Jaký vybrat mikrofon na zpěv?
-
- Reklama
Jaký vybrat mikrofon na zpěv?
Ahoj, tak se rozhlížím po nějakém hezkém zpěvovém mikrofonu na živé hraní a koukal jsem na tyhle typy:
AKG D770 http://eshop.prodance.cz/DetailPage.asp?DPG=95660" onclick="window.open(this.href);return false;
Audix OM-2 http://eshop.prodance.cz/DetailPage.asp?DPG=93908" onclick="window.open(this.href);return false;
Heil Sound PR22-UT http://eshop.prodance.cz/DetailPage.asp?DPG=95841" onclick="window.open(this.href);return false;
LD D1010 http://eshop.prodance.cz/DetailPage.asp?DPG=88483" onclick="window.open(this.href);return false;
Sennheiser E840-S http://eshop.prodance.cz/DetailPage.asp?DPG=82101" onclick="window.open(this.href);return false;
a nebo nějakou Betu58.
Dost mě překvalilo AKG, které oproti ostatním má citlivost 2,5mV/Pa. Nebo je to jen jiný způsob měření? Jinak mě je nejsympatičtější asi ten Sennheiser a designově to LD. Jenže jsem zatím dělal jen s horšími mikráky, tak nemohu vůbec posoudit.
Vzhled mě rajcuje jen u LDčka. Kde to šlo, koukl jsem na grafy a tam vypadal sennheiser nejvyrovnaněji. Co se týče citlivosti, překvapil mě ten rozdíl, protože ostatní uvádí jen 1,8mV/Pa. A protože jsem doteď dělal s mizernými mikrofony a zároveň s PGčky od Shure, vidím ten rozdíl, když je zpěvák 40cm od mikrofonu, tak ty sra... nevezmou vůbec nic, kromě vazby a větru kolem, proto se ptám na citlivost. Jinak mě zajímají zkušenosti, zpěváci budou vyšší hlasy (tenory a soprány), takže ne uřvaný vejšky a hlavně co nejmenší sklony k vazbení.
Dík za zkušenosti.
AKG D770 http://eshop.prodance.cz/DetailPage.asp?DPG=95660" onclick="window.open(this.href);return false;
Audix OM-2 http://eshop.prodance.cz/DetailPage.asp?DPG=93908" onclick="window.open(this.href);return false;
Heil Sound PR22-UT http://eshop.prodance.cz/DetailPage.asp?DPG=95841" onclick="window.open(this.href);return false;
LD D1010 http://eshop.prodance.cz/DetailPage.asp?DPG=88483" onclick="window.open(this.href);return false;
Sennheiser E840-S http://eshop.prodance.cz/DetailPage.asp?DPG=82101" onclick="window.open(this.href);return false;
a nebo nějakou Betu58.
Dost mě překvalilo AKG, které oproti ostatním má citlivost 2,5mV/Pa. Nebo je to jen jiný způsob měření? Jinak mě je nejsympatičtější asi ten Sennheiser a designově to LD. Jenže jsem zatím dělal jen s horšími mikráky, tak nemohu vůbec posoudit.
Vzhled mě rajcuje jen u LDčka. Kde to šlo, koukl jsem na grafy a tam vypadal sennheiser nejvyrovnaněji. Co se týče citlivosti, překvapil mě ten rozdíl, protože ostatní uvádí jen 1,8mV/Pa. A protože jsem doteď dělal s mizernými mikrofony a zároveň s PGčky od Shure, vidím ten rozdíl, když je zpěvák 40cm od mikrofonu, tak ty sra... nevezmou vůbec nic, kromě vazby a větru kolem, proto se ptám na citlivost. Jinak mě zajímají zkušenosti, zpěváci budou vyšší hlasy (tenory a soprány), takže ne uřvaný vejšky a hlavně co nejmenší sklony k vazbení.
Dík za zkušenosti.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
- blaha
- Uživatel
- Příspěvky: 3588
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Jaký vybrat mikrofon na zpěv?
Ještě si tam zařaď AKG D5.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Jaký vybrat mikrofon na zpěv?
dík za tip, cena dobrá, ale co čtu diskusi, vychází oproti AKGčkum líp ten Audix. Chci to pro profi zpěváky (školené hlasy, ale styl blíž k metalu). Máš zkušenosti z praxe mimo divadlo?
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
- blaha
- Uživatel
- Příspěvky: 3588
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Jaký vybrat mikrofon na zpěv?
