DBX AFS 224
-
- Reklama
DBX AFS 224
Zdravím, má někdo zkušenosti s tímhle eliminátorem vazby? Pořídili sme si ho na live hraní, ale nějak neeliminuje, resp. s tím asi pořádně neumíme dělat. Uvítal bych návod pro blbé, jak to nejlíp zapojit a nastavit. Fungují vůbec tyhle mašinky?
- TomasVv
- Uživatel
- Příspěvky: 1215
- Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
DBX AFS 224
Mašinka funguje jednoduše, bez problémů. Nečekej od ní zázraky, ale svou práci udělá.
Ověř si, že ji máš správně nastavenou:
http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-tes ... uben~2005/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ověř si, že ji máš správně nastavenou:
http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-tes ... uben~2005/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dělám, co mě baví.
DBX AFS 224
Zapojit nejlépe do INS na masteru (pokud chceš hlídat PA). Pozor vzadu na přepínač +4db/-10db, viz. manuál k tvému mixu. Pracuje nejlíp tehdy, když je krmena signálem těsně pod 0.
Funkce těch 6 knoflíků je popsána v manuálu a není tam co nastavovat.
Když si zapojíš tento procesor, neznamená to, že si můžeš dělat s mikrofonem co chceš a ono to nezavazbí. Platí všechny "pravidla", která by platila i bez tohoto FBX.
Zapoj procesor, přepni ho na FIXED a nahoukej si mikrofony, které chceš hlídat. Bypassem pak zkontroluj, zda pevné filtry neprořezaly zvuk tak moc, že ho to degradovalo.
Pak přepni do módu LIVE a šou může začít. Buď si pak LIVE filtry budeš promazávat sám, nebo si nastavíš, aby to dělal procesor sám v určitým časovým intervalu.
Funkce těch 6 knoflíků je popsána v manuálu a není tam co nastavovat.
Když si zapojíš tento procesor, neznamená to, že si můžeš dělat s mikrofonem co chceš a ono to nezavazbí. Platí všechny "pravidla", která by platila i bez tohoto FBX.
Zapoj procesor, přepni ho na FIXED a nahoukej si mikrofony, které chceš hlídat. Bypassem pak zkontroluj, zda pevné filtry neprořezaly zvuk tak moc, že ho to degradovalo.
Pak přepni do módu LIVE a šou může začít. Buď si pak LIVE filtry budeš promazávat sám, nebo si nastavíš, aby to dělal procesor sám v určitým časovým intervalu.
DBX AFS 224
Díky, pánové. Zatím je DBX ještě v racku, tak zapojíme a vyzkoušíme znova. Ale postup byl zhruba stejnej, jak naznačeno v předcházejícím příspěvku, tak nevím... Pes bude asi zakopanej jinde, i když při nejlepší vůli netuším, kde. Prostě zničehož nic nám PA někde nahoukává (což se dřív nedělo), nejde to pořádně "vohulit" bez ohledu na sál. Nic jsme neměnili - vyjma pokusu eliminovat přes to DBX - takže nevím, co počít. Zkoušeli jsme vyřazovat kde co, obejít kompresory na vokály, mutovat jednotlivé nástroje, mikrofony atd., ale trvá to. Odposlechy nemáme. Subjektivně to v prázdným prostoru řve, přijdou lidi, začnou hlučet, chcem přidat - a není kam. To vše na tancovačkovou kotlíkovo-akustickou pseudocountry. Děs - bjes!
Ale ještě jednou díky.
Ale ještě jednou díky.
- TomasVv
- Uživatel
- Příspěvky: 1215
- Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
DBX AFS 224
Pojďme toho psa vykopat.
Hřajete bez odposlechů - tedy zcela bez monitorů nebo do sluchátek?
Jaké máte PA a kam jej umisťujete - před sebe nebo za sebe?
Kolik máte mikrofonů a jakých? Jaký pult? Zvučíte si to sami z pódia nebo je zvukař v sále?
Mě to vychází na samozvučení z pódia, kdy se snažíte hrát zbytečně nahlas, protože neslyšíte zvuk v sále. A od eliminátoru vazby nemůžeš čekat, že ti umožní zvednout hlasitost o 12dB. To už vyžaduje zkušeného zvukaře, který trochu pokroutí se vším, otázkou je, jestli není lepší hrát potišeji.
