Soundcraft Si Impact

Uživatelský avatar
Zdeněk Prodance
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 4039
Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46

Re: Soundcraft Si Impact

Příspěvekod Zdeněk Prodance » úte 15. bře 2016 19:39:17

Nikoli, já jsem od začátku propagoval hlavně a především to, co měl pouze A&H, protože s tím svoje digitály začal a nová generace dLive je na tom opět postavená, tedy kompletní mix v tzv. mixracku a veškeré ovládání extra, včetně schopnosti fungovat jen s nějakým HW+SW třetí strany (NB, chytrý telefon...). To je diametrálně odlišná koncepce od toho, co SC+SB nebo Qu+AR atd. představují.
Navíc si myslím, že je snad jasné, že pokud mají mixy s hromadou konektorů v zadním panelu nějakou reálnou a neoddiskutovatelnou výhodu, tak je to fakt, že je lze koupit a provozovat SAMOTNÉ. Tedy vůbec nepočítat s tím, kolik takový samostatně fungující výrobek stojí, mi přijde nesprávné. Cenu bych proto vždy dělil, na základní a doplňky. A pokud tam jsou jiné "větší mixy", tak bych Qu-32 nevynechával. Cenově zapadne docela slušně a to je podstatné, ne jestli je o 10cm širší.

H.M.



Allen Heath SQ
Reklama
 

Uživatelský avatar
blaha
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3431
Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
Bydliště: cca 10km od Jaroměře
Kontaktovat uživatele:

Re: Soundcraft Si Impact

Příspěvekod blaha » úte 15. bře 2016 20:58:59

OK, tak ještě
AH QU-32 + AR-84 + AR24-12 = 127670,-

Ale stále je hůř vybavenej než Impact.

dLive do této cenové kategorie vůbec nepatří, stejně jako SC Vi, je to vyšší level, sem by ještě měl asi patřit třeba Midas M32.

Srovnávám komplet obměnu analogové režie za digitální, pravda ve vláknu o Si Impact je tento vzaný jako etalon navíc ve výhodném setu se SB a k němu možné adekvátní protivníky, kteří by měli a mohli padnout do případného výběru.

Pokud by se měl řešit pouze pult třeba do divadla do zvukařské kabiny, kde jsou pevné linky z jeviště již natahané a "zasekané" ve zdi, pak by to bylo jinak.
Ale pokud to má být celé řešení, je nutné počítat všechny faktory, pravda, kdybych byl šťoural, tak k verzím se dvěma SB bych měl ještě napočítat propojovací kabel, jinak "párák" vyjde na stejno, kejsy zhruba podobně.

Je to stejné, jako když někdo kupuje jakékoliv vybavení, tak nezapočítat propojovací kabely, stativy, racky, kajsy, atp. což může dělat nemalou částku.
Je to stejné jako, z mého primárního zaměření, když si někdo koupí tiskárnu a nezváží i tiskové náklady, kde se pak může ukázat, že cena tiskárny je jen zanedbatelnou částkou v celkových nákladech.
Je to stejné jako když si někdo nechá měnit krytinu na baráku, a zajímá ho jen cena základní tašky, ale nezajímá ho cena doplňků (hřebenáčů, komínků, atp.

Prostě pokud se porovná QU-24 s Si Impact, pak stojí QU o 23tis. méně a vyvažuje to tu "menší" výbavu, z tohoto pohledu může mít i docela dobrý poměr cena/výkon, ale momentálně má i po slevě drahé doplňky, resp. SC bundlem SB za 50% ceny cenu doplňků stáhnul na srovnatelnou cenu za set, což už nahrává pro něj, dokonce 25% cenou SB se do dost zajímavé ceny dostal i Si Performer. Stáhnul, no nevím přesně kdo se slevou přišel dřív, myslím si, že první byl SC se svými bundly a AH na to musel reagovat (nechci si hrát na datumy, beru to podle toho v jakém časovém sledu se ke mě ty informace dostali). Akorát to každý vyřešl po svém, SC dal větší slevu na SB a pouze v bundlu s mioxem, AH menší slevu na vše.

A smysl mixu plně osazeného konektory v kombinaci se SB, třeba u mě, většinou v provozu se SB, ale na akce typu rozsvěcení vánočního stromu, nějaké vánoční trhy apod. tam vezmu jen mix, nechám na pódiu a odmíchám na tabletu. Jasně IDR to umí už dávno, ale stojí to v kompletu s konzolí úplně jiné peníze.

