Ceny zvukařů
Pravidla fóra
...přijďte "pobejt" aneb diskuze o možném i nemožném.
...přijďte "pobejt" aneb diskuze o možném i nemožném.
-
- Reklama
Re: Ceny zvukařů
Pokud si nějaký "zvukař" na cokoliv jiného kromě konference (jen mluvené slovo) vezme plastové aktivky typu ART 310/312, tak si víc jak 1000,- Kč za akci ani nezaslouží. Zejména pokud je to pro víc jak 50-100 lidí. Na živou hudbu je to pro větší počet lidí málo (a tuplem bez subů). Nemluvě o nepříjemném projevu ARTů na vyšších středech při větších hlasitostech (což je společná vlastnost většiny větších titanových driverů zejména od B&C - aspoň podle mě).
Pokud kulturní odpoledne na vesnici znamená tucku s moderátorem pro pár lidí, tak si tam ty ARTy mějte, ale i tucka bez subů bude o ničem.
Pokud kulturní odpoledne na vesnici znamená tucku s moderátorem pro pár lidí, tak si tam ty ARTy mějte, ale i tucka bez subů bude o ničem.
K tomu bych jen poznamenal, že poměrně donedávna lidem trhal zuby kovář a teď chodíme k zubaři (a dříve to šlo taky bez něj) - říká se tomu pokrok, vyšší kvalita.....Nehledě na to, že profíka by si tam prostě stejně nepozvali, protože to doteď šlo i bez nej
Ano, to já taky, ale ne z hromady šrotu, určitou úroveň ta technika musí mít - např. něco od Behringeru, zvlášť některé starší modely apod. A zejména v tomto případě velmi platí pořekadlo "shit in - shit out" (a naopak).Já jsem mockrát slyšel dobré zvukaře vytáhnout velmi slušný zvuk doslova z hromady šrotu a naopak.
- Zdeněk Prodance
- Uživatel
- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Ceny zvukařů
Tak já jsem naopak nedůvěřivý ke všemu, co je výrazně dražší, než standard. Vždycky se snažím zjistit, jestli je to něčím podložené a jestli je to nějak úměrné. On by byl v obchodě jiný přístup sebevražedný, protože lidé nejsou takové hloupé stádo, jak by si kdekdo přál a skutečně se rozhodují dosti racionálně. Kupují třeba i ten nejdražší reproduktor z dané nabídky (u nás), když jim to dává smysl. Anebo třeba i téměř nejlevnější, opět když je to zkombinované s nadprůměrnou užitnou hodnotou.
Ano, nemyslel jsem jakéhokoli šrotu, jen že může jít o aparát například hodně starý, všelijak poskládaný, s jasnými limity. Přesto je celkový dojem dobrý a kdybych nevěděl, z čeho to leze, tak bych hádal úplně jinou kategorii. Prostě pro osobní přínos je vždycky místo a to v obou směrech.
Co mají ARTy společného s B&C a jejich titanovými membránami ? Nemůžu si pomoci, ale to je snad už nějaká posedlost anebo něco s ušima - opravdu slyšíš jak špatně ty větší drivery od B&C hrajou ZE VŠEHO V ČEM JSOU OSAZENÉ ? A nepřipadáš si v tom být tak trochu solitérem ?
H.M.
Ano, nemyslel jsem jakéhokoli šrotu, jen že může jít o aparát například hodně starý, všelijak poskládaný, s jasnými limity. Přesto je celkový dojem dobrý a kdybych nevěděl, z čeho to leze, tak bych hádal úplně jinou kategorii. Prostě pro osobní přínos je vždycky místo a to v obou směrech.
Co mají ARTy společného s B&C a jejich titanovými membránami ? Nemůžu si pomoci, ale to je snad už nějaká posedlost anebo něco s ušima - opravdu slyšíš jak špatně ty větší drivery od B&C hrajou ZE VŠEHO V ČEM JSOU OSAZENÉ ? A nepřipadáš si v tom být tak trochu solitérem ?
