od Návštěvník » sob 20. srp 2011 23:02:55
Nene knobtweakere, nejsem od distributora, ačkoli se s lidmi odtamtud velmi dobře znám... A ty pulty znám nejen jako uživatel, ale trošinku jim vidím i "pod dekl". Navíc D1 byl první dospělý digitál, na který jsem si sáhnul, takže možná proto to nadšení... Předtím jsem si hrál snad jen s Yamahou 01 a dodnes z toho mám noční můry

K DiGiCu jsem byl přivlečen před mnoha lety (v době, kdy byl snad jedinej kousek v ČR v T-Servisu) skoro násilím, bez návodu, bez nápovědy z publika (rozuměj někoho, kdo s tím umí) a troufnu si tvrdit, že během půlhodinky jsem se s ním naučil do té míry, že bych na něm akcičku odkroutil. Asi bych se u toho zapotil, ale mám dojem, že o nic horší, než první samostatná akce zvukařského novorozence na jakémkoli vybavení by to nebylo...

Proto na té podobnosti ovládání s klasickým analogovým pultem prostě trvám. Vždyť na tom DiGiCu je to fakt jak na velkým analogovým pultu, klasickej channelstrip seshora dolů gain, phantom, fáze atd > insert > EQ > dynamika > AUXy > pan > výstupní routing. A vedle displeje logicky naskládaný enkodéry pro ovládání ekvalizéru plus další dva pro threshold kompresoru a gejtu. Jednoduchý, geniální, žádný debilní tlačítka a menu jak na některých Yamahách třeba... Zdůrazňuji, že mluvím o zvučení na tom pultu, ne o jeho konfiguraci, tam se dá snadno zamotat, ale to je jak u každýho počítače, no

Když už jsi zmínil Soundcrafty Vi, tak musím říct, že to jsou pulty, které se mi líbí moc, jsou chytře udělané, parádně fungují a patří do první ligy, bez debat. Ovšem napsat v jedné větě slova "digitál Yamaha" a "záludné ovládání DiGiCa" (necituju Tě přesně, promiň...) je poněkud zvláštní, abych tak řekl

Je tedy fakt, že SD8/SD9 jsou už trošku víc "na palici" zejména kvůli tomu (nebo respektive to je věc, která trošku mate mě osobně, jiní s tím třeba problém nemají) že mají jen jeden displej a člověk furt musí bejt ve střehu a hlídat, kde je

