Soundcraft Vi-1

Odpovědět
  • Reklama
  • DEMO 15
MADMAX
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 465
Registrován: stř 09. led 2008 8:41:16
Bydliště: Vršovická 30/808, PRAHA 10

Soundcraft Vi-1

Příspěvek od MADMAX » pát 17. srp 2012 20:05:14

kolega, který b yl zvučit svoji kapelu na Brutal Assaultu, nanesl zajímavou otázku:

Frenk 16.08.2012 15:11:18
MAD: jeste dotaz k Vi1, umí to správně vychytat příp. zpoždění když např. pošlu signál do mastru a do skupiny, na tu skupinu dám kompresor a pustím ji taky do mastru? Toreticky pokud ten kompresor tam nemá lookahead, tak by ten algoritmus neměl mít žádné zpoždění .... ale jaká je realita?

A já k tomu dodávám: co se stane, pokud bych stejným způsobem použil zainsertovaný analogový kompresor - tam naopak k nějaké latenci díky DA a AD převodu dojít musí...

poslední otázku na zkušené uživatele Vi-ček: v offline editoru jde jednoduše kopírovat nastavení EQ, gatesnebo kompresorů z jednoho kanálu do jiného kanálu - jde to i na HW pultě? nějak jsem na to nedokázal najít ty správné gombíky... :?
MAD

Aleš
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 275
Registrován: úte 25. bře 2008 13:32:52

Soundcraft Vi-1

Příspěvek od Aleš » úte 28. srp 2012 10:17:56

Zkušený uživatel Vi sice nejsem, ale kopírování jednotlivých funkčních bloků na pultě by se mělo dít jejich výběrem pomocí doteku na touchscreen, tedy COPY-> vybrat zdroj-> PASTE-> vybrat cíl. Vybraný blok by měl být na displeji indikován žlutým proužkem v levém horním rohu svého zobrazení. Prakticky jsem to ale při svých sporých setkáních s Vi1 nezkoušel, zatím jsem si vystačil s kopírováním celých kanálů přes SOLO/SEL :-)

MADMAX
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 465
Registrován: stř 09. led 2008 8:41:16
Bydliště: Vršovická 30/808, PRAHA 10

Soundcraft Vi-1

Příspěvek od MADMAX » úte 28. srp 2012 10:50:08

2 Aleš: jojo, to všechno chápu, ale kde jsou tlačítak COPY a PASTE??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: to je to, co jsem nenaše!!! :cry: l
MAD

Aleš
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 275
Registrován: úte 25. bře 2008 13:32:52

Soundcraft Vi-1

Příspěvek od Aleš » úte 28. srp 2012 11:05:35

Hned napravo vedle displeje, výškově zhruba v úrovni mezi oběma řadami enkodérů je sekce Edit, jsou tam tlačítka Undo, Copy a Paste. Viz obrázek.

http://www.soundcraft.com/downloads/fet ... es&id=3157" onclick="window.open(this.href);return false;

Doufám teda, že to takhle funguje, jak říkám, nezkoušel jsem to :-)

MADMAX
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 465
Registrován: stř 09. led 2008 8:41:16
Bydliště: Vršovická 30/808, PRAHA 10

Soundcraft Vi-1

Příspěvek od MADMAX » stř 29. srp 2012 11:33:06

JOJO, jsem idiot a mám zřejmě slepou skvrnu uprostřed zornýho pole, vždyť ty gombíky jsou takřka vprostřed pultu. Včera jsem si s tím hrál na prodejně v Music City... bééééééééééééééééééééé! Je potřeba dát COPY, vybrat buď celý zdrojový kanál SELektem, nebo jen příslušnou sekci na touchscreenu, přepnout na PASTE a kopíruje se vždy stiskem SEL, a to do libovolného počtu cílů, dokud nevypneme tlačítko PASTE. Áno, áno, obří oslí ..... - K O Ň O . . . !
MAD

Aleš
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 275
Registrován: úte 25. bře 2008 13:32:52

Soundcraft Vi-1

Příspěvek od Aleš » stř 29. srp 2012 14:37:01

:) Taky dokážu celé hodiny hledat něco, co mám celou dobu přímo před očima :-)

