GLD-80
-
- Reklama
- Zdeněk Prodance
- Uživatel
- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: GLD-80
Bohužel je to na opravu v servisu, odkud jsi ? Občas jezdím do Ostravy na pobočku, mohl bych to udělat tam, až tam pojedu.
ZP
ZP
Prodance, http://www.prodance.cz
- Paja
- Uživatel
- Příspěvky: 27
- Registrován: čtv 16. zář 2010 14:55:04
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Re: GLD-80
jsem sice z prerova, ale pres tyden jsem v praze a ted mam pult taky v praze, do ctvrtka, v patek zvucim
Když jde z pódia to, co má, tak jsem jen v roli zesilovače.
Re: GLD-80
Zdravím,
Je možné nepoužívat analogovou vyhýbku (nebo DSP) a dělení atd. provést v GLD80? Počet vstupů by to umožňoval, co výbava?
Díky
Je možné nepoužívat analogovou vyhýbku (nebo DSP) a dělení atd. provést v GLD80? Počet vstupů by to umožňoval, co výbava?
Díky
Re: GLD-80
2 Návštěvník: měl jsi asi na mysli počet výstupů, ne? Jinak: v zásadě, nouzově, to možné je. Můžeš použít např. MATRIX sběrnici, do které naposíláš master, zde použít příslušně nastavené HPF a LPF filtry (z EQ sekce), popř. delay a můžeš i regulovat úroveň jednotlivých pásem. Pozor na to, že takto vytvořený "crossover" bude mít malou strmost filtrů!
Nevím, jestli je u GLD v "FX RACKU" k dispozici obdobný dvoupásmový procesor, jako u iLive, tam už můžeš pracovat se strmými filtry, škoda jen, že přímo v něm nelze nastavovat úroveň pásem.
K integraci kvalitního plnohodnotného spekermanagementu přímo do dig. pultu se bohužel žádná firma neodhodlala (je to dáno tím, že dnes se stále více prosazují "výkonové kontrolery", tedy zesilovače s integrovaným DSP přímo určené ke konkrétním typům beden - L-Acoustics LA4 /LA8, db audiotechnik D6/D12, NEXO NX AMP...) s čestnou výjimkou YAMAHY, která do nových pultů série CL nabízí kartu s kompletním špičkovým processingem LAKE (4in, 12out)
Nevím, jestli je u GLD v "FX RACKU" k dispozici obdobný dvoupásmový procesor, jako u iLive, tam už můžeš pracovat se strmými filtry, škoda jen, že přímo v něm nelze nastavovat úroveň pásem.
K integraci kvalitního plnohodnotného spekermanagementu přímo do dig. pultu se bohužel žádná firma neodhodlala (je to dáno tím, že dnes se stále více prosazují "výkonové kontrolery", tedy zesilovače s integrovaným DSP přímo určené ke konkrétním typům beden - L-Acoustics LA4 /LA8, db audiotechnik D6/D12, NEXO NX AMP...) s čestnou výjimkou YAMAHY, která do nových pultů série CL nabízí kartu s kompletním špičkovým processingem LAKE (4in, 12out)
- Petr V.
- Uživatel
- Příspěvky: 325
- Registrován: ned 14. zář 2008 20:57:37
- Bydliště: Mezi Prahou a Plzní.
Re: GLD-80
Myslím, že implementace plnohodnotného DSP do mixpultu , tedy ne přídavnou kartou, ale SW , není moc výhodná. V praxi to znamená táhnout třeba 8 párů k zesilovačovému racku.
Kvalitní karta DSP na úrovni XTA, Lake apod. se dá pořídit u výrobce těchto komponentů , v ceně od 200Eur. Já třeba u prototypu aktivní verze A394PW ,takový používám. Levnější DSP karty, zvukově na úrovni třeba Ashly, stojí mezi 50 - 120Eur .Ty ceny jsou při nákupu >100ks.
Cena nadále klesá, protože vývoj SW je již zaplacený. Z toho je vidět, že takový DSP nijak zvlášť zesilovač neprodraží. K takovému zesilovači mohu připojit ,třeba malý analogový pultík (2x mic + CD) a stále mám k dispozici například možnost připojení reproboxu 15"+2" v biampu (pokud je zesilovač 4 kanál).
Kvalitní karta DSP na úrovni XTA, Lake apod. se dá pořídit u výrobce těchto komponentů , v ceně od 200Eur. Já třeba u prototypu aktivní verze A394PW ,takový používám. Levnější DSP karty, zvukově na úrovni třeba Ashly, stojí mezi 50 - 120Eur .Ty ceny jsou při nákupu >100ks.
Cena nadále klesá, protože vývoj SW je již zaplacený. Z toho je vidět, že takový DSP nijak zvlášť zesilovač neprodraží. K takovému zesilovači mohu připojit ,třeba malý analogový pultík (2x mic + CD) a stále mám k dispozici například možnost připojení reproboxu 15"+2" v biampu (pokud je zesilovač 4 kanál).
