od Zdeněk Prodance » pát 04. led 2013 1:31:42
Už jsem na ten test upozorňoval, HK ho má přímo na svém webu. Asi tam každý uvidí, co bude chtít uvidět, dalo by se to rozebírat dlouho, ale to by k tomu chtělo mít taky něco dalšího (PP měří celkem pravidelně, ale vybírá si značky, německé mají značnou přednost). Malé širokopásmové repráky nemají samozřejmě problémy způsobované ve vícepásmech přechodem z jednoho zdroje zvuku na jiný atd. takže měření skupinového zpoždění asi měli dát s větším rozlišením, pro tuhle koncepci je ta čára od 200-300Hz nahoru rovná prakticky automaticky. Chápu, že tam chtěli do grafu dostat i sub, ale měli radši publikovat grafy dva. Směrovky jsou zase jako podle učebnice, protože to je té učebnici blízko. Co učebnice už tak jasně neříká, je malé dosažitelné SPL - alespoň malé za ty peníze. Přitom díra přesně v oblasti, kde hraje VŠECHNO (kolem 150Hz) a kterou chválí za výborné navázání, je opravdu překvapivá, logicky by to tam mělo mít i max. SPL největší. Trochu tam okecávají proč je to celkově tak málo (s argumentací limiterem se dá souhlasit, ovšem ne v této oblasti, pokud nelimituje kvůli výchylce nebo kvůli problému s buzením malé impedance). Možná nějaký problém se zesilovačem, který budí oboje najednou, možná musí kvůli výchylce rychle stahovat satelity (?), každopádně použití jediného kanálu zesilovače je velmi podivný nápad, zřejmě založený v účtárně, ne konstrukci.
Pro ilustraci, co s běžným (a větším) širokopásmovým reproduktorem udělá podle měření nastavovaný 1/3oktávový GEQ, rozsah korekce je jen o něco větší, než u Elements, nejde o žádný výrobek, jen jsem si hrál:
http://www.prodance.cz/protokoly/Fane_5FR_plus_EQ.PDF
H.M.
Už jsem na ten test upozorňoval, HK ho má přímo na svém webu. Asi tam každý uvidí, co bude chtít uvidět, dalo by se to rozebírat dlouho, ale to by k tomu chtělo mít taky něco dalšího (PP měří celkem pravidelně, ale vybírá si značky, německé mají značnou přednost). Malé širokopásmové repráky nemají samozřejmě problémy způsobované ve vícepásmech přechodem z jednoho zdroje zvuku na jiný atd. takže měření skupinového zpoždění asi měli dát s větším rozlišením, pro tuhle koncepci je ta čára od 200-300Hz nahoru rovná prakticky automaticky. Chápu, že tam chtěli do grafu dostat i sub, ale měli radši publikovat grafy dva. Směrovky jsou zase jako podle učebnice, protože to je té učebnici blízko. Co učebnice už tak jasně neříká, je malé dosažitelné SPL - alespoň malé za ty peníze. Přitom díra přesně v oblasti, kde hraje VŠECHNO (kolem 150Hz) a kterou chválí za výborné navázání, je opravdu překvapivá, logicky by to tam mělo mít i max. SPL největší. Trochu tam okecávají proč je to celkově tak málo (s argumentací limiterem se dá souhlasit, ovšem ne v této oblasti, pokud nelimituje kvůli výchylce nebo kvůli problému s buzením malé impedance). Možná nějaký problém se zesilovačem, který budí oboje najednou, možná musí kvůli výchylce rychle stahovat satelity (?), každopádně použití jediného kanálu zesilovače je velmi podivný nápad, zřejmě založený v účtárně, ne konstrukci.
Pro ilustraci, co s běžným (a větším) širokopásmovým reproduktorem udělá podle měření nastavovaný 1/3oktávový GEQ, rozsah korekce je jen o něco větší, než u Elements, nejde o žádný výrobek, jen jsem si hrál:
http://www.prodance.cz/protokoly/Fane_5FR_plus_EQ.PDF
H.M.