od Veruk2 » čtv 27. pro 2012 23:36:10
Tak jaké máte zkušenosti?
Zatím mám následující názor (víc se uslyší pak v praxi z TV vysílání).
přemíchaná, víc dynamická zvuková stopa (TV spot 15s) zní jasnějc, zvonivějc, čistějc.
Max TruePeak je někde kolem -9dbTP, pro srandu králíků pak hodnota RMS kolem -26dB, LU Range někde kolem 6.
původní "narvaná" audiostopa, pouze ztišená na hodnotu LUFS -23 zní samozřejmě víc nakřuple, ale pocitově silnějc, díky nějakým středobasovým frekvencím na hlase, který vznikají užitím kompresoru. Taky se díky kompresoru víc projevuje hall v celé délce trvání, než u dynamickýho mixu, kde rychle zanikne. RMS je kolem -25db, LU Range jen asi 3, Max TruePeak skoro -17dbTP.
Za nepraktickou považuju i samotnou práci v tomhle LU módu, protože se musí hodně zesílit poslechová aparatura, což často vede k sebevraždě ve chvílích, kdy si něco jen tak pustím mimo střižnu z disku. (třeba nějaký ruch, na max hlasitost...).
Poslechem z toho mám dojem asi následující:
Ta pouze ztišená verze zní tak jak ji znám a nevadí mi to.
Ta přemíchaná verze je o dost konkrétnější v hlase, líp vyartikulovaná, zvonivější, ale zase na druhou stranu se tím ztrácí určitej výmaz, kterej v tý nabušený verzi všechno pěkně ztmelil. Mnohem víc je tu znát jednotlivý zvukový fragmenty, z kterých se to skládá, působí to celý víc syrově. Horší se taky srozumitelnost v koncovkách slov a mizí aplikovanej hall.
Nevím no. Celá ta Loudness revoluce bude asi fajn po stránce vysílání. Ale moc bych tím způsob výroby reklam asi nepřetvářel a bral to spíš jen jako nějaký parametr hlasitosti výstupu.
Tak jaké máte zkušenosti?
Zatím mám následující názor (víc se uslyší pak v praxi z TV vysílání).
[b]přemíchaná, víc dynamická zvuková stopa[/b] (TV spot 15s) zní jasnějc, zvonivějc, čistějc.
Max TruePeak je někde kolem -9dbTP, pro srandu králíků pak hodnota RMS kolem -26dB, LU Range někde kolem 6.
[b]původní "narvaná" audiostopa, pouze ztišená[/b] na hodnotu LUFS -23 zní samozřejmě víc nakřuple, ale pocitově silnějc, díky nějakým středobasovým frekvencím na hlase, který vznikají užitím kompresoru. Taky se díky kompresoru víc projevuje hall v celé délce trvání, než u dynamickýho mixu, kde rychle zanikne. RMS je kolem -25db, LU Range jen asi 3, Max TruePeak skoro -17dbTP.
Za nepraktickou považuju i samotnou práci v tomhle LU módu, protože se musí hodně zesílit poslechová aparatura, což často vede k sebevraždě ve chvílích, kdy si něco jen tak pustím mimo střižnu z disku. (třeba nějaký ruch, na max hlasitost...).
Poslechem z toho mám dojem asi následující:
Ta pouze ztišená verze zní tak jak ji znám a nevadí mi to.
Ta přemíchaná verze je o dost konkrétnější v hlase, líp vyartikulovaná, zvonivější, ale zase na druhou stranu se tím ztrácí určitej výmaz, kterej v tý nabušený verzi všechno pěkně ztmelil. Mnohem víc je tu znát jednotlivý zvukový fragmenty, z kterých se to skládá, působí to celý víc syrově. Horší se taky srozumitelnost v koncovkách slov a mizí aplikovanej hall.
Nevím no. Celá ta Loudness revoluce bude asi fajn po stránce vysílání. Ale moc bych tím způsob výroby reklam asi nepřetvářel a bral to spíš jen jako nějaký parametr hlasitosti výstupu.