na mensom priestranstve ako je zvykom (zase je to kvoli presluchom, ale s tym suvisi samozrejme aj pripadne fazovanie)
- zvukar ktory v momente reaguje na kazdu situaciu na javisku
Tak snad niekomu pomozem a drzim palce.
Ja som zvucil koncerty jedneho telesa (viac krat, nie raz)
- asi 150 ucinkujucich (deti, stredoskolaci, vysokoskolaci, dospeli - vela textov aj spevu (su to vlastne spojene 3 samostatne telesa)), pred podiom muzika (komplet cimbalovka + gitara, klavir, perkusie - no asi 15 muzikantov, vsetko akusticke nastroje, ziadne komba snimace, nic, vacsina deti do 15 rokov, par starsich co to tahali)
- robia taketo velke koncerty na kazde vianoce a este nejake vyrocne koncerty a tak.
Viete si asi predstavit ako som mohol zasahovat do veci ako zrozumitelna vyslovnost, hovorit smerom na divaka a uz vobec nie do zeme, hovorit nahlas, spievat nahlas, hrat nahlas ... Boly tam vsetky problemi ktore si viete predstavit.
Zobral som si priklad z velkych festivalov na SK. Konkretne na Detve raz zvucila STV. Nad podiom natahane droty a z nich v 2-3 metrovych odstupoch viseli tuzky. Zvuk parada, aj zaznam v TV super. Tak som to urobil aj ja.
Nad podiom (cca 10*8 netrov) 4 tuzky kolmo dole (gule), pred podiom 3 velkomembranove studiaky (kardioidy), rozostup cca 2-3 metre. Bolo treba asi hodku kym som prepiskal vsetky mikrace, vratane kondikov co mali dole muzikanti. Na kazdom odfiltrovat 2-3 najviac vazbujuce frekvencie (mam digi pult, na kazdom vstupe 5pasmovy parametricky EQ, inac by to neslo). Postup vychytavania tychto frekvencii klasika, tahat kazdu sablu hore kym nezacne vazbit, a podla analyzera stiahnut prislusnu frekvenciu na EQ.
Bedne v sale tiez trosku na hustejsie. V predu 2 kusy, dalej po cca 10 metroch po stranach hladiska dalsie 2 (to bolo uz len pre tie posledne rady, hladisko cca 15 metrov dlhe) a 2 bedne hore na balkone. Tym padom ziadne potrebne brutalne vykony, akurat sa pohrat s oneskorenim. Velka vyhoda ze muzika nepotrebovala odposluchy, na javisku boli po stranach , ale tam som pustal iba muziku.
Vysledok super. Bolo pocut este aj tie deti co sa obratili chrbtom a nieco zasomrali. Netvrdim ze to zrovna hucalo ale bolo pocut a rozumiet co hovorili. Samozrejme to ale predpoklada ze sedite za mixom, pod prstami vsetky podiove mikrace a tahate to hore dole, podla toho kto sa ako ku ktoremu mikrofonu postavi (alebo nepostavi).
Je to velmi narocne, ale podal mna jedina mozna cesta. Porty su super, ale ked sa bavime o viac ako 10 ludoch, tak sa zaciname bavit o velmi velmi drahej technike. Nad 100 ludi, to je ...
Takze aby som to zhrnul:
- podium vykryte velkym poctom mikrofonov (viem ze to dobre nevyzera, ale nie je to ziadna katastrofa a ked sa pouziju cierne kable a podla moznosti aj nejake tmavsie mikrace, tak to tak oko nedrazdi a nejakeho hrebenoveho filtra, ci fazovych posunov sa nebojte, to je len pre fajnsmekrov, divak si nic nevsimne, dolezite je aby ste tie mokrofony nemuseli hulit inac hrozia presluchy)
- parametricky EQ ka kazdom vstupe (teda minimalne na vsetkych pouzitych kondikoch, vychytavat to na mastri sa neda, bolo by tam toho uz vela a zdefomovali by ste zvuk)
- vacsi pocet bedni na mensom priestranstve ako je zvykom (zase je to kvoli presluchom, ale s tym suvisi samozrejme aj pripadne fazovanie)
- zvukar ktory v momente reaguje na kazdu situaciu na javisku
Tak snad niekomu pomozem a drzim palce.