Hřajete bez odposlechů - tedy zcela bez monitorů nebo do sluchátek?
Jaké máte PA a kam jej umisťujete - před sebe nebo za sebe?
Kolik máte mikrofonů a jakých? Jaký pult? Zvučíte si to sami z pódia nebo je zvukař v sále?
Mě to vychází na samozvučení z pódia, kdy se snažíte hrát zbytečně nahlas, protože neslyšíte zvuk v sále. A od eliminátoru vazby nemůžeš čekat, že ti umožní zvednout hlasitost o 12dB. To už vyžaduje zkušeného zvukaře, který trochu pokroutí se vším, otázkou je, jestli není lepší hrát potišeji.
Dělám, co mě baví.
DBX AFS 224
Jj, většina dedukcí jest správných.
Zvučíme se sami z pódia, ale naštěstí mám tolik volnosti, že si to kolikrát můžu i během písničky jít poslechnout do sálu - a nezdá se mi to. Řetěz jest složen z A&H WZ3 16:2, 4x Beta 58 na zpěvy, 1x DBX1046 komprese na zpěvy, 1x Tapco Juice 2500 na středovejšky a 1x Phonic (nevim co) na basy (je to bez bicích). Basa jde linkou z komba, 2x ak. kytary přes snímač (no name - kopie nějakých Fishmanů za cca 3000,-kus, jedna z kytar jede přes kombo jako odposlech), housle maj nalepovací snímač plus Behringer MIC 100. Bedny máme Mackie S408 plus basy S410. Efekt je Lexicon Alex. Zesíky jsou trvale na maximu, šavle na na mixu kolem 0, gainy na mikrofonech snad ani ne v polovině dráhy, PFL si to při solo kontrole na šavlích sype taky tak napolovic, maximálně ve špičkách na 3/4, nic permanentně v červeným. Chceš přidat na zpěvu a je problém. A co je nejhorší - myslím (ba jsem si jist), že to dřív nedělalo.
Není to žádnej hlasitej bordel, ale vazbí to. Prostě na bednu. A teď jsem si vzpomněl, že tam cosi nahoukává i ve chvíli, kdy to máme venku před hospodou na čarodějnice a proti nám jsou maximálně lidi na betonovým plácku, stoly a jinak nic...
Zvučíme se sami z pódia, ale naštěstí mám tolik volnosti, že si to kolikrát můžu i během písničky jít poslechnout do sálu - a nezdá se mi to. Řetěz jest složen z A&H WZ3 16:2, 4x Beta 58 na zpěvy, 1x DBX1046 komprese na zpěvy, 1x Tapco Juice 2500 na středovejšky a 1x Phonic (nevim co) na basy (je to bez bicích). Basa jde linkou z komba, 2x ak. kytary přes snímač (no name - kopie nějakých Fishmanů za cca 3000,-kus, jedna z kytar jede přes kombo jako odposlech), housle maj nalepovací snímač plus Behringer MIC 100. Bedny máme Mackie S408 plus basy S410. Efekt je Lexicon Alex. Zesíky jsou trvale na maximu, šavle na na mixu kolem 0, gainy na mikrofonech snad ani ne v polovině dráhy, PFL si to při solo kontrole na šavlích sype taky tak napolovic, maximálně ve špičkách na 3/4, nic permanentně v červeným. Chceš přidat na zpěvu a je problém. A co je nejhorší - myslím (ba jsem si jist), že to dřív nedělalo.
Není to žádnej hlasitej bordel, ale vazbí to. Prostě na bednu. A teď jsem si vzpomněl, že tam cosi nahoukává i ve chvíli, kdy to máme venku před hospodou na čarodějnice a proti nám jsou maximálně lidi na betonovým plácku, stoly a jinak nic...
Naposledy upravil(a) Tommy dne pát 30. pro 2011 2:14:33, celkem upraveno 2 x.
DBX AFS 224
Jo - bedny máme cca metr až metr a půl před sebou (zkoušeli jsme i víc), ale nemá to vliv.
Na korekcích je staženo všechno, o čem vím, že stáhnout jde (za předpokladu, aby to hrálo). Zdůrazněno nejni nic.
Ale. Sumírovav odpověď, v mé tupé hlavě začíná svítat. Možná. Ono se přece jen něco změnilo.
