od kelly.ok » pát 30. zář 2022 7:42:19
Tím pádem bych začal u těch BC Sub18. Odsimulovat to v origo bedně (je provedená úprava vratná do tohoto stavu?), odsimulovat tvou úpravu, porovnat a zjistit jak se to +/- má chovat. Změřit impedanční char. bedny, ze které zjistíš skutečné ladění, ať víš, jak blízko/daleko od simulace v reálu jsi (např. to velké množství tlumícího materiálu uvnitř umí s laděním také docela dost hnout a blbě se simuluje). Tyhle úpravy od oka jsou spíš taková loterie. Pak bych bedně dal opravdový processing, řešit to pomocí GEQ je taková nouzová berlička. LPF pod laděním bedny je u bassreflexu nutnost - pod laděním se bassreflex chová jako akustický zkrat, driver má velmi vysokou výchylku,... 40Hz mi přijde skoro škoda, šel bych níž, správně naladěná 18" v bassreflexu by měla zvládnout níž. Naopak, dělit shoda 18" na 120Hz mi přijde už skoro vysoko, ale záleží taky, co vršky dovolí. Pak je tu ten fakt, co psal i exxxi, každá konstrukce je charakterově trochu jiná, a ne všechny nedostatky zvládne zachránit (nebo přednosti vyzdvihnout) EQ.
A v neposlední řadě i samotné hodnocení. Je fajn si udělat nějaký ucelený proces. Ideálně mít vždy co nejvíce podobné poslechové podmínky, mít připravenou hudbu, kterou znáš, máš naposlouchanou, má odpovídající kvalitu a je tam to, co od ní pro to které hodnocení potřebuju (když to přeženu, asi nebudu hodnotit suby na nahrávce smyčcového kvartetu apod.). Mít ideálně vždy stejný zdroj a stejně nastavený signálový řetězec a podle toho hodnotit a řešit. Opak vede k unáhleným rozhodnutím a krokům, což mám trochu pocit, že se ti stalo.
Tím pádem bych začal u těch BC Sub18. Odsimulovat to v origo bedně (je provedená úprava vratná do tohoto stavu?), odsimulovat tvou úpravu, porovnat a zjistit jak se to +/- má chovat. Změřit impedanční char. bedny, ze které zjistíš skutečné ladění, ať víš, jak blízko/daleko od simulace v reálu jsi (např. to velké množství tlumícího materiálu uvnitř umí s laděním také docela dost hnout a blbě se simuluje). Tyhle úpravy od oka jsou spíš taková loterie. Pak bych bedně dal opravdový processing, řešit to pomocí GEQ je taková nouzová berlička. LPF pod laděním bedny je u bassreflexu nutnost - pod laděním se bassreflex chová jako akustický zkrat, driver má velmi vysokou výchylku,... 40Hz mi přijde skoro škoda, šel bych níž, správně naladěná 18" v bassreflexu by měla zvládnout níž. Naopak, dělit shoda 18" na 120Hz mi přijde už skoro vysoko, ale záleží taky, co vršky dovolí. Pak je tu ten fakt, co psal i exxxi, každá konstrukce je charakterově trochu jiná, a ne všechny nedostatky zvládne zachránit (nebo přednosti vyzdvihnout) EQ.
A v neposlední řadě i samotné hodnocení. Je fajn si udělat nějaký ucelený proces. Ideálně mít vždy co nejvíce podobné poslechové podmínky, mít připravenou hudbu, kterou znáš, máš naposlouchanou, má odpovídající kvalitu a je tam to, co od ní pro to které hodnocení potřebuju (když to přeženu, asi nebudu hodnotit suby na nahrávce smyčcového kvartetu apod.). Mít ideálně vždy stejný zdroj a stejně nastavený signálový řetězec a podle toho hodnotit a řešit. Opak vede k unáhleným rozhodnutím a krokům, což mám trochu pocit, že se ti stalo.