od TomasVv » stř 18. lis 2020 16:33:21
Live nebo studio?
Začíná to volbou hráče a nástroje (to se řeší z pozice zvukaře blbě, ale blbý nástroj bude znít blbě, stejně jako špatný hráč dobře nezahraje a nic na světě s tím nic neudělá), seřízením smyčce, výběrem a umístěním mikrofonu. Umístění je fakt hodně podstatné. Nejcitlivější na nepříjemné projevy je kontaktní snímání klipsnou. Laciná klipsna udělá horší službu, než běžný mikrofon metr daleko, pokud to situace umožňuje.
Hodně se dá zjistit od DPA univerzity
https://www.dpamicrophones.com/mic-univ ... c-a-violin
No a pak analýza nahrávky (nebo poslech při zvukovce). Je to tam hnusné furt? Najít na EQ a pryč s tím. Je to záležitost jen nějaké dynamiky? Pásmová komprese na dané hnusné pásmo bude citlivější, ale bacha na změny barvy. Nebo vyhledat ona místa v záznamu a citlivě upravit.
Já dělám live, takže na pásmové komprese nemám většinou čas a mnohdy ani techniku, takže co nevyřeším polohou, krájím na EQ.
Live nebo studio?
Začíná to volbou hráče a nástroje (to se řeší z pozice zvukaře blbě, ale blbý nástroj bude znít blbě, stejně jako špatný hráč dobře nezahraje a nic na světě s tím nic neudělá), seřízením smyčce, výběrem a umístěním mikrofonu. Umístění je fakt hodně podstatné. Nejcitlivější na nepříjemné projevy je kontaktní snímání klipsnou. Laciná klipsna udělá horší službu, než běžný mikrofon metr daleko, pokud to situace umožňuje.
Hodně se dá zjistit od DPA univerzity https://www.dpamicrophones.com/mic-university/how-to-mic-a-violin
No a pak analýza nahrávky (nebo poslech při zvukovce). Je to tam hnusné furt? Najít na EQ a pryč s tím. Je to záležitost jen nějaké dynamiky? Pásmová komprese na dané hnusné pásmo bude citlivější, ale bacha na změny barvy. Nebo vyhledat ona místa v záznamu a citlivě upravit.
Já dělám live, takže na pásmové komprese nemám většinou čas a mnohdy ani techniku, takže co nevyřeším polohou, krájím na EQ.