Před A&H jsme měli mix Yamaha FX 12/4. Na Allánka jsme prvně hráli v naprosto otřesných podmínkách - v gotickém klenbovém sklepě, hangár jako kráva, klenba metr od beden, lidi půl metru od nás, takže nikomu nepřišlo divný, že to občas houká. Dalších pár akcí bylo v pohodě, ale třebas nebyly tak exponované (to už si nepamatuju - a kdo by, ku..a, podezíral pult takové značky?) A možná až teprve pak přišly ty potíže!
Hergot, chlapi, je to možné? Že bych na to takhle sám od sebe káp? Má s tím někdo podobnou zkušenost? Je to vůbec myslitelný?!
Na korekcích je staženo všechno, o čem vím, že stáhnout jde (za předpokladu, aby to hrálo). Zdůrazněno nejni nic.
Ale. Sumírovav odpověď, v mé tupé hlavě začíná svítat. Možná. Ono se přece jen něco změnilo.
Před A&H jsme měli mix Yamaha FX 12/4. Na Allánka jsme prvně hráli v naprosto otřesných podmínkách - v gotickém klenbovém sklepě, hangár jako kráva, klenba metr od beden, lidi půl metru od nás, takže nikomu nepřišlo divný, že to občas houká. Dalších pár akcí bylo v pohodě, ale třebas nebyly tak exponované (to už si nepamatuju - a kdo by, ku..a, podezíral pult takové značky?) A možná až teprve pak přišly ty potíže!
Hergot, chlapi, je to možné? Že bych na to takhle sám od sebe káp? Má s tím někdo podobnou zkušenost? Je to vůbec myslitelný?!
- blaha
- Uživatel
- Příspěvky: 3588
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
DBX AFS 224
Čím ty bedny dělíte?
Jinak neřek bych, že vada jako taková bude v pultu, ono je klidně možný, že ten Allan je prostě citlivější a jinak "líp" mu fungujou korekce. Ona ta Yamaha si to totiž mohla tlumit podle sebe a teď tam najednou je co tam má být, ale začalo to dělat problémy.
Osobně bych se domluvil s nějakým zvukařem z okolí jestli by se na to nemrknul, on má při hraní větší šanci najít problémovej mikrofon nebo snímač a upravit na něm korekce. Ve výsledným mixu se čistota zvuku nedělá přidáváním něčeho co tam potřebuješ, ale vyřezáním něčeho co tam potřeba není.
Srovnal bych aparát pomocí nějakého EQ (ať už v procesoru, nebo přímo) a teprve za to případně nasadil AFS, pak to musí hrát dobře.
Jinak podle metrů, jak uvádíš, z toho asi moc hrubýho výkonu už nedostaneš, protože se zdá, že vám to jede asi tak jak má.
Jinak neřek bych, že vada jako taková bude v pultu, ono je klidně možný, že ten Allan je prostě citlivější a jinak "líp" mu fungujou korekce. Ona ta Yamaha si to totiž mohla tlumit podle sebe a teď tam najednou je co tam má být, ale začalo to dělat problémy.
Osobně bych se domluvil s nějakým zvukařem z okolí jestli by se na to nemrknul, on má při hraní větší šanci najít problémovej mikrofon nebo snímač a upravit na něm korekce. Ve výsledným mixu se čistota zvuku nedělá přidáváním něčeho co tam potřebuješ, ale vyřezáním něčeho co tam potřeba není.
Srovnal bych aparát pomocí nějakého EQ (ať už v procesoru, nebo přímo) a teprve za to případně nasadil AFS, pak to musí hrát dobře.
Jinak podle metrů, jak uvádíš, z toho asi moc hrubýho výkonu už nedostaneš, protože se zdá, že vám to jede asi tak jak má.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
DBX AFS 224
Zkus si zamutovat ty snímače na kytarách a houslích. Jestli jsou to nějaké laciné noname, dost možná to budou elektrety s kulovou charakteristikou a ty budou rády houkat.
DBX AFS 224
Díky, pánové.
DBX AFS 224
Nepřeháníte to s kompresí na zpěvech? Bez signálu se vám na příslušném vstupu zvětší zesílení...