Mimochodem hodil by se u Si někdy i přehrávač do ViSi z USB i s autostop, pak bych nemusel řešit ani divadlo. Normálně bych to odjel celý z tabletu. třeba to v nějaké aktualizaci dodělají.


Zdeněk "Bláha" Blahovec, divadlo Jaroměř, občas zvučení na sebe mimo divadlo, občas nějaký ten prodej i instalace techniky

Uživatelský avatar
Zdeněk Prodance
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 4039
Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46

Re: Soundcraft Si Impact

Příspěvekod Zdeněk Prodance » úte 15. bře 2016 21:52:16

Tiskárna je něco úplně jiného, tam běžně jsou náklady na spotřebku mnohonásobek pořizovací ceny už za jeden rok. To nemá s cenou příslušenství k mixu co dělat ani vzdáleně, protože to nemizí ani není nezbytné.
Mně dělá potíže pochopit, proč se při porovnávání dvou mixů nevezmou dva stejně drahé mixy (což je v tomto případě Qu-32, ne Qu-24) a pak se nerozhoduje, co z kterých výhod a nevýhod převáží. Rozměr to určitě není, protože rozdíl je úplně zanedbatelný. Přitom se porovnávaly i jiné mixy lišící se značně jak rozměrem, tak cenou.
Mimochodem posledních snad asi 10ks iDR se doprodávalo za mimořádně výhodnou cenu a to je opravdu zcela kompletní mix obsluhovatelný kromě jiného i z toho tabletu. Také jedna z věcí, které jsem se tady před pár lety snažil popularizovat a nejčastější odpovědí bylo "já chci své kliky a já chci svůj párák". To už je dobojované, dokonce i prach už si sedl.

H.M.



Aleš
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 206
Registrován: úte 25. bře 2008 13:32:52
Kontaktovat uživatele:

Re: Soundcraft Si Impact

Příspěvekod Aleš » stř 16. bře 2016 14:15:03

Ad přehrávač:
Přehrávat audio z ipadu na dálku přes wifi lze pomocí AirPort Express krabičky a funguje to bez problémů i současně s ovládáním pultu přes ViSi Remote. Bohužel jako každá apple-sranda to není zrovna nejlevnější... Také přehrávač hudby vestavěný v iOS asi nebude mít žádné pokročilé funkce, ale na pouštění podkresové výplně apod. to stačí. Přehrávat audio soubory z externí USB flash u ipadu zřejmě nelze, respektive nepodařilo se mi zjistit, že by to mělo jít. Lze sice připojit USB flash pomocí USB-kamera adaptéru, ale to údajně funguje jen na přenos obrázků a ještě ne se všemi typy pamětí, ovšem nezkoušel jsem to.
Jinak u ViSi Remote bych viděl spoustu tipů k vylepšení, namátkou např. možnost seřadit si fadery dle potřeby na uživatelskou obrazovku, větší počet faderů na obrazovku (dvě řady nad sebou např.), možnost ovládání mute masterů, možnost ovládání efektů včetně tap, možnost nějakého omezení přístupu uživatele "na jeden aux", aby muzikanti ovládající svůj odposlech se neproklovali kam nemají a neprasili zvuk ven, apod.



Uživatelský avatar
Ondráš

Re: Soundcraft Si Impact

Příspěvekod Ondráš » stř 16. bře 2016 17:45:34

Ohledně debaty zda samostatný mix + SB nebo mixrack se vrátím k našemu případu, kdy nahrazujeme analogový mix se 24 vstupy (bývali bychom potřebovali kdysi stejně větší - MG3214FX se 32 vstupy místo 24, ale finančně tehdy to nebylo možné a nezdálo se to potřebné - systém se ale za léta rozrostl).

Jde také o ekonimickou stránku, MG2414FX stála cca 25.000,- a za 8 let provozu se zaplatila dvouciferněkrát. Nyní je hlavní důvod obměny mixáku nutnost výměny analogových sym. linek natahaných z kabiny k jevišti, celkem jich je ale (pouze) 8. Víc asi není potřeba, resp. málokdy je potřeba o mnoho větší počet zpětných pro televizáky a média a to se řeší ad hoc splitterem.
Všechny ostatní zdroje signálu a výstupy pro zařízení jsou zapojené přímo do mixu v kabině.
Takže se v podstatě kalkuluje pouze s přímou úsporou nákladů vzniklou nahrazením analogových linek k jevišti digitálním párákem = stageboxem.
To, že získám flexibilnější ovládání, mohu zrušit procesory v racku (mám je integrované v pultu) a uvolní se mi prostor v racku nejsou úspory přímé, ale jen bonus. Další specifická výhoda by v našem případě mohla být při použití pultu SC integrace BSS procesorů do pultu, ale zase za cenu vyšších nákladů (karta do pultu).

