od MADMAX » pon 15. zář 2014 14:49:36
svého času jsem si děla pro sebe srovnání na stejný aparát, stejný buben a stejného bubeníka. Zde jsou mé závěry:
AKG D112 je bohužel asi nejméně univerzální volba - ten mikrofon má díky velkému průměru membrány excelentní basy, bohužel s vrcholem někde okolo 180HZ, což už je oblast, kterou je třeba filtrovat, je to jenom nepříjemné, prkenné bučení, a navíc mu chybí presence - moderní namlaskaný zvuk se z něj dostává jen velmi těžko. Na jazz nebo třeba do dechovky - prosím.
Shure BETA52 velmi dobrý, univerzální zvuk.
Shure BETA91 vynikající zvuk s dostatek všeho, zahraje i na rovné EQ, výhoda - absence stojanu, nevýhody - nutnost phantomu a přece jen vyšší přeslechy a náchylnost na vazbu s bubeníkovým monitorem (což se dá řešit pomocí gate, ale ne všichni bubeníci to snášejí dobře).
AUDIX D6 - excelentní basy, zvl. pod 100Hz, hodně "předekvalizovaný" zvuk s tvrdší "tečkou" někde mezi 2-3kHz; pokud ji tam nechceme, obtížně se jí zbavuje. Kombinace Beta91 (kick in, tedy hluboko dovnitř)+ D6 (kick out, tedy před díru) asi nejlepší volba, riderová klasika z řady světových eventů. Na digitálním pultu se kick in obvykle zpožďuje o těch cca 30cm, aby se oba mikrofony dostaly do fáze.
AUDIX D4 - zbytečně ve stínu Dšestky, krásný a vyrovnaný "rychlý" zvuk, bližší B52 než D6, ovšem nemá tolik velmi hlubokých basů. Velmi citlivý, musel jsem ubírat na gainu.
Sennheiser e901 docela dobrá alternativa k Betě 91, nepatrně tupější zvuk.
Heil PR48 - ještě větší huhlátor než D112, navíc má kloub v takovém úhlu, že jej nelze strčit dírou dovnitř bubnu (až 5-10cm od hrací blány, což je u všech mikrofonů docela dobrý lék na to, jak ubrat basy a dostat tam mlaskanec, mne nepřesvědčil.
Totéž dvousystémový Lewitt. Pro mne nezajímavé.
Audio-Technice AE2500 dvousystémový mikrofon dynamika + cond., zajímavý nápad, ale kombinace B91+D6 dává podle mne lepší výsledky, dá se experimentovat s umístěním mikrofonu vůči sobě, zde jsou napevno dvě vložky vedle sebe a není to úplně ono.
Electro-Voice N/D868 trochu zbytečně přehlížený mikrofon s podobnou charakteristikou jako Shure Beta52.
S levným PL33 nemám zkušenost, ale je to pokud vím OEM Čína stejná jako AUDIX Fusion nebo Superlux...
výborné výsledky dává také velmi univerzální mikrofon Beyerdynamic M88.
svého času jsem si děla pro sebe srovnání na stejný aparát, stejný buben a stejného bubeníka. Zde jsou mé závěry:
AKG D112 je bohužel asi nejméně univerzální volba - ten mikrofon má díky velkému průměru membrány excelentní basy, bohužel s vrcholem někde okolo 180HZ, což už je oblast, kterou je třeba filtrovat, je to jenom nepříjemné, prkenné bučení, a navíc mu chybí presence - moderní namlaskaný zvuk se z něj dostává jen velmi těžko. Na jazz nebo třeba do dechovky - prosím.
Shure BETA52 velmi dobrý, univerzální zvuk.
Shure BETA91 vynikající zvuk s dostatek všeho, zahraje i na rovné EQ, výhoda - absence stojanu, nevýhody - nutnost phantomu a přece jen vyšší přeslechy a náchylnost na vazbu s bubeníkovým monitorem (což se dá řešit pomocí gate, ale ne všichni bubeníci to snášejí dobře).
AUDIX D6 - excelentní basy, zvl. pod 100Hz, hodně "předekvalizovaný" zvuk s tvrdší "tečkou" někde mezi 2-3kHz; pokud ji tam nechceme, obtížně se jí zbavuje. Kombinace Beta91 (kick in, tedy hluboko dovnitř)+ D6 (kick out, tedy před díru) asi nejlepší volba, riderová klasika z řady světových eventů. Na digitálním pultu se kick in obvykle zpožďuje o těch cca 30cm, aby se oba mikrofony dostaly do fáze.
AUDIX D4 - zbytečně ve stínu Dšestky, krásný a vyrovnaný "rychlý" zvuk, bližší B52 než D6, ovšem nemá tolik velmi hlubokých basů. Velmi citlivý, musel jsem ubírat na gainu.
Sennheiser e901 docela dobrá alternativa k Betě 91, nepatrně tupější zvuk.
Heil PR48 - ještě větší huhlátor než D112, navíc má kloub v takovém úhlu, že jej nelze strčit dírou dovnitř bubnu (až 5-10cm od hrací blány, což je u všech mikrofonů docela dobrý lék na to, jak ubrat basy a dostat tam mlaskanec, mne nepřesvědčil.
Totéž dvousystémový Lewitt. Pro mne nezajímavé.
Audio-Technice AE2500 dvousystémový mikrofon dynamika + cond., zajímavý nápad, ale kombinace B91+D6 dává podle mne lepší výsledky, dá se experimentovat s umístěním mikrofonu vůči sobě, zde jsou napevno dvě vložky vedle sebe a není to úplně ono.
Electro-Voice N/D868 trochu zbytečně přehlížený mikrofon s podobnou charakteristikou jako Shure Beta52.
S levným PL33 nemám zkušenost, ale je to pokud vím OEM Čína stejná jako AUDIX Fusion nebo Superlux...
výborné výsledky dává také velmi univerzální mikrofon Beyerdynamic M88.