Mix pro in-ear

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Mix pro in-ear

Re: Mix pro in-ear

od Havlis » sob 18. lis 2017 18:50:03

Přesně takhle to používáme. Bubeník má malej mix od Behringeru (myslim že https://m.thomann.de/cz/behringer_xenyx ... 1511027262). Odposlechovou cestu od zvukaře pichnete do jednoho vstupu, click z mobilu do druhého a hlasitosti si reguluje sám u sebe. Sluchátka používá Shure Se215.
Mix cca 1000,- Kč
Sluchátka z druhý ruky cca 1800,-
Jeste dost ušetříš :)

Re: Mix pro in-ear

od Quicktor » sob 18. lis 2017 12:24:59

Od zvukaře dostaneš kabel z odposlechové cesty na linkové úrovni, ten dáš do vstupu malého mixu, nebo sluchátkovýho předzesilovače a do sl.výstupu sluchátka. Nic složitýho a je to běžnej postup.V případě mixu si tam můžeš přimíchat i click.

Re: Mix pro in-ear

od hanzliklad » sob 18. lis 2017 12:12:04

Dobrý den. Chtěl jsem se zeptat. Chtěl bych začít používat za bicíma in ear monitor. Otázka zní, jestli jde z monitorového výstupu vytáhnout kabel na propojení malého mix pultu, abych si mohl korigovat korekce do sluchátek? Popř. bych poprosil o radu, jestli se dá kupit něco ucházejícího do cca. 10,000 Kč? Myslím sluchátka + mix pult

P.S. Se zvukem to máme kombinované. V Klubech se zvučíme sami, na větších akcích nás zvučí zvukař.

Re: Mix pro in-ear

od Petr Z. » stř 29. čer 2016 6:51:09

"...i kdyby se se objesil je mi to jedno" :-)

Re: Mix pro in-ear

od Petr Z. » stř 29. čer 2016 6:49:03

Taky mi to přišlo divný a vychází mi z toho, že Kvido si prostě někde potřeboval napsat nástavec na...ego :-)
Část příspěvku s diakritikou, část bez a na střídačku, k tomu ohavné hrubky, to ledacos napoví :-)

Re: Mix pro in-ear

od Milan T. » stř 29. čer 2016 0:27:40

Toto téma je 4 roky mrtvé!!!! :-D

Re: Mix pro in-ear

od Kvido » úte 28. čer 2016 14:15:51

kalfar píše:Pánové a uvědomujete si, jaké problémy naděláte tomu zvukaři? Nejen že bude muset předrátovat půlku pódia tam a zase zpět, ještě k tomu bude on závislý na vašem mixu, resp. na vašem nastavení gainu. Stejně tak kvalita zvuku bude dána vašimi předzesilovači v "cenově dostupném" mixu, takže půjde také slušně dolů.

