Jak akusticky izolovat příčku

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Jak akusticky izolovat příčku

Re: Jak akusticky izolovat příčku

od Návštěvník » úte 22. led 2013 18:42:52

Ano, v podstatě souhlasím....není nutné mít příčku. Bicí, zpěv, klávesové a jiné nástroje lze točit i bez, jen je nutné se na to od počátku vybavit. Sluchátkové preampy, atd. Kytary (né akustické) toč tak, že je zavřeš třeba na hajzl, nebo vytvoř box ( hodně utlumený) v jiné nejbližší místnosti. Lze to...

Re: Jak akusticky izolovat příčku

od vitek_cz » úte 22. led 2013 16:22:28

Nechci Ti brat elan, ale jen zvaz nasledujici. Abys mel dobre akusticky oddelene dve mistnosti, tak nestaci jen dobra pricka, ale dvojite dvere je nutnost, dale podlahy a podhled. Navic, tim jak jsi to rozdelil, tak Ti mas dve male mistnosti. Akustika uvnitr, zabere take nejake misto atd.

Jestli nebudes tocit 4 dny v tydnu, ale jednou do mesice, tak bych udelal jednu mistnost, ktera nebude titerna a obcas tam neco naberes. Penize, ktere usetris za tu pricku a milion dalsich veci muzes dat do akustiky a budes to mit alespon dobre udelane.

Jinak budes mit titernou rezii a nahravacku tak na voiceover.

V.

Re: Jak akusticky izolovat příčku

od sledge » pon 21. led 2013 22:33:52

Ty zminovane basove pasti - klasicka basova past je dlouha 1/4 vlnove delky, uvnitr zatlumena a otvorem spojena v nejlepsim miste (blizko kmitny daneho modu nebo taktnejak, abych nekecal) s mistnosti - proste dira.
Potrebujes tedy znat hodnoty problematickych frekvenci (nejlepe merenim) a tomu prizpusobit konstrukci

Re: Jak akusticky izolovat příčku

od zblebt » pon 21. led 2013 21:24:35

No, porad si myslim, ze je to dost malinke, ale asi to bude stacit.
Nezapomen na dvojite dvere.

Re: Jak akusticky izolovat příčku

od dr.placid » pon 21. led 2013 20:52:44

Tady přikládám ilustraci pro představu, aby nedošlo k nepochopení :-)
Přílohy
Studio - půdorys.jpg

Re: Jak akusticky izolovat příčku

od zblebt » pát 18. led 2013 11:07:11

Kamil ti to pekne vyresil. :)
Nahravat bici v mistnosti o rozmeru 2.3 metru by bylo asi zajimave, sak to je rozmer, kdy je clovek skoro schopny se tech zdi dotknout roztazenyma rukama s palickama.

Re: Jak akusticky izolovat příčku

od KamilV » pát 18. led 2013 8:36:55

No, z těch 2,5 m tě ještě něco ukousnou akustické úpravy a už seš v háji...
Já bych, svým ryze amatérským odhadem, otočil režii o 90°, čímž získáš víc prostoru pro nahrávání.
Na okno bych se vykašlal a nahradil ho kamerou (já mám v rohu pod stropem průmyslovku), nebo, pokud bys ho moc chtěl, tak ho mít po levé ruce.

Nějak takhle (viz příloha). Nahrávací místnost je "skoro-čtverec", což v danou chvíli vidím jako nejmenší zlo.
Přílohy
5,5x3,6.png
5,5x3,6.png (7.9 KiB) Zobrazeno 5453 x

Re: Jak akusticky izolovat příčku

od dr.placid » čtv 17. led 2013 22:33:12

Nebude to zas tak malé. 2,35 x 3,60 nahrávací místnost a 2,80 x 3,60 pro režii.

Re: Jak akusticky izolovat příčku

od Návštěvník » čtv 17. led 2013 19:54:12

4X4??? čtverec není dobře!!

