Jaké monitory pro kapely i na vykrývky? 12 tis. max

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Jaké monitory pro kapely i na vykrývky? 12 tis. max

Re: Jaké monitory pro kapely i na vykrývky? 12 tis. max

od Zdeněk Prodance » čtv 19. čer 2014 17:12:43

Tak to bych čekal silnější zesilovače, těch 260W se mi nějak nezdá...

H.M.

Re: Jaké monitory pro kapely i na vykrývky? 12 tis. max

od Návštěvník » čtv 19. čer 2014 16:19:47

co je v tom za koaxiál
BMS12C262L

Re: Jaké monitory pro kapely i na vykrývky? 12 tis. max

od Zdeněk Prodance » čtv 19. čer 2014 13:08:37

To je ovšem cenově úplně mimo mísu a co se týká udávaného výkonu zesilovačů, tak asi tak v kategorii těch ART3XX. Ví už někdo, co je v tom za koaxiál a nejlépe ho má změřený ?

H.M.

Re: Jaké monitory pro kapely i na vykrývky? 12 tis. max

od MADMAX » čtv 19. čer 2014 10:51:25

Ještě k původnímu tématu: co třeba Dynacord AXM 12A? toi je sice cenově asi přes limit (nekoukal jsem se), ale třeba právě pro využití na různé vykrývky a filly je k nezaplacení ta možnost zpožďovat přímo na bedně (pokud teda nebudíš z digitálního pultu, který má nastavitelný delay na všech výstupních kanálech). A odposlech je to taky docela luxusní...

Re: Jaké monitory pro kapely i na vykrývky? 12 tis. max

od Radek Katakomby » stř 18. čer 2014 9:37:16

Zdarec.
Nevím kolik je aktuální cena za RCF 712 v aktivu,ale rozhodně si něco málo připlať a běž do těchto beden.
Používáme je na malé akce jako vrchy ve spojení s basama 4xRCF 905as,jiná kapela je má jako odposlechy a jiný zvukař s aparátem od Petra Vinše je má jako vykrývky.
Dříve jsme měli Kramperu Class A a SPL právě od Petra,ale rozhodli jsme se p.a. zmenšit,takže toto byla pro nás dobrá volba.
Jsou to sice plasťáky v nosrmálním osazení,ale na běžné hraní je to dobrá muzika za dobrou cenu:)

Re: Jaké monitory pro kapely i na vykrývky? 12 tis. max

od sledge » úte 17. čer 2014 0:08:02

Tak ono jde i o to, že třeba pokud jde jen o vlastní mechanické parametry středního a vnitřního ucha, tak statisticky je korelace stejná mezi dvěma ušima jednoho jedince, jako mezi dvěma ušima různých jedinců - parametry ze zkoumání morčat vystavených akustickému traumatu - rozsah poškození v závislosti na ak. tlaku. Tvar vnějšího ucha je zase zásadní pro směrovou lokalizaci (horizontálně i vertikálně) a jelikož je tvar boltce jedinečný podobně, jako otisk prstu, tak různě se budou projevovat i jeho vlastnosti na vnímání zvuku z různých směrů. Takže stejnou bednu může každý vnímat trochu jinak i podle akustiky místnosti a jejích směrových vlastností - prostě jiný prostorový vjem atd.

A to byl jen "hardware"...

Re: Jaké monitory pro kapely i na vykrývky? 12 tis. max

od Zdeněk Prodance » pon 16. čer 2014 22:25:37

Pochybuji, že se dá nějak spolehlivě zjistit, co kdo z nás slyší, když se narodí. Dá se zjistit na té úplně nejjednodušší rozlišovací škále, jak bude reagovat, ale to vůbec neznamená, že je tak jednoduchý i ten vjem. Zrovna tak bych nepokládal všechno další jen za naučené, proti tomu je veškerá zkušenost. Naopak je úplně jisté, že třeba absolutnímu sluchu se nedá nijak naučit a abych byl upřímný, tak mne ani nenapadá, kde se bere a jak je možné, že skoro všichni vnímáme kmitočet jaksi "analogově" a zhruba jeden z deseti tisíc "digitálně". Příměr volím proto, aby bylo jasné, jak je to absurdní, ručička na otočné cívce prostě NEMŮŽE začít měřit o několik řádů lépe a vysvětlovat to "jinou funkcí mozku" není vysvětlení. Navíc je jisté, že se to projeví nebo vznikne pouze ve věku, kdy to dotyčnému k ničemu není (leda by chtěl být činný pouze v jednom z asi tří oborů, které ale nemají moc dlouhou historii a zajímat to může leda jeho rodiče, ovšem protože je k tomu nutná i u nás vzácná genetická dispozice, tak naprostá většina těch rodičů nemá šanci). Projev nějakého atavismu to rozhodně není, podobně vzácný výskyt by nebyl malým skupinám lidí k ničemu.
Evolučnímu vývoji je buřt, kdo v něj věří a kdo pochybuje anebo má prostě úplně jinou teorii. To je na něm velmi přitažlivé, nakonec on klidně vydrží i jakéhokoli pánaboha osobně, protože i ten mu bude muset nějak věrohodně doložit, kde se vzal, anebo si přiznat, že sám ještě neví :-)

