od Zdeněk Prodance » stř 05. lis 2014 11:27:03
Ano, posuzování kvality EQ (ale nejen EQ) podle polohy knoflíku je velice rozšířené, protože hromada lidí i ve špatném světle koncertů líp vidí, než slyší. Týká se to bohužel i těch, kteří by to měli mít spíš opačně. Určitě hraje roli i zvyk a nutnost nasadit jinou mechanickou akci, aby se dostavil očekávaný akustický výsledek je nepříjemná (já si třeba nemůžu zvyknout na jiný zubní kartáček, prostě je kratší, jinak sedí v prstech a netrefuju se automaticky na ta samá místa), ale nebudu tvrdit, že je horší. Docela kritické je tohle až při štípání polínek na zátop, protože tam člověk sází vlastní prsty na to, že ostří sekery je opravdu přesně tam, kam ho celá ruka bez možnosti vizuální kontroly a korekce v reálném čase směřuje. Přesto to jde dělat hodně přesně, rychle a dlouho bez úhony a občas tu sekeru i vyměnit, jen se to musí znova zaběhnout. A opět nějaké diskuze o "špatné sekeře" postrádají smysl. Pokud štípe bez námahy, tak je dobrá.
Mně to třeba víc než na mixu přijde důležité na GEQ, tam se skutečně najdou případy, kdy nejde jemné zásahy na kšeftu a ještě při hraní provádět, protože jsou podmíněné skoro mikroskopickými pohyby kolem nuly (která ještě bývá mechanicky aretovaná), většina využitelného rozsahu je maximálně do poloviny (tedy vlastně čtvrtiny) dráhy a pak už to pouze lže popisem panelu. Samostatný případ jsou ovládací prvky s vaklem, tedy vůlí mezi tím, co držíte v ruce a tím, co skutečně mění hodnotu, případně vadné enkodéry, které generují co je napadne. Tam nastavení správné hodnoty i s pomocí jejího zobrazení na displeji je něco výhra v loterii.
H.M.
Ano, posuzování kvality EQ (ale nejen EQ) podle polohy knoflíku je velice rozšířené, protože hromada lidí i ve špatném světle koncertů líp vidí, než slyší. Týká se to bohužel i těch, kteří by to měli mít spíš opačně. Určitě hraje roli i zvyk a nutnost nasadit jinou mechanickou akci, aby se dostavil očekávaný akustický výsledek je nepříjemná (já si třeba nemůžu zvyknout na jiný zubní kartáček, prostě je kratší, jinak sedí v prstech a netrefuju se automaticky na ta samá místa), ale nebudu tvrdit, že je horší. Docela kritické je tohle až při štípání polínek na zátop, protože tam člověk sází vlastní prsty na to, že ostří sekery je opravdu přesně tam, kam ho celá ruka bez možnosti vizuální kontroly a korekce v reálném čase směřuje. Přesto to jde dělat hodně přesně, rychle a dlouho bez úhony a občas tu sekeru i vyměnit, jen se to musí znova zaběhnout. A opět nějaké diskuze o "špatné sekeře" postrádají smysl. Pokud štípe bez námahy, tak je dobrá.
Mně to třeba víc než na mixu přijde důležité na GEQ, tam se skutečně najdou případy, kdy nejde jemné zásahy na kšeftu a ještě při hraní provádět, protože jsou podmíněné skoro mikroskopickými pohyby kolem nuly (která ještě bývá mechanicky aretovaná), většina využitelného rozsahu je maximálně do poloviny (tedy vlastně čtvrtiny) dráhy a pak už to pouze lže popisem panelu. Samostatný případ jsou ovládací prvky s vaklem, tedy vůlí mezi tím, co držíte v ruce a tím, co skutečně mění hodnotu, případně vadné enkodéry, které generují co je napadne. Tam nastavení správné hodnoty i s pomocí jejího zobrazení na displeji je něco výhra v loterii.
H.M.