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
Re: Ceny zvukařů
2 Ondráš: lidi že jsou nedůvěřiví ke všemu, co je levné? Viděl jsi "Český sen"? Tu rvačku??? Většina lidí jsou bohužel Michelupové ochotní koupit cokoli - pokud budou mít to tetelivé židácké uspokojení z toho, že to hlavně "pořídili levně"... to je bohužel jeden z hlavních rozdílů mezi Čechy a normálními občany kulturního státu: prakticky nikdo tu nemá zájem o kvalitu, většina lidí ani nemá ponětí, jak kvalitní věci vypadají a fungují. Ono je to samozřejmě dáno těmi třemi vlnami exodu skutečných elit, které tuto zem v minulém století postihly (v letech 1938, 1948, 1968), je to dáno tím, že díky bolševikovi jsme vlastně ještě donedávna skoro všichni byli víceméně chudina (až na rychlokvašené podnikatele-zloděje Rittigova typu, kteří samozřejmě postrádají kulturnost a kultivovanost nutnou k tomu, aby lidé systematicky vyhledávali kvalitu). Vždyť se podívej na ty dotazy na tomto fóru - aparaturu pro ozvučení slavností pro 1000 lidí za 25.000,- (nakoupit, ne pronajmout na odpoledne). A netýká se to vůbec jen našeho oboru...
2 Ferda: No nevím, Ferdo - třeba v koaxech od d und b audiotechnik jsou taky BC speakers, a lepší zvuk jsem snad zatím z ničeho (typově obdobného) neslyšel, bez ohledu na cenu...
2 Ferda: No nevím, Ferdo - třeba v koaxech od d und b audiotechnik jsou taky BC speakers, a lepší zvuk jsem snad zatím z ničeho (typově obdobného) neslyšel, bez ohledu na cenu...
Re: Ceny zvukařů
MAD> jaký typ toho B@C tam je? Mám BCčka rád, používám 12CXT a na moje akce mi to vyhovuje.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
Re: Ceny zvukařů
Naštěstí mě hřeje pocit, že 25 let po revoluci jsme na tom výrazně lépeMADMAX píše:2... je to dáno tím, že díky bolševikovi jsme vlastně ještě donedávna skoro všichni byli víceméně chudina ...
Sorry za OT.
1) Audiopro s.r.o. - servis, instalace, akustika, podpora: http://www.audiopro.cz
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)
Re: Ceny zvukařů
Ne skutečně tyto ambice nemám, protože mě živí datové sítě a aparátek mám především na ozvučení malé vokální skupiny (6 zpěvů a nějaké doprovodné nástroje). To že jej občas použiju i na něco jiného, neznamená že chci každý víkend jezdit po kšeftech, přemýšlet co se mi vyplatí, kupovat dražší aparát (to bych teda chtěl, kdo by nechtěl) a doufat že si na sebe někdy vydělá. Dělám na co stačím a snad se jen pídím po nějakém víkendovém zvukařském kurzu, abych si uměl poradit s méně typickými situacemi, nástroji a požadavky. Pak si třeba řeknu za kšeft víc, protože budu věřit že mě tam jen tak něco nezaskočí. A odjedu to stále na stejných ARTech, jen možná s o něco lepším výsledkem.Ondráš píše:".. ale přece nemůžu začít u ceny..."
S tim nesouhlasim, lide jsou odjakziva neduverivy k tomu, co je levne, musis jen vyhledavat spravne zakazniky a spravne ksefty, musis si stat za svou nabizenou sluzbou a za kvalitou a stavem sve techniky - toho cenou nedosahnes. Jen tak budes mit porad prostor rust, nakupovat dalsi a lespi techniku, dostavat se k vetsim akcim. Pokud tyhle ambice nemas, budes porad jen zvucit neci narozky znameho znameho, anebo je mozna cas to zabalit uplne.
To je jako s focenim, je spousta sikovnych amateru, bez jakehokoli vzdelani, kteri nasetri i treba na drahou zrcadlovku ve vidine si tim privydelat, ale pak maji strach nebo obavu do toho jit naplno a ptaji se jen znamych a tak, jestli kedno nechce neco za penize nafotit apod., tak se vetsinou v velkemu kseftu nikdy nedostanou, a tak nebudou mit penize na to rust a casem toho nechaji.
