od mkarr » sob 11. zář 2021 4:01:29
Nechápeš....
Jde o to, že když jeden signál/mikrofon/nástroj bude na odposlechovém mixu a splitteru na vstupu 15 a na FOH mixu totéž na vstupu 21, nikdo se v tom nevyzná. Zmínka o jedenáctém páru je už jen třešnička na dortu, kdy ten signál z pódia k FOH mixpultu půjde vícepárovým kabelem zapojená do páru 11. Vícepárový kabel se pro jednoduchost, když to jde, zapojuje tak aby čísla na kabelu souhlasila s čísly vstupu na mixu do kterého to vede. Takže zapojit to pomocí 11. páru je další zmatek navíc.
Uf, doufám že jsem vám to nezamotal ještě víc.
Stanovení ceny podle peněženky s tím, že se to prostě vejít musí, je opravdu cesta k tomu, zaplnit si skříň či polici nepoužitelným harampádím, které se budete v lepším případě stydět prodat dál a v horším nachytáte další s velmi omezeným rozpočtem a zkušenostmi. Každý jak tu píšeme věřím že máme doma něco ze začátků, co jsme koupili protože na nic lepšího nebylo ale nikdy jsme to pořádně nepoužívali, protože to prostě byl fakt krám. Takže mluvíme z vlastních zkušeností. Blbé je, když se takto "na zoufalca" koupí něco, co už stojí fakt peníze. Kapely co znám, začínaly obvykle tak, že
- buď měly do začátku hodně známých, co na ně chodili/jezdili proto, že to prostě byli kámoši a kapela se postupně vypracovala.
- nebo byli od začátku dobří a udělaly si jméno i bez vlastního zvuku, naž si na něj vydělali, pokud tuhle epizofu nepřeskočili.
- nebo se stihli od studentských let jednou, dvakrát, třikrát, rozpadnout a začít v různě obměněné sestavě a mezi tím začali vydělávat a financovat si svůj hudební koníček z peněz co ušetřili jinde, pokud s tím vůbec nezačali až jako pracující a vydělávající. A i tak tady po okolí koluje pár začátečnických aparátů, co si půjčuje začínající kapela, pak to od původního majitele koupí, protože kapela původního majitele se zmohla na lepší. A pak to naopak sami prodají, protože už se i oni zmohli na lepší.... Jenže tyhle začátečnické aparáty postupem času už nikdo nechce, protože je to staré těžké, nekvalitní, nepraktické. Takže pak někomu ten černý petr zůstane v komoře či garáži a v žertu se to dalším kamarádům nabízí mezi řečí za odvoz.
Ale je to takový ten žert kdy stačí nepatrně kývnout a už vám to ládují do auta a říkají si o flašku slivovice jako symbolické odstupné.
A pokud se chcete těmhle peripetiím vyhnout, doporučuji eskymákům nejdřív na té poušti nějakou dobu žít v půjčeném stanu, vyzkoušet si to a osahat na něčem co jsem nutně nemusel zacálovat a nebo jen symbolické půjčovné, než si rovnou začít stavět iglů. Kupovat vybavení a nevyznat se v něm ani tolik, abych věděl co zhruba chci, je právě ta cesta k opakovaným nákupům.
Na otázku ohledně možnosti použít analogový mix.
Existují takové mixy, ale cenově si moc nepolepšíte a hodně se pronesou. Je vás pokud správně koukám pět. To znamená pět odposlechových cest, pokud si vystačíte s mono poslechem, nebo deset pokud chcete stereo.
Když se míchá FOH (zvuk do lidí) na stejném mixu jako odposlechy, dávají se odposlechy před fader. Pokud je mix čistě odposlechový, je vhodnější to dát za fader, aspoň se s tím dá hnout s celým, když se něco mění pro všechny.
Deset AUX výstupů, to už chce dost velký mix, nebo slušnější digitál. Takže hádám že spíš Mono, aby to vůbec bylo splnitelné. Mono ale leckomu nevyhovuje, protože to nezní ve sluchátkách přirozeně. Ale pět na PostFader přepínatelných AUX výstupů je věc splnitelnái u analogu i u digitálu. U digitálu snáz, a v menším kufru. Když k tomu přidáte splitter a sluchátkové zesilovače, bude to i tak slušná váha a to nemluvím o samotných sluchátkách a kabelech k nim, které zase při převážení zaberou prostor.
Ale třeba takový Allen & Heath GL2 má šest auxů všechny přepínatelné pre/post, čtyři podskupiny, deset mono vstupů a dva stereo, 4tyřpásmový EQ a obě středová pásma poloparametrická... s tím už se dá něco dělat. Na tom se nazvučí i ven i do odposlechů, když bude potřeba.
Ale totéž a o mnoho víc se za podobné peníze dá udělat v digitálu, jen to není z počátku tak vizuálně přehledné.
Třeba já bych do sluchátek chtěl kompresor/limiter, aby mi někdo nevystřelil bubínky z uší, až vytáhne z otevřené šavle kytaru.
