od MADMAX » pát 22. dub 2016 10:25:44
Frogu, kondenzátorový mikrofon na živé vystupování s rockovou kapelou (a ještě navíc v malých klubech, nejspíš asi nebudete začínat na velkých venkovních pódiích) vůbec není dobrý nápad - proto je ostatně většinou nepoužívají ani ti profíci. Prakticky vždycky je koďan náchylnější na zpětnou vazbu a více bere ruchy z okolí. Používat ho může Klaus Meine, když má v uších IEM, trénovaný sytý hlas a bicí a kytarové aparáty někde 10 m od sebe. Ne ty, který se zpívat teprve učíš a metr za hlavou budeš mít dva crashe. Budou slyšet ty plechy, ale ne tebe.
Širší kardioida je lepší jen v tom, že snáze odpouští chyby v technice práce s mikrofonem, ale tu techniku se právě potřebuješ naučit, a když se jí naučíš, je úzká ledvina lepší. Kup si klidně Betu 58, Audixe OM-5, 6 nebo 7, Sennheisera e945 nebo tu N/D967 a soustřeď se na to, že do superkadioidy se ZPÍVÁ V OSE, že mikrofon se neotáčí směrem od sebe - do odposlechu, ANI KDYŽ NEZPÍVÁŠ, a že mikrofon se NIKDY NEMÁ držet "za bambuli". Taky je dobrý se naučit pracovat s dynamikou - když řvu, mikrofon jde dál od pusy, když zpívám něco tiššího, jdu s ním až na kontakt se rty (přestože přirozenost člověku velí, aby to dělal právě opačně). - Když se tohle naučíš, zvukaři tě budou milovat a chválit (a taky budeš mít mnohem lepší zvuk), protože popravdě to neumí ani spousta profíků (například Daniel Hůlka).
Jo a pokud chceš, aby Ti ten mikrofon dlouho a dobře sloužil, je dobrý nepouštět ho na zem, po koncertě ho nechat uschnout (ne strčit mokrý rovnou do neprodyšného pytlíku) a občas sundat bambuli a vyprat jí v mýdlové vodě (a nechat dokonale usušit, než ji našroubuješ zpátky). Sorry že jsem se tak rozkecal, ale věř že jsou to dobré rady.
Frogu, kondenzátorový mikrofon na živé vystupování s rockovou kapelou (a ještě navíc v malých klubech, nejspíš asi nebudete začínat na velkých venkovních pódiích) vůbec není dobrý nápad - proto je ostatně většinou nepoužívají ani ti profíci. Prakticky vždycky je koďan náchylnější na zpětnou vazbu a více bere ruchy z okolí. Používat ho může Klaus Meine, když má v uších IEM, trénovaný sytý hlas a bicí a kytarové aparáty někde 10 m od sebe. Ne ty, který se zpívat teprve učíš a metr za hlavou budeš mít dva crashe. Budou slyšet ty plechy, ale ne tebe.
Širší kardioida je lepší jen v tom, že snáze odpouští chyby v technice práce s mikrofonem, ale tu techniku se právě potřebuješ naučit, a když se jí naučíš, je úzká ledvina lepší. Kup si klidně Betu 58, Audixe OM-5, 6 nebo 7, Sennheisera e945 nebo tu N/D967 a soustřeď se na to, že do superkadioidy se ZPÍVÁ V OSE, že mikrofon se neotáčí směrem od sebe - do odposlechu, ANI KDYŽ NEZPÍVÁŠ, a že mikrofon se NIKDY NEMÁ držet "za bambuli". Taky je dobrý se naučit pracovat s dynamikou - když řvu, mikrofon jde dál od pusy, když zpívám něco tiššího, jdu s ním až na kontakt se rty (přestože přirozenost člověku velí, aby to dělal právě opačně). - Když se tohle naučíš, zvukaři tě budou milovat a chválit (a taky budeš mít mnohem lepší zvuk), protože popravdě to neumí ani spousta profíků (například Daniel Hůlka).
Jo a pokud chceš, aby Ti ten mikrofon dlouho a dobře sloužil, je dobrý nepouštět ho na zem, po koncertě ho nechat uschnout (ne strčit mokrý rovnou do neprodyšného pytlíku) a občas sundat bambuli a vyprat jí v mýdlové vodě (a nechat dokonale usušit, než ji našroubuješ zpátky). Sorry že jsem se tak rozkecal, ale věř že jsou to dobré rady.