od Otus » úte 20. zář 2011 17:47:07
Dobrý den,
už delší dobu se peru s tímto problémem: Realizace a celkové zvučení kapely s kytarami a samplovanými smyčkami zároveň.
První věcí je, jak vlastně ony samply pojmout. Nejjednodušší řešení, které používáme teď, je obyčejná stereo wav přes zvukovou kartu, rozdělená tak, že levá stopa (metronom) jde bubeníkovi a pravá (hudební obsah), jde do předzesilovače a poté do mixu.
Bohužel ve studiové verzi je elektronické složka hodně založená na stereu a v PA se to potom míchá dost blbě, když je to násilým přetavené do monostopy. Samply jsou někde příliš potichu, někde příliš nahlas. Šikovní zvukaři si s tím poradí, ale většinou se obzvláště u rockových a metalových zvučmajstrů setkáváme s tím, že samply jednoduše ignorují a bývá jich tam dost málo. Určitě je něco, co bychom i my, jakožto producenti mohli vylepšit, aby se toho live zvukaři tolik nebáli.
Druhá věc se týká toho, že už jsem otrávený věčně s sebou tahat notebook se zvukovkou. Ani ne kvůli velikosti, ale tyhle věcičky na to prostě nejsou dělané a jeden nikdy neví, kdy mu PC selže.
Nevíte o nějakém levnějším HDD recorderu + míxu, který by zvládnul přehrát minimálně 3 stopy, každou do jiného kanálu? Jak jsem psal výše: Je potřeba pustit metronom bubeníkovi (ideálně i se samply) a pak pravý a levý kanál zvlášť pouštět zvukaři. Našel jsem sice nějaké HDD recordery s různými efekty a možnostmi, ale přišlo mi to jako zabíjení komára palicí.
Předem děkuji za odpovědi,
Ota
Dobrý den,
už delší dobu se peru s tímto problémem: Realizace a celkové zvučení kapely s kytarami a samplovanými smyčkami zároveň.
První věcí je, jak vlastně ony samply pojmout. Nejjednodušší řešení, které používáme teď, je obyčejná stereo wav přes zvukovou kartu, rozdělená tak, že levá stopa (metronom) jde bubeníkovi a pravá (hudební obsah), jde do předzesilovače a poté do mixu.
Bohužel ve studiové verzi je elektronické složka hodně založená na stereu a v PA se to potom míchá dost blbě, když je to násilým přetavené do monostopy. Samply jsou někde příliš potichu, někde příliš nahlas. Šikovní zvukaři si s tím poradí, ale většinou se obzvláště u rockových a metalových zvučmajstrů setkáváme s tím, že samply jednoduše ignorují a bývá jich tam dost málo. Určitě je něco, co bychom i my, jakožto producenti mohli vylepšit, aby se toho live zvukaři tolik nebáli.
Druhá věc se týká toho, že už jsem otrávený věčně s sebou tahat notebook se zvukovkou. Ani ne kvůli velikosti, ale tyhle věcičky na to prostě nejsou dělané a jeden nikdy neví, kdy mu PC selže.
Nevíte o nějakém levnějším HDD recorderu + míxu, který by zvládnul přehrát minimálně 3 stopy, každou do jiného kanálu? Jak jsem psal výše: Je potřeba pustit metronom bubeníkovi (ideálně i se samply) a pak pravý a levý kanál zvlášť pouštět zvukaři. Našel jsem sice nějaké HDD recordery s různými efekty a možnostmi, ale přišlo mi to jako zabíjení komára palicí.
Předem děkuji za odpovědi,
Ota