Petr Vinš
tel: 721 281 678
petr@splacoustics.cz
tel: 721 281 678
petr@splacoustics.cz
Re: GLD-80
2 Petr Vinš:
"Myslím, že implementace plnohodnotného DSP do mixpultu , tedy ne přídavnou kartou, ale SW , není moc výhodná. V praxi to znamená táhnout třeba 8 párů k zesilovačovému racku."
to máš sice pravdu, ale dnes už řada lidí používá suby na auxu nebo na matrixu, stejně taháš několikapárový kablík kvůli odp. cestám, pokud je mícháš z FOH - nepřipadá mi to jako takový opruz ani finanční náklad, tahat ze stageracku třeba dva osmipárové kabely ke koncům místo čtyřpárových (uvažuju 4 pásm. systém a 4 biampové mon. cesty), v porovnání s tím, co ušetřím za kvalitní rackové DSP a když přidám výhodu, že do processingu mohu zasahovat rovnou z touchscreenu na pultě (nemusím připojovat notebook, tahat další LAN...), tak by se mi to líbilo.
Asi jsem natvrdlej, ale úplně jsem nepochopil, jak to myslíš s těmi kartami - to o čem mluvím já je standardní yamahácká Mini-YGDAI karta do slotu na pultě. Zastrčíš, dotáhneš dva šroubky a máš v podstatě kompletní Dolby LAKE asi za polovinu ceny HW přístroje. Karty lze osadit i dvě do jednoho pultu (mají standardně 3 sloty).
"Myslím, že implementace plnohodnotného DSP do mixpultu , tedy ne přídavnou kartou, ale SW , není moc výhodná. V praxi to znamená táhnout třeba 8 párů k zesilovačovému racku."
to máš sice pravdu, ale dnes už řada lidí používá suby na auxu nebo na matrixu, stejně taháš několikapárový kablík kvůli odp. cestám, pokud je mícháš z FOH - nepřipadá mi to jako takový opruz ani finanční náklad, tahat ze stageracku třeba dva osmipárové kabely ke koncům místo čtyřpárových (uvažuju 4 pásm. systém a 4 biampové mon. cesty), v porovnání s tím, co ušetřím za kvalitní rackové DSP a když přidám výhodu, že do processingu mohu zasahovat rovnou z touchscreenu na pultě (nemusím připojovat notebook, tahat další LAN...), tak by se mi to líbilo.
Asi jsem natvrdlej, ale úplně jsem nepochopil, jak to myslíš s těmi kartami - to o čem mluvím já je standardní yamahácká Mini-YGDAI karta do slotu na pultě. Zastrčíš, dotáhneš dva šroubky a máš v podstatě kompletní Dolby LAKE asi za polovinu ceny HW přístroje. Karty lze osadit i dvě do jednoho pultu (mají standardně 3 sloty).
- Petr V.
- Uživatel
- Příspěvky: 325
- Registrován: ned 14. zář 2008 20:57:37
- Bydliště: Mezi Prahou a Plzní.
Re: GLD-80
U digitálního mixpultu jsou v podstatě dvě možnosti kam instalovat DSP , buďto přímo kartou v konzoli a naroutovat si jednotlivé výstupy podle potřeby a nebo přídavnou kartou do stageboxu (to jsem nikde neviděl). U zesilovače obsahuje DSP modul i vstupy. To jen pro objasnění jak jsem to myslel.
Jen by mi vadilo mít nataháno a zapojeno 16 párů pro 4 pásmové PA a 10 párů pro 5 monitorových cest v biampu (pár = symetrické vedení). Nevím jestli možnost zásahu do DSP přímo z pultu je vyvažující hodnotou, že by někdo posouval dělící frekvence či strmosti HPF/LPF se mi moc nezdá jako častý požadavek. Snad jen u subbasů. Digitální mixpult obsahuje dost nástrojů pro korekci (GEQ,PEQ).
Ale pokud by to někdo takto chtěl, určitě to fungovat bude a může to řešit třeba multipinem.
Jen by mi vadilo mít nataháno a zapojeno 16 párů pro 4 pásmové PA a 10 párů pro 5 monitorových cest v biampu (pár = symetrické vedení). Nevím jestli možnost zásahu do DSP přímo z pultu je vyvažující hodnotou, že by někdo posouval dělící frekvence či strmosti HPF/LPF se mi moc nezdá jako častý požadavek. Snad jen u subbasů. Digitální mixpult obsahuje dost nástrojů pro korekci (GEQ,PEQ).
Ale pokud by to někdo takto chtěl, určitě to fungovat bude a může to řešit třeba multipinem.
