od CharlesBass » pon 15. srp 2022 16:30:40
Mrazicek, to je jasné, že to má svoje obrovské výhody, které se, v případě problému stanou obrovskými nevýhodami. Ale obecně je to ztráta komunikace, vnímání okolí, nebo jak bych to řekl... něco jako chodec co čumí do mobilu, má pecky vusich a nevnímá svět, natož to, že vstoupil do cesty před rozjetý auto... to je sice v přirovnání extrém, ale princip je podobnej. Muzikant pak na tichým pódiu se musí spolehnout jen a jen na sluchátka, neboť zvuk často nevydáva ani jeho vlastní nástroj (el. kytara, basa, klávesy..) a jediný, co je slyšet a jaksi cítit, sou maximálně bicí... i taková ta komunikace během hry je dost omezená, co nejde do mikrofónu, jako by neexistovalo, tím nemyslím vyprávění oplzlých vtipů

.. pro zvukaře je tiché pódium naopak výhoda, v případě, že je technicky vybaven na rozdvojení vstupů on, anebo kapela. Ono se totiž často nehraje jen v akusticky super sálech a pódiích, kde by ostatně ani Paul McCartney nedokázal bez odposlechu alespoň k zpěvu tak dobře zpívat. Všechno je to o zvyku, ale když slyším, jak někdo už nedokáže bez "CD zvoučku v ušičkách" ani brnknout, to mi kypí žluč. Nicméně zrovna tento víkend jsem in-ear použil a to pri samozvučení jako monitor zvuku, co jde ven. Idea byla použít měřící mikrofon v prostoru sálu, ale to se mi neosvedčilo, poenta je ta, že se jednalo o téměř výhradně akustickou kapelu, 7 nástrojů s bicími, el baskytarou, v akusticky příšerném prostoru -pergola plná sloupů a trámů. Takže sem nakonec michal svůj odposlech přes matrix a výsledek byl velice dobrý. Zaskakoval sem za basáka na dovolený, kapelu znám do puntíku, takže lecos by šlo i "poslepu", ale víme, že i stejna scéna vyvolana na stejné kapele, ve stejném sále, není zárukou stejného zvuku

Pro mě třeba typické kapely, pro mě etalony tichého pódia sou Čechomor a slovenská Hrdza, žánrové podobne kapely. Čechomor jede bez zvukovky, pult Avid, Hrdza zvučí asi 3min, ta má Yamaha TF-Rack a tablet. Pro mě kapely s top zvukem, kde poslouchám hudbu a nesere mě zvuk, (aparát) nebo zvukař

Mrazicek, to je jasné, že to má svoje obrovské výhody, které se, v případě problému stanou obrovskými nevýhodami. Ale obecně je to ztráta komunikace, vnímání okolí, nebo jak bych to řekl... něco jako chodec co čumí do mobilu, má pecky vusich a nevnímá svět, natož to, že vstoupil do cesty před rozjetý auto... to je sice v přirovnání extrém, ale princip je podobnej. Muzikant pak na tichým pódiu se musí spolehnout jen a jen na sluchátka, neboť zvuk často nevydáva ani jeho vlastní nástroj (el. kytara, basa, klávesy..) a jediný, co je slyšet a jaksi cítit, sou maximálně bicí... i taková ta komunikace během hry je dost omezená, co nejde do mikrofónu, jako by neexistovalo, tím nemyslím vyprávění oplzlých vtipů 🤣.. pro zvukaře je tiché pódium naopak výhoda, v případě, že je technicky vybaven na rozdvojení vstupů on, anebo kapela. Ono se totiž často nehraje jen v akusticky super sálech a pódiích, kde by ostatně ani Paul McCartney nedokázal bez odposlechu alespoň k zpěvu tak dobře zpívat. Všechno je to o zvyku, ale když slyším, jak někdo už nedokáže bez "CD zvoučku v ušičkách" ani brnknout, to mi kypí žluč. Nicméně zrovna tento víkend jsem in-ear použil a to pri samozvučení jako monitor zvuku, co jde ven. Idea byla použít měřící mikrofon v prostoru sálu, ale to se mi neosvedčilo, poenta je ta, že se jednalo o téměř výhradně akustickou kapelu, 7 nástrojů s bicími, el baskytarou, v akusticky příšerném prostoru -pergola plná sloupů a trámů. Takže sem nakonec michal svůj odposlech přes matrix a výsledek byl velice dobrý. Zaskakoval sem za basáka na dovolený, kapelu znám do puntíku, takže lecos by šlo i "poslepu", ale víme, že i stejna scéna vyvolana na stejné kapele, ve stejném sále, není zárukou stejného zvuku 😁 Pro mě třeba typické kapely, pro mě etalony tichého pódia sou Čechomor a slovenská Hrdza, žánrové podobne kapely. Čechomor jede bez zvukovky, pult Avid, Hrdza zvučí asi 3min, ta má Yamaha TF-Rack a tablet. Pro mě kapely s top zvukem, kde poslouchám hudbu a nesere mě zvuk, (aparát) nebo zvukař 🤣