od Petr Z. » pát 09. zář 2016 10:19:57
Bohužel je to tak, že má Behringer pořád ještě nálepku obecně nespolehlivých přístrojů, u těch jednodušších i mizerné technické vlastnosti, hlavně co se odstupů týká. Přitom jim to padá na vyslovených maličkostech, jako vyviklané a špatně zapájené konektory, odcházející spínané zdroje, velmi brzy odcházející elektrolyty a polovodiče "alternativních" výrobců. Já celkem chápu, že pokud je něco výrazně levnější, než srovnatelná věc ze stejné třídy, tak to lze udělat nejčastěji tak, že se použije levnější materiál se /záměrně/ kratší životností, šetří se na kontrolách a na čemkoliv, co lze ošidit bez vlivu na základní funkčnost - parametry a odolnost jsou až podružná věc. Hezky to bylo vidět na zesilovačích řady EP v porovnání s čímkoliv ze stejné třídy, co bylo postaveno na Quilterovi.
Vypadá to obecně celkem hezky, cena je lákavá, "nějak" to hraje, ale při pozornějším pohledu zjistíte viklající se hřídelky otočných prvků, po celkem krátkém čase na mixech odcházejí fadery a vznikají stuďáky na konektorech a všech elektromechanických prvcích, vystavených častější manipulaci. Například v mixech Xenyx kteréhokoli typu není nikde použit jediný značkový operační zesilovač a jediný značkový elektrolyt - zrovna tyhle tam bývají se skutečně obskurními logy a názvy "firem", potenciometry "značky" KWE, což je jeden z nejhorších laciných šuntů, které už prodává jen GME a Metronix. Ještě ani neskončila záruka a už bylo nutné znovu propájet jazýčky všech TRS zásuvek i XLR - i s utaženou maticí stačilo jackem maličko pohnout do strany a bylo po kontaktu. To, že behringrovské TRS mají dosti slabá pera, je už skoro tradice a že se dutinky či kolíky plastových XLR v onom plastu axiálně pohybují a následně se vyviklají i z pájeného místa - totéž, velice častá závada.
Paradoxní je, že Behringer ve svých začátcích produkoval velmi kvalitní a trvanlivé věci, já sám jsem jeden velký pult od něj měl, byla to původní 24ka MX8000, byl jsem s ní velmi spokojen a nepotřebovat tehdy obecně víc vstupů a auxů, nikdy bych jej neposlal dál. Slouží dodnes a bez jakýchkoli závad mému kolegovi, který s ním jezdí "okresní" ligu. Byly v tom všude originální JRC 2068DD a DX, 4580DD, všecky výstupy byly osazeny "tvrdými" JRC 4560 a zásadně "pravé" symetrické, žádné odporově vyvážené blafy jako dnes. Elektrolyty úplně všude originální Elna, svitky ROE a Wima, potenciometry samočistící originály ALPS. Všecky konektory kovové, pečlivě zapájené, bytelný, pevný a vůbec ne těžký rám, oddělený pětihladinový analogový zdroj. Asi tak tři roky poté, co výroba tohoto a podobných modelů skončila to začali prasit a začala ta éra, kvůli které je teď Behringer v nelibosti. Hrůzu dovršili reprosoustavami a nástrojovými věcmi.
Přestože jdou výrobky této firmy mimo mě, tak nemám sebemenší důvod věřit, že by se dlouho a úspěšně provozovaná a supervýdělečná strategie měla změnit jako mávnutím proutku s nástupem "digitální" audiotechniky včetně mixů.
A strategie je to tak úspěšná, že panu Behringerovi umožnila se chovat přesně, jako Číňan - zaplavit trh laciným šuntem, vybouchat na něm majlant a potom skupováním likvidovat konkurenci, která ve stejném segmentu a kategorii vyráběla mnohem hodnotnější, kvalitnější a spolehlivé přístroje. Tenhle postup a strategie mi nejsou po chuti stejně, jako třeba "výrobky" Adam Hall.
Všichni uživatelé nemusí vidět dovnitř přístrojů jako já a podle zpracování+měření předpovědět budoucí potíže v provozu, ale skutečné a mnohokrát popsané provozní problémy, spolu s určitým druhem obecné nekvality signálu po průchodu přístrojem zjišťují i uživatelé, kteří ty výrobky zevnitř nikdy neviděli.
Za sebe říkám, že Behringer jedině do finančně i provozně nenáročných a navíc stálých aplikací, nebo "hobby" - 10x do roka nenáročná akce. Pro skutečně vážnou profesionální či poloprofesionální práci, s nutným vyšším činitelem spolehlivosti, se výrobky Behringeru podle mého názoru nehodí. Nemám opravdu důvod věřit, že digitální mixy budou výjimka, potvrzující dlouze opakované pravidlo.