Toto řešení vypadá sice na první pohled atraktivně, ale v praxi je nepoužitelné. Vaše problémy řešte v první řadě v kapele (kde většina problémů bývá) a případné selhání zvukaře u pořadatele akce. Věřím, že těch "špatných" zvukařů je mnohem méně, než si myslíte.
Co vlastní digitální mix s presetupem pro aux a i výstup ven. Vy si to můžete nastavit ve zkušebně sami a zvukaři dejte levý a pravý kanál... Pokud nemám na zvučení alespon hodinu vůbec se o tom nebudu bavit a s tvrzením, že u nás nejsou všichni špatní zvukaři se dá souhlasit a nebo nedá, ale mne je to jedno. Chci mít možnost nespadnout pod svůj standard a pokud si zvukař nezařídí na festivalu patřičný čas pro nazvučení nemám důvod mu dát šanci a to samé platí pokud není schopný to vyřešit i behem zvukovky.
Po poslední zkušenosti, kde byl zvukař který kontrabasu říkal baskytara a nutil kolegu tlačit do strun na festivalu kde bylo 5000 lidí si myslím, že obavy jsou na místě.
Taky si spusta zvukařů neuvědomuje, že hlavne hráči na akustické nástroje se zvukem pracují doma už hraním a cvičením na ten nástroj. V momente kdy hrají na nové vybavení, nový aparát s jiným zvukem a jinýma možnostma a nejsou na to zvyklí padá výkon a i radost z hraní což se vlastnictvím zvuku, který lze přenést i na pódium dá odstranit cvičením.
Veřte, že v momente, kdy hrajeme těžké party, a pracuje se styly jako je taping a slap na akustiku, je mi naprosto jedno jestli zvukař musí předrátovat podium a i kdyby se objesil je mi to šumák. Pro mne je důležité, aby nečekali lidi dlouho na nazvučení (je-li tam jen jedno podium), aby se zvuk na podiu nekřížil s tím co de z venku, aby šlo slyšet vše co by melo být slyšet. Pokud se s vetsinou sebevedomych zvukaru, kteri nechteji predratovavat podium dostanu alespon za 2 body tehhle požadavků budu ochotný s nima jednat o tom třetím, ale uz mne unavuje vysvetlovat lidem, že jeho yamaha nemá lepší zvuk než 50 let stará Martin za 100 tis jenom proto, že má pick up, že kontrabas nemá znít jako kopák, že by měli být slyšet nástroje které nezná...
Uvedomte si, že pokud je špatný zvuk tak je to v očích ostatních lidí vina kapely a takhle to z velké části vnímají i organizátoři.
Piši z poziče nekoho, kdo obetoval poslednich 6 let učení se zvukem protože mu došly nervy čekat na to, že to v jeho okolí udela nejaky zvukar. Mam za sebou praci ve studiu masteringy, zive vystoupeni, vim ze jsem pro ostatni zkusenostma břídil, ale zaroven jsem prisel na to ze nazor na zvukare v mem okoli se za tech 6 let vubec nezmenil a varianta zvukové stability je pro mne daleko víc než desetiprocentní šance ze mi zvukar udela o neco lepší zvuk.

Mix pro in-ear

od zbrana » čtv 15. lis 2012 0:56:49

Řešíme to krabičkou od Behringra, tuším MA400 nebo tak nějak. Je to levné a hlavně funkční řešení. Do ucha si se zpěvačkou dáváme jen zpěv. Já mám sluchátko jen v jednom uchu, druhým slyším ostatní nástroje z aparátu na podiu. Zatím s tímto řešením něměl žádný zvukař problémy, zapojeno za 20sekund, používáme víc jak dva roky. Jen se krabička vloží mezi mikrofon a párák, Direct pokračuje ke zvukaři, na krabičce je výstup na sluchátka s regulací hlasitosti. 5m kabel ke sluchátkům, takže se můžu klidně pohybovat po podiu. Důležitá věc, co ocení hlavně zvukaři na malé akci, je natočit si svůj aparát na sebe. Nemusí tak řvát, slyším jej dobře a neleze z podia ven. Ostatní ho slyší tak akorát. Nějak jsem pořád nepochopil všechny, kteří mají aparát za prdelí a ještě v úrovni kolen. Já dávám kombo např. před sebe a opírám o odpolech. Ostatní, portřebují zpěv většinou jen k orientaci v písničce, takže se to dá, i když je odposlech slabší. Pokud to chcete vyzkoušet za pár korun, běžte do tohoto řešení. Krabička stojí tuším něco kolem 500kč. Nevyhnete se ale koupi kvalitních sluchátek, ale ty můžete použít, i když pak koupíte bezdrát. Já o tom uvažuju, ale 20litrů je pro kapelu, která jezdí za benzín trochu dost.