Mám, pro divadlo mikrofony spíš napoužíváme, tak max. na nějakou písničku do pohádky (nahrání playbacku) to nabírám právě na D5.
Dělám s nima hlavně koncerty, jak v divadle, tak venku a to naprostou většinou kapely na úrovni, kteří vědí .
Mám i OM2, ten je oproti D5 užší, bere trochu z větší dálky, ale celkově mi D5 přijde poslechově příjemější. Jediný co nemá opravdu ráda je zvracení.
Jinak za celou dobu se mi stalo asi 2x, že jsem měnil D5 za OM2, ale to spíš bylo ve zpěvákovi. A k bicím teda dávám OM2.
Jinak na to zpívali ABBA World Rewival, Smokie Rewival, Celine Dion Rewival, Děda Mládek Ilegal Band (tam jsem jednomu dával právě tu OM2, ale hlavně proto, že mi běhal metr od mikrofonu), Věra Martinová (nebo teda spíš její sestra, Věra si vozí svoji Betu 58), Vlasta Horváth, Ivan Mládek, Martin Maxa, atd. Mimochodem u toho Smokie rew. jsem popravdě měl trochu obavy u zpěváka, ale ustál to v pohodě.
Rozhodně bych si ho být tebou zkusil někde půjčit a vyzkoušet.
Dělám s nima hlavně koncerty, jak v divadle, tak venku a to naprostou většinou kapely na úrovni, kteří vědí .
Mám i OM2, ten je oproti D5 užší, bere trochu z větší dálky, ale celkově mi D5 přijde poslechově příjemější. Jediný co nemá opravdu ráda je zvracení.
Jinak za celou dobu se mi stalo asi 2x, že jsem měnil D5 za OM2, ale to spíš bylo ve zpěvákovi. A k bicím teda dávám OM2.
Jinak na to zpívali ABBA World Rewival, Smokie Rewival, Celine Dion Rewival, Děda Mládek Ilegal Band (tam jsem jednomu dával právě tu OM2, ale hlavně proto, že mi běhal metr od mikrofonu), Věra Martinová (nebo teda spíš její sestra, Věra si vozí svoji Betu 58), Vlasta Horváth, Ivan Mládek, Martin Maxa, atd. Mimochodem u toho Smokie rew. jsem popravdě měl trochu obavy u zpěváka, ale ustál to v pohodě.
Rozhodně bych si ho být tebou zkusil někde půjčit a vyzkoušet.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
- safa
- Uživatel
- Příspěvky: 2685
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Jaký vybrat mikrofon na zpěv?
Jezte zkus zvazit Beyerdynamic TG V50D ... jako obvykle nabizim zapujceni na vyzkouseni - viz zde: http://www.audiopro.cz/produktovy-katal ... t/tg+v50d/.
Podrobnosti viz:
http://tg.beyerdynamic.com/
http://eastern-europe.beyerdynamic.com/ ... 50d-s.html
Podrobnosti viz:
http://tg.beyerdynamic.com/
http://eastern-europe.beyerdynamic.com/ ... 50d-s.html
Šáfa ::::::
Soundman.cz , audiopro s.r.o., Zvukařská škola, FADER.cz
Soundman.cz , audiopro s.r.o., Zvukařská škola, FADER.cz
Jaký vybrat mikrofon na zpěv?
muj nazor:
Sennheiser 845 - mechanicky dobre udelany, ale zvukem me extra nenadchl. Takovy normal.
LD - ten bych ani nezkousel
Audix OM2 - ja pouzivam OM5,6,7 a jsou to moji nejoblibenejsi mikrofony.
Heil jsem jen slysel, ze jsou dobre.
Beyerdynamic mam a zneji super. ale konkretne TGX TGV zkusenosti nemam.
AKG D5 - jsem jednou zvucil a zneji take dobre.
Ale nejlepsi je vyzkouset primo pro konkretni ucel. Pak zjistis co je nejlepsi. Toto slouzi pro vyber do druheho kola. (-:
Pokud neni problem s hlasitym podiem a umelci zpivaji z dalky muzes zkusit i kondenzatory, ne?
Sennheiser 845 - mechanicky dobre udelany, ale zvukem me extra nenadchl. Takovy normal.
LD - ten bych ani nezkousel
Audix OM2 - ja pouzivam OM5,6,7 a jsou to moji nejoblibenejsi mikrofony.
