Mixpult Tesla EMP 124
-
- Reklama
Mixpult Tesla EMP 124
Zdravím Vás, zvukaři a všichni co tomu hovíte...
Sehnal jsem tenhle mixák za docela dobrý peníze, ale samozřejmě to má za ty peníze pár věcí, co nejsou uplně košer že?
Například DIN5 konektory... nevíte prosím někdo jakym způsobem je nejlepší řešit předělávku na Jacky 6,3? Další problém mam v tom, že se nevyznám v tom značení těch konektorů u každý šavle jsou dva konektory. jedna řada je značená písmenem L a druhá jako nula s takovou svislou čárkou která se jí dotýká... něco jako" lO "kdyby to bylo blíž k sobě... tak nevim co je co... nevim bohužel ani co jsou výstupy na zesík... jesli ty V1 až V4 nebo Posluch réžja jeden konekor R a jeden L... no prostě nevim... A tak Vás lidi moc prosím, kdokoli cokoli víte co byste mi mohli poradit, budu ohromě vděčnej za každou radu připomínku týkající se tohohle mixu... Děkuju moc za odpovědi a přeju krásný léto. Ahoj!
Koťas
Sehnal jsem tenhle mixák za docela dobrý peníze, ale samozřejmě to má za ty peníze pár věcí, co nejsou uplně košer že?
Například DIN5 konektory... nevíte prosím někdo jakym způsobem je nejlepší řešit předělávku na Jacky 6,3? Další problém mam v tom, že se nevyznám v tom značení těch konektorů u každý šavle jsou dva konektory. jedna řada je značená písmenem L a druhá jako nula s takovou svislou čárkou která se jí dotýká... něco jako" lO "kdyby to bylo blíž k sobě... tak nevim co je co... nevim bohužel ani co jsou výstupy na zesík... jesli ty V1 až V4 nebo Posluch réžja jeden konekor R a jeden L... no prostě nevim... A tak Vás lidi moc prosím, kdokoli cokoli víte co byste mi mohli poradit, budu ohromě vděčnej za každou radu připomínku týkající se tohohle mixu... Děkuju moc za odpovědi a přeju krásný léto. Ahoj!
Koťas
L bude znamenat Linka, čili vstup pro "vysokou" úroveň signálu na vyšší impedanci. Čárka vedle kolečka je přeci běžná značka pro mikrofon, čárka je jako ta membrána, kolečko je jako příško mikrofonu. Ostatní výklad je na delší lokte, vyhledej v okolí nějakého znalého zvukaře, A´t Ti vše názorně vysvětlí a poradít, jak zapojit, jinak se s tím budeš mořit do důchodu:-)))
Tenhle mix znám docela dobře, má poměrně dost možností (z hlediska jeho dob nasazení počátkem 80. let). Na pochopení souvislostí režijních modulů je vhodné si opatřit blokové schéma. Jestli budu mít během víkendu trochu času, tak se pokusím to nějak oskenovat, nevím ale, jak to dopadne. Mix má téměř všechny vstupy i výstupy transformátorově symetrické, DIN konektory jsou proto zapojeny následovně: pin 1 = +, pin 2 = GND, pin 3 = -, u linkových vstupů nepropojuj nic s piny 4 a 5, na těchto jsou vyvedeny kontakty či napětí (si již přesně nevzpomínám) odvozené z pohybu tahových potenciometrů pro fader starty dálkově ovládaných magnetofonů. U výstupů není zapojen pin 2, předpokládalo se zde připojování symetrických linek a nepřítomnost GND zde zamezovala vzniku zemních smyček. Dalo by se psát dlouho, studování dokumentace a schémat tohoto pultu bylo docela naučné samostudium profesionální zvukové techniky. Ptej se tedy na konkrétní věci, třeba je i zodpovím . Jinak je to sice profi mašina, dnes je ale v mnoha věcech překonána a počítej, že brzy budeš přinejmenším vyměňovat lanka v běžcích faderů.
Již jsem Ti odepsal v bloku soukromých zpráv. Pro ostatní jen připomínám, že servisní dokumentace se dají sehnat zde:
http://www.aldax.cz/open.php?id=lemal/srvdoc
Není to ale zdáčo, protože kopírování něco stojí. EMP 124 je výrobek tehdejší Bratislavské Tesly Elektroakustiky. Část tohoto výrobního podniku se dnes "skrývá" ve http://www.elatec.sk/ , třeba by se dalo něco sehnat i tam.
http://www.aldax.cz/open.php?id=lemal/srvdoc
Není to ale zdáčo, protože kopírování něco stojí. EMP 124 je výrobek tehdejší Bratislavské Tesly Elektroakustiky. Část tohoto výrobního podniku se dnes "skrývá" ve http://www.elatec.sk/ , třeba by se dalo něco sehnat i tam.