Navíc řeším i redundanci, což v případě digitálního SB je v háji. Takhle mám 8 linek, muselo by hořet, abych přišel o všechny. Když se zmrší konektor, opravím ho. Když odejde SB, jsem v prdeli, pokud nemám po ruce náhradní.

Byl bych rád, když mě někdo přesvědčí, resp. sám hledám, že ten digitál musím mít. Vše nasvědčuje tomu, že jiná cesta než digitál není, ale racionální úvahou se k tomu nějak nejsem schopen přiblížit (zatím). Nejen vaše názor mi mohou pomoct se správně rozhodnout, ať už tak či onak.

P.S. Rychlé a pohotové přímé přehrávání řeším také (gongy, znělky, atp.), to by bylo skvělé mít to v pultu "na klik", zatím to řeším přes externí dedikovaný přehrávač, což není moc pohotové.



Uživatelský avatar
Zdeněk Prodance
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 4039
Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46

Re: Soundcraft Si Impact

Příspěvekod Zdeněk Prodance » stř 16. bře 2016 22:41:42

Jestli to chápu, tak se budou fyzicky vyměňovat kabely mezi jevištěm a kabinou a je snaha na tom nějak ušetřit ? To asi při pouhých osmi párech dost dobře nejde (pokud to není opravdu hodně daleko), ale je to přesně ten případ, který jednoduše digitální párák nepotřebuje, takže konektory na mixu jsou výhodou. Předpokládám, že datový kabel nebo spíš kabely se při výměně položí automaticky, takže do budoucna je možné tam přidat cokoli a dokonce to půjde i nějak zabezpečovat redundancí. Předpokládám, že otázka neměla znít, zda je potřeba digitální MIX, jde jen o stagebox, audiorack atd. Také si myslím, že by se rozhodně odstranění efekťáku mělo pokládat za úsporu, protože jednak jde jistě prodat a potom odpadnou jakékoli jeho opravy a veškerý upgrade už bude zadarmo, jako součást příštích SW verzí.

H.M.



Uživatelský avatar
Ondráš

Re: Soundcraft Si Impact

Příspěvekod Ondráš » čtv 17. bře 2016 19:27:43

Ano, chápeš to Zdeňku správně, budou se měnit kabely mezi kabinou a jevištěm, je to cca 50m, XLR linek-kabelů je tam myslím asi 14, aktivně se využívá 8. Dále je s tím spojena výměna patchbayů a kabelů v samotné kabině. Stavebně je trasa z kabiny poměrně hodně náročná, tj. výměna je nákladná, takže potenciální úspora tam je nikoli nevýznamná. Navíc je třeba počítat s kabely se zvýšenou odolností proti hoření, které jsou dražší. Vtip je v tom, že z kabiny už vede na jeviště optika, takže při použití digi páráku v podstatě kabelování odpadá. V nejhorším je možno celkem snadno po trase optiky protáhnout odhadem až 4 UTP kabely. Touto trasou bohužel nelze táhnout audiokabely nebo analogový párák.
Otázka se samozřejmě týká mixu (+ SB). Těžko do stávajícího analogového mixu zapojím digi párák #-o .

Místo v kabině není nafukující, stále se rozšiřuje topologie, takže musím zůstat na dvou 42U stojanech, proto potřebuji uvolnit místo v racku a zároveň se tím systém zjednoduší, mohu vyházet sabinu, polovinu patchbayů, efekt a teoreticky i procesor, pokud v pultu je možné nastavit master comp, GEQ, limiter, delay apod.