H.M.

Re: Jaké monitory pro kapely i na vykrývky? 12 tis. max

od Petr V. » pon 16. čer 2014 20:49:25

Slyšíme všichni víceméně stejně, když se narodíme, tak je shoda téměř 99%, rozlišíme konejšivý příjemný zvuk od nepříjemného. Okamžitě po narození si začínáme modifikovat tzv. základní akustickou osnovu, totéž se týká ostatních smyslů. Je autentická u každého člověka a dokonce by bylo potřeba řádově 10bilionů lidí, aby byla šance, že se jejich akustická osnova bude v dospělosti podobat z 70%, i kdyby poslouchali celý život to samé . Proto se nám líbí každému něco jiného a naprostou shodu nebudeme mít nikdy. Pokud někdo hraje trvale na KF650z nebo jiný podobný reprobox a najednou má zvučit na ART712, tak mu tam bude trvale něco chybět, zvuk mu může být nepříjemný. Takže i když dva posluchači slyší to samé, pocity mohou být velmi rozdílné. Nemusí to fungovat ve vztahu prodávající/kupující :-).
Já tedy hrozně nerad odpovídám na dotaz : "A jaké je to zvukově?"

P.S.: Strávil jsem teď nějaký čas na JIP a vedle mě ležel neurolog, tentokrát v roli pacienta. Dozvěděl jsem se spoustu zajímavých věcí o funkci lidského mozku. Je to jednoduché a přitom nesmírně důmyslné zařízení. Skoro až jsem začal pochybovat o evolučním vývoji....

Re: Jaké monitory pro kapely i na vykrývky? 12 tis. max

od Zdeněk Prodance » pon 16. čer 2014 16:14:12

Může tam hrát asi roli i ten skelet, je to u trojek univerzální velikost pro 12" i 15", což je v obou případech kompromis a menší sedmičkový skelet se pro 12" může víc hodit a je samozřejmě nejspíš i tužší. Taky jsou jiné basreflexy. Pro někoho to jsou nuance, někdo to ani nevnímá a jiný zase může mít něčím podobným celý dojem zkažený, opravdu "každý slyšíme jinak" a také na jednou rozeznaný nedostatek nebo přednost je už člověk citlivější. Na tohle přijdete, když se musíte snažit vyhovět opravdu hodně zákazníkům a i vaše osobní hodnocení se s některými jejich diametrálně rozchází. I když to zní blbě (viz ty známé bonmoty o mouchách a jejich preferencích :-), tak skutečně je jedinou jistotou ten "většinový vkus", protože odpovídá Gaussově křivce, no a potom už jen snaha držet se spíš na její horní půlce, cokoli ale bude až na svahu, je menšinová až dokonce snobská záležitost.

H.M.

Re: Jaké monitory pro kapely i na vykrývky? 12 tis. max

od KamilV » pon 16. čer 2014 14:59:04

Věřím, že od 120 Hz do 140 Hz vyhraje třeba 712, ale zvuk horny je u 312 mnohem kultivovanější. Což je zase jen subjektivní protinázor. Rozhodně už ale teď tvůj postoj není jako "odsouzení šmahem" :)

