Zvukové procesory - jak fungují?

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Zvukové procesory - jak fungují?

Zvukové procesory - jak fungují?

od gabluk » ned 01. led 2012 22:09:42

Jojo vim. Jen jsem to nechtel komplikovat v ramci zakladniho vykladu "jak funguji procesory".

Zvukové procesory - jak fungují?

od sledge » ned 01. led 2012 21:05:48

2 Gabluk: Reverb dává nepravidelné odrazy s různě dlouhými intervaly mezi odrazy. Tyto intervaly s časem takřka začínají postupně splývat. Echo má pravidelný interval odrazu/ů.

Zvukové procesory - jak fungují?

od TomasVv » ned 01. led 2012 16:33:23

Na méně odborné úrovni se běžně zaměňuje reverb a hall, stejně jako delay a echo,
v běžné praxi v tom není žádný problém. Důležitější je uvědomit si, co k čemi chci použít, zda chci spojit kapelu dohromady, zakulatit zpěv, nebo chci kreativně zasáhnout do muziky.

Zvukové procesory - jak fungují?

od gabluk » ned 01. led 2012 15:40:07

No, k te zamene mezi reverbem a hallem dochazi mozna proto, ze typ reverbu (resp. jeho parametru) hala se pouziva tak casto, ze stal synonymem pro reverb.
A co se tyce rozdilu mezi reverbem a echem (delayem), tam taky muze dochazet k zamene treba proto, ze v urcitych typech nastaveni se mohou tyto efekty prolinat. Obecne by se dalo mozna rici, ze reverb je to tehdy, kdy ucho neni schopno diky rychlosti odrazu rozdelit od sebe puvodni a opakovany zvuk. Kdyz uz to je ucho schopno odlisit, tak uz to bude spise delay.

Zvukové procesory - jak fungují?

od sledge » ned 01. led 2012 15:22:05

...no právě =D> . Hall znamená halu, tedy řekněme typ nějakého prostoru s charakteristickými akustickými parametry (resp. jejich oblastí hodnot), nicméně se modeluje naprosto stejně, jako jiné prostory (auditorium, koupelna, deska, studio,...). Rozdíl je jen v parametrech, kterými krmím algoritmus. Nicméně řada hudebníků používá Hall jako výraz pro jakýkoliv dozvuk (občas zaměňují i dozvuk s echem). Často je slyšet "Přidej mi trochu halu, ...., nahaluj mi to, atd."

I v příspěvku od Paka24 zavání nějaká nejasnost...
Hall je opravdu jasný, reverb pracuje trochu složitěji

Zvukové procesory - jak fungují?

od gabluk » sob 31. pro 2011 18:28:34

Asi by se to dalo zjednodusit tak, ze reverbem dosahnes takove zmeny signalu, ktery pak zni tak, jako by vnikal v jinem prostoru nez ve kterem skutecne vznika. Hall je jednim z typu imitovaneho prostoru, konkretne haly. Pak se casto pouziva typ prostoru katedrala, studio, nebo se casto pouziva imitace puvodniho analogoveho reverbu, zalozeneho na rezonanci "plechove desky", tomu se rika nejcasteji plate. Atd atd.
Hall je tedy jednim z typu dozvuku (reverbu), reverb je obecne oznaceni pro vsechny typy dozvuku. Reverb jako signalovy procesor je krabice, dnes uz skoro vzdy digitalni, ktera onu zmenu prostoroveho vnimani zvuku provadi.

Zvukové procesory - jak fungují?

od sledge » sob 31. pro 2011 12:23:02

Asi jsem jen nedovzdělaný, ale on je nějaký rozdíl mezi Hall (dozvuk) a Reverb (dozvuk) :-D

Nebo je to stejný, jako notoricky známé pojmy šavle, klika, tahák, pod kterými si taky každý představuje jinou část přístroje....s o to větší samozřejmostí je však používají ;-)

Zvukové procesory - jak fungují?

od gavo » sob 31. pro 2011 0:21:16

Najprv je dobre si povedat co chceme dosiahnut (ciel)

Potom sa opytat je to naozaj potrebne? (live/studio)

A potom sa opytat otazku typu: Chcem opozdit zvuk - co ktomu pouzit, alebo Rad by som sa pohral s proti fazou, alebo Chcel by som rozdelit bedne na vysky stredy basy .. neviem nenapada ma esty procesingpre zaciatocnika...

