Jak nazvučit dětská představení? (škola)
-
- Reklama
Jak nazvučit dětská představení? (škola)
Dobrý den,
měla bych jeden dotaz. Pracuji ve škole a potřebovala bych pořídit něco k nazvučení klasických dětských představení (zpěv, divadlo, recitace...). Mohl by mi zde někdo poradit, co pořídit, tak aby to bylo efektivní za co nejméně peněz? Ty jsou hodně důležité.
Předem děkuji
měla bych jeden dotaz. Pracuji ve škole a potřebovala bych pořídit něco k nazvučení klasických dětských představení (zpěv, divadlo, recitace...). Mohl by mi zde někdo poradit, co pořídit, tak aby to bylo efektivní za co nejméně peněz? Ty jsou hodně důležité.
Předem děkuji
- KarlosSou
- Uživatel
- Příspěvky: 105
- Registrován: pon 25. led 2016 20:59:36
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nazvučení divadla
Dvě aktivní bedýnky, mixpult, kondenzátorové mikrofony (tužky) pro sbory a vzdálenější snímání a zpěvové dynamické mikrofony pro kontaktní snímání.
Pro dodatečné vylepšení zvuku - ekvalizéry, dynamické procesory a efektové dozvukové zařízení (vše bývá v digitálních mixpultech.
Je toho dost a hlavně je k tomu potřeba odborník ...
Pro dodatečné vylepšení zvuku - ekvalizéry, dynamické procesory a efektové dozvukové zařízení (vše bývá v digitálních mixpultech.
Je toho dost a hlavně je k tomu potřeba odborník ...
Re: Jak nazvučit dětská představení? (škola)
Jo, jo, bohužel platí, že za málo peněz to dopadne nedobře, nebude to spolehlivé atd. Tady si možná všichni prošli tím, že si zpočátku mysleli, že to ty levné věci zvládnou (i za ty levné lítají desítky tisíc).
A je potřeba někdo, kdo tomu docela rozumí. Předpokládám, že je potřeba nazvučit něco většího, než třídu, tu by snad zvládli hlasem.
Levněji vyjde zvukař okresního formátu s vlastní aparaturou na desítky akcí. Ten obvykle ví, jak to zjednodušit - podle typu akce (každá z vyjmenovaných je trochu jiná, recitace je třebas brnkačka, divadlo naopak) - a jde ho často trochu ukecat na ceně pro akci s děckama.
A je potřeba někdo, kdo tomu docela rozumí. Předpokládám, že je potřeba nazvučit něco většího, než třídu, tu by snad zvládli hlasem.
Levněji vyjde zvukař okresního formátu s vlastní aparaturou na desítky akcí. Ten obvykle ví, jak to zjednodušit - podle typu akce (každá z vyjmenovaných je trochu jiná, recitace je třebas brnkačka, divadlo naopak) - a jde ho často trochu ukecat na ceně pro akci s děckama.
Re: Jak nazvučit dětská představení? (škola)
To je příliš málo informací. Co tedy chybí?
1/ O jaká představení se jedná? (celoškolní koncerty někde v pronajatém sále, kostele, nebo jen besídky ve školní aule či tělocvičně)
2/ Jak často podobná vystoupení konáte (ne vždy se vyplatí kupovat vlastní techniku).
3/ Co to znamená “co nejméně peněz”? Koupit reprobednu a mikrofon, aby někdo mohl slyšitelně mluvit v tělocvičně, je záležitost do 10 tisíc. Výbava na zvučení divadla někde v kulturáku už může přijít klidně na desetinásobek (a to prosím nemluvím o profesionální technice).
4/ Kdo by to měl ovládat? Ani velmi kvalitní technika se neobejde bez poučené obsluhy. Ještě víc to snad platí o technice lowendové. Tou “poučenou obsluhou” nemyslím někoho, kdo si přečte návod a následně zapíše, kam má který kabel zastrčit.
1/ O jaká představení se jedná? (celoškolní koncerty někde v pronajatém sále, kostele, nebo jen besídky ve školní aule či tělocvičně)
2/ Jak často podobná vystoupení konáte (ne vždy se vyplatí kupovat vlastní techniku).
3/ Co to znamená “co nejméně peněz”? Koupit reprobednu a mikrofon, aby někdo mohl slyšitelně mluvit v tělocvičně, je záležitost do 10 tisíc. Výbava na zvučení divadla někde v kulturáku už může přijít klidně na desetinásobek (a to prosím nemluvím o profesionální technice).
4/ Kdo by to měl ovládat? Ani velmi kvalitní technika se neobejde bez poučené obsluhy. Ještě víc to snad platí o technice lowendové. Tou “poučenou obsluhou” nemyslím někoho, kdo si přečte návod a následně zapíše, kam má který kabel zastrčit.
Re: Jak nazvučit dětská představení? (škola)
Určitě jde koupit něco co stojí málo peněz, bude to mít jednoduchou obsluhu a bude to fungovat. Nebude to ale fungovat dobře a nebude to fungovat pro všechno co bude škola potřebovat.
Třeba na ozvučení divadla. Jestli chcete pouštět doprovodné zvuky k divadlu, to se dá asi skoro ze všeho. Ozvučit ale děti aby bylo rozuměnt jejich dialogy, to už je úplně o něčem jiném. Děti obvykle mluví potichu a nebudou mluvit přímo do mikrofonu. Takže výsledek bude nesrozumitelný tichý hlas z pódia a druhý podobně tichý a podobně nesrozumitelný bude z reprobeden. A když se to někdo pokusí zesílit, bude to pískat a houkat. Řešením je zavěsit několik mikrofonů nad pódium aby je měly děti nad hlavami a musíte tedy mít nějakou konstrukci na kterou je zavěsíte, nebo použít směrové mikrofony, co jsou schopné nabírat zvuk i z větší dálky. Ani jedno řešení není levné. Jakmile vám ale pak dítě přijde k takovému směrovému mikrofonu blízko a promluví nahlas, bude to solidní řev. Opět pomoc existuje, a je to kompresor dynamiky. Je to další věc kerá musí být buď součástí mixážního pultu, nebo se musí koupit zvlášť. Někdo takový kompresor pak musí umět nastavit pokaždé když se použije.