Zatimco ja si za malou akci treba 20 produktovych fotek na co se mi ani nevyplati vytahovat zrcadlovku z brasny a cvaknu to kompaktem (to zakaznik nevi, jde o vysledek) reknu 5000,-. A zakaznik je spokojenej, protoze fotostudio by si reklo treba 6000 nebo 7000,-.
Re: Ceny zvukařů
Kulturní odpoledne obvykle znamená moderování dětských soutěží, podkresová/výplňová hudba, Nějaká opět většinou dětská vystoupení. Na živou kapelu si samozřejmě nevezmu desetipalcové bedny. To když náhodou zvučím, tak ne na svém aparátu.Ferda píše:Pokud kulturní odpoledne na vesnici znamená tucku s moderátorem pro pár lidí, tak si tam ty ARTy mějte, ale i tucka bez subů bude o ničem.
K tomu bych jen poznamenal, že poměrně donedávna lidem trhal zuby kovář a teď chodíme k zubaři (a dříve to šlo taky bez něj) - říká se tomu pokrok, vyšší kvalita.....
Já bych k tomu poznamenal, že ještě před osmi roky tam měli starý lampáč a dva mikrofony, které jen tak tak že neměly uhlíkovou vložku, takže jejich The BOX+behringer+AKGWMS40 je právě ten pokrok který přišel tak osm let zpátky. Takže když tam přijdu s ARTama mixem A&H mikrofony AKG D5, Audix OM2 a nějaký Beyer, tak to je právě ta vyšší kvalita o které mluvíš.
Re: Ceny zvukařů
měl jsem otevřený monitor M6, stejný měnič je i v E12. Je to zákaznický coax s otočnou hornou na bajonetu, není to běžně prodejný typ. Pokud se pamatuju dobře, oba magnety jsou neodymy, litý koš je stejný jak u 12NDL76. Víc najdeš v Music Store 3/2012, jsou tam i fotky.
Re: Ceny zvukařů
mkarr:
Hubert:
MADMAX: netvrdím, že všechny drivery od B&C hrají blbě, to určitě ne. Navíc píšeš o koaxu a v těch nebývají ty největší drivery a nevím jestli všechny B&C jsou z titanu. Dále také záleží na dělícím kmitočtu, výhybce, atd.
Jinak si myslím, že zvukaři by měli zvučit a brát za to adekvátní peníze - zrovna tak jako např. automechanici opravují auta a berou za to peníze. Neviděl jsem člověka, co by si koupil nejlevnější hobby nářadí a začal opravovat auta za poloviční ceny - jako koníčka. Je ale zajímavé, že kdejaký DJ se dvěma hobby bednami si myslí, že je to v pořádku.
Pořád to znamená, že ART310 je na venkovní vystoupení souboru (kapely) málo, nemluvě o tom, že v Tvém seznamu techniky chybí např. nějaké ty kondíky - velmi vhodné např. na pěvecký sbor.Já bych k tomu poznamenal, že ještě před osmi roky tam měli starý lampáč a dva mikrofony, které jen tak tak že neměly uhlíkovou vložku, takže jejich The BOX+behringer+AKGWMS40 je právě ten pokrok který přišel tak osm let zpátky. Takže když tam přijdu s ARTama mixem A&H mikrofony AKG D5, Audix OM2 a nějaký Beyer, tak to je právě ta vyšší kvalita o které mluvíš.
Hubert:
ARTy s velkými titanovými B&C mají pro mě společný agresivní projev na středech. Minimálně těch cca 5-6 typů, co jsem slyšel. Dokonce DE82 mám v jedněch starých bednách a vyhýbám se jim právě z tohoto důvodu. Předpokládám, že je to tím, že nízký mezní kmitočet těchto driverů dovoluje nízký dělící kmitočet ve výhybce bedny a díky tomu přenáší kmitočty pro ucho nejcitlivější právě driver. A nevím v kolika dalších bednách jsou B&C drivery a taky jsem to netvrdil. Ale vím, že v mnoha boxech jsou a že je to OK.Co mají ARTy společného s B&C a jejich titanovými membránami ? Nemůžu si pomoci, ale to je snad už nějaká posedlost anebo něco s ušima - opravdu slyšíš jak špatně ty větší drivery od B&C hrajou ZE VŠEHO V ČEM JSOU OSAZENÉ ? A nepřipadáš si v tom být tak trochu solitérem ?