Uživatelský avatar
Zdeněk Prodance
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 4039
Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46

Re: Soundcraft Si Impact

Příspěvekod Zdeněk Prodance » čtv 17. bře 2016 20:27:29

Já jsem to nemyslel tak, že nemá být digitální mix, jen že pouhých osm analogových párů těžko vyjde dráž, než digitální párák (tím samozřejmě nemyslím pouhý kabel) a pokud ty páry nechceš úplně odmávat a při rekonstrukci tedy NEZMIZÍ, tak jednoduše (možná zatím) není nic než digitální mix s analogovými vstupy na sobě potřeba. Je to ten poměrně řídký případ trvalé instalace, který ale zmiňoval už Blaha. Změnit to půjde vždy pouhým dokoupením nějaké té krabice na jeviště, její cena zaručeně s časem neporoste. Optika se za těch posledních třicet let nějak nikdy nerozjela, jak se očekávalo. Já pamatuju doby, kdy to bylo obecně pokládáno za jediné perspektivní řešení. Kupodivu jsme od těch časů prodali kvanta zařízení propojených kdečím, jen ne optikou.

H.M.



Uživatelský avatar
Ondráš

Re: Soundcraft Si Impact

Příspěvekod Ondráš » pát 18. bře 2016 19:11:22

Chápu. Ono to je tak, že se musí měnit právě i ty kabely, jednak začínají stárnout (oxidace, atp.) a při rekonstrukci se musí nahradit kabely s lepší pož. odolností dle současných norem. Dneska večer si k tomu sednu, ale myslím, že když jsem to počítal před x lety, tak výměna vycházela sakumprásk cca na 200.000,- (uvažovalo se asi 16 linek).

Během té doby se však značně rozšířily i menší digitální pulty a ceny šly dolů, proto ta úvaha o digi mixu. Navíc poslední dobou ta Yamaha měla několikrát servis, není tedy perspektivní do ní dál investovat, nicméně zbavovat úplně se jí určitě nebudeme.
Je to pevná instalace, optiku jsem tam natahal při menší rekonstrukci x let zpátky s vizí, že na ní někdy dojde, pár let se nepoužívala, pak našla využití pro přenos obrazu, nyní ji lze využít i na zvuk (třeba i ten DSnake jde poslat po optice s media převodníky). Jen škoda, že jsem tam tehdy nenatáhl víc CAT6, všechny jsou obsazené. Jsou tam ale starší CAT5 pro video (Gigabit to neumí), ty půjdou vytahat a místo nich dát CAT6.
Optika se dle mého názora chytla víc než dobře, ale máš pravdu, ne tam, kde by zvukař čekal. V pevných instalacích na kampusech, univerzitách, v průmyslové a ve firemní sféře se s ní ale setkávám často. Od té doby, co cena její instalace je dnes už téměř totožná s metalikou, je to často jediné spolehlivé a odolné řešení jak distibuovat signál na velkou vzdálenost (m, km).



Ota
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 377
Registrován: ned 08. led 2006 15:06:12

Re: Soundcraft Si Impact

Příspěvekod Ota » sob 19. bře 2016 12:05:33

Ondro, já bych ty stávající analogové linky také nechal. Pro záložní řešení, či pro "strýčka příhodu" se mohou občas hodit. Dovedu si představit mnoho případů, kdy ještě dostanou příležitost se uplatnit. :-) Vyměnit konektory (na pódiu přípojný panel osadit paralelně XLR-M a XLR-F, aby byly možné oba směry), v režii ukončit na přepojovači.
Kabely pro scénické ozvučení nemusí být "s lepší požární odolností", to tam požaduje kdo? Vedení a trasy se zajištěním funkce během požáru po určitou dobu (30, 60, 180min.), vyžadují pouze systémy v rámci požárně bezpečnostního řešení, tj. evakuační rozhlas, nouzové osvětlení, požární čerpadla, EZS atd. Jestli se rekonstruuje ve velkém, tj. elektro komplet, tak jsou předepsány kabely bezhalogenové, tj, takové, co nevyvíjejí při hoření jedovaté zplodiny (zde především chlór). Ale i to se řídí hmotností materiálu izolace na m3 a způsobem uložení kabelu: v instalaci pod omítkou se to řešit zpravidla nemusí.



Uživatelský avatar
blaha
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3431
Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
Bydliště: cca 10km od Jaroměře
Kontaktovat uživatele:

Re: Soundcraft Si Impact

Příspěvekod blaha » čtv 28. črc 2016 11:00:12

Teď jsem měl chvilku a koukal jsem na stránky SC a koukám, že tam je ke stažení nový firmware na SiI verze 1.1 Build 0006, neinstaloval jste ho už někdo, nevíte jaké tam jsou úpravy a změny?
Já se k pultu dostanu asi až za týden, tak abych věděl na co se mám těšit.