A na zaklade toho ti poradime nejaky procesor a ako ho spravne pouzit.

Vseobecne procesory su na upravu zvuku za nejakym konrektnym ucelom cielom ktory je vopred znamy. Resenie typu nieco stym zvukom je a chcem to vylepsit poradte super HQ TURBO HD PRO CURVE procesor nefunguje.

Zvukové procesory - jak fungují?

od Dan. » pát 30. pro 2011 22:02:41

Zdravím také bych se chtěl zeptat ohledně efektu jedná se mi o Hall a Echo zatím si s tím netroufám nějak experimentovat s efekty mám minimum zkušeností :( zajímalo by mě pro co se tyto efekty používají nebo jsou vhodné. Prostě taková základní pravidla pro používání. Hall mám rozsah 0,3 s – 5,1 s a Echo 112 ms – 326 ms Předem dík za odpověď

od J.J. » ned 01. čer 2008 7:49:44

chatra píše:Připojuji se k dotazu, přestože jsem chtěl založit nové téma ohledně efektů hall a delay. Jak tyto efekty používat na live zvučení, kolik, kterému nástroji a proč dát?
U halů bych použití rozdělil do dvou oblastí:
a) dodání chybějícího prostoru - poměr dry/wet může být velmi různý dle prostoru stylu hudby atd. Důležité je aby nebyl efekt přímo "slyšet" ale pouze pomohl k usazení jednotlivých nástrojů do celkového mixu. Dle mých zkušeností nelze tohoto stavu dosáhnout bez kvalitního zařízení.
b) vyloženě k efektování(platí i pro delay) - a tam jde pouze o umění. Zvukař zasahuje do aranží a měl by od kapely vědět kdy a proč který efekt používá.

teória je dobrá

od cleaneco » pát 30. kvě 2008 14:39:40

ale niekto zo skúsenejších by sa mohol podeliť so skúsenosťami. čo vy na to zanlejší???

od chatra » stř 28. kvě 2008 23:25:33

Připojuji se k dotazu, přestože jsem chtěl založit nové téma ohledně efektů hall a delay. Jak tyto efekty používat na live zvučení, kolik, kterému nástroji a proč dát?

od pako24 » pon 26. kvě 2008 18:48:59

Hall je opravdu jasný, reverb pracuje trochu složitěji - imituje reálný prostor se všemi vlastnostmi (echa, odrazy, tlumení zvuku, stojaté vlny atd..)
Mnoho z teorie se dozvíš tady...

Kód: Vybrat vše

http://www.audiocity.cz/clanky.php?kat=teorie

od Pako » ned 06. srp 2006 11:48:56

Připojím se do diskuze, mě by zajímalo použití efektů pro live zvučení, hall je jasný, ale třeba reverb? Kdy ho použít atd..

procesory

od Ota » pon 24. říj 2005 15:25:20

No, když ono i tak by byl příslušný výklad značně obsáhlý, minimálně na několik stran. Asi by bylo jednodušší odpovědět na otázku, co je třeba "procesorovat" a od toho se nějak odlepit. Mašinek tohoto druhu je poměrně hodně - jen to hlavní rozdělení rozlišuje procesory např. pro úpravu dynamiky (kompresory, limitery, gate, expandery...), pro úpravu kmitočtového průběhu (grafické či parametrické equalizéry, filtry, mohou se sem zařadit principem i feedback eliminátory apod.), efektové procesory pro vytváření dozvuku a zpoždění ale i třeba PA procesory pro správu PÁčka atd. A to jsme jen u live, ve studiu se toho najde o dost více. Popsat u všeho byť jen jak to připojit, jak se to ovládá a co to vlastně se zvukem dělá je opravdu na dlouhé lokte a kus knihy. Docela dost toho napsal Václav Vlachý v Praxi zvukové techniky, jistě se dá tato kniha sehnat např. v nakladatelství Muzikus a pod.

Nahoru