Re: Jaké monitory pro kapely i na vykrývky? 12 tis. max

od relaxmusik » pon 16. čer 2014 14:12:38

Zdeněk Prodance to napsal jasne, opravdu bych doporucil si priplatit na tu 712, stoji to za to.
Nez kupovat polovicatou vec za 12 tis.doporucuji par kacek pridat a nebo ty bedny od dB co jsem napsal,
funguji take dobre.
To Kamil:
Ano koupil jsem si kdysi 2 ks Art312, tusim v roce 2010 a po cca trech mesicih sly z domu :-(
Mel jsem pasivni verze a mel jsem pujcene i aktivni verze, obe dve verze jsou pod cca 120 - 140 Hz takove neslane az gumove netransparentni, vadilo me to treba u akustickych kytar. Kdyz byly spojene a krosnute se subbasem nebylo to spatne, ale pri samotnem pouziti bez subu to bylo dost zretelne. Ty aktivni 312 byly zvukove o neco brilantnejsi nez pasivni, ale pokud to vezmu kolem a kolem tak 310 zahraje temer to same ale v mensim baleni, zda se mi i lepe odladena. Jedinou slabinu kterou asi ma pri pouziti coby odposlech ma asi nepatrne slabsi skelet, ma tendenci vice jakoby dunet do podlahy, ale da se to opet eliminovat neni to zasadni problem, ono je to vzdy neco za neco.
Verzi 312 MK ( i kdyz uz jsou dalsi ) jsem sice letmo slysel ale nemel jsem moznost srovnani, ale zase soucasna cena ..., je to na zvazeni. :-)

Re: Jaké monitory pro kapely i na vykrývky? 12 tis. max

od Zdeněk Prodance » pon 16. čer 2014 11:33:44

Na to je asi potřeba si projít předchozí příspěvky relaxmusik na podobné téma, tam je od toho roku 2011 určitý jasný vývoj názoru, aparátu, já docela souhlasím s tím, že v porovnání třeba s těmi vyššími řadami dopadá původní ART312-A nebo jeho první feritová verze hůř, nakonec proto tam je i takový cenový rozdíl. Nicméně ne každý to takhle porovnal a myslím, že většině lidí slouží dobře, kdyby ne, tak se to už dávno projevilo na těch prodejích mnohem výrazněji, protože na výběr je. Já můžu říct jen tolik, že v sedmičkové řadě jsou nyní prodeje této velikosti osazení větší než v trojkové, ale to platí jen pro poslední cca rok, předtím to bylo úplně obráceně a vliv na to měla hlavně změna ceny.

H.M.

Re: Jaké monitory pro kapely i na vykrývky? 12 tis. max

od KamilV » pon 16. čer 2014 11:16:17

Jo, jen je rozdíl, když někdo řekne "mně se ta bedna nelíbí, hraje měkkce / tvrdě / makově", nebo někdo napíše "nejhorší bedna a utnutí mistra tesaře" - jak kdyby ta bedna byla poruchová či obsahovala objektivní, měřitelné nedostatky. Prostě mně to nepřišlo fér... ač je mi to jedno, nevyrábím, neprodávám.

Re: Jaké monitory pro kapely i na vykrývky? 12 tis. max

od Zdeněk Prodance » pon 16. čer 2014 10:46:51

Na tom celkem není co vysvětlovat, jsou to osobní názory. Když si je zprůměruješ, tak ti vyjde, že je to normální bedna, což mimochodem potvrzují statistiky prodeje, když porovnám jednotlivé modely, tak nevybočuje ze svého okolí (beru v potaz ART s 10"÷15"+1" a trojkovou a sedmičkovou řadu). Spíš se dá říct, že ART712-A se prodává nadprůměrně, ale to je už mimo rozpočet. Mimochodem ten negativní názor se tady opakuje (a výrazně při tom stupňuje) tak dlouho, že zaručeně nemůže jít o současný model ART312-A MK III. V roce 2011 byla myslím na trhu stále první, nejvýše druhá verze, třetí se prodává teprve dva roky.

H.M.

Re: Jaké monitory pro kapely i na vykrývky? 12 tis. max

od KamilV » pon 16. čer 2014 9:19:15

John Locke píše:RCF 312-A je jasná volba.
J.
Proč?
relaxmusik píše:312 bych se raději vyhnul obloukem, jsou to asi nejhorší bedny co RCF dělá i mistr tesař se utne.
Ten názor by chtělo něčím podložit, třeba i jen subjektvním popisem. 312 se mi vždy přednesem líbila víc než 310 (aspoň ty původní verze, nevím co teď ty nové).

Pro tazatele:
Aktiv / pasiv? Když odposlechy, tak pro jakou kapelu? Protože třeba v rockové kapele si aktivka za 12 tis. moc neškrtne. Nebo škrtne, jednou...

Nahoru