Není zač. Elatec dělá profi věci v dobré kvalitě, cena tomu ale více, než dost také odpovídá a není snadné proto prosadit jejich techniku do více instalací v KD, divadlech apod., čemuž pomáhá i nástup plné digitalizace mixpultů. Zkrátka: sortiment pro analogozvukařské fajnšmekry-profíky.
To sampus: Pokoušel jsem se to nějak oskenovat, ale předloha to moc čitelně neumožnila. Disponuji sice kreslícím projektantským programem, jenž dle předlohy naskládá svoje "čárky", ale než bych z toho vytvořil hromadu značek do knihovny součástek, bylo by snad rychlejší schémata překreslit. Je to ale práce na nemálo týdnů a na to momentálně bohužel čas nemám. Ale asi to dnes bude pasé, myslím, že mix máš již dostatečně alespoň uživatelsky prozkoumán. Kdyby něco, ptej, rád zodpovím, budu-li vědět.
To sampus: Pokoušel jsem se to nějak oskenovat, ale předloha to moc čitelně neumožnila. Disponuji sice kreslícím projektantským programem, jenž dle předlohy naskládá svoje "čárky", ale než bych z toho vytvořil hromadu značek do knihovny součástek, bylo by snad rychlejší schémata překreslit. Je to ale práce na nemálo týdnů a na to momentálně bohužel čas nemám. Ale asi to dnes bude pasé, myslím, že mix máš již dostatečně alespoň uživatelsky prozkoumán. Kdyby něco, ptej, rád zodpovím, budu-li vědět.
Re: Mixpult Tesla EMP 124
Ahojte niesom sice zvukar ale zberatel no potreboval by som od vas poradit,mam tento put v zbierke.Je funkcni ale niektorim veciam tam nerozumiem ako napr.Co znamena funkcia solo? a ako napriklad aktivujem ten "priposluchovy" reproduktor napravo hore.
Vdaka
Vdaka
Re: Mixpult Tesla EMP 124
NEumřel už ....?
Re: Mixpult Tesla EMP 124
Neviem ci mas namysli ten reproduktor ,je tam ale neviem ho aktivovat inac pult hraje velmi krasne len ako som spominal neviem na co sluzi funkcia solo,lebo po zatlaceni toho tlacitka sa nic zo zvukom nedeje.Ostatne funkcie idu.mix je v povodnom excelentnom stave.Bol pouzivany len v nahravaciom studiu.
Re: Mixpult Tesla EMP 124
SOLO tl. je asi jen zapnutí jednoho vstupu do Mon. nebo pro odposlech, AUX jak je tomu u jiných moderních MIXŮ
To umření bylo k datu komentu
To umření bylo k datu komentu
Re: Mixpult Tesla EMP 124
Viem co mas na mysli u DJ mixov to bolo tlacidlo "PFL" ale nieje to ono teda aspon mne to nefunguje,ani na jednom vstupe aj ked som mal vsetky potenciometre "CUE" asi v polovici a mal som v pulte pripojene aj sluchatka.Sluchatkovy vystup je taktiez funkcny.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 63
- Registrován: sob 27. pro 2008 10:18:08
- Bydliště: Luhačovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mixpult Tesla EMP 124
EMP124 /záleží, v jakém jej koupíte stavu/ po kompletní, ale nepříliš náročné repasi vynikající, plně profesionální pult, který byl hojně využíván ČsT i ČRo cca do konce osmdesátých let v menších ozvučovacích vozech. Vyráběla se dvě provedení, vestavné s příponou V a přenosné.
Profesionální určení poznáte už podle toho, že všechny vstupy i výstupy jsou transformátorově symetrické, tedy i galvanicky oddělené od zdrojů signálu či následných zařízení/výkonových zesilovačů, záznamových strojů apod/, korekce i gain jsou řešeny přepínači /alespoň u mých dvou tomu tak je/, takže jednou vyzkoušené nastavení lze kdykoli přesně zopakovat a rovněž přesně sedí i decibelové hodnoty u ovládacích prvků, včetně faderů-což nejsou potenciometry, ale T-články s proměnným útlumem a konstantní vstupní a výstupní impedancí, proto jsou tak přesné. VU metry a vše ostatní odpovídá OIRT, pult samotný, pokud je v naprostém pořádku, má úžasnou přebuditelnost vstupů a zcela minimální šum, na což je třeba myslet při repasích a opravách - přestože se zdá, že pult je osazen "obyčejnými, běžnými" polovodiči, vše je v tomto pultu vybíráno od vstupních BC179B přes MAA748 až po KFka ve výstupních zesilovačích a spínací fety KF552. Na přísný výběr polovodičů i některých pasivních součástek důrazně upozorňuje téměř 3cm tlustá servisní kniha a je v ní popsána i metodika výběru a zapojení testovacích přípravků.
