Mastering iZotope Ozone 6

Otázky a odpovědi ze STUDIOVÉ PRAXE - co, jak a proč dělat atd. (otázky na techniku směřujte do sekce Zvuková technika).
Odpovědět
  • Reklama
  • DEMO 15
michaelrehulka
Nováček fóra
Nováček fóra
Příspěvky: 2
Registrován: ned 01. lis 2015 11:53:42

Mastering iZotope Ozone 6

Příspěvek od michaelrehulka » ned 01. lis 2015 12:19:36

Ahoj, zajímal by mě váš názor na mastering přes iZotope Ozone. Mástrovat celou stopu až po renderingu nebo přímo v DAW? Příjde mi lepší dělat to přímo v DAW. Například když chci použít stereo imager nemám zájem aby ovlivňoval i kopák. Kopák je odeslaný do kanálu KICK, kde ho mám vyladěný a poté ho posílám na master. Vše ostatní mám odesláno do kanálu mastering, kde je ten Izotope Ozone a až poté je odeslaný do masteru. Chápu, že na masteru se používájí EQs, kompresory a limitery atd. ale co ten stereonizer nebo harmonický exciter? Je lepší používat ho na celek včetně kopáku nebo mít kopák samostatně a tyhle efekty aplikovat cca od frekvence 80Hz + Nějáké zkušenosti? Díky

Uživatelský avatar
pavlii
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 414
Registrován: úte 06. říj 2009 11:00:25
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Re: Mastering iZotope Ozone 6

Příspěvek od pavlii » ned 01. lis 2015 21:30:40

No hlavně by bylo potřeba se trochu vymezit a správně se stavit k pojmu mastering. Byť existuje již několik variant (čili není to jen původní práce s hotovým mixem), tak se tímto procesem rozumí finální úprava mixu (případně tedy dílčích submixů) v rámci obvykle CD (vyrovnaná hlasitost, vyčištění, přechody atd.).

V tomhle duchu je tedy malinko mimo bavit se o "masteringu stopy". Ty popisuješ svůj problém, který je ale v rovině mixu; použij tedy Ozone jak budeš potřebovat a na jaké stopy ho budeš potřebovat. Pracovní cestu podřiď výsledku; pokud máš potřebu například excitovat mix jako celek nebo s ním nějak pracovat v rámci stereobáze, tak je nespíš někde chyba a měl by ses vrátit zpět k míchačce a tyhle změny udělat tam.

P.
Obrázek
home recording: Cubase Pro 12, WaveLab Pro 11 / Dynaudio BM6 + A500 / Antelope Discrete 8 Pro SC

Bassman
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 465
Registrován: stř 03. čer 2015 15:02:59

Re: Mastering iZotope Ozone 6

Příspěvek od Bassman » pon 02. lis 2015 17:22:29

Hovori sa ze ked je dobre nasnimane, postrihane a namixovane (aj s potrebnou dynamickou a frekvencnou upravou na jednotlivych stopach), tak dalsie spracovanie uz nemusi byt ani nutne. Ja chapem mastering uz len ako doladenie zvuku jednotlivych skladieb tak aby dobre zneli ako celok na albume. A tak sa to snazim aj robit.

Takze to co robis mi pride ako tvorive pouzitie efektov, nie ako master a teda pouzivaj to tak ako to vyhovuje zvuku a vysledku. To na co sa pytas je velmi subjektivne a aj keby si poslal nahravky, tak asi nedostanes jednoznacnu odpoved. Ja sa o takychto veciach radim vzdy s klientom. Samozrejme len v rovine posluchu, co sa mu viac paci.

Obecne, pasmo pod 100 Hz je na sparcovanie trosku problematicke, nakolko nie kazdy ma idealne posluchove podmienky (to plati aj pre mna) a je to vo vysledku dost pocut, to co sa tam deje. Takze opatrne, niekedy menej je viac.
"Keď je zvuk dobrý, tak je zvuk dobrý"
http://www.hrbikmedia.eu

michaelrehulka
Nováček fóra
Nováček fóra
Příspěvky: 2
Registrován: ned 01. lis 2015 11:53:42

Re: Mastering iZotope Ozone 6

Příspěvek od michaelrehulka » stř 04. lis 2015 15:33:46

Díky chlapci ! Asi jsem moc puntičkářský. O můj poslední track projevil zájem britský label Alter Ego, tak se snažím aby to bylo perfekní. Pro mě to ale nikdy nebude perfektní :)

Odpovědět

Zpět na „Nahrávání a práce ve studiu“