od KamilV » čtv 23. led 2014 7:36:01
Tak napřed mix:
- master fader "patří" do nuly, já na začátek dávám cca -5 až -6 dB, abych měl v průběhu večera kam přidávat, okolí si totiž na hladinu zvuku zvykne a je potřeba dorovnávat jejich pocit, že už to není tak nahlas
- pak jsou dva pohledy na každý vstup:
- GAIN UNITY - na gainu si vybudíš signál do nuly a faderem si vyjedeš tak, jak je potřeba, vokály a sólové nástroje budou kolem nuly, doprovodné budou níž, dobře se v tom orientuje, dobře se pracuje s FX (snadno si představíš THD), taky máš ideální odstup signál/šum
- LEVEL UNITY - fader vyjedeš do nuly a gainem vyjedeš na hlasitost, jaká je potřeba, signál se vůbec nemusí k nule vybudit
Pak zesilovače / nebo poťáky na aktivkách:
- pokud vím, že budu potřebovat plný výkon, nechávám poťák naplno a případně si to drobně zkrouhnu na mixu
- pokud vím, že to bude decentní večer s tichýma pasážema, dám poťáky třeba na 3/4, abych snížil šum horny (každá trochu šumí, zblízka, v tichu...)
Tak napřed mix:
- master fader "patří" do nuly, já na začátek dávám cca -5 až -6 dB, abych měl v průběhu večera kam přidávat, okolí si totiž na hladinu zvuku zvykne a je potřeba dorovnávat jejich pocit, že už to není tak nahlas
- pak jsou dva pohledy na každý vstup:
- GAIN UNITY - na gainu si vybudíš signál do nuly a faderem si vyjedeš tak, jak je potřeba, vokály a sólové nástroje budou kolem nuly, doprovodné budou níž, dobře se v tom orientuje, dobře se pracuje s FX (snadno si představíš THD), taky máš ideální odstup signál/šum
- LEVEL UNITY - fader vyjedeš do nuly a gainem vyjedeš na hlasitost, jaká je potřeba, signál se vůbec nemusí k nule vybudit
Pak zesilovače / nebo poťáky na aktivkách:
- pokud vím, že budu potřebovat plný výkon, nechávám poťák naplno a případně si to drobně zkrouhnu na mixu
- pokud vím, že to bude decentní večer s tichýma pasážema, dám poťáky třeba na 3/4, abych snížil šum horny (každá trochu šumí, zblízka, v tichu...)