od CharlesBass » ned 24. led 2010 23:09:45
Osvěta!! To je potřebná
darekvil 47 a já navštěvujem i basové fórum a tam jeden jeho člen, se kterým shodou okolností hraju v kapele, napsal tuto
příručku která se týká začátků u baskytary a všeho okolo i co se týče celý kapely.
Tohlencto téma je vlastně dost složité. Vystupování a koncertování je doslovně činnost, která je ovšem v přípravě a pochopení dost podceňována. Podle mě to v dnešní době vychází z toho, že je všecko velice snadno dostupné a samotné živé muzicírování velmi rozšířené. I pořad superstár může v mnohých evokovat pocit naprosté snadnosti a jednoduchosti. Je jasný, že u některých stylů se z toho prostě věda nedělá. Spousta lidí ale není soudných, především z nezkušenosti, ale také z jisté hypertrofie ega.
Chlapeček si koupí kytarovou mikro sadu a začne drtit taby. Po první zkoušce s "opravdovou" kapelou začne doma loudit peníze na lepší kytaru a lepší aparát, aby mohl lépe hrát. Dyť jeho idoly, když na nich byl, sou přece úplně boží, ty to sypou, a sou krutě nahlas, ty maj hradby maršálů, ap, ap

Nějaká technika, akustika, hudební teórie, co to je? Dyk kapela xyz tohle nikdy neřeší, jsou prostě nejlepší! Taky tu kytaru držim stejně jak voni, a hraju to samý !
Problém je v tom, že dost lidí tím proplouvá velice dlouho, a když někde narazej, je to pro ně bez efektu, vždy viděj problém pořád jen u ostatních. Sama podstata úspěchu jim je úplně cizí.
Nevím si s tím rady, opravdový muzikanty sem zvučil jen několikrát a sám sem na ty zákonitosti narazil teprve "nedávno" a dá dost práce je vůbec v kapele uvést do kloudné praxe, neboť se většinou jedná o diametrálně odlišné pojetí.
Vono je to pro zvukaře pak demotivující, vlastně i pro profíka, když mu přijede kapela s opravdu velice přemrštěným egem a hlavně zvukem. Pár takovejch koncertů mám taky za sebou a nechávat si "radit" od každýho druhýho vopilce, že jako zvučim blbě, abych přidal už tak ohlušující zpěv ....
Osvěta!! To je potřebná ;)
darekvil 47 a já navštěvujem i basové fórum a tam jeden jeho člen, se kterým shodou okolností hraju v kapele, napsal tuto [url=http://sweb.cz/korinem/sevi/basskola/bassprirucka.pdf]příručku[/url] která se týká začátků u baskytary a všeho okolo i co se týče celý kapely.
Tohlencto téma je vlastně dost složité. Vystupování a koncertování je doslovně činnost, která je ovšem v přípravě a pochopení dost podceňována. Podle mě to v dnešní době vychází z toho, že je všecko velice snadno dostupné a samotné živé muzicírování velmi rozšířené. I pořad superstár může v mnohých evokovat pocit naprosté snadnosti a jednoduchosti. Je jasný, že u některých stylů se z toho prostě věda nedělá. Spousta lidí ale není soudných, především z nezkušenosti, ale také z jisté hypertrofie ega.
Chlapeček si koupí kytarovou mikro sadu a začne drtit taby. Po první zkoušce s "opravdovou" kapelou začne doma loudit peníze na lepší kytaru a lepší aparát, aby mohl lépe hrát. Dyť jeho idoly, když na nich byl, sou přece úplně boží, ty to sypou, a sou krutě nahlas, ty maj hradby maršálů, ap, ap :) Nějaká technika, akustika, hudební teórie, co to je? Dyk kapela xyz tohle nikdy neřeší, jsou prostě nejlepší! Taky tu kytaru držim stejně jak voni, a hraju to samý ! :lol:
Problém je v tom, že dost lidí tím proplouvá velice dlouho, a když někde narazej, je to pro ně bez efektu, vždy viděj problém pořád jen u ostatních. Sama podstata úspěchu jim je úplně cizí.
Nevím si s tím rady, opravdový muzikanty sem zvučil jen několikrát a sám sem na ty zákonitosti narazil teprve "nedávno" a dá dost práce je vůbec v kapele uvést do kloudné praxe, neboť se většinou jedná o diametrálně odlišné pojetí.
Vono je to pro zvukaře pak demotivující, vlastně i pro profíka, když mu přijede kapela s opravdu velice přemrštěným egem a hlavně zvukem. Pár takovejch koncertů mám taky za sebou a nechávat si "radit" od každýho druhýho vopilce, že jako zvučim blbě, abych přidal už tak ohlušující zpěv ....
:lol:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pvOV5D9GGGk[/youtube]