Bohužel je to tak, že má Behringer pořád ještě nálepku obecně nespolehlivých přístrojů, u těch jednodušších i mizerné technické vlastnosti, hlavně co se odstupů týká. Přitom jim to padá na vyslovených maličkostech, jako vyviklané a špatně zapájené konektory, odcházející spínané zdroje, velmi brzy odcházející elektrolyty a polovodiče "alternativních" výrobců. Já celkem chápu, že pokud je něco výrazně levnější, než srovnatelná věc ze stejné třídy, tak to lze udělat nejčastěji tak, že se použije levnější materiál se /záměrně/ kratší životností, šetří se na kontrolách a na čemkoliv, co lze ošidit bez vlivu na základní funkčnost - parametry a odolnost jsou až podružná věc. Hezky to bylo vidět na zesilovačích řady EP v porovnání s čímkoliv ze stejné třídy, co bylo postaveno na Quilterovi.
Vypadá to obecně celkem hezky, cena je lákavá, "nějak" to hraje, ale při pozornějším pohledu zjistíte viklající se hřídelky otočných prvků, po celkem krátkém čase na mixech odcházejí fadery a vznikají stuďáky na konektorech a všech elektromechanických prvcích, vystavených častější manipulaci. Například v mixech Xenyx kteréhokoli typu není nikde použit jediný značkový operační zesilovač a jediný značkový elektrolyt - zrovna tyhle tam bývají se skutečně obskurními logy a názvy "firem", potenciometry "značky" KWE, což je jeden z nejhorších laciných šuntů, které už prodává jen GME a Metronix. Ještě ani neskončila záruka a už bylo nutné znovu propájet jazýčky všech TRS zásuvek i XLR - i s utaženou maticí stačilo jackem maličko pohnout do strany a bylo po kontaktu. To, že behringrovské TRS mají dosti slabá pera, je už skoro tradice a že se dutinky či kolíky plastových XLR v onom plastu axiálně pohybují a následně se vyviklají i z pájeného místa - totéž, velice častá závada.
Paradoxní je, že Behringer ve svých začátcích produkoval velmi kvalitní a trvanlivé věci, já sám jsem jeden velký pult od něj měl, byla to původní 24ka MX8000, byl jsem s ní velmi spokojen a nepotřebovat tehdy obecně víc vstupů a auxů, nikdy bych jej neposlal dál. Slouží dodnes a bez jakýchkoli závad mému kolegovi, který s ním jezdí "okresní" ligu. Byly v tom všude originální JRC 2068DD a DX, 4580DD, všecky výstupy byly osazeny "tvrdými" JRC 4560 a zásadně "pravé" symetrické, žádné odporově vyvážené blafy jako dnes. Elektrolyty úplně všude originální Elna, svitky ROE a Wima, potenciometry samočistící originály ALPS. Všecky konektory kovové, pečlivě zapájené, bytelný, pevný a vůbec ne těžký rám, oddělený pětihladinový analogový zdroj. Asi tak tři roky poté, co výroba tohoto a podobných modelů skončila to začali prasit a začala ta éra, kvůli které je teď Behringer v nelibosti. Hrůzu dovršili reprosoustavami a nástrojovými věcmi.
Přestože jdou výrobky této firmy mimo mě, tak nemám sebemenší důvod věřit, že by se dlouho a úspěšně provozovaná a supervýdělečná strategie měla změnit jako mávnutím proutku s nástupem "digitální" audiotechniky včetně mixů.
A strategie je to tak úspěšná, že panu Behringerovi umožnila se chovat přesně, jako Číňan - zaplavit trh laciným šuntem, vybouchat na něm majlant a potom skupováním likvidovat konkurenci, která ve stejném segmentu a kategorii vyráběla mnohem hodnotnější, kvalitnější a spolehlivé přístroje. Tenhle postup a strategie mi nejsou po chuti stejně, jako třeba "výrobky" Adam Hall.
Všichni uživatelé nemusí vidět dovnitř přístrojů jako já a podle zpracování+měření předpovědět budoucí potíže v provozu, ale skutečné a mnohokrát popsané provozní problémy, spolu s určitým druhem obecné nekvality signálu po průchodu přístrojem zjišťují i uživatelé, kteří ty výrobky zevnitř nikdy neviděli.
Za sebe říkám, že Behringer jedině do finančně i provozně nenáročných a navíc stálých aplikací, nebo "hobby" - 10x do roka nenáročná akce. Pro skutečně vážnou profesionální či poloprofesionální práci, s nutným vyšším činitelem spolehlivosti, se výrobky Behringeru podle mého názoru nehodí. Nemám opravdu důvod věřit, že digitální mixy budou výjimka, potvrzující dlouze opakované pravidlo.