od navstevnik » pon 09. srp 2021 19:10:30
No ony se tu vyskytovaly vselijak mizerne kopie reverzek i sneku. S mizerne okopirovanou bednou a neoriginalnimi reproduktory se casto stavalo, ze zvenku na baraku, kde se hralo, opadavala fasada, ale uvnitr v sale, v bednach malem horely civky reproduktoru a sotva to tam hralo. Tohle delaly jen mizerne zkopirovane bedny, nebo originalni konstrukce ruznych vseumelu.
Mel jsem uz nekdy v roce 1988, podle opravdu presne omereneho, americkeho originalu postavene, fakt presne kopie znamych reverzek FH-2 od Peavey, jeden kus pujceny od tehdejsiho zvukare Pragokoncertu. Bylo mi tez dobre znamo, jak ty originaly hraji s origo reproduktory BlackWidow 1504 a jak se chovaji venku ci uvnitr.
Ty originaly hraly vsude stejne a uz tehdy s tlakem a "kopanci", ke kterym se amatersti zvukari dostali az o mnoho let pozdeji, s prichodem kompaktnejsich konstrukci Zeck a hlavne subu od ElectroVoice.
Jenze nic podobneho temto origo reproduktorum BlackWidow tady v r. 1988 bezne nebylo k dosazeni, ani pres paseraky, ani za velky penize. A osobne jsem vyzkousel, ze jakakoli pujcena nahrada od Celestion, Fane ci JBL nehrala ani zdaleka tak, jako ty originaly.
Ta bedna na ty origose BW byla proste spocitana, odladena a cokoli jineho z te doby, v tom proste hrat nemohlo. A to zcela pomijim ruzne prekopavane Tesly a RFT.
K originalnim reproduktorum BW 1504-4, kterymi byla FH-2 orig osazena, jsem se dostal az 1990. 4ks jsem koupil v Nemecku, kde se daly objednat jako ND a dalsi 4ks v Rakousku. Pak jsem s celkem ctyrma FH-2 (8x 15"-500W-ks) delal paradu spoustu dalsich let
Ty Tesly ale vyborne fungovaly ve snekach, co byly pro ty Teslou upravene, puvodne kinaky, primo navrzene a odladene.
Asi uz nikdo nepamatuje, jak uchvatne hraly ty puvodni, 1x15" velke sneky z Tesly Vrable, co byly puvodne pouzite v tom jejich ctyrpasmovem PA z konce 80.let.
Ty sneky hraly uchvatne i presto, ze v nich byl pouzity jen jeden 150W reproduktor - on ale mel pravdivou citlivost rovnych 100dB/W/m. Takze opravdu stacilo, naprat do kazdeho z nich tech asi 150-200W z teslackych zesilovacu AZK220.
Pak skutecne nebylo dobre mozne, strizlivy se priblizit k sestave dvou naplno hrajicich sneku tohoto typu bliz, nez asi na 3-4m. Neslo dychat, to byly strasny rany, ostatne ty sneky byly i v tom origo, teslackem PA-cku zdvojene.
Videl jsem i roztodivne Y a M-konstrukce, udajne Martin Audio, co mely dokonce napul deleny, dlouhy zvukovody, celkova hloubka skoro 2m. Skoro vsecky hraly "jaksi", ale do prumernych reverzu to melo hodne daleko.
Kazdej v te dobe delal, co umel a na co mu stacily finance.
Jeden jediny 400W reproduktor EVM-15B ProLine, prisel v roce 1988 pres paseraky asi na 7-8 tisic korun, byt v Nemecku stal okolo 400 marek. EVM-18B uz stal okolo deseti tisic. To si fakt nemohl dovolit kazdy, tak se to ruzne latalo vsim, co bylo po ruce a vznikaly i zajimave "custom" exemplare, vyrabene za pomoci polotovaru-dilu z 15" reproduktoru s litym kosem, ruzne skladanymi magnety a civkami, vinutymi na vrstvene, epoxidem lepene AL-folii.
Hralo to nejak taky, nekdy i docela dobre, ale muselo jich byt vic. Takovej Andrej Cimbala, ten se timhle ducharenim docela dobre zivil cely devadesatky. Mozna jeste dyl, pak jsem ten obskurni podnik AC Akustika prestal sledovat.
Ty lidi, co v silne opilosti v tech snekach nechavali hlavy, jsem litoval. To muselo fyziologicky pusobit jako periodicky slaby otresy mozku, to byly opravdu velke rany. Ale videl jsem a slysel i sneky, co hraly tak mizerne, ze se tomu opilci nemohlo nic vaznejsiho stat.
