od MADMAX » pát 20. pro 2013 11:47:50
Qu je pult výbavou, ale především pohotovostí a rychlostí ovládání naprosto nesouměřitelný s Yamahou, a to nejen s 01V/96, ale i s LS9. Takže bych vůbec neřešil - je to fakt nebe a dudy.
Pozoruju, že v těch věcech máš trochu hokej - pracoval jsi vůbec někdy na některém z těch pultů?
Jinak kompresor na masteru samozřejmě umožňují oba, lampový ovšem není (ani nějaká emulace není k dispozici, to umí až několikanásobně dražší stroje, např. DiGiCo nebo digidesign (dne AVID), u kterých lze pracovat se studiovými plug-iny (K DiGiCu potřebuješ kartu a "plug-in server") Waves...
DSP procesor (míníš-li speaker management) zatím obsahují jen dva pulty: v poměrně primitivní formě AH iLive - např. na dělení sub/top to postačí a do nových Yamah série CL lze instalovat mini YGDAI kartu LAKE , čímž získáš volně konfigurovatelný crossover/procesor až 4in-12out, v podstatě Dolby Lake. To Tě ale nemusí moc zajímat, i nejmenší CL-1 stojí se stagerackem přes půl míče, jenom ta karta stojí jistě přes 30.000,- (což je furt úspora, protože HW mašina do racku stojí kilo). Takže externí DSP ke Qu potřebovat budeš.
Digitál má v podstatě tytéž možnosti jako dospělý analogový pult + ohromný efektový rack: čili gain s PAD tlačítkem, zapínání phantom, obracení fáze, insert (a zde je největší výhoda - na VŠECH kanálech můžeš použí dynamické procesory jako gate a kompresor, tolik jich v racku fyzicky nikdo nemá), zpravidla 4 pásmové plně parametrické korekce, auxy (obvykle volitelný počet a více než většina analogů), mute, fader na každém kanále, podskupiny, VCA(DCA), matrix sběrnici a master. Počet skupin, DCA, matrixů etc lze zpravidla ometit na skutečně potřebné množství. Na výstupech bývají opět EQ, často parametrické i grafické, dynamika, zpožďování... (řadu věcí bys hledal na 01V/96 marně, to je opravdu pultík na holírny poplatný době svého vzniku, např. v základu master + volně přiřaditelné 4 výstupy (např na monitory) jsou dneska prostě nesmyslně málo...) plus vestavěné efektové procesory, nejčastěji 4 nebo více.
Qu je pult výbavou, ale především pohotovostí a rychlostí ovládání naprosto nesouměřitelný s Yamahou, a to nejen s 01V/96, ale i s LS9. Takže bych vůbec neřešil - je to fakt nebe a dudy.
Pozoruju, že v těch věcech máš trochu hokej - pracoval jsi vůbec někdy na některém z těch pultů?
Jinak kompresor na masteru samozřejmě umožňují oba, lampový ovšem není (ani nějaká emulace není k dispozici, to umí až několikanásobně dražší stroje, např. DiGiCo nebo digidesign (dne AVID), u kterých lze pracovat se studiovými plug-iny (K DiGiCu potřebuješ kartu a "plug-in server") Waves...
DSP procesor (míníš-li speaker management) zatím obsahují jen dva pulty: v poměrně primitivní formě AH iLive - např. na dělení sub/top to postačí a do nových Yamah série CL lze instalovat mini YGDAI kartu LAKE , čímž získáš volně konfigurovatelný crossover/procesor až 4in-12out, v podstatě Dolby Lake. To Tě ale nemusí moc zajímat, i nejmenší CL-1 stojí se stagerackem přes půl míče, jenom ta karta stojí jistě přes 30.000,- (což je furt úspora, protože HW mašina do racku stojí kilo). Takže externí DSP ke Qu potřebovat budeš.
Digitál má v podstatě tytéž možnosti jako dospělý analogový pult + ohromný efektový rack: čili gain s PAD tlačítkem, zapínání phantom, obracení fáze, insert (a zde je největší výhoda - na VŠECH kanálech můžeš použí dynamické procesory jako gate a kompresor, tolik jich v racku fyzicky nikdo nemá), zpravidla 4 pásmové plně parametrické korekce, auxy (obvykle volitelný počet a více než většina analogů), mute, fader na každém kanále, podskupiny, VCA(DCA), matrix sběrnici a master. Počet skupin, DCA, matrixů etc lze zpravidla ometit na skutečně potřebné množství. Na výstupech bývají opět EQ, často parametrické i grafické, dynamika, zpožďování... (řadu věcí bys hledal na 01V/96 marně, to je opravdu pultík na holírny poplatný době svého vzniku, např. v základu master + volně přiřaditelné 4 výstupy (např na monitory) jsou dneska prostě nesmyslně málo...) plus vestavěné efektové procesory, nejčastěji 4 nebo více.