MADMAX: netvrdím, že všechny drivery od B&C hrají blbě, to určitě ne. Navíc píšeš o koaxu a v těch nebývají ty největší drivery a nevím jestli všechny B&C jsou z titanu. Dále také záleží na dělícím kmitočtu, výhybce, atd.
Jinak si myslím, že zvukaři by měli zvučit a brát za to adekvátní peníze - zrovna tak jako např. automechanici opravují auta a berou za to peníze. Neviděl jsem člověka, co by si koupil nejlevnější hobby nářadí a začal opravovat auta za poloviční ceny - jako koníčka. Je ale zajímavé, že kdejaký DJ se dvěma hobby bednami si myslí, že je to v pořádku.
- Zdeněk Prodance
- Uživatel
- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Ceny zvukařů
DE82 rozhodně nemají žádný vrozený agresivní projev. Tvoje domněnka, že je to způsobené velmi nízkým dělicím kmitočtem by mohla být správná, hlavně proto, že k něčemu takovému je potřeba mít i vhodnou (velkou) hornu. Ovšem bez reálné znalosti o jakou bednu s jakou hornou a jakou výhybkou jde, je to jenom hádání. klidně tam také může být něco rozbitého.
Vzhledem k tomu, jak neuvěřitelně konstrukčně, rozměrově i výsledkem rozdílné jsou všechny ty drivery (i horny a dělicí kmitočty), které ty jedním šmahem označuješ za agresivní, je jasné, že problém je někde úplně jinde. 1" v ART a DE82 například nemají společné vůbec nic, 1" a 2" v ART také ne (tedy ty aspoň výrobce). Vzhledem k tomu, že všechno agresivní je jen od Prodance a ani jinak nám nedokážeš nikdy přijít na jméno, bych to předběžně pokládal za pouhou zaujatost. To pak člověk slyší i co neslyší, je dost těžké se tomu ubránit. Druhá možnost je, že máš naposloucháno pouze něco opravdu diametrálně jiného (ale to dost těžko, protože bísí reproduktory jsou ledaskde) anebo že jednoduše omylem pokládáš typ naladění kmitočtové charakteristiky " z továrny" za rozhodující (tedy například když potřebuješ někde stáhnout výšky, tak už je to pro tebe závada bedny, kdežto přidávání výšek u jiné bedny ti přijde normální, jelikož se tím přece kompenzuje horna, velikost prostoru aj.)
V koaxech samozřejmě jsou drivery velikosti DE82 úplně běžně, to ti taky něco uniklo. Materiál membrány a případně závěsu je snad všemi výrobci udáván, rovněž stojí za sledování, protože materiál na rozdíl od některých pofiderních dojmů slyšet skutečně je.
Vybavení autoservisů a "autoservisů" se pochopitelně také liší řádově a jejich ceny ne sice tolik, ale přesto významně. V autoservisech je ale trochu jiná situace, tam investice do výbavy může významně ušetřit spotřebu kvalifikované práce, ve zvuku jde spíš o práci nekvalifikovanou (tahání beden, kabelů, práce se stavbou podia...).
H.M.
H.M.
Vzhledem k tomu, jak neuvěřitelně konstrukčně, rozměrově i výsledkem rozdílné jsou všechny ty drivery (i horny a dělicí kmitočty), které ty jedním šmahem označuješ za agresivní, je jasné, že problém je někde úplně jinde. 1" v ART a DE82 například nemají společné vůbec nic, 1" a 2" v ART také ne (tedy ty aspoň výrobce). Vzhledem k tomu, že všechno agresivní je jen od Prodance a ani jinak nám nedokážeš nikdy přijít na jméno, bych to předběžně pokládal za pouhou zaujatost. To pak člověk slyší i co neslyší, je dost těžké se tomu ubránit. Druhá možnost je, že máš naposloucháno pouze něco opravdu diametrálně jiného (ale to dost těžko, protože bísí reproduktory jsou ledaskde) anebo že jednoduše omylem pokládáš typ naladění kmitočtové charakteristiky " z továrny" za rozhodující (tedy například když potřebuješ někde stáhnout výšky, tak už je to pro tebe závada bedny, kdežto přidávání výšek u jiné bedny ti přijde normální, jelikož se tím přece kompenzuje horna, velikost prostoru aj.)
