Obyčejný crossover nebo speaker management?

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Obyčejný crossover nebo speaker management?

Re: Obyčejný crossover nebo speaker management?

od Robert » čtv 14. kvě 2015 18:05:16

Suby mám 2x Thoman TA-18, aktivní s vestavěnou výhybkou, jenže jak jsem už zmínil výše, omezují jen pásmo pro sebe a do satelitů jde stále celé pásmo. Možná to vzhledem k poklesu ARTů pod 100 Hz není až takový prohřešek, nepoužívám je nad 80 - 90 Hz (oni výše nezní hezky, dole fungují celkem dobře, venku nejsou agresivní zblízka ale tlak se nese poměrně do dálky) a beru je jen tam, kde chci opravdu plnou muziku podobnou velkým aparátům a myslím si, že to někdo bude i poslouchat. Ale stále se jedná o podkresovou muziku, nejedná se o koncert nebo diskotéku a důležité je zřetelný a jasný přednes mluveného slova a na to jsou 422A výborné. Také mám jednu 4PRO 4001A pro vykrytí vedlejšího prostoru, zatím jsem ji neměl čas porovnat s ART422A. Možná by bylo řešení dokoupit ještě dvě 4001A a neřešit suby a výhybku, ale ta váha mě nedělá dobře (tahám to sám).

Re: Obyčejný crossover nebo speaker management?

od blaha » čtv 14. kvě 2015 15:32:57

Je pravda, že ART422 mi s WMS470 D5 chodili taky do vazby, i když před jiným i výrazně výkonnějším aparátem mi to nedělá pokud vyloženě nenarvu ručku do horny. Ale tohle jsem měl taky na ARTech bez žádné další úpravy signálu. Dělalo mi to v jedný instalaci, kde byly i mikrofony poměrně daleko od beden, tak 10-15m a stejně. Paradoxně mi tam bez problémů funguje Mipro ACT-30HC s kondenzátorovou vložkou i BP s náhlavkou, taky od Mipra.

Jak jsem psal, kdyby bylo na mě, tak ten preset co maj ART422 v sobě bych stejně ještě trochu upravil, to se dá udělat právě v DSP. Mikrofony moc nekomprimovat a problémové frekvence vyřezat na pultu, jenže to Xenyx 1204 USB neumí (nemá laditelný středy) a D5ky jsem myslím stahoval někde dole kolem 200Hz.

Rozhodně si nemyslím, že ti na to zabere nějaký měření prostoru, ještě navíc na DBX PA+.

Osobně bych to DBX iEQ15 tam nechal, máš v něm i eliminátor ZV, pokud opravdu řešíš peníze a potřebuješ to jen rozdělit, tak by ti mohla stačit i obyčejná kvalitní aktivní výhybka.
Za celou dobu jsi nezmínil co máš za suby (značka, typ, aktiv/pasiv, v případě pasivu jaký zesilovač). Vlastně i ten EQ z tebe vypadl až teď.
Jinak za sebe třeba můžu doporučit jako DSP Rane RPM-26z, v něm si udělat dělení, "dorovnat"/doladit bedny, nechat tam FBQ (5pásem stačí) a před ním nechat ten iEQ bez AFS, "narovno" a dolaďovat na něm jen to co je opravdu nutné dle prostoru. Já mám před tím Ranem taky DBX 2231.

Re: Obyčejný crossover nebo speaker management?

od Robert » čtv 14. kvě 2015 12:49:47

Díky J.J. za konstruktivní odpověď. Nejde mi primárně o dotažení zvuku k dokonalosti, ale k zjednodušení si práce a nastavování. Měl jsem v úmyslu PA+-kou nahradit DBX iEQ15, kterou mám za výstupem mixu a je tam jen pro minimalizaci zpětných vazeb. Nejprv s vypnutým AFS za pomocí frekvenčního analyzéru vytahuji mikrofony k maximu a stahuji kritické frekvence když to nahoukne. Když je tohle za mnou, zapnu AFS pro strýčka Příhodu, stáhnu mikrofony na potřebnou úroveň (už vím, za jaké zesílení nesmím) a jede to. Podkresové muzice se tím mírně změní zabarvení, ale je to stravitelnější, než když není slyšet komentář a účinkující (někdy tam kvůli dětským účinkujícím musím použít kompresi pro mikrofony a ta mi situaci se zpětnými vazbami ještě zhoršuje). Já bych to stejně rád zkusil na vlastní uši, ale jde mi taky o to, kolik je rozumná cena za pokus. 7000,-Kč se mi zdá nepřiměřené, kdyby se to někomu válelo a bylo to za 2000, rád je obětuji za reálnou zkušenost a pro srovnání.
... mix mám Behringer XENYX 1204 USB, k tomu kompresor DBX 166 kvůli duckingu a srovnání podkresu do cca jedné úrovně, mikrofony 4x digitální bezdrát s vkožkami AKG D5 a výše zmíněný DBX iEQ15. Líbilo by se mi nahradit mix digitálem Mackie kvůli dálkovému ovládání přes WiFi, ale protože není moc využívané ani stávající zařízení tak přemýšlím, jestli není úchylné cpát další desetitisíce do věcí, na které se chodím dívat ( a dělá mi to dobře).

