Akustické vlastnosti prostoru ovlivňují produkci vždy, ať jde o akustickou verzi nebo amplifikovanou verzi.
Ve druhém případě zesilujeme vše, včetně chyb a nechtěných vlastností...
Možná by jsi nám mohl nastínit svoji představu, jak chceš, aby akordeon ve výsledku zněl.
Když sáhnu do paměti, tak na českých pódiích má hezky ozvučenou harmoniku:
Ruda Hálek - systémem AKG Micro filaire AKG PACK MICRO ACCORDEON C516ML + BOITIER B29L
Hraje a zní akusticky, problémy při live samozřejmě jsou, ale ne neřešitelné, v dnešní digitální době s multiband kompresorem skoro "brnkačka".
Ale i v dobách analogu dost dobrý zvuk.
Franta Horáček (Jim Čert) - sice kontraverzní postava, ale to neřešíme, mikrofon má (nevím jestli ještě platí) v akordeonu, klasická dynamika, něco jako Beyer TG I52 (Safa ?)
Martin Pecka - Delicia a Weltmeister akusticky, SM57, (Kuba ví líp a nejspíš se dost nadře), ale hraje hezky...
Roland FR3 je bez problému, bo je didgi...
Jana Bezpalcová - Delicia, nádherný zvuk jak bez amplifikace, tak nazvučený.
Použitý systém je Musictech-Sennheiser, asi MT04.
Zero Sette jsem bohužel nezažil
Petr Lüftner - na Weltmeisteru má dva kondenzátory na husím krku, docela blízko hmatníku a cca centimetr od diskantu, basovou část měl vyřešenou stejně, ale jedním mikrofonem.
Osobně harmonikářům instaluju (na live) d:vote 4099 2x u diskantu, 1x u basu a nijaké zásadní problémy nenastávají.
Ještě k PA - 18" sub je nesmysl, k akordeonu se hodí aparát, který hraje basy přirozeně bez zdůraznění, nejlépe nějaký systém typu 10-12" bassreflexový subík + 8-10" vršek, popřípadě něco jako BOSE (L1 třeba) kde s výhodou dochází z přirozenému úbytku pod 100Hz a aparát nemá tendenci hučet a bučet.
Když zvučím držky na velkých PA, pak HPF většinou >125 Hz, roll-off cca od 9db a víc, ± něco málo na parametrech...
Akustické vlastnosti prostoru ovlivňují produkci vždy, ať jde o akustickou verzi nebo amplifikovanou verzi.
Ve druhém případě zesilujeme vše, včetně chyb a nechtěných vlastností...
Možná by jsi nám mohl nastínit svoji představu, jak chceš, aby akordeon ve výsledku zněl.
Když sáhnu do paměti, tak na českých pódiích má hezky ozvučenou harmoniku:
Ruda Hálek - systémem AKG Micro filaire AKG PACK MICRO ACCORDEON C516ML + BOITIER B29L
Hraje a zní akusticky, problémy při live samozřejmě jsou, ale ne neřešitelné, v dnešní digitální době s multiband kompresorem skoro "brnkačka".
Ale i v dobách analogu dost dobrý zvuk.
Franta Horáček (Jim Čert) - sice kontraverzní postava, ale to neřešíme, mikrofon má (nevím jestli ještě platí) v akordeonu, klasická dynamika, něco jako Beyer TG I52 (Safa ?)
Martin Pecka - Delicia a Weltmeister akusticky, SM57, (Kuba ví líp a nejspíš se dost nadře), ale hraje hezky...
Roland FR3 je bez problému, bo je didgi...
Jana Bezpalcová - Delicia, nádherný zvuk jak bez amplifikace, tak nazvučený.
Použitý systém je Musictech-Sennheiser, asi MT04.
Zero Sette jsem bohužel nezažil :-(
Petr Lüftner - na Weltmeisteru má dva kondenzátory na husím krku, docela blízko hmatníku a cca centimetr od diskantu, basovou část měl vyřešenou stejně, ale jedním mikrofonem.
Osobně harmonikářům instaluju (na live) d:vote 4099 2x u diskantu, 1x u basu a nijaké zásadní problémy nenastávají.
Ještě k PA - 18" sub je nesmysl, k akordeonu se hodí aparát, který hraje basy přirozeně bez zdůraznění, nejlépe nějaký systém typu 10-12" bassreflexový subík + 8-10" vršek, popřípadě něco jako BOSE (L1 třeba) kde s výhodou dochází z přirozenému úbytku pod 100Hz a aparát nemá tendenci hučet a bučet.
Když zvučím držky na velkých PA, pak HPF většinou >125 Hz, roll-off cca od 9db a víc, ± něco málo na parametrech...