od skvrnda » sob 16. čer 2007 14:12:43
Zdravim!
Je nás v kapele jako psů (asi 10), všichni chtěj na něco hrát a zpívat, takže s ozvučením to nemáme moc lehký a pořád řešíme, jak to zlepšit. Současně to vypadá asi takto: 6x mic na zpěv, 1x linka akustická kytara, 1x linka elektrická kytara, 1x linka bakytara, 1x kondenzátor flétna, 1x linka housle, 1x kondenzátor zvonkohra, 1x kondenzátor perkuse (převážně šejky), bicí (celá sada: 2x overhead + 5 mic) + příležitostně ještě navíc klávesy. Máme mix
Mackie CFX20 MKII, na který se samozřejmě s celou bicí sadou nevejdeme, takže to řešíme malým mixem navíc, na kterým mixujeme pouze bicí (neni to ideální). Používáme pouze 2 odposlechové cesty (mix má pouze 2 AUXy), kdo potřebuje, má navíc vlastní aparát, kterým si řeší svůj odposlech.
Mackie CFX20 MKII neni špatnej mix, ale jak jsem již zmínil, je nám na něm už celkem těsno a hlavně na něm postrádám několik důležitých funkcí. Tuhle jsem měl totiž možnost sedět u
Behringeru SL3242FX a žasnul jsem, co všechno ten mix uměl (odpůrci Behringeru ať mě nekamenují). Nejen, že měl úplně všechny funkce, co ten Mackie + dalších 8 vstupů, ale navíc je tam:
- 1. Detekce zpětné vazby - má ekvalizér s ledkama a pokud dojde ke zpětné vazbě, rozsvítí se ledka s příslušnou frekvencí, na které vazba vzniká
2. Zabudovanej mini-mikrofon v mixu, kterým se dá mluvit přímo do AUX výstupů (vyřešená komunikace zvukaře s kapelou)
3. (NEJZAJÍMAVĚJŠÍ VĚC) Na odposlechu do sluchátek u mixu se dá zvolit, co má zvukař slyšet - jestli hlavní výstup nebo AUXy, takže se dá slyšet, co kapele pouští do odposlechů!!! (může tím pádem udělat hezkej zvuk jak venku, tak uvnitř - náš věčný problém)
4. 2 integrované efektové smyčky (Mackie má integrovanou jednu - přijde mi, že volby jsou stejné, kvalita nevím, ale Behringer jinak nedělá špatný efekty)
5. Čudlík MAIN, který umožňuje přiřazení vstupu na výstup i bez přiřazování do skupin (to jsme zpočátku na našem současném mixu marně hledali)
Škoda, že má zase jen dva AUXy, ale my jsme si ještě pořádně nezvykly ani na ty dva, takže to jako takový problém nevidim. Možná na tom ten Behringer bude hůře co se šumu týče než ten Mackie. Nicméně za ty peníze (kolem 17.000,-) jsem funkcemi tohoto mixu velice mile překvapen a mám pocit, že by nám vyřešil spoustu současných problémů (např. právě naštelování zvuku do AUXů - které v současné době není nikdy ideální, protože zvukař se pouze domnívá, co tam vlastně slyšíme - jsme zapojený přes 30-ti metrovej párák - takže to dokáže hezky naštelovat venku, ale uvnitř to bývá často peklo).
Co si o tom myslí odborníci?

Zdravim!
Je nás v kapele jako psů (asi 10), všichni chtěj na něco hrát a zpívat, takže s ozvučením to nemáme moc lehký a pořád řešíme, jak to zlepšit. Současně to vypadá asi takto: 6x mic na zpěv, 1x linka akustická kytara, 1x linka elektrická kytara, 1x linka bakytara, 1x kondenzátor flétna, 1x linka housle, 1x kondenzátor zvonkohra, 1x kondenzátor perkuse (převážně šejky), bicí (celá sada: 2x overhead + 5 mic) + příležitostně ještě navíc klávesy. Máme mix [url=http://www.mackie.com/products/cfx20mkii/]Mackie CFX20 MKII[/url], na který se samozřejmě s celou bicí sadou nevejdeme, takže to řešíme malým mixem navíc, na kterým mixujeme pouze bicí (neni to ideální). Používáme pouze 2 odposlechové cesty (mix má pouze 2 AUXy), kdo potřebuje, má navíc vlastní aparát, kterým si řeší svůj odposlech.
Mackie CFX20 MKII neni špatnej mix, ale jak jsem již zmínil, je nám na něm už celkem těsno a hlavně na něm postrádám několik důležitých funkcí. Tuhle jsem měl totiž možnost sedět u [url=http://www.behringer.com/SL3242FX-PRO/index.cfm?lang=eng]Behringeru SL3242FX[/url] a žasnul jsem, co všechno ten mix uměl (odpůrci Behringeru ať mě nekamenují). Nejen, že měl úplně všechny funkce, co ten Mackie + dalších 8 vstupů, ale navíc je tam:
[list]1. [b]Detekce zpětné vazby[/b] - má ekvalizér s ledkama a pokud dojde ke zpětné vazbě, rozsvítí se ledka s příslušnou frekvencí, na které vazba vzniká
2. [b]Zabudovanej mini-mikrofon v mixu[/b], kterým se dá mluvit přímo do AUX výstupů (vyřešená komunikace zvukaře s kapelou)
3. (NEJZAJÍMAVĚJŠÍ VĚC) [b]Na odposlechu do sluchátek u mixu se dá zvolit, co má zvukař slyšet[/b] - jestli hlavní výstup nebo AUXy, takže se dá slyšet, co kapele pouští do odposlechů!!! (může tím pádem udělat hezkej zvuk jak venku, tak uvnitř - náš věčný problém)
4. [b]2 integrované efektové smyčky[/b] (Mackie má integrovanou jednu - přijde mi, že volby jsou stejné, kvalita nevím, ale Behringer jinak nedělá špatný efekty)
5. [b]Čudlík MAIN[/b], který umožňuje přiřazení vstupu na výstup i bez přiřazování do skupin (to jsme zpočátku na našem současném mixu marně hledali)[/list]
Škoda, že má zase jen dva AUXy, ale my jsme si ještě pořádně nezvykly ani na ty dva, takže to jako takový problém nevidim. Možná na tom ten Behringer bude hůře co se šumu týče než ten Mackie. Nicméně za ty peníze (kolem 17.000,-) jsem funkcemi tohoto mixu velice mile překvapen a mám pocit, že by nám vyřešil spoustu současných problémů (např. právě naštelování zvuku do AUXů - které v současné době není nikdy ideální, protože zvukař se pouze domnívá, co tam vlastně slyšíme - jsme zapojený přes 30-ti metrovej párák - takže to dokáže hezky naštelovat venku, ale uvnitř to bývá často peklo).
Co si o tom myslí odborníci? :smt017