Mix pro in-ear

od gabluk » stř 29. srp 2012 7:26:35

In ear pouzivame, castecne pres vysilacky castecne pres dratovy sluchatkovy zesilovac na podiu. Misto odposlechu se bere na kseft rackovy sluchatkovy predzesilovac, kde si pichnou dratova sluchatka basa a bubenik. Zbytek je na vysilacky. Michame to v presonusu 24, ktery ma 10 auxu, takze se vse zvladne bez rozbocovani na podiu. Z pohledu mnozstvi kabelu je to stejne, odpadne noseni beden na odposlechy, misto nich je ta rack krabice na podiu, pripadne vysilacka.
Tak ci onak se pripojuji k tom, ze zakladem jsou kvalitni sluchatka, cca v cene od 4 tis nahoru. Kazda investovana koruna je znat. Dale je potreba mit potreby pocet auxu, aby kazdy muzikant mohl mit vlastni mix. Poslech je pak pro muzikanta perfektni, oproti standardnim odposlechum. Ma to vsak i sve nevyhody, napr. Horsi kontakt s publikem. A taky si na to clovek musi chvili zvykat, ne kazdy to zvladne.

Mix pro in-ear

od CharlesBass » úte 28. srp 2012 23:06:19

Nezbývá než toto doporučit :) Inér je věc osobního charakteru a každý ji může využít kdekoli jinde. Čím kdo zainvestuje více, tim více bude sám spokojený. Na netu se dá najít hafo recenzí a informací. Jak sem psal - pokud o to stojíte je to první krok. Ale např bastlit do sebe nějakej letitej mix, složitě to propojovat s hlavním mixem u PA a poslouchat to na sluchátkách za pár stovek k walkmenu .... prostě to nedoporučuju.

Třeba zpěvačka z mojí klubovky "ala pank" si koupila LD sys a k tomu už nevím jaká sluchátka. Byli v ceně toho bezdrátu LD Systems MEI 100-X, ten to je ;) V malých klubech a hospodách to pro její ženský vokál, který není nijak silný, je hotové požehnání ... začala být slyšet z beden ona a ne vazba od "do nekonečna" vytočeného gainu na šavli, když nebylo co zesílit... když se začala slyšet v tom humbuku okolo, začala se parádně opírat do zpěvu, až sem valil voči.

Za mě: Obecně lze říci, že pro klubové kapely je investice do průměrného bezdrátu a kvalitních sluchátek vhodná. Tj cca 7000-10000 Kč/jedna osoba.

Zvukaři už nebývají překvapení - prostě tu krabičku s displejem a anténkou někam připojí a dle pokynů vlastníka mu namíchají to, co on chce slyšet a taky to dotyčný pak skutečně slyší.

Mix pro in-ear

od Grazlll » úte 28. srp 2012 19:37:50

Tak předně..určitě jsem nechtěl nikoho urazit ani si hrát na hvězdičky ;-) Jak jsem psal, jsem velkej fanda hudební techniky a chtěl jsem to vyzkoušet..:-) Pokud s timhle systémem jak řikáte je takovýho sr..í tak dám na názory zkušenějších a "služebně" starších :-)
A začnu uvažovat o tom jak celou kapelu překecat k tomu aby dal každý cca 10000-20000 na "inéra" :-D
Děkuju všem za rady a názory

Mix pro in-ear

od CharlesBass » úte 28. srp 2012 1:25:38

Na to co napsal Petr V. se mi od přečtení dotazu sbíhali sliny :)

a) zkuste zásadně poladit nástrojovku - čtyři zpěvy jdou poladit i na klas. odposlehy - za předpokladu, že na podiu není zbytečná koule zapříčiněná (jak taky jinak) individualismem kytaristů atp. Samozřejmě - malé kluby s příšernou akustikou, ruku v ruce s horším vybavením klubu či zvukaře, dělají taky své. Tam ovšem mnohem složitější systém monitoringu nemusí být vůbec přínos...