Re: Obyčejný crossover nebo speaker management?

od J.J. » čtv 14. kvě 2015 7:42:14

Polož si otázku zda ty funkce navíc stojí za degradaci zvuku.
Autoekvalizace - dle mne nepoužitelné
Generování subharmonických frekvencí - možná jako insert ke kopáku, na výstupní signál je to zběsilost.
AFS - to jediné je při správném nastavení trochu použitelné, ale zase umístění na výstupním signálu není moc šťastné.

Pokud chceš dotáhnout zvuk sestavy k lepším výsledkům tak ti stačí crosover, delaye k srovnání fází a nějaký ten parametrický EQ, spíš bych se soustředil na zvukovou kvalitu než na množství pochybných funkcí. Vlastnil jsem DBX260 o které se říká, že je z těch slušnějších. Nicméně na aktivním PA od Mackie SA1232 a SW1801 už bylo slyšet zhoršení - musíš to brát tak, že do zvukového řetězce si přidáš další AD/DA převodníky.

Re: Obyčejný crossover nebo speaker management?

od Zdeněk Prodance » stř 13. kvě 2015 22:52:33

Pusť z hlavy podobné poučky o 80% lidí a neurčitém tlaku, to vychází z naprostého nepochopení a naprosto nevhodné metody "zkoumání". Zrovna tak dobře bych mohl říct, že všechno pod 100Hz se vnímá jako jakési neurčité změny pohybu nohavic a ne kmitočet (proč bychom nakonec měli vnímat hlavně kmitočet, nemáme na tom založenou řeč, jako například Číňani a muziku můžeš dosti libovolně transponovat a furt to bude ta samá muzika).
Celý ten soubor atypických funkcí je v DSP typu speaker management dost naprd a kromě Harmana je tam málokdo dává i jednotlivě, natož všechny najednou a to i u těch mnohem dražších. Přitom je to jen něco připsáno v SW, žádné další HW není potřeba. Klidně si s tím vyhraj než tě omrzí, ale rozumnější by bylo rovnou sáhnout po lepším DSP. Rane, Ashly, není to o moc dražší a na rozdíl od nejlacinějšího driveracku najdeš to samé i v lepších aparátech.

H.M.

Re: Obyčejný crossover nebo speaker management?

od exxxi » stř 13. kvě 2015 21:49:15

Robert: jaky mas mixpult?

Re: Obyčejný crossover nebo speaker management?

od Robert » stř 13. kvě 2015 16:51:03

Nebylo to myšleno tak, že RCF422A hrají špatně, naopak, na moje hraní je to víc než dobré, ale při jejich podložení subwooferem, který si sic ořízne vrchní frekvence pro sebe, ale dále do satelitů jde stále celé pásmo. Tímto bych satelitům odlevil od nejnižších tónů, nechal by se SUB doladit do fáze, zajímala mne funkce generování subfrekvencí, jestli by to v některých případech neznělo lépe a vyrovnaněji, nežli prosté zdůraznění spodních frekvencí, funkce AFS mne též zajímá, rychlé autonastavení ekvalizeru dle akustiky prostoru... prostě ten celý soubor funkcí. A co by se nehodilo, nechá se jednoduše vypnout, ale není tam toho tolik, že bych se v tom ztratil. V čem je špatný Driverack? Znehodnotí zvuk už z principu ? Jak? Je ten rozdíl takový, že jej pozná i nezkušené ucho? Vždyť 80% lidí už vnímá 12 kHz jako neurčitý tlak a ne jako frekvenci. Proč se stále držím tohoto? Protože nevím, který jiný výrobek by splňoval stejné funkce a po čem jiném se tudíž poohlížet.

