od TomasVv » pát 06. kvě 2016 0:17:43
Tos na to šel vpodstatě dobře, akorát je dobrou zásadou zajistit, aby ty vykrývací bedny hrály jen tam, kde nehrají hlavní.
Takže doprostřed se dává tzv. Front-fill, která vykrývá přední řady, které mohou být mimo směrový rozsah hlavního systému. Nastavuje se jen tak nahlas, aby již nebyl patrný v oblasti, kam hraje hlavní PA, také se musí frekvenčně uzpůsobit tomu, že směrové charakteristiky hlavních beden se mění s kmitočtem (čím nižží frekvence, tím šířeji hrají), takže aby na sebe oba systémy (Front a Main) plynule navazovaly. Nejlépe jej dát do výšky hlavy posluchače, aby to měl co nejblíže a nemusel hrát moc nahlas.
Do stran se dává Out-fill, vykrývá strany bokem od hrany pódia. Nastavuje se obdobně, opět basy a nižší středy hrají více do stran, takže je v Out fillu nechceme.
Někdy se používá In-fill - to jsou menší bedýnky po stranách pódia, míří někam doprostřed posluchačů, mají stejnou funkci, jako front-fill, jen se složitěji nastavují (bez měření je to skoro nemožné udělat dobře), nebo se používají pro zesílení akusticky hlasitějších nástrojů, které v předních řadách uprostřed je slyšet rovnou z pódia, ale opět vpředu, ale postranách ne. Toto se používá málokdy a jen pro velké systémy.
Poslední Fill, který chci zmínit je Side-fill, dává se na pódium k přední hraně, míří na kapelu a doplňuje osobní monitory. Kapela pak má lepší pocit z hraní, je více vtažena do děje v kotli.
Pokud se tohle celé dobře nastaví, hraje všude zvuk přibližně stejně barevně a nahlas, ideálně není poznat, kterou bednu slyším více, přitom vše zfázovaně a koherentně. Neobjede se to bez procesoru, ve kterém mám každá výstup upravený zvlášť a rozhodně doporučuji měřit a simulovat.
Doufám, že jsme se tě nějak nedotkl, nechtěl jsem tě shazovat či urážet, ale ukázat, že správným postupem dosáhneš vždy lepších výsledků, než nesprávným.
Tos na to šel vpodstatě dobře, akorát je dobrou zásadou zajistit, aby ty vykrývací bedny hrály jen tam, kde nehrají hlavní.
Takže doprostřed se dává tzv. Front-fill, která vykrývá přední řady, které mohou být mimo směrový rozsah hlavního systému. Nastavuje se jen tak nahlas, aby již nebyl patrný v oblasti, kam hraje hlavní PA, také se musí frekvenčně uzpůsobit tomu, že směrové charakteristiky hlavních beden se mění s kmitočtem (čím nižží frekvence, tím šířeji hrají), takže aby na sebe oba systémy (Front a Main) plynule navazovaly. Nejlépe jej dát do výšky hlavy posluchače, aby to měl co nejblíže a nemusel hrát moc nahlas.
Do stran se dává Out-fill, vykrývá strany bokem od hrany pódia. Nastavuje se obdobně, opět basy a nižší středy hrají více do stran, takže je v Out fillu nechceme.
Někdy se používá In-fill - to jsou menší bedýnky po stranách pódia, míří někam doprostřed posluchačů, mají stejnou funkci, jako front-fill, jen se složitěji nastavují (bez měření je to skoro nemožné udělat dobře), nebo se používají pro zesílení akusticky hlasitějších nástrojů, které v předních řadách uprostřed je slyšet rovnou z pódia, ale opět vpředu, ale postranách ne. Toto se používá málokdy a jen pro velké systémy.
Poslední Fill, který chci zmínit je Side-fill, dává se na pódium k přední hraně, míří na kapelu a doplňuje osobní monitory. Kapela pak má lepší pocit z hraní, je více vtažena do děje v kotli.
Pokud se tohle celé dobře nastaví, hraje všude zvuk přibližně stejně barevně a nahlas, ideálně není poznat, kterou bednu slyším více, přitom vše zfázovaně a koherentně. Neobjede se to bez procesoru, ve kterém mám každá výstup upravený zvlášť a rozhodně doporučuji měřit a simulovat.
Doufám, že jsme se tě nějak nedotkl, nechtěl jsem tě shazovat či urážet, ale ukázat, že správným postupem dosáhneš vždy lepších výsledků, než nesprávným.