b) pro jakéhokoli zvukaře bude vždy mnohem snadnější odpojit své odposlechy a zapojit vaše případné inéry - do počtu čtyř cest snad kdekoliv .. tam, už je pak zásadní taktické provedení zvukovky a konkrétní požadavky muzikantů. Zásadní je to v tom, že zvukař nemusí vědět kolik toho tam kdo má, obvyklé hladiny hlasitosti, které pouští do svých klas. monitorů, nejsou pro něj vypovídající - záleží na nastavení gainu na sluchátkového ditributoru, či jednotlivých vysílačích.

c) inéry obecně pročistí zvuk na podiu, odpadají vazby mikrofonů zpěvu a přináší, v případě dobrého nastavení, pohodu muzikantům - slyší to co potřebují - především svůj vokál, bez ohledu na hlučnější bicí či nasranou kytaru. Ruku v ruce s tím jde ale automatické omezení reálné hlasitosti nástrojů (mimo bicích) když už má (rozumný :) ) muzikant špunty v uších, tak si sejmutý nástroj pustí do nich, než aby to přes ně protlačoval zvenku ...

Zakoupení kvalitních sluchátek (ano, v řádu tisíců) je váš první krok pro budování ineéru jako takového - je podružné, jsou-li napájeny po drátu, či bezdrátově a míchány zvukařem či vámi přes svůj mix, či nějakou zvukovku či co. Myslím, že pokud opravdu chcete věnovat úsilí tomuto řešení, musíte být připraveni se vydat za ty sluchadla a nejspíš i bezdrátové mašinky - tahat za sebou kabel od kytary (mikrofonu) a ještě od sluchátek :) "je to o život" :)

Z mé praxe. Sám zpívám vokály od basy a to v nízkých polohách, tam je problém se konkrétně slyšet a vnímat i zvuk tý basy, skoro se mi to maskuje. Opravdu vyjímečně se z odposlechu slyším dobře, a to poslední dobou mám v odposlechu jen svůj zpěv! Pravda, nemám v těch polohách takovou páru, vejš mi to de líp (občas zpívám i sólo v "normálním" hlase) ale od toho tam máme ještě další tři zpěvy :) Sluchátka jsem zkoušel a bylo to super, opravdu jsem si byl jistý, slyšet se v tom trojhlase přesně tam, kde to má znít... ... basu v tom případku slyšim zvenku, mám ji tak normálně nahlas, výhodu to má, že i ostatní hráči ji slyší a do inearu nepotřebují. To už ale kytary si tam dávají hodně, stejně jako hi-hat a občas i kopák (hlavně bubeník si v tom libuje, že :D ) A jak jsem psal, jakmile maj kytaristi tu kytaru v uších, mám jí já bez inéru na podiu úplně parádně akorát (málo) :-) A ven to rozhodně nelozí, komba mívají ještě z boku .. jó, takovou bandu bych chtěl jen zvučit .. :) - Velké akce externí zvukař, malé akce já s malým PA a s úplně stejným řešením odposlechů ... s inearem bych to asi nedával ... přeci jen samozvuk má svoje kouzlo v odhadu zvuku ze zálohy :D

Ale inear na velké akce ještě nemám, bezdrátovej jinak radši bednu! A jen bych připomenul - nedávat si vlastního vokálu moc, pak se člověk logicky do zpěvu "neopírá", de z něj horkej vzduch...

Mix pro in-ear

od Petr V. » pon 27. srp 2012 12:57:50

To co tady požaduješ ,jsem už dělal pro 3 různé kapely. Stejné problémy, stále si stěžovali na monitory.
Řešil jsem to klasickým rozešitím,jako se používá u mnoha sestav s analogovými monitorovými pulty, tzn. přímým paralelním spojením. Mixpult byl AH Wizard , stačí 16 vstupů. Předpokládám ,že tomy a overhead si níkdo normální do monitorů nepouští.
Většinou šlo o :
4xzpěv
2xkytara
1x basa
4xklávesy (stereo)
1xkick
1xsnare
1xHitHat

- celý tento systém sebou nese riziko vytvoření zemnící smyčky (brum).
- na první akci, problém s mikrofoními kabely, je jich potřeba prakticky dvojnásobek. Takže jsem pro první kapelu přes noc do druhého dne dělal 16-párák (asi 10m).
- to, že si kapela na nastaví monitory jednou a pak se jen zapojí kabely je iluze, každý druhý kšeft začínal stresem a vesele ladili monitory i hodinu. Navíc se používala kombinace klasických monitorů a sluchátek (bubeník a klávesák).