No ony se tu vyskytovaly vselijak mizerne kopie reverzek i sneku. S mizerne okopirovanou bednou a neoriginalnimi reproduktory se casto stavalo, ze zvenku na baraku, kde se hralo, opadavala fasada, ale uvnitr v sale, v bednach malem horely civky reproduktoru a sotva to tam hralo. Tohle delaly jen mizerne zkopirovane bedny, nebo originalni konstrukce ruznych vseumelu.
Mel jsem uz nekdy v roce 1988, podle opravdu presne omereneho, americkeho originalu postavene, fakt presne kopie znamych reverzek FH-2 od Peavey, jeden kus pujceny od tehdejsiho zvukare Pragokoncertu. Bylo mi tez dobre znamo, jak ty originaly hraji s origo reproduktory BlackWidow 1504 a jak se chovaji venku ci uvnitr.
Ty originaly hraly vsude stejne a uz tehdy s tlakem a "kopanci", ke kterym se amatersti zvukari dostali az o mnoho let pozdeji, s prichodem kompaktnejsich konstrukci Zeck a hlavne subu od ElectroVoice.
Jenze nic podobneho temto origo reproduktorum BlackWidow tady v r. 1988 bezne nebylo k dosazeni, ani pres paseraky, ani za velky penize. A osobne jsem vyzkousel, ze jakakoli pujcena nahrada od Celestion, Fane ci JBL nehrala ani zdaleka tak, jako ty originaly.
Ta bedna na ty origose BW byla proste spocitana, odladena a cokoli jineho z te doby, v tom proste hrat nemohlo. A to zcela pomijim ruzne prekopavane Tesly a RFT.
K originalnim reproduktorum BW 1504-4, kterymi byla FH-2 orig osazena, jsem se dostal az 1990. 4ks jsem koupil v Nemecku, kde se daly objednat jako ND a dalsi 4ks v Rakousku. Pak jsem s celkem ctyrma FH-2 (8x 15"-500W-ks) delal paradu spoustu dalsich let :D
Ty Tesly ale vyborne fungovaly ve snekach, co byly pro ty Teslou upravene, puvodne kinaky, primo navrzene a odladene.
Asi uz nikdo nepamatuje, jak uchvatne hraly ty puvodni, 1x15" velke sneky z Tesly Vrable, co byly puvodne pouzite v tom jejich ctyrpasmovem PA z konce 80.let.
Ty sneky hraly uchvatne i presto, ze v nich byl pouzity jen jeden 150W reproduktor - on ale mel pravdivou citlivost rovnych 100dB/W/m. Takze opravdu stacilo, naprat do kazdeho z nich tech asi 150-200W z teslackych zesilovacu AZK220.
Pak skutecne nebylo dobre mozne, strizlivy se priblizit k sestave dvou naplno hrajicich sneku tohoto typu bliz, nez asi na 3-4m. Neslo dychat, to byly strasny rany, ostatne ty sneky byly i v tom origo, teslackem PA-cku zdvojene.
Videl jsem i roztodivne Y a M-konstrukce, udajne Martin Audio, co mely dokonce napul deleny, dlouhy zvukovody, celkova hloubka skoro 2m. Skoro vsecky hraly "jaksi", ale do prumernych reverzu to melo hodne daleko.
Kazdej v te dobe delal, co umel a na co mu stacily finance.
Jeden jediny 400W reproduktor EVM-15B ProLine, prisel v roce 1988 pres paseraky asi na 7-8 tisic korun, byt v Nemecku stal okolo 400 marek. EVM-18B uz stal okolo deseti tisic. To si fakt nemohl dovolit kazdy, tak se to ruzne latalo vsim, co bylo po ruce a vznikaly i zajimave "custom" exemplare, vyrabene za pomoci polotovaru-dilu z 15" reproduktoru s litym kosem, ruzne skladanymi magnety a civkami, vinutymi na vrstvene, epoxidem lepene AL-folii.
Hralo to nejak taky, nekdy i docela dobre, ale muselo jich byt vic. Takovej Andrej Cimbala, ten se timhle ducharenim docela dobre zivil cely devadesatky. Mozna jeste dyl, pak jsem ten obskurni podnik AC Akustika prestal sledovat.
Ty lidi, co v silne opilosti v tech snekach nechavali hlavy, jsem litoval. To muselo fyziologicky pusobit jako periodicky slaby otresy mozku, to byly opravdu velke rany. Ale videl jsem a slysel i sneky, co hraly tak mizerne, ze se tomu opilci nemohlo nic vaznejsiho stat.