od CharlesBass » pát 29. led 2021 8:22:47
Bereš to vážně, jak tak čtu. Dobře.
1) míchání bicích (či čehokoliv jiného) přes mix a nahrání jeho sumy, to si vyhoď z hlavy. Ve studiu se takovýhle věci nedělaj, respektive primárně nedělaj. Nulová možnost jakéhokoliv ošetření jednotlivých "stop" respektive - zdrojú zvuku v celkové nahrávce je tak zásadní, že se na to vykašli. Ano osmikanálová zvuková karta bude mnohem lepší cesta. Nebudeš stavět místnosti, pracně vytlumovat, zařizovat, abys pak nahrával na úrovni div že ne mobilním telefonem.
2) kvalitní osmikanálová zvukovka, či i digitální mix je v porovnání s ostatními výdaji natolik dostupná, že to prostě neřeš jinak. Naopak to vem jako základ, se kterým totiž lze nadělat kvalitní práci i "v obýváku".
3) Soundcraft EPM 8 je mixáček, který asi ve studiu nepoužiješ.
4) prostor dimenzuj co největší, když už. Pokud Ti přijede kapela, typicky, dvě kytary, basa, bicí, tak se ti do 3x3 nevejdou najednou - budou-li vyžadovat nahrávání spolu. I kdyby jeli po jednom, je třeba si uvědomit že maj kopec herberku, komba, celé typické bicí nemají vůbec problém zabrat i 2x1,5m. Taky musíš počítat s rozmístěním mikrofonů a stojanů, ambientních mikrofonů atp .... solové zpěvy se nahrávají v kabině, kterou máš v plánu - to je standard, sbory už se dohrávají na place. Pokoukej se na stránky studií, jak to mají udělané, bývají zvykem i neprůzvučná okna mezi jednotlivými "kabinami".
V posledním studiu, kde jsem nahrával je toto, pro inspiraci:
https://www.molcarecords.com/
A nebo si teď kamarád dostavěl takovéto:
https://vomitorsound.wixsite.com/info?lang=sk
Vhodně navrhni i světlou vejšku, máš-li možnost. 3m nejsou k zahození, máš pak místo na overheady, ambienty a prostor pro dotlumování stropu, a v neposlední řadě také na vzduchotechniku k větrání, sítě, atd atd ....
5) Mikrofony, to je pro studio základ. To už myslím pohledej starší vlákna, tady toho najdeš habaděj....
Bereš to vážně, jak tak čtu. Dobře.
1) míchání bicích (či čehokoliv jiného) přes mix a nahrání jeho sumy, to si vyhoď z hlavy. Ve studiu se takovýhle věci nedělaj, respektive primárně nedělaj. Nulová možnost jakéhokoliv ošetření jednotlivých "stop" respektive - zdrojú zvuku v celkové nahrávce je tak zásadní, že se na to vykašli. Ano osmikanálová zvuková karta bude mnohem lepší cesta. Nebudeš stavět místnosti, pracně vytlumovat, zařizovat, abys pak nahrával na úrovni div že ne mobilním telefonem.
2) kvalitní osmikanálová zvukovka, či i digitální mix je v porovnání s ostatními výdaji natolik dostupná, že to prostě neřeš jinak. Naopak to vem jako základ, se kterým totiž lze nadělat kvalitní práci i "v obýváku".
3) Soundcraft EPM 8 je mixáček, který asi ve studiu nepoužiješ.
4) prostor dimenzuj co největší, když už. Pokud Ti přijede kapela, typicky, dvě kytary, basa, bicí, tak se ti do 3x3 nevejdou najednou - budou-li vyžadovat nahrávání spolu. I kdyby jeli po jednom, je třeba si uvědomit že maj kopec herberku, komba, celé typické bicí nemají vůbec problém zabrat i 2x1,5m. Taky musíš počítat s rozmístěním mikrofonů a stojanů, ambientních mikrofonů atp .... solové zpěvy se nahrávají v kabině, kterou máš v plánu - to je standard, sbory už se dohrávají na place. Pokoukej se na stránky studií, jak to mají udělané, bývají zvykem i neprůzvučná okna mezi jednotlivými "kabinami".
V posledním studiu, kde jsem nahrával je toto, pro inspiraci: https://www.molcarecords.com/
A nebo si teď kamarád dostavěl takovéto: https://vomitorsound.wixsite.com/info?lang=sk
Vhodně navrhni i světlou vejšku, máš-li možnost. 3m nejsou k zahození, máš pak místo na overheady, ambienty a prostor pro dotlumování stropu, a v neposlední řadě také na vzduchotechniku k větrání, sítě, atd atd ....
5) Mikrofony, to je pro studio základ. To už myslím pohledej starší vlákna, tady toho najdeš habaděj....