Dnes ani jedna z těch kapel tento způsob řízení monitorů nepoužívá, všichni nakonec nakoupili kvalitní In-Ear monitoring, naučili se přesný způsob nastavení poměrů do jednotlivých odposlechových cest. To znamená ,že se nepřekřikují v požadavcích , začínají nejhlasitějším/nejdůležitějším nástrojem či zpěvem a přesně specifikují požadavky místnímu zvukaři.Ten jen přidává či ubírá a to zvládne 99% zvukařů.
Neberte to osobně,ale téměř nikdy jsem neměl problém s monitory u dobrých muzikantů,kde jsou kvalitní aranže, kapela má na podiu pořádek po zvukové stránce. Naproti tomu se dnes už odmítám zlobit s amatéry a rádoby hvězdičkami,které neví co chtějí ,ale hned ví,že debil je ten za pultem (neříkám,že někdy není:-)).
Osobně bych vám spíš radil výše uvedený In-Ear, někde si udělat zkoušku s dobrým a trpělivým zvukařem a odposlechy si vychytat. Taky si myslím,že není od věci,když nastavování odposlechů "řídí" jeden člověk z kapely. Určí která cesta se nastavuje a pokud dotyčný nemá mikrofon tlumočí i jeho požadavky. S trochou disciplíny celý postup vychytáte tak,že vám bude stačit 10minut na zvukovku monitorů.
Po finanční stránce není od věci,že si každý investuje do vlastního zařízení.

Mix pro in-ear

od lukasv » pon 27. srp 2012 10:53:15

Už vidím jak průměrný zvukař tahá z bedny 16 kabelů symetrický jack <--> XLR . :lol:

Máte to někdo ve výbavě, nebo byste byli taky zaskočeni, jako já, kdyby někdo na place s tímto požadavkem přišel? :)

Mix pro in-ear

od blaha » pon 27. srp 2012 10:18:37

Navíc DirOut je , když se podíváš do jakýhokoliv schématu pultu, vytaženej až za Gainem, Preampem a HPF. Některý pulty to maj dokonce až za PEQ bez možnosti přepnutí. Takže to ovlivní hodně.

Pokud si povezete svoje mikrofony (což může bejt pro zvukaře taky problém) a drátování (čas na přípravu navíc). Jediným čistým řešením je spliter, rozdělit to ještě před pultama, ale stejně i když budeš mít třeba 16ti kanálovej výstupní kabel pro toho zvukaře, osazenej XLR, tak ale on bude muset vytahat 16 kanálů z páráku a nastrkat tam ty tvoje. To není problém pokud hrajete pouze vy, ale je to problém na větší akci, protože nastrkat to pak zpátky není tak úplně jednoduchý (spletenec).

Pořád si myslím, že je lepší, když už to chcete řešit, si pořídit slušný IE, případně sluchátkový distributor. Slušný sluchátka. Dobrýho kapelního zvukaře. Dobře si rozmyslet co vše musíte mít do IE dovedený (jestli nutně musí bejt třeba 4 kanály, nebo vám stačí třeba i jeden nebo dva). No a s tím se připojit na AUXy místního zvukaře a vyřešeno.

No a až budete ve vatě, pak si klidně pořiďte splitter, zvukovku (nebo digi pultík), udělejte si vlastní AUXy a jen to tam vsuňte. Teď je to ale blbost.

Nahoru