K těm latencím - z principu každý algoritmus vykonávaný v DSP pultu znamená vždycky určité zpoždění, je to sled instrukcí provádějících početní operace s daty vzorku signálu a vykonání každé instrukce trvá určitou dobu danou taktovací frekvencí signálového procesoru.
Takže v uvažovaném případě z prvotního dotazu nemusí být zpoždení nulové ani kdyby tam ten kompresor vůbec zainsertovaný nebyl. I jenom přesun signálu z výstupu šavle do master sběrnice dvěma různými cestami - napřímo a přes podskupinu bez jakéhokoliv dalšího procesingu - může na rozdíl od analogu znamenat rozdílnou latenci a fázový posuv. Zainsertování externího kompresoru by pak jen tento rozdíl zvětšilo o A/D a D/A převod.
Před nedávnem jsem si právě toto uspořádání zkusil při domácí přípravě na akci na Yamaze 01V96 (ano, vím že nesrovnatelné s Vi:-) a produkuje to jasně slyšitelné zmršení zvuku.
Takže záleží jestli autoři SW pro Vi pamatovali na kompenzaci. Pokud se pamatuju tak jsem v manuálu na žádnou zmínku o tom nenarazil, ale taky jsem si v něm jen prosvištěl nejnutnější věci, takže nevím.
U 01V96 se s tím evidentně nepárali, ale to mě vzhledem k její ceně nepřekvapuje :-)

Frenk
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 691
Registrován: stř 27. srp 2008 12:14:05
Bydliště: Opava

Soundcraft Vi-1

Příspěvek od Frenk » stř 29. srp 2012 16:35:49

Tim zpozdenim je mysleno ot ze ten algoritmus v sobe nema zadne zpozdovaci cleny. Tedy ze nepotrebujes napr 5 iteraci v algoritmu nez vypadne nejaky vystup. Prikla koukni na schema FIR vs IIR filtru. http://en.wikipedia.org/wiki/Finite_impulse_response" onclick="window.open(this.href);return false; http://en.wikipedia.org/wiki/Infinite_impulse_response" onclick="window.open(this.href);return false;. Zatimco u FIR mas zpozdovaci cleny, tj napriklad je jich tam 3, tak z toho filtru neco vyleze az po trech samplech. Zatimco u IIR to vyleze hned, jen se s tim provede nejaka mat. operace. Predpoklad asi je ze DSP stiha ty mat. operace delat tak rychle ze to do dalsi vzorku stihne. A precejom v tom pultu Bude DSP na FPGA s treba 400MHz vs 48 ci 96 k vzorkovani....to se mezi vzorky vleze hodne operaci :) No cele je to jen spise uvaha, detailne jsem se digi zpracovnai signalu nezajimal, na vysce to byla hromada mat. sracek ze kterych jsem vubec nechapal co to v realu znamena a jaky to ma vyznam a vliv :( Takze jestli blabolim at me nekdo opravi :-) U toho kompresoru bez lookahead, bych si predstavoval dvouvlaknove zpracovani, jedno bude pocitat RMS, casy, treshold atd. z toho vypadne aktualni koficient pro prenasobeni, a druhe vlakno pak jen signal prenasobi tim koeficientem coz DSP zvladne s prehledem v jedne instrukci. Ostatne zkuste treba v samplitude si dat kompresor a tam dole vypisuje latenci kolik to ukazuje bez lookahead (0) a s nim treba (50 samplu.) ;-)
Never ask FOH sound engeener "Are you DJ?" because he can kill you....

Uživatelský avatar
TomasVv
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1215
Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Soundcraft Vi-1

Příspěvek od TomasVv » stř 29. srp 2012 16:47:45

např. Presonus 16:4:2 má kompenzaci, signál routovaný do skupiny i do LR zároveň není nijak slyšitelně poznamenán. iLive kompenzován není, takže stejne naroutování způsobí slyšitelnou degradaci zvuku. Ale iLive umožňuje paralelní kompresi přímo na kompresoru, takže není důvod routovat tímto způsobem.
Dělám, co mě baví.

Uživatelský avatar
Zdeněk Prodance
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 4039
Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46

Soundcraft Vi-1

Příspěvek od Zdeněk Prodance » stř 29. srp 2012 17:23:38

Nejsem si úplně jistý, jestli termín "kompenzace" je výstižný. Tady jde o prodloužení veškeré latence na právě nejhorší dosahovanou hodnotu (čekání na posledního), kdežto laik má tendenci to chápat spíš jako její odstranění nebo alespoň zmenšení. Každopádně problém je už s tím, že se latence mění a pochopitelně že vůbec vzniká.

H.M.