DBX AFS 224
Jak jsem psal výše, kompresor byl jednou z prvních věcí, kterou jsme zkoušeli vyřadit. Zkoušeli jsme mutovat jednotlivé nástroje atd. Podezření padá jednoznačně na zpěvové mikrofony.
- blaha
- Uživatel
- Příspěvky: 3588
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
DBX AFS 224
Spíš to je komplet nenastavením aparátu a pak celým výsledným mixem.
Když kouknu na ty bedny S408:
http://www.mackie.com/products/s408/pdf/S408_OM.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak křivka je jak dunajský vlny 5dB propad na 500Hz a pak následnej 2dB hrb na 700Hz, další propad na 2,5kHz a hrb na 5-7kHz.
Tady bych opravdu začal nějakým signálovým procesorem, nebo slušným EQ a nejprve srovnal bedny tak aby se tohle vlnobití srovnalo.
No a pak upravit výslednou mixáž, vykuchat na nástrojích a mikrofonech ty frekvence kde už nehrajou (třeba zpěv chlapi tak do 150Hz, ženský do 250Hz). Protože jinak každý mikrofon a snímač, něco co tam nebo do něj nepatří, hezky nabere, pak se to na mixu sečte a výsledkem je vazba.
Pak bude celkový projev podstatně čistší, hlasitější, srozumitelnější.
Nepíšeš odkud jsi, ale opravdu by, pokud se v tom neorientujete až tolik pomohlo se s někým zkušenějším domluvit aby vám s tím poradil a pomoh to nastavit.
Osobně bych radil prodat jak DBX AFS 224, tak stávající výhybku, kterou neuvádíš, nahradit to speaker procesorem (třeba Rane RPM-26z, ale jsou i další slušný zhruba v podobné cenové kategorii). Tam si nechat vytvořit nastavení, které srovná bedny, k tomu se dá zařadit vestavěný eliminátor zpětné vazby (RPM-26z ho má v sobě) a můžete hrát.
Když kouknu na ty bedny S408:
http://www.mackie.com/products/s408/pdf/S408_OM.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak křivka je jak dunajský vlny 5dB propad na 500Hz a pak následnej 2dB hrb na 700Hz, další propad na 2,5kHz a hrb na 5-7kHz.
Tady bych opravdu začal nějakým signálovým procesorem, nebo slušným EQ a nejprve srovnal bedny tak aby se tohle vlnobití srovnalo.
No a pak upravit výslednou mixáž, vykuchat na nástrojích a mikrofonech ty frekvence kde už nehrajou (třeba zpěv chlapi tak do 150Hz, ženský do 250Hz). Protože jinak každý mikrofon a snímač, něco co tam nebo do něj nepatří, hezky nabere, pak se to na mixu sečte a výsledkem je vazba.
Pak bude celkový projev podstatně čistší, hlasitější, srozumitelnější.
Nepíšeš odkud jsi, ale opravdu by, pokud se v tom neorientujete až tolik pomohlo se s někým zkušenějším domluvit aby vám s tím poradil a pomoh to nastavit.
Osobně bych radil prodat jak DBX AFS 224, tak stávající výhybku, kterou neuvádíš, nahradit to speaker procesorem (třeba Rane RPM-26z, ale jsou i další slušný zhruba v podobné cenové kategorii). Tam si nechat vytvořit nastavení, které srovná bedny, k tomu se dá zařadit vestavěný eliminátor zpětné vazby (RPM-26z ho má v sobě) a můžete hrát.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
- safa
- Uživatel
- Příspěvky: 2685
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
DBX AFS 224
Ja bych zas navrhoval poznat si na konzultaci nekoho kdo vi kam sahnout, aby se vam podival na zoubek. Ucit se zvucit na internetovem foru mi prijde bizardni...
Šáfa ::::::
Soundman.cz , audiopro s.r.o., Zvukařská škola, FADER.cz
Soundman.cz , audiopro s.r.o., Zvukařská škola, FADER.cz
-
- Uživatel
- Příspěvky: 291
- Registrován: čtv 10. čer 2010 12:50:50
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
DBX AFS 224
safa píše:Ja bych zas navrhoval poznat si na konzultaci nekoho kdo vi kam sahnout, aby se vam podival na zoubek. Ucit se zvucit na internetovem foru mi prijde bizardni...
Že bych něco podobného už tento týden někam tady psal?