V koaxech samozřejmě jsou drivery velikosti DE82 úplně běžně, to ti taky něco uniklo. Materiál membrány a případně závěsu je snad všemi výrobci udáván, rovněž stojí za sledování, protože materiál na rozdíl od některých pofiderních dojmů slyšet skutečně je.
Vybavení autoservisů a "autoservisů" se pochopitelně také liší řádově a jejich ceny ne sice tolik, ale přesto významně. V autoservisech je ale trochu jiná situace, tam investice do výbavy může významně ušetřit spotřebu kvalifikované práce, ve zvuku jde spíš o práci nekvalifikovanou (tahání beden, kabelů, práce se stavbou podia...).
H.M.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
Re: Ceny zvukařů
Ferda: Nechť zvukaři zvučí a berou za to adekvátní peníze, nechť mají kondíky za desetititsíce na zvučení sboru (já sbor zvučil jednou a kondíky jsem si na to půjčil) a nechť jejich um a profesionální vybavení uspokojuje lidi, kteří tím chtějí být uspokojeni a kteří na jejich služby mají či chtějí mít. Když za mnou ale někdo přijde jestli bych mu neozvučil malou akci na kterou si troufám (nechme stranou jestli oprávněně, to by bylo abstraktní plácání argumentů) určitě mu neřeknu, "hele Franto, já nejsem profesionál a nechci jim brát práci, řekni si prosím tě někomu, kdo si za to vezme několikanásobek, já raději nechám svůj neprofesionální aparát ležet ladem než abych si vydělal nějakou kačku a dělal něco co mě baví". A třeba si vydělal na pár JM27 z bazaru.
Nepáchám si žádnou reklamu, nenabízím svoje služby anonymním lidem, pokud je vůbec někomu nabízím a to je tak všechno co můžu dělat proto, abych profesionálům nebral ˇxefty.
A teď mi Ferdo řekni, jestli když si průběžně doplním aparát, naučím se věci co zatím neumím, zvednu ceny a začnu nějakým profesionálům brát i větší kšefty, budeš ty nebo jiný profesionál šťastnější, než když si zvučím svoji amatérskou ligu za malé peníze?
Protože když na to přijde, opravím si i to auto a poslední oprava byla prokazatelně s lepším výsledkem, než to před tím udělal servis. Opravím něco na autě i známým když mě požádají a já to budu umět. Ještě se mi ale nestalo, že by mi nějaký automechanik řekl, že mu beru práci.
Nepáchám si žádnou reklamu, nenabízím svoje služby anonymním lidem, pokud je vůbec někomu nabízím a to je tak všechno co můžu dělat proto, abych profesionálům nebral ˇxefty.
A teď mi Ferdo řekni, jestli když si průběžně doplním aparát, naučím se věci co zatím neumím, zvednu ceny a začnu nějakým profesionálům brát i větší kšefty, budeš ty nebo jiný profesionál šťastnější, než když si zvučím svoji amatérskou ligu za malé peníze?
Protože když na to přijde, opravím si i to auto a poslední oprava byla prokazatelně s lepším výsledkem, než to před tím udělal servis. Opravím něco na autě i známým když mě požádají a já to budu umět. Ještě se mi ale nestalo, že by mi nějaký automechanik řekl, že mu beru práci.