Frenk
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 691
Registrován: stř 27. srp 2008 12:14:05
Bydliště: Opava

Soundcraft Vi-1

Příspěvek od Frenk » čtv 30. srp 2012 8:25:21

Ano bohuzel ta "kompenzace" spociva v tom ze se zpozdi cely zbytek, tak aby na mastru se sesly signaly ve stejny cas. Pouzitim vhodnych algoritmu vsak muzete klidne zustat i na nule. To pak ale clovek musi zapomenout na ruzne linear EQ, lookahead comp. apod. :-)
Never ask FOH sound engeener "Are you DJ?" because he can kill you....

Aleš
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 275
Registrován: úte 25. bře 2008 13:32:52

Soundcraft Vi-1

Příspěvek od Aleš » čtv 30. srp 2012 9:56:45

Frenk: Tu teorii a matematický aparát jsem neviděl dvacet let, takže do spekulací jak by to mohlo být uděláno se raději pouštět nebudu :) Realita může být jakákoliv a nikdo z uživatelů ji stejně nezjistí.

Jde o praktický dopad a ten je evidentní - paralelní komprese, nebo spíš routing obecně může působit u některých pultů problémy, které se v analogu nestávaly.

Uživatelský avatar
Zdeněk Prodance
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 4039
Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46

Soundcraft Vi-1

Příspěvek od Zdeněk Prodance » čtv 30. srp 2012 10:28:47

Začaly se pravidelně stávat už s příchodem digitálního outboardu, na to ještě nemusí být mix digitální a v podstatě jde jen o opakování situace známé z čistě analogových sestav, kde stejné i mnohem větší zpoždění nastává šířením ve vzduchu. V digitálním mixu je to jen všechno v jedné krabici a dá se tam snadno naroutovat kdeco, přičemž některé věci jsou z principu špatně (ale to byly a jsou u analogu podobné případy taky).
Ano, některé algoritmy zbytečně latenci nezvyšují, ale ne všechny algoritmy lze provést na každém HW. "Nula" je samozřejmě relativní, skutečně nulovou latenci digitál mít nemůže. Dobré hodnoty jsou dnes v jednotkách ms.

H.M.

Aleš
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 275
Registrován: úte 25. bře 2008 13:32:52

Soundcraft Vi-1

Příspěvek od Aleš » čtv 30. srp 2012 12:51:16

Tak to ano, obecně tento problém nastane kdekoliv, kde vznikne zpoždění a signál zpožděný se dále na trase sčítá s nezpožděným.
Měl jsem na mysli ten případ paralelního routingu, respektive paralelní komprese. Mně osobně je totiž tento způsob nějak "proti srsti" celkově, bez ohledu na to zda v čistě analogovém, čistě digitálním, nebo kombinovaném prostředí :-)
Podotýkám, že nezpochybňuju použití když tento způsob komukoliv jinému vyhovuje a že proti paralelnímu routingu dozvukových efektů nic nemám! :-)

Frenk
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 691
Registrován: stř 27. srp 2008 12:14:05
Bydliště: Opava

Soundcraft Vi-1

Příspěvek od Frenk » čtv 30. srp 2012 14:33:16

No ja jsem naopak velky fanousek paralelni komprese :-) No on v nejhorsim to jde cele ojebat tak ze do mastru se nepusti nic, pouziju 2 skupiny na kazdou dam komp., ale na jedne dam treba ratio 1:1 ci posunu treshold tak aby se nic nekomprimovalo. A mam u obou stejne zpozdeni jiste. ;-)
Never ask FOH sound engeener "Are you DJ?" because he can kill you....

Aleš
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 275
Registrován: úte 25. bře 2008 13:32:52

Soundcraft Vi-1

Příspěvek od Aleš » čtv 30. srp 2012 16:20:04

Je to sice už úplně OT od tématu Vi-1, ale docela by mě zajímalo v čem jsou praktické výhody paralelní komprese oproti "normální sériové" v insertu a v čem je oblast jejího hlavního použití?

Já z ní mám trochu stejný pocit jako z paralelního řazení akumulátorů nebo paralelního provozu výkonových koncových stupňů (neplést s paralelním řazením výstupních tranzistorů v nich). Obojí je teoreticky možné, ale prakticky diskutabilní a osobně bych si toto řešení do jakékoliv aplikace raději nevybral. :-)
Možná je to ale jen můj předsudek, rád si rozšířím obzory... :?:

Odpovědět

Zpět na „Soundcraft“