Při repasi se moc součástek nemění, závady bývají téměř výhradně v elektromechanice a hlavně faderech, kde bývá zničená kluzná plocha opěrek běžce a utržený teflonový drát v ocelové vinuté pružince, vedoucí ke kontaktu běžce. Semtam zapraská některý přepínač, ale to bývá častěji způsobeno některým elytem /i když většina je tam tantalů/, než přepínačem samotným, alespoň u mne tomu u dvou pultů tak v pěti případech bylo. Faktem je, že tantaly nejsou do nízkofrekvenční signálové cesty příliš vhodné /mají určité "prahové" napětí několika stovek uV, než "naskočí" jejich kapacita, resp. začnou vést/, ale jsem přesvědčen, že výrobce v tehdejší součástkové bídě raději použil spolehlivé tantaly řady TE13x, TE15x a TE19x, než aby montoval spotřebkový hnůj typů TE00x a TE98x. Tyto kondenzátory jsou tam sice použity také, ale v místech, kde neohrozí ani průchod, ani kvalitu signálu, tedy téměř výhradně jen jako blokovací. Jednotka stabilizovaného zdroje pultu je řešena s takovou péčí a stabilitou, že i kdyby klekly všechny blokovací elyty v napájecích cestách šavlí, pult pojede dál, pouze se mírně zvětší přeslechy po napájení.
Při výměně konektorů za jiné je třeba dbát na charakter vstupů a zapojit je na nový typ konektoru korektně, jinak budou velké potíže. Pozor také na to, že kostra šroubovací 5-pin DIN zásuvky v tomto pultu NENÍ spojena s pinem 2 - ten je veden samostatně až na vstup desky, pláště konektorů jsou na stejném, ale jinudy vedeném zemním potenciálu. Pokud se pokusíte je propojit, se zlou se potážete - při vyšším gainu brum. Tentýž problém s brumem nastal, pokud se v šroubovacím samci na kabelu dotklo stínění kabelu kovové kostry konektoru v pojistné zarážce s červíkem - proto je ten červík také plastový, silonový. Stávalo se to občas u mikrofonních kabelů MK, kdy po dlouhodobém mech. namáhání šedý plášť kabelu vyjel zpod málo utaženého červíku a opletení se tak spojilo s kostrou konektoru. Naštěstí se to dalo snadno najít postupným odpojováním vstupů - fader na brum neměl vliv.
Kompletní servisní a výkresovou dokumentaci pultu EMP124 mám po asi pětidenní práci k dispozici v pdf elektronické formě, v rozlišení 300, 600 a 1200dpi, s oddělenou výkresovou a textovou částí a výkresovou částí ve formátech A3 a A4.
Objemy dat u vyšších rozlišení jsou značné. Omlouvám se předem, že to ani náhodou nehodlám věšet na žádné úložiště a to ani pod kódem. Dodávka buď na CDR, nebo v papírové formě s příslušným rozlišením. Ta je dle mne pro servis vhodnější - máte list při ruce, s monitorem či laptopem je to někdy na pracovním stole obtížnější
Kdo by měl zájem, nechť napíše nikoli sem do SZ, ale na servisdok-zavináč-seznam.cz. Cena není zrovna nízká, ale bez kompletní dokumentace pult nikdy nebude mít takové vlastnosti, jaké má mít, zvláště po stránce přesnosti úrovní, přebuditelnosti, měření, přesnosti interního servisního systému a ostatně i spolehlivosti.
Teď už víte, že zadarmo to není, tak nemusí psát ti, kteří by to zdarma chtěli, nebo ti, co neocení vlastnosti a kvalitu tohoto pultu po kompletní revizi a seřízení podle této servisní knihy. Vážní zájemci nechť píší na výše uvedený mail.