U SD9 je to ještě malinko horší tím, že je tam displej umístěný nad sedmým až osmnáctým fadery a stane se, že si "pohledově spojím" fader a channelstrip nad ním. Ale je to o zvyku a krom toho mají SD.. nějaké chytřejší vychytávky, než D....
Stabilita... Jo, to je u DiGiCa celkem známá věc, taky jsem se setkal několikrát s tím, že konzole "spadla", ale mám z toho takový dojem, že v řadě případů to bylo v podstatě zaviněno selháním lidskýho faktoru, kdy uživatel nevědomky chtěl od pultu nějakou pitomost (například se "zacyklil" v routování výstupů stylem, že si poslal výstupy ze subgroups do masteru a ten pak zase nasměroval do subgroups). Ale jo, uznávám - tohle je věc, na které musí angláni pořád makat. A řekl bych, že se jim to daří, nové řady (a starší řady po update) jsou na tom myslím si už celkem dobře.
Efekty postačí spíš na většinu normálních aplikací, konec konců není až takový problém si efekťáček s D-TWO a PCM91 k pultu přibalit. Ale zase když vidím, že si mnoho českých "zvukařů" neumí toho Lexicona ani nastavit a jede stejně na tovární presety, tak si kolikrát říkám, že je pitomost ho vůbec kupovat a stačí mít SPX900
Ano, berte mě tak, že jsem DiGiCo - pozitivní
a proto mě nemusíte brát vážně. Ale doporučuju si nějaký DiGiCo vyzkoušet, to je jedinej způsob, jak se přesvědčit o tom, jak to vlastně je.
Nene knobtweakere, nejsem od distributora, ačkoli se s lidmi odtamtud velmi dobře znám... A ty pulty znám nejen jako uživatel, ale trošinku jim vidím i "pod dekl". Navíc D1 byl první dospělý digitál, na který jsem si sáhnul, takže možná proto to nadšení... Předtím jsem si hrál snad jen s Yamahou 01 a dodnes z toho mám noční můry :D K DiGiCu jsem byl přivlečen před mnoha lety (v době, kdy byl snad jedinej kousek v ČR v T-Servisu) skoro násilím, bez návodu, bez nápovědy z publika (rozuměj někoho, kdo s tím umí) a troufnu si tvrdit, že během půlhodinky jsem se s ním naučil do té míry, že bych na něm akcičku odkroutil. Asi bych se u toho zapotil, ale mám dojem, že o nic horší, než první samostatná akce zvukařského novorozence na jakémkoli vybavení by to nebylo... :D Proto na té podobnosti ovládání s klasickým analogovým pultem prostě trvám. Vždyť na tom DiGiCu je to fakt jak na velkým analogovým pultu, klasickej channelstrip seshora dolů gain, phantom, fáze atd > insert > EQ > dynamika > AUXy > pan > výstupní routing. A vedle displeje logicky naskládaný enkodéry pro ovládání ekvalizéru plus další dva pro threshold kompresoru a gejtu. Jednoduchý, geniální, žádný debilní tlačítka a menu jak na některých Yamahách třeba... Zdůrazňuji, že mluvím o zvučení na tom pultu, ne o jeho konfiguraci, tam se dá snadno zamotat, ale to je jak u každýho počítače, no :) Když už jsi zmínil Soundcrafty Vi, tak musím říct, že to jsou pulty, které se mi líbí moc, jsou chytře udělané, parádně fungují a patří do první ligy, bez debat. Ovšem napsat v jedné větě slova "digitál Yamaha" a "záludné ovládání DiGiCa" (necituju Tě přesně, promiň...) je poněkud zvláštní, abych tak řekl :) Je tedy fakt, že SD8/SD9 jsou už trošku víc "na palici" zejména kvůli tomu (nebo respektive to je věc, která trošku mate mě osobně, jiní s tím třeba problém nemají) že mají jen jeden displej a člověk furt musí bejt ve střehu a hlídat, kde je :) U SD9 je to ještě malinko horší tím, že je tam displej umístěný nad sedmým až osmnáctým fadery a stane se, že si "pohledově spojím" fader a channelstrip nad ním. Ale je to o zvyku a krom toho mají SD.. nějaké chytřejší vychytávky, než D....
Stabilita... Jo, to je u DiGiCa celkem známá věc, taky jsem se setkal několikrát s tím, že konzole "spadla", ale mám z toho takový dojem, že v řadě případů to bylo v podstatě zaviněno selháním lidskýho faktoru, kdy uživatel nevědomky chtěl od pultu nějakou pitomost (například se "zacyklil" v routování výstupů stylem, že si poslal výstupy ze subgroups do masteru a ten pak zase nasměroval do subgroups). Ale jo, uznávám - tohle je věc, na které musí angláni pořád makat. A řekl bych, že se jim to daří, nové řady (a starší řady po update) jsou na tom myslím si už celkem dobře.
Efekty postačí spíš na většinu normálních aplikací, konec konců není až takový problém si efekťáček s D-TWO a PCM91 k pultu přibalit. Ale zase když vidím, že si mnoho českých "zvukařů" neumí toho Lexicona ani nastavit a jede stejně na tovární presety, tak si kolikrát říkám, že je pitomost ho vůbec kupovat a stačí mít SPX900 :D
[color=#FF0000]Ano, berte mě tak, že jsem DiGiCo - pozitivní :) a proto mě nemusíte brát vážně. Ale doporučuju si nějaký DiGiCo vyzkoušet, to je jedinej způsob, jak se přesvědčit o tom, jak to vlastně je.[/color]