od mkarr » úte 19. kvě 2015 14:44:59
Se zatlumováním interního mikrofonu se to má blbě na dvou frontách.
Jednak může být přebuzený samotný mikrofon, který prostě není na takový akustický tlak stavěný a když jej budeš chtít něčím přikrýt, nikdy to nezatlumí všechny frekvence stejnoměrně, takže výsledkem bude obvykle zahuhalný nehezký zvuk, pokud už se to vůbec nějak konstrukčně podaří. Navíc si to o to víc nabere zvuk skrz tělo kamery, který bude mít ještě ozvěnu z plastového chassis kamery samotné.
Druhak to může být přebuzený vstup a s tím se dá něco dělat spíš elektricky, pokud jsi trochu bastlíř a nebojíš se kameru otevřít. Mikrofon bude nejspíš elektretový, takže po jednom páru drátů jede napájení do mikrofonu a zároveň signál z mikrofonu. Když to budeš chtít tlumit, musíš nejprve oddělit napájení od signálu, čili na desce kam je mikrofon připojený zjistit kde je oddělovací kondenzátor za kterým už je čistý signál a tam si přibastlit přepínač, nebo logarytmický potenciometr/trimr jako odporový dělič. V případě že je Tvoje kamera stereo, tak to vše samozřejmě dvakrát. Očekávej ale, že si tím můžeš zvukově o trochu pohoršit, nebo si tam zanést rušení ze špatně odstíněných součástek a vedení, pokud to neuděláš dost pečlivě.
Osobně bych se taky raději pustil do šetření na nejlevnější použitelný externí mikrofon, nebo rekordér jako třeba ta H1 které obvykle mívají vyšší kvalitu než vestavěný mikrofon a navíc mívá onen výš zmíněný nastavitelný útlum. Jen na levné Zoomy trochu pozor, mívají nepříjemně silný manipulační hluk, takže na tiché prostředí to nemusí být žádná velká výhra. Raději předem otestovat alespoň na krámě.
Se zatlumováním interního mikrofonu se to má blbě na dvou frontách.
Jednak může být přebuzený samotný mikrofon, který prostě není na takový akustický tlak stavěný a když jej budeš chtít něčím přikrýt, nikdy to nezatlumí všechny frekvence stejnoměrně, takže výsledkem bude obvykle zahuhalný nehezký zvuk, pokud už se to vůbec nějak konstrukčně podaří. Navíc si to o to víc nabere zvuk skrz tělo kamery, který bude mít ještě ozvěnu z plastového chassis kamery samotné.
Druhak to může být přebuzený vstup a s tím se dá něco dělat spíš elektricky, pokud jsi trochu bastlíř a nebojíš se kameru otevřít. Mikrofon bude nejspíš elektretový, takže po jednom páru drátů jede napájení do mikrofonu a zároveň signál z mikrofonu. Když to budeš chtít tlumit, musíš nejprve oddělit napájení od signálu, čili na desce kam je mikrofon připojený zjistit kde je oddělovací kondenzátor za kterým už je čistý signál a tam si přibastlit přepínač, nebo logarytmický potenciometr/trimr jako odporový dělič. V případě že je Tvoje kamera stereo, tak to vše samozřejmě dvakrát. Očekávej ale, že si tím můžeš zvukově o trochu pohoršit, nebo si tam zanést rušení ze špatně odstíněných součástek a vedení, pokud to neuděláš dost pečlivě.
Osobně bych se taky raději pustil do šetření na nejlevnější použitelný externí mikrofon, nebo rekordér jako třeba ta H1 které obvykle mívají vyšší kvalitu než vestavěný mikrofon a navíc mívá onen výš zmíněný nastavitelný útlum. Jen na levné Zoomy trochu pozor, mívají nepříjemně silný manipulační hluk, takže na tiché prostředí to nemusí být žádná velká výhra. Raději předem otestovat alespoň na krámě.