od CharlesBass » úte 06. čer 2023 19:46:47
Jako všude a u metalu to platí asi dvojnásob. Hodně záleží na kapele. Nabrat sadu škopků, dva kytarový aparáty, basu a jednoho dva křiklouny to umí kde kdo, na open air je to ještě o kus snazší, pokud je technika na úrovni. Ovšem pokud to zkouší u panáčků, kde jich štyri z pěti je přesvědčených, že čím rychleji, zkresleněji a HLASITĚJI, tím lépe, tam s tím mnoho zvukař nenadělá. Moje zkušenost je taková, že opravdu dobře hraje tak každá desátá metalovka teda na takový tý klubový scéně. Ono totiž jakýkoliv zkreslení se nedá použít na rychlou hru. Nejčastěji rytmus i rychlost plave, to pak kluci valně přidávají na zkreslení, ono se to trochu "zamaskuje" ale výsledný hukot už není dostatečně konkrétní, takže jdou hlasitostí nahoru. Bicmen do toho samozřejmě více řeže, začíná bejt nepřesnější a nebo kapituluje a má v uších jen klik. Je to začarovaný kruh, vopravdu to není pro každého, protože se jede v tempu, které je opravdu náročné potom na všechno - techniku hry, zvuk, cvičení, cvičení, cvičení, sehranost.. pokoru... v bigbítu kde se sekaj osminky je to snadnější, méně náročné. nedávno sem měl tu čest s opravdovým "prasokytarystou" (takový mý soukromý označení

) pro arogantní osobu, co si pověsí na krk Jacksona vytočí všechno doprava a je hrozně tvrdej. Tenhle měl i 140kg živý váhy.. kapela samozřejmě nešlapala. S tím neuděláš nic. Můžeš do toho rejpat hrát si s tím celej koncert, vyrovnat to do nějaký úrovně, ale když se ti bijou kytary s basou a bubnama proti sobě, to poslední je to ještě tavit, je to jen horší. Těšíš se na cígo, který stihneš při 15min přestavbě, a jedeš další partu...
Jako všude a u metalu to platí asi dvojnásob. Hodně záleží na kapele. Nabrat sadu škopků, dva kytarový aparáty, basu a jednoho dva křiklouny to umí kde kdo, na open air je to ještě o kus snazší, pokud je technika na úrovni. Ovšem pokud to zkouší u panáčků, kde jich štyri z pěti je přesvědčených, že čím rychleji, zkresleněji a HLASITĚJI, tím lépe, tam s tím mnoho zvukař nenadělá. Moje zkušenost je taková, že opravdu dobře hraje tak každá desátá metalovka teda na takový tý klubový scéně. Ono totiž jakýkoliv zkreslení se nedá použít na rychlou hru. Nejčastěji rytmus i rychlost plave, to pak kluci valně přidávají na zkreslení, ono se to trochu "zamaskuje" ale výsledný hukot už není dostatečně konkrétní, takže jdou hlasitostí nahoru. Bicmen do toho samozřejmě více řeže, začíná bejt nepřesnější a nebo kapituluje a má v uších jen klik. Je to začarovaný kruh, vopravdu to není pro každého, protože se jede v tempu, které je opravdu náročné potom na všechno - techniku hry, zvuk, cvičení, cvičení, cvičení, sehranost.. pokoru... v bigbítu kde se sekaj osminky je to snadnější, méně náročné. nedávno sem měl tu čest s opravdovým "prasokytarystou" (takový mý soukromý označení 🙂 ) pro arogantní osobu, co si pověsí na krk Jacksona vytočí všechno doprava a je hrozně tvrdej. Tenhle měl i 140kg živý váhy.. kapela samozřejmě nešlapala. S tím neuděláš nic. Můžeš do toho rejpat hrát si s tím celej koncert, vyrovnat to do nějaký úrovně, ale když se ti bijou kytary s basou a bubnama proti sobě, to poslední je to ještě tavit, je to jen horší. Těšíš se na cígo, který stihneš při 15min přestavbě, a jedeš další partu...