od countrymetalman » pon 24. zář 2012 17:03:58
Lidi, nejsem kdovíjakej zpěvák, spíš muzikant, ale taky mám pár věcí za večer sólově. Mám jemnější hlas, široký rozsah, takže basy i pořádný výšky a spíš jedu na emotivní výraz než vyječet všechno na silným signálu. Začínal jsem na Shure 565 kdysi (když to byla světová novinka, byl skutečně asi nejlepší), pak dlouho SM58, až vylezla Beta 58A, okamžitě jsem si ji nechal místo SM58 (protože byla znatelně lepší, umožnila mi daleko lépe se prosadit a po víkendech plných hraní konečně nechraptět..) Jak jsem si ale (až letos) na jednom profesionálně a dokonale nazvučeným kšeftě zazpíval na Betu 87A co zvukař velkoryse nabídnul pro všechny zpěváky (moc děkuji!!), nelituji těch 4 tis navíc, ihned jsem si ji koupil, Betu 58A prodal a od té doby se mi zpívá zase o kus snadněji, nemusím na to tak tlačit a je to tam! Dokonce i vokály nyní pohoda, bo se dobře slyším i v pětihlase a na hlučným podiu.. Takže JE to HLAVNĚ o kvalitním mikráku, pak by se ale na ten svůj konkrétní typ každej měl skutečně ještě naučit využívat jeho vlastnosti naplno - kdy se nalepit, kdy jít 5cm vedle, kdy 10cm před atd, záleží taky, jestli máte za ním kromě preampu i kompresor, já velmi lehký, aby to zejména basy nezesilovalo až moc a současně když zaječím ve výškách, aby se to nelimitovalo, ale přece jen aspoň trochu vylezlo víc ven, což je docela těžký a chce to opravdu přesné nastavení kompresoru v závislosti na preampu před ním, ale jde to a pak je to naprostá pohoda v celém hlasovém rozsahu. Za pár Kč se mi líbí ART Tube PAC se 2 elektronkama a elektronkovým kompresorem. Na live super věc asi k jakémukoli mikráku, zkoušel jsem to kromě Bety 87Ai na Sennheiser 431, Betu58A, PG58 a vždy to pomohlo při správném nastavení k lepšímu, pozor při ne optimálním nastavení to je naopak spíš horší s tím preampem než bez něj!!!
Lidi, nejsem kdovíjakej zpěvák, spíš muzikant, ale taky mám pár věcí za večer sólově. Mám jemnější hlas, široký rozsah, takže basy i pořádný výšky a spíš jedu na emotivní výraz než vyječet všechno na silným signálu. Začínal jsem na Shure 565 kdysi (když to byla světová novinka, byl skutečně asi nejlepší), pak dlouho SM58, až vylezla Beta 58A, okamžitě jsem si ji nechal místo SM58 (protože byla znatelně lepší, umožnila mi daleko lépe se prosadit a po víkendech plných hraní konečně nechraptět..) Jak jsem si ale (až letos) na jednom profesionálně a dokonale nazvučeným kšeftě zazpíval na Betu 87A co zvukař velkoryse nabídnul pro všechny zpěváky (moc děkuji!!), nelituji těch 4 tis navíc, ihned jsem si ji koupil, Betu 58A prodal a od té doby se mi zpívá zase o kus snadněji, nemusím na to tak tlačit a je to tam! Dokonce i vokály nyní pohoda, bo se dobře slyším i v pětihlase a na hlučným podiu.. Takže JE to HLAVNĚ o kvalitním mikráku, pak by se ale na ten svůj konkrétní typ každej měl skutečně ještě naučit využívat jeho vlastnosti naplno - kdy se nalepit, kdy jít 5cm vedle, kdy 10cm před atd, záleží taky, jestli máte za ním kromě preampu i kompresor, já velmi lehký, aby to zejména basy nezesilovalo až moc a současně když zaječím ve výškách, aby se to nelimitovalo, ale přece jen aspoň trochu vylezlo víc ven, což je docela těžký a chce to opravdu přesné nastavení kompresoru v závislosti na preampu před ním, ale jde to a pak je to naprostá pohoda v celém hlasovém rozsahu. Za pár Kč se mi líbí ART Tube PAC se 2 elektronkama a elektronkovým kompresorem. Na live super věc asi k jakémukoli mikráku, zkoušel jsem to kromě Bety 87Ai na Sennheiser 431, Betu58A, PG58 a vždy to pomohlo při správném nastavení k lepšímu, pozor při ne optimálním nastavení to je naopak spíš horší s tím preampem než bez něj!!!