Profesionální určení poznáte už podle toho, že všechny vstupy i výstupy jsou transformátorově symetrické, tedy i galvanicky oddělené od zdrojů signálu či následných zařízení/výkonových zesilovačů, záznamových strojů apod/, korekce i gain jsou řešeny přepínači /alespoň u mých dvou tomu tak je/, takže jednou vyzkoušené nastavení lze kdykoli přesně zopakovat a rovněž přesně sedí i decibelové hodnoty u ovládacích prvků, včetně faderů-což nejsou potenciometry, ale T-články s proměnným útlumem a konstantní vstupní a výstupní impedancí, proto jsou tak přesné. VU metry a vše ostatní odpovídá OIRT, pult samotný, pokud je v naprostém pořádku, má úžasnou přebuditelnost vstupů a zcela minimální šum, na což je třeba myslet při repasích a opravách - přestože se zdá, že pult je osazen "obyčejnými, běžnými" polovodiči, vše je v tomto pultu vybíráno od vstupních BC179B přes MAA748 až po KFka ve výstupních zesilovačích a spínací fety KF552. Na přísný výběr polovodičů i některých pasivních součástek důrazně upozorňuje téměř 3cm tlustá servisní kniha a je v ní popsána i metodika výběru a zapojení testovacích přípravků.
Při repasi se moc součástek nemění, závady bývají téměř výhradně v elektromechanice a hlavně faderech, kde bývá zničená kluzná plocha opěrek běžce a utržený teflonový drát v ocelové vinuté pružince, vedoucí ke kontaktu běžce. Semtam zapraská některý přepínač, ale to bývá častěji způsobeno některým elytem /i když většina je tam tantalů/, než přepínačem samotným, alespoň u mne tomu u dvou pultů tak v pěti případech bylo. Faktem je, že tantaly nejsou do nízkofrekvenční signálové cesty příliš vhodné /mají určité "prahové" napětí několika stovek uV, než "naskočí" jejich kapacita, resp. začnou vést/, ale jsem přesvědčen, že výrobce v tehdejší součástkové bídě raději použil spolehlivé tantaly řady TE13x, TE15x a TE19x, než aby montoval spotřebkový hnůj typů TE00x a TE98x. Tyto kondenzátory jsou tam sice použity také, ale v místech, kde neohrozí ani průchod, ani kvalitu signálu, tedy téměř výhradně jen jako blokovací. Jednotka stabilizovaného zdroje pultu je řešena s takovou péčí a stabilitou, že i kdyby klekly všechny blokovací elyty v napájecích cestách šavlí, pult pojede dál, pouze se mírně zvětší přeslechy po napájení.
Při výměně konektorů za jiné je třeba dbát na charakter vstupů a zapojit je na nový typ konektoru korektně, jinak budou velké potíže. Pozor také na to, že kostra šroubovací 5-pin DIN zásuvky v tomto pultu NENÍ spojena s pinem 2 - ten je veden samostatně až na vstup desky, pláště konektorů jsou na stejném, ale jinudy vedeném zemním potenciálu. Pokud se pokusíte je propojit, se zlou se potážete - při vyšším gainu brum. Tentýž problém s brumem nastal, pokud se v šroubovacím samci na kabelu dotklo stínění kabelu kovové kostry konektoru v pojistné zarážce s červíkem - proto je ten červík také plastový, silonový. Stávalo se to občas u mikrofonních kabelů MK, kdy po dlouhodobém mech. namáhání šedý plášť kabelu vyjel zpod málo utaženého červíku a opletení se tak spojilo s kostrou konektoru. Naštěstí se to dalo snadno najít postupným odpojováním vstupů - fader na brum neměl vliv.
Kompletní servisní a výkresovou dokumentaci pultu EMP124 mám po asi pětidenní práci k dispozici v pdf elektronické formě, v rozlišení 300, 600 a 1200dpi, s oddělenou výkresovou a textovou částí a výkresovou částí ve formátech A3 a A4.
Objemy dat u vyšších rozlišení jsou značné. Omlouvám se předem, že to ani náhodou nehodlám věšet na žádné úložiště a to ani pod kódem. Dodávka buď na CDR, nebo v papírové formě s příslušným rozlišením. Ta je dle mne pro servis vhodnější - máte list při ruce, s monitorem či laptopem je to někdy na pracovním stole obtížnější
Kdo by měl zájem, nechť napíše nikoli sem do SZ, ale na servisdok-zavináč-seznam.cz. Cena není zrovna nízká, ale bez kompletní dokumentace pult nikdy nebude mít takové vlastnosti, jaké má mít, zvláště po stránce přesnosti úrovní, přebuditelnosti, měření, přesnosti interního servisního systému a ostatně i spolehlivosti.
Teď už víte, že zadarmo to není, tak nemusí psát ti, kteří by to zdarma chtěli, nebo ti, co neocení vlastnosti a kvalitu tohoto pultu po kompletní revizi a seřízení podle této servisní knihy. Vážní zájemci nechť píší na výše uvedený mail.