Heil jsem jen slysel, ze jsou dobre.
Beyerdynamic mam a zneji super. ale konkretne TGX TGV zkusenosti nemam.
AKG D5 - jsem jednou zvucil a zneji take dobre.
Ale nejlepsi je vyzkouset primo pro konkretni ucel. Pak zjistis co je nejlepsi. Toto slouzi pro vyber do druheho kola. (-:
Pokud neni problem s hlasitym podiem a umelci zpivaji z dalky muzes zkusit i kondenzatory, ne?
- Pavel Sedlák
- Uživatel
- Příspěvky: 1326
- Registrován: úte 24. črc 2007 12:44:06
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Jaký vybrat mikrofon na zpěv?
D770 mám, pro zpěv má (jako většina AKG) dost výrazný proximity efekt.
Pokuď ale udrží zpěvák rozumnou vzdálenost, zní pěkně.
Kde je fakt dobrej, je náběr klavíru
D5 taky doporučuju - charakter podobný Beta 58, ale řek bych s víc vyrovnanějšími basy.
Audixy neznám.
Beyery určitě stojí za vyzkoušení
Pokuď ale udrží zpěvák rozumnou vzdálenost, zní pěkně.
Kde je fakt dobrej, je náběr klavíru
D5 taky doporučuju - charakter podobný Beta 58, ale řek bych s víc vyrovnanějšími basy.
Audixy neznám.
Beyery určitě stojí za vyzkoušení
Nemám strach z lopaty, mám strach ze srpu a kladiva
Jaký vybrat mikrofon na zpěv?
Za mě Shure Beta 58a, jsou perfektní.
Mikrofony: AKG D5, sE 1A
PA: 2x RCF 312-A mk II
Mix: Mackie ProFx12
Master EQ: ART EQ341 (přeosazené OZ)
Kabeláž: Tasker + Neutrik
Příslušenství: Adam Hall, Millenium, ART
Co nemám a potřebuji, si půjčím.
PA: 2x RCF 312-A mk II
Mix: Mackie ProFx12
Master EQ: ART EQ341 (přeosazené OZ)
Kabeláž: Tasker + Neutrik
Příslušenství: Adam Hall, Millenium, ART
Co nemám a potřebuji, si půjčím.
Jaký vybrat mikrofon na zpěv?
Nikdy jsem nedal dopustit na Shure SM58, nebo Shure Beta 58, ale od doby kdy jsem začal používat Audix OM 7, říkam o předchozích mikrofonech, že jsou dobré, ale Audix u mě hraje teď prim.
Jaký vybrat mikrofon na zpěv?
Do budoucna jich bude víc, takže půjdu postupně do Audixu i Beyeru
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
Jaký vybrat mikrofon na zpěv?
Na větší vzdálenost od mikrofonu a školené hlasy bych určitě zkusil kondenzátor. Osobně můžu doporučit Sennheiser e865. Kupovali jsme je pro vokální acappella skupinu. Z toho, co jsem zkoušel v odpovídající cenohé hladině (AKG, Shure) je někde úplně jinde (výš ). Vysoké soprány bere z natažené ruky úplně krásně, stejně jako "instrumentální" basovou linku, kde je třeba ho patřičně "přilepit" na pusu. Bezdrátový ekvivalent používá nejlepší světová vokální skupina.
Jaký vybrat mikrofon na zpěv?
a jaký byste doporučili mikrifon na mužský hlas, na obyčejný bigbeat, s tím, že zpěvák umí s mikrofonem pracovat a je zvyklý zpívat s mikrofonem co nejblíž k puse. Jde mi o to aby byl odolný zpětné vazbě a zároveň nehučel v basech. Zatím používám Shure Beta 58a, ale přemýšlím o nějaké alternativě.
Jaký vybrat mikrofon na zpěv?
Co se ti na Betě 58 nelíbí? Jaký je důvod nespokojenosti?
Jaký vybrat mikrofon na zpěv?
když zpívá nablízko, tak bere moc "p" a "b" a celkově mi přijdou ty basy takové nevyrovnané. Proto sonduju, že bych vyzkoušel nějaký obdobný.
Jaký vybrat mikrofon na zpěv?
Na bigbít, pro mužský hlas, v podstatě nic lepšího než B58 neznám.
S retnicema bývají problémy většinou kvůli nastavení EQ a taky v technice zpěvu...
S retnicema bývají problémy většinou kvůli nastavení EQ a taky v technice zpěvu...