Re: Jak akusticky izolovat příčku

od KamilV » stř 16. led 2013 11:09:04

Jo, basové pasti takhle nějak fungovat budou. Když nařežeš vatu na trojúhelníky, přední "stěnu" toho rohu ani nemusíš dělat ze sádrokartonu, ale třeba jen ze sololitu, který můžeš něčím potáhnout kvůli estetice (tkanina, tvarovaný molitan alias "levná akustická pěna").

Velký problém ale opravdu vidím v rozměrech. Kde tu příčku chceš udělat? Abys na nahrávání neměl nepříjemný čtverec a z režie kutloch, kde se vejde stůl, židle a hned stěna, od které se to bude hned odrážet.

Taky jsem si dělal "ministudio", ale jen nahrávací místnost má víc než to tvé nepřepažené. Režie má 4x4 metry a osobně to považuju za minimum.

Nechceš věnovat pozornost nahrávací místnosti tak jak je a režii dělat z jiného "pokoje"?

Re: Jak akusticky izolovat příčku

od sledge » stř 16. led 2013 11:05:25

Ohledně prosklení - vzhedem k nárazovému použití bych možná zvážil řešení typu webkamera - monitor (pochopitelně obousměrné). Mohlo by to na dorozumívání stačit, cenově například s jednoduchými tablety (potřeba najít řešení s externí kamerou) vyjít i výrazně levněji a neprůzvučnost dokonalá....

Něco takového jde, i když to asi není zatím úplně standardní ani jendoduché:

Re: Jak akusticky izolovat příčku

od utkva » stř 16. led 2013 9:49:27

Na tvém místě, bych se zamyslel i nad touto otázkou.

Nebude tvoje místnost po přepažení rozdělena na dvě místnosti,
které jsou obě příliš malé, nevhodné i na nahrávání i na režii?

Minimálně bych si to promyslel, jestli fakt plánuješ nahrávání bicích,
případně celých kapel(rytmiky) naráz. Někdy.

Koncept domácího studia může být a často i je vše v jedné místnosti.

Je tu možnost, že vysolíš i jen za materiál na stavbu příčky slušnou sumu
a když to nedělá, nenavrhuje profesionál tak to nemusí mít žádanej efekt.

Re: Jak akusticky izolovat příčku

od dr.placid » stř 16. led 2013 7:40:39

Ptám se proto, že chci objektivně porovnat i jiná (vyhovující) řešení a na základě toho se sám rozhodnout. Myslím, že proto podobná fóra existují. A jestli tě moje reakce nějak obtěžuje nebo dokonce rozčiluje, můžeš ji příště klidně ignorovat.

Čekal jsem spíše konstruktivní doplnění. :-) Máš nějaké ke zmiňovaným pasovým pastem?!?

Re: Jak akusticky izolovat příčku

od Veruk2 » úte 15. led 2013 22:11:57

Co to je za novohnus ?!?!

Působíš, že něco o tom víš a pár diskuzí jsi už s tím tématem absolvoval. Tak proč se ptáš, když na původní dotaz postneš svoje vlastní řešení? Ptal ses na příčku a najednou zas řešíš okno a pasti, protože příčku máš už promyšlenou... :roll:

Re: Jak akusticky izolovat příčku

od dr.placid » úte 15. led 2013 17:39:11

Zvažoval jsem modré sádrokartonové desky, z jedné strany zdvojené (tip z diskuzí - nesymetrické obložení prý zlepšuje neprůzvučnost), výplň Rockwool Airrock (nevím jestli ND nebo HD) 180mm).

Co vůbec netuším, kdo mi vyrobí prosklený průzor na míru?!?!?!

A co pak rohy zvukové režie. Pokud do rohů vytvořím ze sádrokartonu předstěnu, kterou naplním Rockwoolem, bude fungovat jako basová past?!?! Nebo na to musím jinak?!?!

Díky za reakci

Nahoru