OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu

Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu

od Ondráš » stř 08. říj 2014 19:46:53

Ne tak docela. Oddelovaci trafo na analogovy zvuk nebo analogove video stoji par "kacek" a brum a ruseni zpusobene ruznymi potencialy to vyresi.

U dig. nekomprimovanych videosignalu je problem, u DVI/HDMI nebo SDI signalu nejde o vyreseni prenosu na dlouhou vzdalenost od nekud nekam, ale o lokalni zapojeni, kde se potkavaji ruzne napajeci okruhy nebo casti vedeni v jednom racku, kam je privedena treba cast trasy matalickym kabelem, na ktery se po ceste neco naindukovalo, ruzne napajeci okruhy atp.

Optika to nevyresi, protoze jednak pro nektere signaly ani totalni galvanicke oddeleni vubec neni (HDMI-nevim o nicem takovem), existuje galvanicke oddeleni pro DVI i SDI, ale jednak je to velmi drahe, je problem casto s nizkou hodnotou napeti oddeleni vstupu od vystupu (SDI) a kazde takove zarizeni navic vetsinou negativne ovlivnuje digitalni signal (utlum, deformace prubehu, rozhozeni casove zakladny). Nehlede na to, ze se takova zarizeni v tesnem uzavrenem racku ovlivnuji i navzajem, a to myslim elektricky, uz vubec nemluvim o softwaru v nich apod.-to je dalsi kapitola.. :roll:

Hodne by treba pomohlo, pokud by vyrobci takovych zarizeni na patricnych vstupech a vystupech meli galvanicke oddeleni optocleny, ale to je u komercnich zarizeni, se kterymi se clovek setkava nejcasteji, utopie.

Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu

od Mike76 » úte 07. říj 2014 22:42:47

Optika... Není problém se vzdáleností a je to galvanicky odděleno ....

Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu

od Ondráš » úte 07. říj 2014 22:36:41

Mike76: To urcite, ale v praxi se setkavam v posledni dobou s problemem, ktery nevim jak resit, resp. jak resit levne a efektivne.
Nechci prilis OT, protoze se to netyka zvuku, ale spis obrazu, ale jen podotknu, ze stejne problemy, ktere neustale resime v oblasti analogoveho zvuku (brumy, ruseni, zemni smycky vlivem ruznych potencialu) se v hojne mire hlavne u slozitejsich instalaci objevuji v oblasti obrazove techniky, hlavne DVI, HDMI, SDI apod. Tam zadna trafa nejsou a kolikrat zasnu, jake napeti se kde objevi a to tem digi masinkam, co pracuji se signalovymi urovnemi v mV a modernimy procesory, zrovna vubec nesvedci.

Resi to jen v podstate totalni galvanicke oddeleni treba pomoci optiky nebo napajecich zdroju s galvanickym oddelenim. Myslim si, ze nas tohle jeste potrapi, stejne jako bezdraty :evil: .

Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu

od Mike76 » úte 07. říj 2014 22:12:27

Jojo
Zemění je třeba dělat pořádně člověk tím předjede mnoha problémům...

Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu

od Ota » úte 07. říj 2014 21:52:23

Mike:
Tráfka pro AES/EBU jsou levné a snadněji vyrobitelné. Kvalitní přenosová analogová jsou již věda.
Na profi mixech ale nechybí jen proto, že by byla ta audio tráfka drahá. Nejsou všelék, někde má elektronická symetrie více výhod. Zjednodušeně lze říci, že tráfka jsou vhodnější tam, kde je třeba galvanicky oddělit, tj. hlavně na dlouhých vedeních mezi místy s různými zemními potenciály. Také poskytují již z principu dokonalejší symetrii, což elektronická struktura vlivem rozptylu hodnot součástek tak dobře nezajistí, což je opět náskok na dlouhé lince. Ale má naopak obtížně dosažitelné velmi kvalitní elektroakustické vlastnosti, které se ale snáze docilují elektronikou. Pro aplikace FOH - mixpult a vůbec lokální propojování několika málo desítek metrů a za předpokladu technické ukázněnosti v oblasti PE / GND má spíše výhody elektronická symetrie. Tím však nesnižuji význam potřeby transformátorových di-boxů u live produkcí.

Adamis: koukám, že se ten diletantismus nějak tvrději rozmáhá..., viz další vlákna. Ach jo.

Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu

od Mike76 » úte 07. říj 2014 21:45:17

Teď jsem si u flašky červeného otevřel schéma jednoho profesionálního zařízení a podíval jsem se jak dělají vstupní i výstupní symetrickou část. Opravdu poučné. U digitálních vstupů/výstupů AES/EBU mají trafa všude u analogu nejsou. Jinak všude filtry, cívky, odpory na vstupech a výstupech a přepěťové ochrany úplně na konci a začátku.

Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu

od adamis » úte 07. říj 2014 21:36:27

Nedávno jsme hráli v Zákupech u České Lípy - tam se starosta nechal ukecat místním elektrikářem, který si koupil "nějakou" aparaturu a totálně zabil celé městské slavnosti - já jsem to ještě uhrál na moje JBLy, po nás šel Fleret, který chtěl utéct a jen klečení starosty na kolenou a lahvinka borůvkové pálenky to zachránila (zvuk byl příšernej) - co se potom dělo na Divokej Bill revival jsem dodnes nezjistil...

Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu

od Ota » úte 07. říj 2014 21:29:49

Tak to by mělo být OK.

Člověče, ... jak znejistěl??!!? :D No tak vidíš, v tomhle je třeba mít jasno, co proč a jak, pak Tě banda amatérů na akci nemůže ohrozit. :)
No bohužel může, když pořadatel městských slavností hledí pouze na kritérium nejnižší nabídkové ceny.

Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu

od adamis » úte 07. říj 2014 21:12:45

Oto, teď jsi mě znejistěl - používám dvoužilový mikrofoní kabel se stíněním - propojím stíněním 1/1 - jednou žilou 2/2 a druhou 3/3...

Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu

od Mike76 » úte 07. říj 2014 21:08:12

Jasně operáky trafa jsou drahý

Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu

od Ota » úte 07. říj 2014 21:04:04

Takže jsou opradu symetrické... ? ...

Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu

od adamis » úte 07. říj 2014 20:59:36

Pokud se ptáš mě: šňůry si dělám sám (jsem vyučený elektromechanik, pájku ještě udržím...) a po zkompletování VŽDY přezkouším - mám takovou krabičku od Behringera CT-100

Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu

od Ota » úte 07. říj 2014 20:56:14

Mike: trafa ne, ale elektronickou symetrii ano. Na vstupech tzv. přístrojový OZ a na výstupech zase zjednodušeně řečeno neinvertující i invertující operák "proti sobě", nebo přinejmenším falešnou symetrii rezistorem na pinu "mínus" OUT proti GND.

Adamis: Ještě mě napadá, jelikož to vypadá spíše na propojení sterea do symetrického IN: jaké používáš šňůry od mixu do páráku? Jsou to opravdu správně zapojené, symetrické, tj. dvoužilové XLR-XLR?

Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu

od Mike76 » úte 07. říj 2014 20:47:21

Obecně mají profi mixy na linkových výstupech a výstupech trafa?

Re: OUT z mixpultu do IN druhého mixpultu

od Ota » úte 07. říj 2014 20:40:34

Mike, snadno. Stačí, když se již nedostává na hlavním mixu vstupů a tak se linky z dalšího připojí např. do AUX RETURN, nebo někdy i TAPE IN. A nebo má mnoho levnějších a nebo i starších mixpultů stereo šavle s asymetrickými vstupy.

A bohužel je stále více akcí, kde zvučí příležitostně a tudíž za levno muzikanti z nějaké místní hudební skupiny, pro které není elektroakustika/elektronika příliš silnou stránkou.


Adamis:
a) nastudovat základy o symetrii audia a di-boxech - fakt je toho nejen zde, ale i jinde na netu požehnaně a zároveň i velmi polopatě vysvětleno. Pak si s tím kdyžtak snadno poradíš dle situace.
b) Pořiď si kvalitní pasivní di-box 1:1 pro linkové úrovně a odpovídající dvojice kabelových redukcí z XLR na: JACK stereo (TRS), JACK mono a CINCH (RCA). Až nastuduješ, tak si to dle ceny vytipuj a dej vědět, popojedem. :-)
c) Po zvukařích předem požaduj dvě symetrické linky. Ne, že se k tomu využije jedna symetrická linka, která se rozdělí na dva kanály. Ne že by to vůbec nešlo takto provizorně "neprofi" realizovat, ale musí se vědět jak, což zmiňovaní "zvukaři" většinou neznají.

Nahoru