Re: Obyčejný crossover nebo speaker management?

od blaha » stř 13. kvě 2015 10:10:29

Jestli myslíč RCF422A, tak ty až tak blbě nehrajou, ale jemná korekci by dle mne prospěla. ROzhodně si ale nemyslím, že to co by jim mělo pomoct je Driverack PA, PA+ nebo PX.
Modely DSP, kterými se má cenu zabývat už tu zmíněné byli 100x, to že se dají sehnat z druhé ruky za cenu toho PA+ apod. to už se tu zmiňovalo taky x-krát a nejen v tomto vláknu.

Re: Obyčejný crossover nebo speaker management?

od Robert » stř 13. kvě 2015 8:29:53

Také uvažuji již dlouho o zkoušce "entry-level" zařízení DBX Driverack PA+ hlavně kvůli oddělení subwooferu a satelitu, také funkce AFS by se mohla hodit jako poslední záchrana nečekané akce moderátora ale mám trochu obavu, že nejlepší zvuk mám na surovo bez všech kompresorů, limiterů a dalších pomocníků (protože základní DSP mají již 422A v sobě) a to, že odlehčím satelitům o pásmo, které je zatěžuje zbytečně a paralelně se subem to deformuje frekvenční průběh si vlastně zvukově moc nepolepším. Došel jsem k závěru, že bez zkoušky varianty s a bez se ničeho nedoberu a tak zbývá risknout a zainvestovat na zkoušku. Kdybyste se někdo za rozumnou cenu chtěl tohoto zbavit nebo věděli o někom třetím, kdo již tuhle zkoušku absolvoval a zařízení má navíc, dejte vědět.
PS: nebo někdo spokojený kdo by byl ochotný zařízení na chvíli půjčit na vyzkoušení, čemuž moc nevěřím.

Re: Obyčejný crossover nebo speaker management?

od saty_cz » stř 08. led 2014 22:39:57

Ahoj,
pro na starším aparátu jsem mel Driverack PX a byl jsem spokojený, něco se dalo vychytat i přibaleným měřícím mikrofonem (pro start) a pak už upravoval podle poslechu.
Dělal sem stejné rozhodnutí a výsledku sem nelitoval.

Re: Obyčejný crossover nebo speaker management?

od blaha » pát 22. lis 2013 7:50:35

Teď jsem koukal, že na bazaru PD je v nabídce EV DX-38, ten se dá považovat za slušný a cenu k jednání bych já viděl někde kolem 6k.
http://www.prodance.cz/vas-bazar.html?t ... t=&s=dx+38

Re: Obyčejný crossover nebo speaker management?

od MADMAX » sob 02. lis 2013 18:51:00

např.tady: musel by jsi samozřejmě přeosadit karty, 350Hz není zrovna moc šikovný dělicí kmitočet (pokud jsem to pochopil, dělil tím nějaké hifi bedny v biampu), ale díky tomu že to měl nadoma, tak je v luxusním stavu!
http://www.ebay.com/itm/Rare-Vintag-UK- ... 0966902179

Re: Obyčejný crossover nebo speaker management?

od MADMAX » čtv 31. říj 2013 10:00:54

Když mne tvůj dotaz nerozčílil, tak asi mohu odpovědět? :D

I renomovaní výrobci se občas uchylují k tomu, že nabízejí nějaké "entry-level" výrobky (většinou ze zištných úmyslů, protože v této kategorii sice nejsou vysoké ceny, ale zato často vysoké marže a hlavně - laciných věcí se prodá spousta, řádově víc než těch drahých), které se svojí "kvalitou" často blíží těm čínským šuntům, s tím, že zpravidla jsou "napohled" zpracované stejně pěkně jako ta "vážně míněná" zařízení dané značky. (To je, bohužel, i případ levných modelů dbx - jak řady XS, tak DriveRacků PX a PA.)
Narozdíl od toho čínského sajrajtu máš k dispozici alespoň seriózní servisní zázemí.
http://www.music-store.cz/recenze/dbx-driverack-px
Pro vážně míněnou práci bych asi začínal někde v DriveRacku 260.