Nechápeš....
Jde o to, že když jeden signál/mikrofon/nástroj bude na odposlechovém mixu a splitteru na vstupu 15 a na FOH mixu totéž na vstupu 21, nikdo se v tom nevyzná. Zmínka o jedenáctém páru je už jen třešnička na dortu, kdy ten signál z pódia k FOH mixpultu půjde vícepárovým kabelem zapojená do páru 11. Vícepárový kabel se pro jednoduchost, když to jde, zapojuje tak aby čísla na kabelu souhlasila s čísly vstupu na mixu do kterého to vede. Takže zapojit to pomocí 11. páru je další zmatek navíc.
Uf, doufám že jsem vám to nezamotal ještě víc.
Stanovení ceny podle peněženky s tím, že se to prostě vejít musí, je opravdu cesta k tomu, zaplnit si skříň či polici nepoužitelným harampádím, které se budete v lepším případě stydět prodat dál a v horším nachytáte další s velmi omezeným rozpočtem a zkušenostmi. Každý jak tu píšeme věřím že máme doma něco ze začátků, co jsme koupili protože na nic lepšího nebylo ale nikdy jsme to pořádně nepoužívali, protože to prostě byl fakt krám. Takže mluvíme z vlastních zkušeností. Blbé je, když se takto "na zoufalca" koupí něco, co už stojí fakt peníze. Kapely co znám, začínaly obvykle tak, že
- buď měly do začátku hodně známých, co na ně chodili/jezdili proto, že to prostě byli kámoši a kapela se postupně vypracovala.
- nebo byli od začátku dobří a udělaly si jméno i bez vlastního zvuku, naž si na něj vydělali, pokud tuhle epizofu nepřeskočili.
- nebo se stihli od studentských let jednou, dvakrát, třikrát, rozpadnout a začít v různě obměněné sestavě a mezi tím začali vydělávat a financovat si svůj hudební koníček z peněz co ušetřili jinde, pokud s tím vůbec nezačali až jako pracující a vydělávající. A i tak tady po okolí koluje pár začátečnických aparátů, co si půjčuje začínající kapela, pak to od původního majitele koupí, protože kapela původního majitele se zmohla na lepší. A pak to naopak sami prodají, protože už se i oni zmohli na lepší.... Jenže tyhle začátečnické aparáty postupem času už nikdo nechce, protože je to staré těžké, nekvalitní, nepraktické. Takže pak někomu ten černý petr zůstane v komoře či garáži a v žertu se to dalším kamarádům nabízí mezi řečí za odvoz.
Ale je to takový ten žert kdy stačí nepatrně kývnout a už vám to ládují do auta a říkají si o flašku slivovice jako symbolické odstupné.
A pokud se chcete těmhle peripetiím vyhnout, doporučuji eskymákům nejdřív na té poušti nějakou dobu žít v půjčeném stanu, vyzkoušet si to a osahat na něčem co jsem nutně nemusel zacálovat a nebo jen symbolické půjčovné, než si rovnou začít stavět iglů. Kupovat vybavení a nevyznat se v něm ani tolik, abych věděl co zhruba chci, je právě ta cesta k opakovaným nákupům.
Na otázku ohledně možnosti použít analogový mix.
Existují takové mixy, ale cenově si moc nepolepšíte a hodně se pronesou. Je vás pokud správně koukám pět. To znamená pět odposlechových cest, pokud si vystačíte s mono poslechem, nebo deset pokud chcete stereo.
Když se míchá FOH (zvuk do lidí) na stejném mixu jako odposlechy, dávají se odposlechy před fader. Pokud je mix čistě odposlechový, je vhodnější to dát za fader, aspoň se s tím dá hnout s celým, když se něco mění pro všechny.
Deset AUX výstupů, to už chce dost velký mix, nebo slušnější digitál. Takže hádám že spíš Mono, aby to vůbec bylo splnitelné. Mono ale leckomu nevyhovuje, protože to nezní ve sluchátkách přirozeně. Ale pět na PostFader přepínatelných AUX výstupů je věc splnitelnái u analogu i u digitálu. U digitálu snáz, a v menším kufru. Když k tomu přidáte splitter a sluchátkové zesilovače, bude to i tak slušná váha a to nemluvím o samotných sluchátkách a kabelech k nim, které zase při převážení zaberou prostor.
Ale třeba takový Allen & Heath GL2 má šest auxů všechny přepínatelné pre/post, čtyři podskupiny, deset mono vstupů a dva stereo, 4tyřpásmový EQ a obě středová pásma poloparametrická... s tím už se dá něco dělat. Na tom se nazvučí i ven i do odposlechů, když bude potřeba.
Ale totéž a o mnoho víc se za podobné peníze dá udělat v digitálu, jen to není z počátku tak vizuálně přehledné.
Třeba já bych do sluchátek chtěl kompresor/limiter, aby mi někdo nevystřelil bubínky z uší, až vytáhne z otevřené šavle kytaru.