Když vypustíte z požadavků to nazvučení divadla, pokud to třeba není to nejdůležitější, kvůli čemu to pořizujete, tak vám bude stačit několik bezdrátových mikrofonů, stojany k mikrofonům, mixážní pult dvě aktivní bedny, stojany k bednám, kabely k bednám, propojovací kabely k mikrofonům, molitanové koule na mikrofony, nějaké obaly do kterých to všechno schováte.
Druhou variantou je powermix a pasivní bedny, jako minisestava, ale to si musíte být dost jistí, že vám bude dlouhodobě stačit. Těžko se to rozšiřuje třeba o silnější reprobedny.
Jako úplné minuimum počítejte 13000 za reprobedny se stojany a obaly, (třeba the box pro DSP 110, pokud budou stačit)
jedenáct tisíc za čtyři brzdrátové mikrofony co už kapku fungují, ale nedají se přeladit, takže s nimi těžko budete vystupovat někde kde je víc bezdrátových mikrofonů, než jen ty vaše., k nim propojovací kabely a stojany. (počítáno na AKG WMS40mini dual vocal, dva různé sety na různých frekvencích)
Dva a půl tisíce za mixpult (Behringer Xenyx 1202) a tisícovku za nějaké úplně základní kabely.
A to jsme podle mého odhadu asi na minimu něčeho, co přestávají být vyhozené peníze a začíná být koupě.
Jiní lidé budou mít odhad o něco nižší a nebo taky několikanásobně vyšší, podle toho, co už považují za funkční zařízení.
A stále pletí to co psali jiní nade mnou, že když k tomu nebude člověk co to zvládne používat, bude to příležitostně odvádět mizernou práci.
Třeba na ozvučení divadla. Jestli chcete pouštět doprovodné zvuky k divadlu, to se dá asi skoro ze všeho. Ozvučit ale děti aby bylo rozuměnt jejich dialogy, to už je úplně o něčem jiném. Děti obvykle mluví potichu a nebudou mluvit přímo do mikrofonu. Takže výsledek bude nesrozumitelný tichý hlas z pódia a druhý podobně tichý a podobně nesrozumitelný bude z reprobeden. A když se to někdo pokusí zesílit, bude to pískat a houkat. Řešením je zavěsit několik mikrofonů nad pódium aby je měly děti nad hlavami a musíte tedy mít nějakou konstrukci na kterou je zavěsíte, nebo použít směrové mikrofony, co jsou schopné nabírat zvuk i z větší dálky. Ani jedno řešení není levné. Jakmile vám ale pak dítě přijde k takovému směrovému mikrofonu blízko a promluví nahlas, bude to solidní řev. Opět pomoc existuje, a je to kompresor dynamiky. Je to další věc kerá musí být buď součástí mixážního pultu, nebo se musí koupit zvlášť. Někdo takový kompresor pak musí umět nastavit pokaždé když se použije.
Když vypustíte z požadavků to nazvučení divadla, pokud to třeba není to nejdůležitější, kvůli čemu to pořizujete, tak vám bude stačit několik bezdrátových mikrofonů, stojany k mikrofonům, mixážní pult dvě aktivní bedny, stojany k bednám, kabely k bednám, propojovací kabely k mikrofonům, molitanové koule na mikrofony, nějaké obaly do kterých to všechno schováte.
Druhou variantou je powermix a pasivní bedny, jako minisestava, ale to si musíte být dost jistí, že vám bude dlouhodobě stačit. Těžko se to rozšiřuje třeba o silnější reprobedny.
Jako úplné minuimum počítejte 13000 za reprobedny se stojany a obaly, (třeba the box pro DSP 110, pokud budou stačit)
jedenáct tisíc za čtyři brzdrátové mikrofony co už kapku fungují, ale nedají se přeladit, takže s nimi těžko budete vystupovat někde kde je víc bezdrátových mikrofonů, než jen ty vaše., k nim propojovací kabely a stojany. (počítáno na AKG WMS40mini dual vocal, dva různé sety na různých frekvencích)
Dva a půl tisíce za mixpult (Behringer Xenyx 1202) a tisícovku za nějaké úplně základní kabely.
A to jsme podle mého odhadu asi na minimu něčeho, co přestávají být vyhozené peníze a začíná být koupě.
Jiní lidé budou mít odhad o něco nižší a nebo taky několikanásobně vyšší, podle toho, co už považují za funkční zařízení.
A stále pletí to co psali jiní nade mnou, že když k tomu nebude člověk co to zvládne používat, bude to příležitostně odvádět mizernou práci.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř 31. led 2018 15:27:23
Re: Jak nazvučit dětská představení? (škola)
Školy jsou problematické i v tom, že se takováto činnost vůbec požaduje. Vtipkuji. Vyřešit to lze podle mne jen marketingově. Smlouva s nějakým zvukařem. Ušetříte-li desítky tisíc za aparaturu, můžete zaplatit zvukaře. Představení není určitě každý týden. Má-li v rozpočtu škola tyto prostředky, pak je lepší nájem s obsluhou, než vlastní materiál. Pořídíte si sami levně, utratíte vlastně více. Servis, zaruky, staří, obsluha atd.