od honza_s » úte 10. úno 2009 22:40:58
Multicom a Multigate jsou dva úplně rozdílné přístroje, Multicom je kompresor, což je zařízení, které stručně řečeno slouží k omezení dynamického rozsahu některého nástroje, často se používá na zpěvy, aby ti zpěvák ani při nejhlasitějším zpěvu nepřeřvával zbytek kapely, naproti tomu Multigate je gate, šumová brána, která zjednodušeně řečeno funguje tak, že pokud do ní leze zvuk do určité nastavené úrovně hlasitosti, tak zůstává zavřená (čili na výstupu je ticho) a po překročení této hranice se teprve otevře, přičemž se dá nastavit doba, po jakou zůstane otevřená. Používá se nejčastěji k vyčištění zvuku bicích, k odstranění přeslechů.
Co se týká zapojení, tak gejty se obvykle insertují do konkrétních šavlí (nejčastěji se gejtuje kopák a tomy), kompresory je někdy lepší insertovat taky do šavlí (pokud máš více rozdílných zpěváků a můžeš tak každému kompresor nastavit individuálně), někdy se insertují do group (zde je výhoda toho, že ti kompresor neovlivňuje odposlechy, jelikož insert na šavli je hned na vstupu za gainem), ovšem je potřeba, aby všichni zpěváci, které posíláš do skupiny, byli hlasově vyrovnaní, protože pro celou skupinu máš pouze jeden kanál kompresoru.
Celý princip kompresorů i gejtů jsem dost zjednodušil, profíci snad prominou
Jinak pěkné čtení o dynamických procesorech je třeba zde
http://www.audiocity.cz/clanek.php?id=34
Multicom a Multigate jsou dva úplně rozdílné přístroje, Multicom je kompresor, což je zařízení, které stručně řečeno slouží k omezení dynamického rozsahu některého nástroje, často se používá na zpěvy, aby ti zpěvák ani při nejhlasitějším zpěvu nepřeřvával zbytek kapely, naproti tomu Multigate je gate, šumová brána, která zjednodušeně řečeno funguje tak, že pokud do ní leze zvuk do určité nastavené úrovně hlasitosti, tak zůstává zavřená (čili na výstupu je ticho) a po překročení této hranice se teprve otevře, přičemž se dá nastavit doba, po jakou zůstane otevřená. Používá se nejčastěji k vyčištění zvuku bicích, k odstranění přeslechů.
Co se týká zapojení, tak gejty se obvykle insertují do konkrétních šavlí (nejčastěji se gejtuje kopák a tomy), kompresory je někdy lepší insertovat taky do šavlí (pokud máš více rozdílných zpěváků a můžeš tak každému kompresor nastavit individuálně), někdy se insertují do group (zde je výhoda toho, že ti kompresor neovlivňuje odposlechy, jelikož insert na šavli je hned na vstupu za gainem), ovšem je potřeba, aby všichni zpěváci, které posíláš do skupiny, byli hlasově vyrovnaní, protože pro celou skupinu máš pouze jeden kanál kompresoru.
Celý princip kompresorů i gejtů jsem dost zjednodušil, profíci snad prominou ;-)
Jinak pěkné čtení o dynamických procesorech je třeba zde http://www.audiocity.cz/clanek.php?id=34