Zdeněk "Bláha" Blahovec, divadlo Jaroměř, občas zvučení na sebe mimo divadlo, občas nějaký ten prodej i instalace techniky

Aleš
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 206
Registrován: úte 25. bře 2008 13:32:52
Kontaktovat uživatele:

Re: Soundcraft Si Impact

Příspěvekod Aleš » čtv 28. črc 2016 14:12:56

Vypadá to, že celá Si řada má nové verze firmwarů, u Expression je to 1.8 Build 6. Bohužel obvyklý readme.txt s popisem změn tentokrát v zipu chybí.
Jedná se zřejmě o přidání podpory pro aplikaci ViSi Listen, přes kterou si muzikanti můžou míchat svůj monitor sami.
Podle popisu ViSi Listen je v pultu v menu konfigurace HiQnet přidaná autorizace které zařízení (tablet) bude ovládat který mix, aby každý měl přístup jen ke svému monitoru a nehrabal do ničeho jiného.
Ale přesně také nevím, zatím jsem nezkoušel.

http://www.soundcraft.com/products/visi-listen



Uživatelský avatar
blaha
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3431
Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
Bydliště: cca 10km od Jaroměře
Kontaktovat uživatele:

Re: Soundcraft Si Impact

Příspěvekod blaha » čtv 28. črc 2016 15:45:32

JJ ViSi Listen na to jsem narazil, dokonce to funguje i na Androidu, zkusil jsem si to stáhnout do tabletu a asi jo, "nasucho" to běží jako mix na monitory, do ničeho jinýho to nejspíš nepustí. Na pultu se pak pod HiQnet nastaví konkrétním zařízením konkrétní práva.

Ale nějaký info o tom jestli je tam přidáno jen toto, nebo i něco dalšího, je to přeci jen změna čísla (z verzí 1.0 na 1.1), tak bych očekával více zásadních změn. Taky se pak musím mrknout jakou verzi ViSi Remote mám v iPadu, jestli se něco neměnilo i tady.


Zdeněk "Bláha" Blahovec, divadlo Jaroměř, občas zvučení na sebe mimo divadlo, občas nějaký ten prodej i instalace techniky

janek
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 549
Registrován: čtv 18. zář 2008 13:40:53
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Soundcraft Si Impact

Příspěvekod janek » pát 29. črc 2016 16:25:39

Popis toho noveho firmwaru (1.8) niekto nahral na dropbox: https://www.dropbox.com/sh/aoyk9re75tl6 ... hZZda?dl=0

1. Enhancements/fixes:
Input channels 11, 21, 31, 41 to mix bus pre/post send points automated and reset correctly.
HiQnet reliability improvements.

2. New Features:
Solo and monitor graphical windows combined to a single window.
New HiQnet setup window allowing access restrictions to be set based on HiQnet client address.

Documentation:
* All new documentation for the new screen are part of the VISI LISTEN app documentation


Skusali sme ho (kamarati upgradli viacere pulty) a vyzera ze visiremote vydrzi dlhsie, ale uz sa 2x stalo ze sa pult sekol (zvuk isiel, ovladanie neslo ani z pultu ani z ipadu). Vyzera ze sa to stava ked sa naraz menia veci aj z pultu aj z ipadu.



Uživatelský avatar
maro
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 272
Registrován: stř 26. led 2011 18:49:13

Re: Soundcraft Si Impact

Příspěvekod maro » pon 12. zář 2016 11:03:05

Ahojte, na začátku tématu se probíralo nahrávání, tak dotaz položím zde.

Pořídil jsem madi-usb kartu do sc expressionu, ale mám problém že v Cubase mám jen 16 vstupů, zbytek hlásí že je neaktivní. Pokud přidám další vstupy tak se nic nestane, pořád mám jen 16. Ve win když mrknu na zařízení pro záznam tam mám zobrazeno 16 stereo vstupů, takže 32.

Mám Cubase LE AI Elements 7, který jsem dostal ke zvukovce, nemůže být tam nějaké omezení ? Nic jiného mě nenapadá...máte někdo s tím zkušenosti? Jiný soft jsem zatím nezkoušel.


Listen... and enjoy the sound


Zpět na “Soundcraft”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host