od PeBe » pon 21. pro 2015 14:12:05
Asi většina světlušek se ke svícení dostala stejně, nebo alespoň podobně a všechno, co umí, se učili za pochodu, metodou pokus/omyl. Existuje asi i nějaká literatura, ale nevím, nakolik je použitelná v bigbítu, já jsem ryzí pokusomylář.
V muzice, pokud nepůjde o punk, musí mít všechno svá jasně daná pravidla a světla by neměla dělat vyjímku. Možná to dělám blbě, ale myslím si, že ne nejblbějš.
Pro svícení využívám program MusicVisualization, nutno doplnit, že ve Free verzi si s ním neškrtneš a ani Lite neudělá žádný šlágr.
Celkově mám 14 LED PARů, 8 halogenových PARů, 5 scannerů a 4 hlavy. Na barovou kapelu slušná baterie, ale nutno přiznat, že i když mám program napsaný pro všechno, na kšeft beru vždy jen část světel, podle konkrétní akce. Třeba hlavy s rotačními goby beru jen když vím, že je tam dost místa pro rampu a budu moci vytáhnout i mlhu.
Program řeší sám svícení PARy, přičemž si vybírá chase podle tempa a tak třeba ploužáky svítí více červenou a bigboš je více do modra. O pauzách mezi písničkami rozsvítí scénu bíle s polovičním jasem o přestávce zhasne scénu zcela. Všechna hýbací světla, respektive jejich scény a chase, ovládám MIDI controlerem nanoKontrol2. Jeho fadery a otočné ovladače mám pro manuální nastavení pan a tilt, tlačítka pak spouští konkrétní scény. Trasy zrcátek mám připravené kruhy, vlnovky... U některých tras se mění pan nebo tilt amplitudou signálu. U hlav používám jejich vlastní trasy, protože jsem byl líný vymýšlet jim nové. Někdy si přímo na kšeftu udělám konkrétní scénu pro tu konkrétní akcí. Tu potom rozsvěcím přes DJ klávesy na ploše monitoru.
Asi většina světlušek se ke svícení dostala stejně, nebo alespoň podobně a všechno, co umí, se učili za pochodu, metodou pokus/omyl. Existuje asi i nějaká literatura, ale nevím, nakolik je použitelná v bigbítu, já jsem ryzí pokusomylář.
V muzice, pokud nepůjde o punk, musí mít všechno svá jasně daná pravidla a světla by neměla dělat vyjímku. Možná to dělám blbě, ale myslím si, že ne nejblbějš.
Pro svícení využívám program MusicVisualization, nutno doplnit, že ve Free verzi si s ním neškrtneš a ani Lite neudělá žádný šlágr.
Celkově mám 14 LED PARů, 8 halogenových PARů, 5 scannerů a 4 hlavy. Na barovou kapelu slušná baterie, ale nutno přiznat, že i když mám program napsaný pro všechno, na kšeft beru vždy jen část světel, podle konkrétní akce. Třeba hlavy s rotačními goby beru jen když vím, že je tam dost místa pro rampu a budu moci vytáhnout i mlhu.
Program řeší sám svícení PARy, přičemž si vybírá chase podle tempa a tak třeba ploužáky svítí více červenou a bigboš je více do modra. O pauzách mezi písničkami rozsvítí scénu bíle s polovičním jasem o přestávce zhasne scénu zcela. Všechna hýbací světla, respektive jejich scény a chase, ovládám MIDI controlerem nanoKontrol2. Jeho fadery a otočné ovladače mám pro manuální nastavení pan a tilt, tlačítka pak spouští konkrétní scény. Trasy zrcátek mám připravené kruhy, vlnovky... U některých tras se mění pan nebo tilt amplitudou signálu. U hlav používám jejich vlastní trasy, protože jsem byl líný vymýšlet jim nové. Někdy si přímo na kšeftu udělám konkrétní scénu pro tu konkrétní akcí. Tu potom rozsvěcím přes DJ klávesy na ploše monitoru.