Pakliže většinu funkcí v DSP nevyužiješ (např. nepotřebuješ zpožďovat měniče proti sobě v komplikovanější vícepásmové bedně), máš už nějakou slušnou ekvalizaci na master atd. a jde Ti o co nejpříznivější cenu a přitom dobrý zvuk, asi bych se držel toho analogu. Ten dbx XS bohužel taky není zvukově zrovna výhra, je to takové trochu "pod dekou" (dokonce i starý behringer CX2300 byl zvukově krok vpřed - samozřejmě nové Super-X PRO jsou už horší...) Asi nejlepší z těch dostupných analogů je RANE.
Pokud se nebojíš second-handů, tak se pořád dají na e-bay, solarisnetwork.com nebo digibid.comnajít BSS FDS360, symetrix 524E nebo Harrison AC400 - ono totiž dnes už nikdo žádné "drahé" analogy nevyrábí, ale tohle jsou mašiny, které svého času stály ke 40.000 a jejich zvuk i spolehlivost a životnost tomu odpovídá...

V "zaplatitelných" digitálech opravdu dobře hraje ASHLY Protea (o něco lépe než Sabine a Driverack 260)
anebo Dynacord DSP260 / EV DC-One (což je totéž), kde je k dispozici i dobrý grafický EQ. a pak jsou tu opet samozřejmě secon-handy, třeba XTA DP224...

Re: Obyčejný crossover nebo speaker management?

od lukasv » stř 30. říj 2013 21:51:36

Upozornění: Pokud vás blbé dotazy amatérů rozčílují, příspěvek nečtěte a neztrácejte čas s odpovědí!

Zdravím, velmi děkuji za reakce.

To Blaha: Ano, vzhledem k tomu, že forum čtu pravidelně, tak vím, že se něco podobného řešilo.

Přesto se raději pro jistotu a odlišnost problému zeptám, než abych udělal botu. Někdo může mít cenné postřehy. Pokud tím někoho obtěžuji a jsem přítěží fora vedoucí k jeho poklesku, jak se jeden z členů nechal slyšet v jiném tématu i s citací DBX DriveRacku, pak se omlouvám. Možná jsem z pohledů zvukařských mistrů pracujícími s obrovskými aparáty a mnoha lidmi "amatér", ale nebojím se tvrdit, že svou práci se snažím provádět co možná nejlépe a vše stále vylepšovat. Musíte uznat, že prostě nemůžu vědět, že produkt DBX DriveRack má být automaticky mršák zvuku, když přeci DBX není ekvivalentní značka různých x-techů. Kdybych tady básnil o omnitronicích a dovíčem, tak je hněv na místě.. Ale takhle?

Dálkové řízení bych asi nevyužil, jsem rád, že uhlídám a časově pozvládám, to co je už na odiv; ještě abych strašil s notebookem. Ale někdy by se to mohlo hodit, to je pravda.

To Návštěvník. To je otázka, jestli bych možnosti nevyužil... Ptám se proto, že sem s tím nikdy nedělal. Člověk jsem snad poměrně učenlivý, a když mám nějaký přístroj, velmi rád testuji veškeré jeho funkcionality :). S tím příměrem ceny - ano, vše má své místo v dané cenové relaci. Je to asi tak, jak se ostře diskutuje nad Behringrem X32..

Díky za tipy na slušnější speaker managementy, ještě prověřím návratnost investice. Do budoucna se chystám pořídit subwoofery v aktivu. Takže možná sáhnu po obyčejné výhybce. Ale hlavně obejdu kolegy z okolí a prozkoumám jejich dělení a kvalitu výstupu.

Co se týče výhybek, DBX 223XS je na tom lépe, nebo je to také levný šumák?

Díky.

Re: Obyčejný crossover nebo speaker management?

od Lentil.CZ » stř 30. říj 2013 8:25:15

Návštěvník píše:Nechápu co to je za teorie "DSP od 18k, cokoliv pod klasická výhybka".
Kdyby jsi o tom vedel, tak by jsi taky vedel, ze ty levnejsi DBX maji horsi prevodniky, tudiz hraji podstatne hur - proto je zvukove lepsi obycejna vyhybka (zase ne nejlevnejsi, protoze muze vic sumet, nebude sedet nastaveni s tim co je natisknuto apod).
Nikdo ti nemluvil ani o mixu a ani o zesilovaci jak pises, ale opravdu zesilovac, ktery stoji par korun nebude fungovat jak ten co stoji 30k(levnejsi bude mit mekci zdroj, horsi slewrate, odrbany ochrany apod.)

Nahoru