od Richie » úte 29. srp 2006 12:43:46
Zdravim vsechny, potreboval bych poradit s koupi nastrojovych mikrofonu. Chcem s kapelou v domacich podminkach s celkem dobre vytlumenou zkusebnou a profi zvukovkou nahravat kytarove aparaty. Hrajem neco jako techno / progress metal a potrebujem hutny, citelny a "stavnaty" zvuk

Vicemene jsem rozhodnut pro tradicni Shure SM57 a ted hledam vhodny druhy kousek (kondenzatorovy), ktery by SM57 dobre "doplnil". Moje prvni varianta byla teda SM57 + malo-membranovy RODE NT5, z doslechu, recenzi a testu - pry kvalitni mikrofon, navic konkretne ke kombinaci SM57 a RODE NT5 jsem v testech na music-store.cz nasel: " ... Když jsem zvolil 2x „close miking„ Shure SM57 a Rode NT5 v poměru 1:1, objevil se naprosto masívní, dynamický a bez jakýchkoli úprav výborný zvuk (stack Marshall 900). Prostě „dynamika„ Shure dodá zdravou průraznost a Rode doplní jinak celkem prázdný zvuk ... " Navic RODE NT5 je ted v akci za dobrou cenu, takze o tom dost uvazuju. Probiral jsem tuhle variatnu s jednim odbornikem a ten by mi spise doporucil nejaky velko-membranovy - nemluvili jsme konkretne o kombinaci s SM57 (protoze s timhle nemel zkusenosti), ale obecne o hutnem kytarovem zvuku apod. - navrhl mi (v ramci mych financnich moznosti) Studio Project B1 a jeste lepe RODE NT1. Ta SP B1 by vysla o zhruba 1.000,- levneji nez RODE NT5 a RODE NT1(A) je uz o kapku drazsi, ale ohlasy jsou na ni dost dobre. Dejmetomu, ze Studio Project B1 by se mohla vyrovat RODE NT5 (pri kombinacich s SM57) - mel by byt obecne (pro nahravani hlasitych dist. kytar) lepsi velko-membranovy nez malo-membranovy nebo to neni pravidlem? Taky jsem se docetl, ze malo-membranove muzou trochu ztracet na basech (hutnosti) oproti velko-memabranovym. Dalsim dulezitym aspektem bude nejspis max. uroven vstupniho signalu - ta je ale u malo-membranove NT5 dokonce o cca 10dB "lepsi" (maximální SPL - 143 dB), nez u SP B1 (132dB) - pokud pojem "maximalni SPL" chapu spravne. Mate nekdo zkusenosti s temito mikrofony nebo jeste lepe s kombinacemi, ktere zde uvadim? Myslite, ze by se spise vyplatilo investovat do samotne (asi nejlepsi) RODE NT1 a ze by vysledek mohl byt srovnatelny s temito kombinacemi (SM57 + Studio Projects B1 nebo SM57 + RODE NT5)? Kdybych se rozhodl jen pro RODE NT1, mam jeste moznost pujcit si nejake starsi mikrofony a zkusit je "postavit" na misto SM57 (na kterou by tedy v pripade koupe RODE NT1 uz nezbyly penize) - a to Shure 588SB unisphere B (dnes pod nazvem - 588SDX), ktery by (podle toho co jsem se dozvedel od odbornika z pmc.cz) SM57 teor. i mohl "zastoupit" (- takze dalsi dilema :O) a dale AKG D190C (bohuzel k tomuto starsimu kousku uz sem na netu zadne info nenasel, ale kdo vi, treba z nej "vyleze" neco zajimaveho ;O)
Zdravim vsechny, potreboval bych poradit s koupi nastrojovych mikrofonu. Chcem s kapelou v domacich podminkach s celkem dobre vytlumenou zkusebnou a profi zvukovkou nahravat kytarove aparaty. Hrajem neco jako techno / progress metal a potrebujem hutny, citelny a "stavnaty" zvuk :-) Vicemene jsem rozhodnut pro tradicni Shure SM57 a ted hledam vhodny druhy kousek (kondenzatorovy), ktery by SM57 dobre "doplnil". Moje prvni varianta byla teda SM57 + malo-membranovy RODE NT5, z doslechu, recenzi a testu - pry kvalitni mikrofon, navic konkretne ke kombinaci SM57 a RODE NT5 jsem v testech na music-store.cz nasel: " ... Když jsem zvolil 2x „close miking„ Shure SM57 a Rode NT5 v poměru 1:1, objevil se naprosto masívní, dynamický a bez jakýchkoli úprav výborný zvuk (stack Marshall 900). Prostě „dynamika„ Shure dodá zdravou průraznost a Rode doplní jinak celkem prázdný zvuk ... " Navic RODE NT5 je ted v akci za dobrou cenu, takze o tom dost uvazuju. Probiral jsem tuhle variatnu s jednim odbornikem a ten by mi spise doporucil nejaky velko-membranovy - nemluvili jsme konkretne o kombinaci s SM57 (protoze s timhle nemel zkusenosti), ale obecne o hutnem kytarovem zvuku apod. - navrhl mi (v ramci mych financnich moznosti) Studio Project B1 a jeste lepe RODE NT1. Ta SP B1 by vysla o zhruba 1.000,- levneji nez RODE NT5 a RODE NT1(A) je uz o kapku drazsi, ale ohlasy jsou na ni dost dobre. Dejmetomu, ze Studio Project B1 by se mohla vyrovat RODE NT5 (pri kombinacich s SM57) - mel by byt obecne (pro nahravani hlasitych dist. kytar) lepsi velko-membranovy nez malo-membranovy nebo to neni pravidlem? Taky jsem se docetl, ze malo-membranove muzou trochu ztracet na basech (hutnosti) oproti velko-memabranovym. Dalsim dulezitym aspektem bude nejspis max. uroven vstupniho signalu - ta je ale u malo-membranove NT5 dokonce o cca 10dB "lepsi" (maximální SPL - 143 dB), nez u SP B1 (132dB) - pokud pojem "maximalni SPL" chapu spravne. Mate nekdo zkusenosti s temito mikrofony nebo jeste lepe s kombinacemi, ktere zde uvadim? Myslite, ze by se spise vyplatilo investovat do samotne (asi nejlepsi) RODE NT1 a ze by vysledek mohl byt srovnatelny s temito kombinacemi (SM57 + Studio Projects B1 nebo SM57 + RODE NT5)? Kdybych se rozhodl jen pro RODE NT1, mam jeste moznost pujcit si nejake starsi mikrofony a zkusit je "postavit" na misto SM57 (na kterou by tedy v pripade koupe RODE NT1 uz nezbyly penize) - a to Shure 588SB unisphere B (dnes pod nazvem - 588SDX), ktery by (podle toho co jsem se dozvedel od odbornika z pmc.cz) SM57 teor. i mohl "zastoupit" (- takze dalsi dilema :O) a dale AKG D190C (bohuzel k tomuto starsimu kousku uz sem na netu zadne info nenasel, ale kdo vi, treba z nej "vyleze" neco zajimaveho ;O)