- Zdeněk Prodance
- Uživatel
- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Ceny zvukařů
To je jednoduché, s těmi automechaniky se asi bavíš osobně a to je o dost těžší něco takového vykládat, především když sis zrovna poradil s něčím, co jim nešlo nebo nestálo zato se snažit. Taky to není oblast, kde by někdo mohl obsáhle komentovat cokoli jiného, než výsledek a ten je poněkud trvalejšího a hmatatelnějšího charakteru, než "jak to někomu někde údajně hrálo". Automechanici taky mají rádi značkové a kvalitní nářadí, ale o ty konkrétní značky a jejich "riderovost" se tak moc nestarají a kdo má Stahlwill nepociťuje potřebu shazovat Hazet nebo i Stanley už z principu, ani si všechno pořizovat od jednoho koncernu. No a standard byl vždycky relativně vysoko, i ty nejobyčejnější komunistické černé stranové klíče od Tona jsou prakticky nezničitelné a mně se s nimi dobře dělá i po desítkách let a i když jsem si mezitím pořídil kdeco dalšího. Nenech se nasrat, laťku jde zvedat jak taháním shora, tak tlačením zespoda.
H.M.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
Re: Ceny zvukařů
A jsme zase u toho: Za kolik dělá na hodinu dělá schopný mechanik-soukromník, potažmo kolik si za práci mechanika naúčtuje autorizovaný servis? A za kolik pracuje kvalifikovaný zvukař?? To je to, co mne se.e, a Ty si samozřejmě dělej za kolik chceš, je to Tvoje volba.
Popravdě řečeno myslím, že většina zvukařů, kteří vědí čím a proč kroutí a proč kam mají co zapojeno, většinou má maturitu, kterou automechanik ani mít nemusí. Čímž nechci snižovat práci automechaniků, v 80. letech jsem se motal okolo soutěžních aut a něco málo se naučil. DOBRÝ mechanik taky nemůže být blbec, i když nemusí být žádný intelektuál - proto je těch dobrých mechaniků spíš menšina. Ale to finanční ohodnocení je jiné, dokonce i těch "špatných"... navíc jsem nezažil, že by někdo místo k mechanikovi, který mu něco udělal dobře, šel opakovaně k tomu, který to opravil blbě, ale lacino. Zatímco u ozvučení je tento přístup běžný - někde se přece musí ušetřit a tohle zrovna nikdo nepozná a nikomu to nevadí, lidi se ožerou na obou akcích stejně, jak na té dobře ozvučené, tak na té špatně.
Popravdě řečeno myslím, že většina zvukařů, kteří vědí čím a proč kroutí a proč kam mají co zapojeno, většinou má maturitu, kterou automechanik ani mít nemusí. Čímž nechci snižovat práci automechaniků, v 80. letech jsem se motal okolo soutěžních aut a něco málo se naučil. DOBRÝ mechanik taky nemůže být blbec, i když nemusí být žádný intelektuál - proto je těch dobrých mechaniků spíš menšina. Ale to finanční ohodnocení je jiné, dokonce i těch "špatných"... navíc jsem nezažil, že by někdo místo k mechanikovi, který mu něco udělal dobře, šel opakovaně k tomu, který to opravil blbě, ale lacino. Zatímco u ozvučení je tento přístup běžný - někde se přece musí ušetřit a tohle zrovna nikdo nepozná a nikomu to nevadí, lidi se ožerou na obou akcích stejně, jak na té dobře ozvučené, tak na té špatně.
Re: Ceny zvukařů
Jako podle mě musí být cena úměrná aparátu, ovšem jen cena amortizace. Cena tvé práce, cesták a podobné by se měla zachovat na nějaké rozumné úrovni a nepodrážet ceny všem...
btw. jakou cenu by jste si řekly za 2 kapely ( alternative rock a zábavovka) + možná produkovaná muzika a proslovy, sokolovna, cca 16:00 - 2:00, je to večírek vetší firmy, to je běžná cena + amortizace řekněme celkem kolem 8 tisíc ...co je navíc a nevím kolik si říct je že jedna kapela (alternative) by chtěla náběr vystoupení po stopách cca 3 hodiny kolik za to?
btw. jakou cenu by jste si řekly za 2 kapely ( alternative rock a zábavovka) + možná produkovaná muzika a proslovy, sokolovna, cca 16:00 - 2:00, je to večírek vetší firmy, to je běžná cena + amortizace řekněme celkem kolem 8 tisíc ...co je navíc a nevím kolik si říct je že jedna kapela (alternative) by chtěla náběr vystoupení po stopách cca 3 hodiny kolik za to?