Petr Vinš
tel: 721 281 678
petr@splacoustics.cz
tel: 721 281 678
petr@splacoustics.cz
Re: GLD-80
Optimálne riešenie je ťahať 2x CAT5 káble - 1x Stagebox a 1x PC-Mac, pre ovládanie DSP koncov a 1x Wifi. DSP pre array sú dnes už dodávané s PRESSETmi, software na simuláciu ozvučovacej plochy, riadením, atď.
Stagebox prepojiť s DSP (LR, Matrix). Nastavenie pressetov dooptimalizovať(Pink Noise) cez meracie mikrofony - delay u DSP, PEQ, GEQ na mixe.
j
PS: U GLD môžeš využiť na jednej strane StageBox AR2412 (L) a na strane druhej (R) Stagebox AR84 a prepojiť ich 1xCat5 pre "nakrmenie" DSP.
Stagebox prepojiť s DSP (LR, Matrix). Nastavenie pressetov dooptimalizovať(Pink Noise) cez meracie mikrofony - delay u DSP, PEQ, GEQ na mixe.
j
PS: U GLD môžeš využiť na jednej strane StageBox AR2412 (L) a na strane druhej (R) Stagebox AR84 a prepojiť ich 1xCat5 pre "nakrmenie" DSP.
- Paja
- Uživatel
- Příspěvky: 27
- Registrován: čtv 16. zář 2010 14:55:04
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Re: GLD-80
se tot ady nejak zaseklo, nejaky novy tipy vychytavky a podobne? uz nekdo zkusenosti, s tim novym online editorem? pro PC
Když jde z pódia to, co má, tak jsem jen v roli zesilovače.
Re: GLD-80
Vyskúšal som editor pod PC i Mac. Funguje to na obidvoch platformach korektne. Trochu mi vadí nemožnosť zväčšovať pracovnú plochu pri vyššom rozlíšení monitora. Je však možné mať vedľa seba obidve okná -> GLD a napr setup, processing, ... čo je celkom prehľadné.
Je fajn si uložiť SHOW v GLD na USB a potom to preniesť do PC z USB. V PC/Mac urobiť potrebné a potom jednoducho opäť cez USB späť do GLD.
Je tu zaujímavý priestor pre outsourcing či konzultácie, školenia na diaľku, rental, atď.
jb
Je fajn si uložiť SHOW v GLD na USB a potom to preniesť do PC z USB. V PC/Mac urobiť potrebné a potom jednoducho opäť cez USB späť do GLD.
Je tu zaujímavý priestor pre outsourcing či konzultácie, školenia na diaľku, rental, atď.
jb
Re: GLD-80
Ohlasena ver 1.4 - firmware pre GLD
scene crossfading, multiband compression, dynamic eq, and transient controller to the GLD
Na koniec februara
scene crossfading, multiband compression, dynamic eq, and transient controller to the GLD
Na koniec februara
- Paja
- Uživatel
- Příspěvky: 27
- Registrován: čtv 16. zář 2010 14:55:04
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Re: GLD-80
Tak jsem se vcera krásně vypekl... klasika poradatel donese flesku... pust to tam, je tam nejaky disco tuc tuc... ja pane... mel na té 16gb flashce nejakou hru nebo neco takovyho a byly tam tisíce a tisice vteřinových wavů... typu cink, buch prásk... prorolovat se na konec playlistu byla otaka 10minut... opravdu by to chtelo neco ve smyslu ADD dir.... navic se tak mezi prehravanou hudbu v pauzách nedostanou osobni nahravky... Hodilo by se jeste neco, co dokaže pripojit uložiště telefonu... plno lidí dnes nosí data v telefonu... predtančení a podobne a GLD si nevi rady s tim kdyz tam je mistní a sd karta... neschroupe to...
Když jde z pódia to, co má, tak jsem jen v roli zesilovače.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 465
- Registrován: stř 09. led 2008 8:41:16
- Bydliště: Vršovická 30/808, PRAHA 10
Re: GLD-80
Já myslím, že kabel jack3,5 - 2x CINCH to řeší... zrovna při kvalitě záznamu na telefonu bych se asi nebál, že ten jeden D/A a A/D převod to může nějak (ještě víc) domršit...
MAD
Re: GLD-80
Na telefóny, tablety, PC... používam dibox - http://www.smproaudio.com/index.php/en/ ... es/di-dock , má to v sebe 3,5 jack vstup a predzosilovač a výstup na sluchátka, vstup i nabíjanie iPod-u.
Prv než v GLD si to cez sluchatka skontrolujem a v prípade potreby, si to môže "externy operator-žiadatel" vyhľadať - od GLD je vzdialený na dĺžku kábla
Prv než v GLD si to cez sluchatka skontrolujem a v prípade potreby, si to môže "externy operator-žiadatel" vyhľadať - od GLD je vzdialený na dĺžku kábla
Re: GLD-80
Kabely 3,5jack - 2xXLR sebou vozím dva (jeden jako backup). Stává se to poslední dobou celkem pravidlem, že i kapelní zvukaři hrajou intra z telefonů.
Zvukař bez www stránek